Mikä HELVETTI siinä on, että kaaharien pitää hiillostaa aivan takapuskurissa kiinni?
Moottoritiet ovat täynnä V A J A K K E J A! Ja ei, en aja itse alinopeutta, vaan päinvastoin yleensä pientä ylinopeutta.
Kommentit (112)
Nämä on ihan hulluja kaupunkiajossa. Siis kiihdytellään, tullaan ihan perseeseen kiinni, vaikka pitää hidastaa esim. suojatielle. Nämä on juuri niitä, jotka ei päästä jalankulkijoita suojatien yli, kun "minä menen nyt" ja vauhti kaupunkialueella sellaista, että lähtisi kortti.
Konstit on monet puskurissa roikkujille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun takana roikkui rekka pimeällä ja liukkaalla.
Ainakin kehä 3:sella rekat on pahimpia, ajaa kuin pakettiautoja ja ei mitään väliä liikennerajoituksista. 80 alueella satasta aina. En ole koskaan nähnyt että poliisi olisi ottanut tien sivuun.
Siis rekat ajaa 100 km/h? :D
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti ajat alinopeutta, vaikket itse sitä tajua, koska sun kotterosi nopeusmittari näyttää mitä sattuu etkä ymmärrä tsekata nopeuttasi navista.
Vaikka joku ajaisikin niin sanotusti alinopeutta, niin miksi sen takapuskurissa pitää roikkua siltikään kiinni? Sehän on vain itselle turvallisuusriski. Ei ole muuta kuin hävittävää.
Länsiväylällä näyttää olevan se 80 kilsan nopeusrajoitus viitteellinen, kun vasemmalla kaistalla ajetaan 100km h tai jopa 120 km h. Ilmeisesti jos on ökyauto sillä saa ja suorastaan pitää ajaa 40 kilsaa tunnissa ylinopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kehä 3:sella rekat on pahimpia, ajaa kuin pakettiautoja ja ei mitään väliä liikennerajoituksista. 80 alueella satasta aina. En ole koskaan nähnyt että poliisi olisi ottanut tien sivuun.
Kyllä täysperävaunulliset. Heiluu välillä uhkaavasti kun vaikeuksia vaarallisten ohitustensa jälkeen pitää se rekka tiellä.
Liekö etelästä tulleita, siellähän tuo takapuskurissa kiinni ajaminen on normi tapa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täysperävaunulliset. Heiluu välillä uhkaavasti kun vaikeuksia vaarallisten ohitustensa jälkeen pitää se rekka tiellä.
En ole ikinä nähnyt rekkaa, joka ajaa yli 85
Vierailija kirjoitti:
Todella ärsyttävää ja vaarallista, eivät tajua että se edellä ajava voi joutua äkkiä jarruttamaan.
Nyt sitten saaneet lisää pontta luettuaan, miten imussa ajaminen muka säästää polttoainekuluissa. Eikö ois sama mennä junalla, siinä ne vaunut on jo valmiiksi liitetty toisiinsa?
Edellä ajava kokee ilmanvastuksesta suurimman osan, takatuuppari vain pienen osa tai ei yhtään. Riippuu vähän kuinka ison vehkeen perässä uskaltaa ajaa sillä metrin etäisyydellä mutta eipä nämä takatuupparit muutenkaan omista minkäänlaisia järjellisiä lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos takapuskurissa ajava kaahaa, niin miten edellämenevä ajaa?
Mitähän ttua se sille perässäroikkujalle kuuluu? Kun ilmeisesti olet sellainen, kerro mitä uskot saavuttavasi rankaisemalla vieraiden ihmisten autojen perissä kiinni?
Mulla on pakoputkessa solenoidiventtiili, joka päästää maaliruiskusta maalinpoistoainetta hiilidioksidi patruuna paineena.
Aina kun joku roikkuu perässä tupsautan maalinpoistoa perässäroikkujan puskurille.
Perässä roikkuja saa ihmetellä miksi maali alkaa kesimään :D
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti ajat alinopeutta, vaikket itse sitä tajua, koska sun kotterosi nopeusmittari näyttää mitä sattuu etkä ymmärrä tsekata nopeuttasi navista.
Puskurissa roikkujia tulee vaikka ajaisit 15 km/h ylinopeutta. Ajan itsekin yleensä aika reipasta vauhtia. Mutta en koskaan roiku edellä ajavan perässä kiinni. En edes ennen ohitusta. Miksi pitää ajaa perässä kiinni mutta ei mennä ohi? Tuollainen on aivan perseestä kun omakin turvallisuus vaarantuu ja asialle ei voi tehdä muuta kuin vetää auto tien sivuun.
-M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Ainakin nuo itäkilvillä ajelevat rekat vetävät kyllä kevyesti 100km/h. Vajaa vuosi sitten viimeksi ajelin tällaisen perässä vakkarilla mittarin mukaan 105km/h, joka todellista nopeutta on n. 99-100.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä nähnyt rekkaa, joka ajaa yli 85
Kytke mittari ja ajopiirturi päälle niin näet sellaista ajavasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos takapuskurissa ajava kaahaa, niin miten edellämenevä ajaa?
Mitähän ttua se sille perässäroikkujalle kuuluu? Kun ilmeisesti olet sellainen, kerro mitä uskot saavuttavasi rankaisemalla vieraiden ihmisten autojen perissä kiinni?
En harrasta. Ihmettelin vaan, että millä fysiikalla edessäajava ajaa rajoituksen mukaan ja takapuskurissa roikkuva kaahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Ainakin nuo itäkilvillä ajelevat rekat vetävät kyllä kevyesti 100km/h. Vajaa vuosi sitten viimeksi ajelin tällaisen perässä vakkarilla mittarin mukaan 105km/h, joka todellista nopeutta on n. 99-100.
Suomalaiset rekat kehä kolmosella, joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Audi-, Mersu- ja bemarikuskit on virallisesti vapautettu liikennesääntöjen noudattamisesta. Mukaanlukien turvavälit.
Aivotoiminnan on korvannut päässä kusi.
Liikenteellä trollaaminen on sairasta.
Jatkuvasti tuolla liikenteessä loukkaantuu ihmisiä, joten kunnioitusta liikennettä kohtaan.