Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on korona, mutta ei ketään, joka hoitaisi asiat puolestani.

Vierailija
19.06.2022 |

38 asteen kuume ja paha yskä, mutta tänään viimeistään täytyy noutaa tilaus. Tilasin sen itsepalvelu postiin alunperin mutta se menikin kauppaan, joten en voi välttyä kontakteilta. Mites te muut yksineläjät olette selvinneet koronassa?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haet sen mahdollisimman myöhään illalla. Eiköhän jokainen suomalainen ole jo sairastanut koronan ainakin kertaalleen. Minäkin olen kahdesti.

No ei todellakaan ole :D Ei edes puolet suomalaisista. Itse tiedän tasan yhden, joka sen on sairastanut. Minäkään en ole sairastanut (ainakaan tietääkseni). 

Missä asutte te, jotka ette ole sitä sairastaneet? Lähes kaikki ovat sairastaneet pääkaupunkiseudulla. Mulla myös paljon sukua Jyväskylässä ja sielläkin suuri osa sairastanut.

Minä asun juurikin Jyväskylässä ja tunnen vain yhden perheen, jossa korona on vieraillut. Sielläkin vain puolet väestä sairasti. 

t. eri

Vierailija
62/72 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haet sen mahdollisimman myöhään illalla. Eiköhän jokainen suomalainen ole jo sairastanut koronan ainakin kertaalleen. Minäkin olen kahdesti.

No ei todellakaan ole :D Ei edes puolet suomalaisista. Itse tiedän tasan yhden, joka sen on sairastanut. Minäkään en ole sairastanut (ainakaan tietääkseni). 

Missä asutte te, jotka ette ole sitä sairastaneet? Lähes kaikki ovat sairastaneet pääkaupunkiseudulla. Mulla myös paljon sukua Jyväskylässä ja sielläkin suuri osa sairastanut.

Hgissä ja olen koko ajan liikkunut paljon joukkoliikenteessä ym. Ei vaan tartu muhun tai tuttuihinkaan, ainoastaan pari sairastunutta tiedän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Vierailija
64/72 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain rokotetut sairastaa koronaa, sairastuvat rokotteista.

0 rokotetta -> 0 tautia

Vierailija
65/72 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 rokotetta -> 0 tautia

Väärin. Minulla 3 rokotetta -> 0 tautia. Näin myös 99% lähipiiristäni. 

Vierailija
66/72 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Turussa. Kyllä täälläkin aika moni on sairastanut, mutta minä en ole. Talvella oli kyllä hengitystieinfektio, mutta ei ollut testien mukaan koronaa (eikä ollut tyypillisiä koronaoireitakaan).

Vierailija
67/72 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronarajoitukset poistettiin.  Paitsi joltain sairaaloiden akuuttiosastoilta.

Ei se tarkoita sitä, että pitäisi mennä tautisena muita tartuttamaan. Oli se tauti mikä tahansa. 

Minä kävin muutama vuosi sitten Buranan voimalla ainakin 3 kertaa influenssassa kaupassa. Ilman maskeja, käsidesejä ja turvavälejä. Ja käyn jatkossakin, jos tilanne sitä vaatii. Jos joku luuseri pelkää, sille ei voi mitään. Tulkoon vain oikein lähelle valittamaan, niin silloin vain itse maksimoi riskinsä tartunnan saamiselle.

Vierailija
68/72 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noudan tilaukset ajoissa niin ei tule yllätyksiä, jos viimeisenä mahdollisena päivänä en pääsekään hakemaan. 

Olen ollut yli viikon hakemassa ja odottanut, että oireet loppuvat, mutta ei niin ei, sitkeä pirulainen tämä tauti.

-Ap

Ja yli viikossa et ole mitenkään löytänyt ketään, joka voisi paketin hakea? 

Perheeni asuu toisella paikkakunnalla, samoin ystäväni eikä minulla ole puolisoa. Työkavereita en ole halunnut vaivata, kun emme muutenkaan ole työn ulkopuolella tekemisissä.

-Ap

Mulla sama. Onneksi ei ole ollut korona. Asun yksin pääkaupunkiseudulla, teen töitä etänä, ajokortittomana kuljen julkisilla, ja lähellä on 24/7 auki oleva kauppa, jonne voi mennä asioimaan vaikka klo 3 yöllä. Onneksi on luontaisesti erakkoluonne, koronarajoitukset jne. eivät ole vaikuttaneet arkeeni muutoin kuin sillä, että ulkomaan matkat olen jättänyt välistä ja pyrkinyt välttämättään ruuhkaisia aikoja.

Jos sairastun koronaan, palvelut pitää ostaa.

Vierailija
69/72 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 38,5 asteen kuume ei vielä erityisemmin vaikuta - pystyn toimimaan tuollaisella kuumeella vielä normaalisti, niin voisin hakea sellaisella kuumeella maski päällä lähetyksen, mutta kuume vaikuttaa jokaiseen eri tavalla. Kun kuumetta on ollut 39,5 - 40,5, kaksi kertaa ollut, niin kävely ei vaikuta normaalilta, mutta esimerkiksi ruokahalu oli vielä hyvä.

Vierailija
70/72 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helevtti mitä kspäitä olette! Kiva mennä tarttumaan tarkoituksella muita vain koska "eihän enää ole rajoituksia". Kiitos jo etukäteen, kun aiheutatte sen, että syksyllä alkaa taas rajoitushumppa. 

Kyllä sä oot omituinen, kun vaadit ihmisiä tekemään justiinsa Thl:n ohjeiden vastaisesti. Thl ohjeistaa, että välttämättämiä asioita voi hoitaa hengitystieoireisenakin, kunhan pitää maskista ja käsihygieniasta huolta. Eihän tollasella pakettitautomaatilla edes tartte asioida kenenkään kanssa. Sähän keksit näitä tartuntareittejä ja teorioita ihan omasta päästäsi. Ei täällä muitten tartte sinun sääntöjä noudattaa, ihan on viranomaiset sitä varten ja eiköhän ne tiedä vähän paremmin, kuin sinä.

Vierailija
71/72 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan menin koronassa kauppaan. Ei ole enää mitään eristysvaatimuksia.

Vierailija
72/72 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 rokotetta -> 0 tautia

Olisko jotain tutkimusta linkittää? Itse olen kyllä lukenut lehdistä ym. Että esim. sairaalahoidossa korostuu rokottamattomien osuus.

Ainiin ja muutenhups mulla 5 rokotusta ja en ole koronaa sairastanut. Altistunut olen töissäni monta kertaa. Sun teoria ei oo siis aukoton.