Mikä HELVETTI siinä on, että kaaharien pitää hiillostaa aivan takapuskurissa kiinni?
Moottoritiet ovat täynnä V A J A K K E J A! Ja ei, en aja itse alinopeutta, vaan päinvastoin yleensä pientä ylinopeutta.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Nopeusrajoitukset ovat nimenomaan RAJOITUKSIA.
Tähän sisältyi varmaan jokin suurempikin viisaus
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ajokortin ikärajan voisi nostaa 30v.
Ja naisilta voisi ottaa kokonaan ajo-oikeudet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin ärsyttävä kuin Nissan Almera joka ohittaa rekkaa vasemmalla kaistalla 104km/h 120-alueella.
Tästä aiheutuu vaaratilanteita varsinkin ruuhka-aikaan kun nämä Nissanit kokoavat jonot yhteen kasaan.
Pitäisi liikkua yöaikaan jos ei osaa/kykene ajamaan liikennevirran vaatimaa nopeutta.
Vaaratilanteet aiheutuvat kaahareista, joille tilannenopeus on täysin vieras käsite. Nopeus ja turvavälit asetetaan muun liikenteen mukaan.
Reipasta alinopeutta ja merkittävästi vaihtelevaa nopeutta ajavat aiheuttavat isoimmat vaaratilanteet. Nyt huomaa kesän alkaneen ja kesäkuskien ilmestyneen liikenteeseen. On kaikenlaista matkailuvaunua, jolla pusketaan 82 km/h ja sitten nämä kullanmurut, jotka ajaa satasen alueella 75, kunnes alkaa ohituskaistaosuus, jolloin nopeus nousee kuin taikaiskusta sinne 104:ään niin ettei kukaan pääse ohi. Kaistan loputtua nopeus putoaa taas 75:een.
Alinopeus on vain sinun päässäsi. Koita kestää.
Vierailija kirjoitti:
Painat pari kertaa jarrua voimakkaasti niin tyhmempikin oppii jättämään vähän turvaväliä.
Itse olen käyttänyt tätä keinoa, melko voimakkaita jarrutuksia.
Viime aikoina liikenteessä olen huomannut, että oikealta siirrytään vasemmalle kaistalle ilman että huomioidaan takaa tulevia. Eli oma vikasi jos tällein toiset ovat perseessäsi kiinni.
Alinopeuttakin vieläpä nämä ajelevat ja oikeasti hitaammat ajelijat ovat siellä motarilla muille vaaraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painat pari kertaa jarrua voimakkaasti niin tyhmempikin oppii jättämään vähän turvaväliä.
Tällaisesta liikenneopetuksesta kun kärähtää polliisille, saa sakot ja voi menettää kortinkin.
Todella ärsyttävää ja vaarallista, eivät tajua että se edellä ajava voi joutua äkkiä jarruttamaan.
Nyt sitten saaneet lisää pontta luettuaan, miten imussa ajaminen muka säästää polttoainekuluissa. Eikö ois sama mennä junalla, siinä ne vaunut on jo valmiiksi liitetty toisiinsa?
Älkää painako jarrua kun on roikkuja takana. Ottakaa jalka pois kaasulta suoralla ja katsokaa taakse miten alas nopeus tippuu ennenkuin älyää lähteä ohi.
Ajattelepa alanuolittaja sitä, että sä ajat 80km/h ja joku edessäsi ajaa 60km/h. Aika nopeasti sä oot hänen perässään kiinni. Sitten kun on ne isommat nopeudet niin ei sitä noin vain vauhteja pysäytellä. Joten kannattaisi ajaa samoja nopeuksia kuin muut kanssaliikkujat. Jos nyt sitten ajelet vähän hiljempaa vauhtia niin pysy siellä oikealla puolella kaistaa.
Neuvo: Käännä taustapeili alaviistoon niin että ei näy sen taustaroikkujan pärstä kun se roikkuu takapellissä kiinni. Sitä ne haluaa, provota reaktioita. Ingooraa täysin. Ei niistä hulluista tarvitse välittää. Sulla on ihan sama oikeus ajaa siinä tiellä.
Ajakaa niin hiljaa kuin pystytte motarilla niin hyvin pyyhkii!!! PERKELE!
Ei se ole mikään neuvo ignoorata takana roikkuja, se on aina riski edellä ajavalle myös. Kannattaa ottaa jalka pois kaasulta ohituspaikassa ja pakottaa roikkuja ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen välillä samaa. Kunhan varautuu siihen että se pikkupili pyrkii sen jälkeen eteesi ja sitten ihan oikeasti koittaa saada sinut ajamaan peräänsä kolarin. Noita perässä roikkujia on paljon, joku sairaus aivoissa.
Vierailija kirjoitti:
Neuvo: Käännä taustapeili alaviistoon niin että ei näy sen taustaroikkujan pärstä kun se roikkuu takapellissä kiinni. Sitä ne haluaa, provota reaktioita. Ingooraa täysin. Ei niistä hulluista tarvitse välittää. Sulla on ihan sama oikeus ajaa siinä tiellä.
Niin on mutta niillä ei ole oikeutta ajaa puskurissa kiinni! Kyydissä voi olla takapenkillä vaikka lapisia ja siksi ahdistaa nuo roikkujat, joiden auto työntyy peräluukusta läpi jos joutuu äkkiä jarruttamaan. Ne jotka on kokeneet peräänajon tietää ettei se mitään mukavaa ole alhaisissakaan nopeuksissa saati motarilla.
Vierailija kirjoitti:
Mun takana roikkui rekka pimeällä ja liukkaalla.
Ainakin kehä 3:sella rekat on pahimpia, ajaa kuin pakettiautoja ja ei mitään väliä liikennerajoituksista. 80 alueella satasta aina. En ole koskaan nähnyt että poliisi olisi ottanut tien sivuun.
Bensan hinta on nyt niin kova että säästää todella paljon kuukaudessa kun ei aja yli 80km/h.