Mikä HELVETTI siinä on, että kaaharien pitää hiillostaa aivan takapuskurissa kiinni?
Moottoritiet ovat täynnä V A J A K K E J A! Ja ei, en aja itse alinopeutta, vaan päinvastoin yleensä pientä ylinopeutta.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta wittuakaan matelijoiden ja muiden hidastelijoiden ongelmat. Ajan takapuskurisi lommoille, jis et ymmärrä antaa väylää.
Ei kuule kiinnosta vittuakaan. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä ajat sitä vasenta kaistaa? Se on ohittamista varten.
Ei joka paikassa ole ohituskaistoja. Roikkuvat perässä silti.
Ei aja mun perässä. Kun opin ajamaan niin hyvin vältyn, en ärsyynny enkä ärsytä muita
Vierailija kirjoitti:
Viime aikoina liikenteessä olen huomannut, että oikealta siirrytään vasemmalle kaistalle ilman että huomioidaan takaa tulevia. Eli oma vikasi jos tällein toiset ovat perseessäsi kiinni.
Alinopeuttakin vieläpä nämä ajelevat ja oikeasti hitaammat ajelijat ovat siellä motarilla muille vaaraksi.
Ja ohitus aloitetaan vaikka ei olla lähelläkään edellä ajavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos painaa tahallisesti jarrua niin on yhtä tyhmä kuin roikkuja.
Tässä nyt tarkoitetaan sitä että hipaistaan jarrupoljinta sen verran että jarruvalot välähtää. Ei ole tarkoituskaan hidastaa omaa vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime aikoina liikenteessä olen huomannut, että oikealta siirrytään vasemmalle kaistalle ilman että huomioidaan takaa tulevia. Eli oma vikasi jos tällein toiset ovat perseessäsi kiinni.
Alinopeuttakin vieläpä nämä ajelevat ja oikeasti hitaammat ajelijat ovat siellä motarilla muille vaaraksi.
Ja ohitus aloitetaan vaikka ei olla lähelläkään edellä ajavaa.
Ja juuri siihen vasemmalla kaistalla olevan eteen, vaikka sen auton takana olisi tyhjää tilaa reilummin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painat pari kertaa jarrua voimakkaasti niin tyhmempikin oppii jättämään vähän turvaväliä.
Itse olen käyttänyt tätä keinoa, melko voimakkaita jarrutuksia.
Tällaisesta liikenneopetuksesta kun kärähtää polliisille, saa sakot ja voi menettää kortinkin.
Joo, suosittelen mielummin siirtymään vähän lisää vasemmalle niin että autosi nostaa paskamyrskyn peesaajaan keulaan, toimii muuten aika hyvin eikä poliisia kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta wittuakaan matelijoiden ja muiden hidastelijoiden ongelmat. Ajan takapuskurisi lommoille, jis et ymmärrä antaa väylää.
Voi tulla pipi vielä joku päivä, kun satut pelleilemään väärän ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En edes muista milloin viimeksi olisin huomannut jonkun perässäroikkujan.
Kannattaisi joskus katsoa taustapeiliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun takana roikkui rekka pimeällä ja liukkaalla.
Ainakin kehä 3:sella rekat on pahimpia, ajaa kuin pakettiautoja ja ei mitään väliä liikennerajoituksista. 80 alueella satasta aina. En ole koskaan nähnyt että poliisi olisi ottanut tien sivuun.
Siis rekat ajaa 100 km/h? :D
Kyllä täysperävaunulliset. Heiluu välillä uhkaavasti kun vaikeuksia vaarallisten ohitustensa jälkeen pitää se rekka tiellä.
En ole ikinä nähnyt rekkaa, joka ajaa yli 85
Epäilen vahvasti että sinulla ei ole ajokorttia
Jos joku alkaa roikkuu mun perseessä kiinni niin aina hidastan tahallaan vauhtia. Normaalisti ajan rajoitusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes muista milloin viimeksi olisin huomannut jonkun perässäroikkujan.
Kannattaisi joskus katsoa taustapeiliin
Ajellessa katselen, ei ole näkynyt roikkujia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos takapuskurissa ajava kaahaa, niin miten edellämenevä ajaa?
Mitähän ttua se sille perässäroikkujalle kuuluu? Kun ilmeisesti olet sellainen, kerro mitä uskot saavuttavasi rankaisemalla vieraiden ihmisten autojen perissä kiinni?
En harrasta. Ihmettelin vaan, että millä fysiikalla edessäajava ajaa rajoituksen mukaan ja takapuskurissa roikkuva kaahaa?
Takana ajava kaahaa sillä tavalla että se ajaa ylinopeutta niin kauan kunes sen vauhti hiljenee kun edellä menee auto. Jää sitten roikkumaan edellä ajavan puskuriin.
Nykyajan rekkakuskit tähän kategoriaan myös.
Muutamia kertoja tullut tilanne, että isoa kuljetusta ajava rekka tulee selkeällä ylinopeudella auton perään kiinni. Parhaassa tapauksessa ollut ruuhkaa, jolloin et ole itse pystynyt ohittamaan tai ajat sellaisella tiellä ettet uskalla lähteä ohittamaan.
Kerran eräs rekkakuski käytti koko 80 km matkan siihen, että rämpytti minulle ajovaloja ja kiihdytti todella lähelle autoani.
Kieltämättä hirvitti, että joku isompi elukka olisi metsän perältä hypännyt autoni eteen, jolloin olisin joutunut äkkijarruttamaan ja rekka niskassa.
Ymmärrä että heillä oma aikataulunsa josta pitää pitää kiinni, mutta kanssa-autoilijoita ei missään nimessä saisi asettaa vaaraan.
Vielä muutama vuosi sitten en tällaista perseilyä havainnut rekkakuskeilla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun bensa kallista niin olen tietoisesti ruvennut ajamaan rauhallisesti. Rauhalliset kiihdytykset ja ennakoivat moottorijarrutukset johon tarvitsee pitää hyvät turvavälit. Vihreät aallotkin pitää ajaa siten ettei tarvitse jarrutella ja kiihdytellä turhaan. En aja alinopeutta mutta en ylinopeuttakaan ja ihan gps:n mukaan ajan. Joka halvatun päivä joku tulee mielenosoituksellisesti roikkumaan siihen takapuskuriin. Yleensä aina joku Audi, Bemari tai Mersu.
Muuten hyvä, mutta taloudellisinta on kiihdyttää nopeasti siihen ajonopeuteen, ei rauhallinen kiihdytys.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan rekkakuskit tähän kategoriaan myös.
Muutamia kertoja tullut tilanne, että isoa kuljetusta ajava rekka tulee selkeällä ylinopeudella auton perään kiinni. Parhaassa tapauksessa ollut ruuhkaa, jolloin et ole itse pystynyt ohittamaan tai ajat sellaisella tiellä ettet uskalla lähteä ohittamaan.
Kerran eräs rekkakuski käytti koko 80 km matkan siihen, että rämpytti minulle ajovaloja ja kiihdytti todella lähelle autoani.
Kieltämättä hirvitti, että joku isompi elukka olisi metsän perältä hypännyt autoni eteen, jolloin olisin joutunut äkkijarruttamaan ja rekka niskassa.Ymmärrä että heillä oma aikataulunsa josta pitää pitää kiinni, mutta kanssa-autoilijoita ei missään nimessä saisi asettaa vaaraan.
Vielä muutama vuosi sitten en tällaista perseilyä havainnut rekkakuskeilla.
Helsingissä tähän samaan tilanteeseen joutunut parikin kertaa, eli se rekka ajaa 80km/h nopudessa n. 10 sentin päähän takapellistä. Mielisairas kuskihan se, kyllä siellä tietää että jos jotain tapahtuu se henkilautoilijahan se siinä kuolee sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painat pari kertaa jarrua voimakkaasti niin tyhmempikin oppii jättämään vähän turvaväliä.
Itse olen käyttänyt tätä keinoa, melko voimakkaita jarrutuksia.
Tällaisesta liikenneopetuksesta kun kärähtää polliisille, saa sakot ja voi menettää kortinkin.
Joo, suosittelen mielummin siirtymään vähän lisää vasemmalle niin että autosi nostaa paskamyrskyn peesaajaan keulaan, toimii muuten aika hyvin eikä poliisia kiinnosta.
Joo, minä teen perässäroikkujille tuota samaa. Siitä pientareen laidasta lähtee kivasti kiviä kohti perseessä roikkujan tuulilasia.
Tällaisesta tässä ketjussa kuvaillusta tiellä kiusaamisesta on tullut ihan normi. Siitä on tullut suomalaista liikennekulttuuria, ei ennen ollut. Nyt ihan yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Liikenteellä trollaaminen on sairasta.
Jatkuvasti tuolla liikenteessä loukkaantuu ihmisiä, joten kunnioitusta liikennettä kohtaan.
Rehellisesti sanottuna ei kyllä kiinnosta tasan paskaakan jonkun perässäroikkuvan kohtalo.
Miksi sä ajat sitä vasenta kaistaa? Se on ohittamista varten.