Mulla on korona, mutta ei ketään, joka hoitaisi asiat puolestani.
38 asteen kuume ja paha yskä, mutta tänään viimeistään täytyy noutaa tilaus. Tilasin sen itsepalvelu postiin alunperin mutta se menikin kauppaan, joten en voi välttyä kontakteilta. Mites te muut yksineläjät olette selvinneet koronassa?
Kommentit (72)
Ei varmaan ole uusi tilanne postissa. Soitat sinne toimipisteeseen ja sovit, miten asia hoidetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haet sen mahdollisimman myöhään illalla. Eiköhän jokainen suomalainen ole jo sairastanut koronan ainakin kertaalleen. Minäkin olen kahdesti.
No ei todellakaan ole :D Ei edes puolet suomalaisista. Itse tiedän tasan yhden, joka sen on sairastanut. Minäkään en ole sairastanut (ainakaan tietääkseni).
Mun lähipiiristä on lähes kaikki sairastaneet. Itsekin sairastin jonkun taudin, kotitesti näytti kuitenkin positiivista. Miehen ja lapsen testit oli negatiiviset. Oltiin sitten kotona viikko, ja vanhemmat toivat kaupasta ostoksia samalla, kun itse kävivät kaupassa.
Tietyissä piireissä tuo korona tuntuu jylläävän ehtimiseen. Suurin osa suomalaisista ei sitä kuitenkaan ole sairastanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noudan tilaukset ajoissa niin ei tule yllätyksiä, jos viimeisenä mahdollisena päivänä en pääsekään hakemaan.
Olen ollut yli viikon hakemassa ja odottanut, että oireet loppuvat, mutta ei niin ei, sitkeä pirulainen tämä tauti.
-Ap
Ja yli viikossa et ole mitenkään löytänyt ketään, joka voisi paketin hakea?
Perheeni asuu toisella paikkakunnalla, samoin ystäväni eikä minulla ole puolisoa. Työkavereita en ole halunnut vaivata, kun emme muutenkaan ole työn ulkopuolella tekemisissä.
-Ap
Tilaa ruuat sun muut kauppakassi palvelulla kotiovelle ja tuosta paketista kannattaa varmaan soittaa sinne kauppaan että et haluaisi koronassa lähteä noutamaan, varmaan joku järjestely tai lisäsäilytysaika onnistuu.
Jos ei onnistu niin maski naamalle, käsipesu ja menoksi vaan. Jos siis kunto kestää. Aika pieni riski muille jos et siellä kauaa ole, enää ei käsittääkseeni eristykseen aseteta.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa ruuat sun muut kauppakassi palvelulla kotiovelle ja tuosta paketista kannattaa varmaan soittaa sinne kauppaan että et haluaisi koronassa lähteä noutamaan, varmaan joku järjestely tai lisäsäilytysaika onnistuu.
Jos ei onnistu niin maski naamalle, käsipesu ja menoksi vaan. Jos siis kunto kestää. Aika pieni riski muille jos et siellä kauaa ole, enää ei käsittääkseeni eristykseen aseteta.
Miksi kaikki luulevat, että se kauppa päättää lähetyksestä? Se on Postin lähetys, josta päätökset tekee Posti. Kauppa vain säilyttää sitä normaalin hakuajan (ja mahdollisesti POSTILTA ostetun lisäajan) verran. Kauppaan, jos soitat ohjaavat sopimaan asian Postin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää, kun posti ei toimita paketteja oikeaan paikkaan. Automaattiin tilattu paketti olikin ärrän kassalla ja sitä ei saanut ilman henkkareita
Samoin. En edes ollut paikkakunnalla, ja toisen henkilön oli tarkoitus hakea paketti automaatista. Teki mieli antaa sen lähteä takaisin lähettäjälle.
Mikä siinä on, että posti ei kykene toimittamaan sinne, minne lähetys on tilattu?? Tai edes läheiseen automaattiin (joita olisi ollut 3 parin sadan metrin säteellä).
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää, kun posti ei toimita paketteja oikeaan paikkaan. Automaattiin tilattu paketti olikin ärrän kassalla ja sitä ei saanut ilman henkkareita
Maksan kotiinkuljetuksen ja laitan viestin jättö turvalliseen paikkaan. Ei mene väärään paikkaan koskaan. Muut toimitustavat ihan p....stä.
Omaposti sovelluksesta voi maksusta tilata kotiinkuljetus, vaikka olisi jo Postissa odottamassa noutoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki luulevat, että se kauppa päättää lähetyksestä? Se on Postin lähetys, josta päätökset tekee Posti. Kauppa vain säilyttää sitä normaalin hakuajan (ja mahdollisesti POSTILTA ostetun lisäajan) verran. Kauppaan, jos soitat ohjaavat sopimaan asian Postin kanssa.
Hupsista, totta! Joku aivopieru iski. Soittelemalla asiat onneksi hoituu lafkan kuin lafkan kanssa, en olisi ap:nä kovin huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko pyytää jonkun toisen hakemaan? Eikös sen valtakirjalla pitäisi onnistua.
"Mutta ei ketään, joka hoitaisi asiat puolestani"
Edes otsikon voisi vaivautua lukemaan. Ei ole ylivoimaista.
Olen pahoillani, luin huolimattomasti, ja kun hän viestissään puhuu yksineläjistä, niin jotenkin päässäni ajattelin, että kyseessä on "vain" yksinasuva henkilö. Eli voisi olla joku ystävä vaikka, joka hakisi tilauksen.
Ei tarvitse olla koronaa.Kun on kipeä,leikausten jälken sairalasta kotia.Omilla on joutunut tuleman toimeen Ilman kenekään apua,niin itse kuin moni muukin!Sama asia olisi jos saisin koronan. Et siis suinkaan ole Ainoa Suomessa joka todella sairasta yksin ilman apua ja he eivät edes jaksa tänne sairaana tulla valittaa,hakeman empatiaa. Joten kovin sairas et ole,kun pystyt tällä valittaa!
Itse sain käännytettyä jo Pohjois-Suomesta Helsinkiin ja edelleen Saksaan lähdössä olleen paketin takaisin postiin ( kaupassa toimivaan).
Paketti oli maksettu, mutta jostain syystä paketti haettavissa olleet viestit eivät tulleet kännykkään.
Eli ap: n kannattaa soittaa suoraan kauppaan. Itse soitin ensin kauppaan ja sitten postiin, koska paketti oli jo postin kuljetuksessa takaisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Haet sen mahdollisimman myöhään illalla. Eiköhän jokainen suomalainen ole jo sairastanut koronan ainakin kertaalleen. Minäkin olen kahdesti.
Ei olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole :D Ei edes puolet suomalaisista. Itse tiedän tasan yhden, joka sen on sairastanut. Minäkään en ole sairastanut (ainakaan tietääkseni).
Missä asutte te, jotka ette ole sitä sairastaneet? Lähes kaikki ovat sairastaneet pääkaupunkiseudulla. Mulla myös paljon sukua Jyväskylässä ja sielläkin suuri osa sairastanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla koronaa.Kun on kipeä,leikausten jälken sairalasta kotia.Omilla on joutunut tuleman toimeen Ilman kenekään apua,niin itse kuin moni muukin!Sama asia olisi jos saisin koronan. Et siis suinkaan ole Ainoa Suomessa joka todella sairasta yksin ilman apua ja he eivät edes jaksa tänne sairaana tulla valittaa,hakeman empatiaa. Joten kovin sairas et ole,kun pystyt tällä valittaa!
Kukaan ei ole kysynyt teiltä kunniakansalaisilta mitään.
Maski päähän niin ei sitä kukaan tiedä eikä se siitä mihinkään leviä.
Suurin osa liikkuu flunssassa niin kuin ennenkin eikä edes testaa onko korona vai ei. Maski päähän ja vähin äänin haet mitä tarvitsee..ei kannata tehdä ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noudan tilaukset ajoissa niin ei tule yllätyksiä, jos viimeisenä mahdollisena päivänä en pääsekään hakemaan.
Olen ollut yli viikon hakemassa ja odottanut, että oireet loppuvat, mutta ei niin ei, sitkeä pirulainen tämä tauti.
-Ap
Kannattaisi varmaan ostaa lisäaikaa paketin säilytykselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asutte te, jotka ette ole sitä sairastaneet? Lähes kaikki ovat sairastaneet pääkaupunkiseudulla. Mulla myös paljon sukua Jyväskylässä ja sielläkin suuri osa sairastanut.
Pirkanmaa.
Mun lähipiiristä on lähes kaikki sairastaneet. Itsekin sairastin jonkun taudin, kotitesti näytti kuitenkin positiivista. Miehen ja lapsen testit oli negatiiviset. Oltiin sitten kotona viikko, ja vanhemmat toivat kaupasta ostoksia samalla, kun itse kävivät kaupassa.