Täysi-ikäinen lapseni sanoi minua huonoksi äidiksi
Osin varmaan olenkin epäonnistunut, mutta en tiedä millä oikeudella. Kärkäs arvostelemaan.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Tää lapsi sitten varmasti pärjää omien penskojensa kanssa ilman mummon hoitoapua ja tukea, sitten kun saa niitä omia lapsia.
Eihän nyt huono mummi voi hoitaa lapsenlapsia. Silta poltettu tulevien lasten mummoon.
Seuraavaksi penskas haukkuu anopin/appiukon, niin senkin mummolan avut jää saamatta.
Sitten penskas vollottaa palstoilla, kun isovanhemmilta ei saa mitään apua tarvittaessa.
Usein huonon vanhemman lapsi haluaa suojella omia lapsiaan tältä huonolta isovanhemmalta ja jos on yhtään järkevä niin ei anna lapsiaan hänelle hoidettavaksi.
Voi tietysti olla että lapsuudessaan on jo menettänyt luottamuksensa kaikkiin ihmisiin, jonka vuoksi haluaa hoitaa itse lapsensa.
Se on raskasta, erityisesti jos vertaa niihin vastaavassa elämäntilanteessa oleviin, joilla isovanhemmat ovat luotettavia ja läheisiä.
Jos teillä on puhevälit vielä niin ollaan voiton puolella.
En ole puhunut äitini kanssa yli 5 vuoteen. Edelleen narkkari ja muutti jonnekki syrjäseudulle velkoja pakoon.
Kävi minutkin ryöstämässä kerran jonkun narkkarin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tuumaatte tästä:
Tyttäreni sanoi minua huoraksi. Hän oli silloin 16 vee.
Lapset ei pitänyt siitä, että tapailin miestä. Tuo mies kävi meillä tasan yhden kerran pari tuntia. Tapailu loppui vuoden kuluttua.
Menin uusiin naimisiin 10 vuotta sitten. Lapset ei ole koskaan tavanneet miestäni.
Jätät tässä jotain olennaista kertomatta. Lisäksi et tunnu olevan kovin läheinen lastesi kanssa, jos he eivät ole uutta ukkoasi nähneet. Omituista suorastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää lapsi sitten varmasti pärjää omien penskojensa kanssa ilman mummon hoitoapua ja tukea, sitten kun saa niitä omia lapsia.
Eihän nyt huono mummi voi hoitaa lapsenlapsia. Silta poltettu tulevien lasten mummoon.
Seuraavaksi penskas haukkuu anopin/appiukon, niin senkin mummolan avut jää saamatta.
Sitten penskas vollottaa palstoilla, kun isovanhemmilta ei saa mitään apua tarvittaessa.
Kielenkäytöstäsi ja tästä puolueellisesta penskan mustamaalaamisesta päätellen et ole mitenkään empaattinen ja rakastava vanhempi tai isovanhempi. Olen pahoillani puolestasi, ei varmasti ole sinullakaan mitkään läheiset välit mahdollisiin lapsiisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tuumaatte tästä:
Lapset ei pitänyt siitä, että tapailin miestä. Tuo mies kävi meillä tasan yhden kerran pari tuntia. Tapailu loppui vuoden kuluttua.
Menin uusiin naimisiin 10 vuotta sitten. Lapset ei ole koskaan tavanneet miestäni.
Osaa ne äiditkin. Oma äitini kutsui minua tuolla nimityksellä lähes vuoden verran, kun rupesin seurustelemaan. Olin silloin täyttänyt just 18 vuotta. En ikinä unohda enkä anna anteeksi. Äitini luulee olleensa hyvä äiti. Ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tuumaatte tästä:
Jätät tässä jotain olennaista kertomatta. Lisäksi et tunnu olevan kovin läheinen lastesi kanssa, jos he eivät ole uutta ukkoasi nähneet. Omituista suorastaan.
Samaa mieltä, ei tuo normaalilta kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä asioista lapsi arvostelee sinua aloittaja?
huonoudesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole vielä omia lapsia, niin hän ei todellakaan tiedä miten kova työ heidän hoidossa on.
Nuoren mielestä äiti on lähes aina huono, hän vaan itsenäistyy ja kapinoi sääntöjä vastaan.Tai sitten kun saa omia lapsia, niin ymmärtää entistä paremmin, miten moitittavaa oman vanhemman menettely on ollut.
Lapsi ei ole vanhemmalleen mitään velkaa, "et tiedäkään miten kova homma sinun hoitamisessasi oli!" - no okei, miksi sitten teit lapsia, jos et jaksanutkaan hoitaa?
Tämä!
Kun sain omia lapsia, ymmärsin viimein kunnolla, miten huonot ja kelvottomat vanhemmat minulla itselläni oli ollut! Onneksi oli heidän antamanaan se kokemus miten lapsia ei ainakaan kannata kasvattaa, joten olen välttänyt nämä sudenkuopat omien lapsieni kanssa.
Tuota, et ymmärrä millä oikeudella lapsesi arvostelee äitiyttäsi. Se lapsesihan on juuri se kuka pystyy arvostelemaan, hän on se toinen osapuoli ja kenelle se äitiytesi on näkynyt tai ollut näkymättä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ollut huono äiti, niin se on vaan kestettävä ja puhuttava asioista lasten kanssa. Omaa käytöstä voi selittää, pahoitella ja katua sekä pyytää anteeksi. Kyllä lapsilla, aikuisillakin, on oikeus kertoa vanhemmilleen, miten he ovat asiat kokeneet ja miltä heistä tuntuu.
Näinhän sen kuuluisi mennä. Hyvin usein pelkkään kysymykseen vastaukseksi saa vain naama väärällään marttyyrinä rääkymistä, miten mikään ei kelpaa ja byää. Ei ne asiat häviä sillä, että niistä ei saa edes puhua.
Vierailija kirjoitti:
Teitkö parhaasi niillä tiedoilla ja taidoilla mitä sinulla oli? Jos se ei aikuiselle lapsellesi riittä, hänen on kehitettävä itseään niin, että oppii ymmärtämään ettet enempään pystynyt.
Kyllä se lapsi ymmärtää, mutta ymmärtää myös että äiti oli silti huono äiti. Nämä kaksi asiaa eivät poissulje toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huonoudesta
Etkö pyytänyt edes yhtä esimerkkiä, mitä lapsi tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitkö parhaasi niillä tiedoilla ja taidoilla mitä sinulla oli? Jos se ei aikuiselle lapsellesi riittä, hänen on kehitettävä itseään niin, että oppii ymmärtämään ettet enempään pystynyt.
En kyllä, eron jälkeen olin heikko ihminen ja ns tuuliajolla.
Kas näin sitä annetaan itselle anteeksi kaikki törkeätkin laiminlyönnit lasta kohtaan. En ihmettele lapsen mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ollut huono äiti, niin se on vaan kestettävä ja puhuttava asioista lasten kanssa. Omaa käytöstä voi selittää, pahoitella ja katua sekä pyytää anteeksi. Kyllä lapsilla, aikuisillakin, on oikeus kertoa vanhemmilleen, miten he ovat asiat kokeneet ja miltä heistä tuntuu.
Näinhän sen kuuluisi mennä. Hyvin usein pelkkään kysymykseen vastaukseksi saa vain naama väärällään marttyyrinä rääkymistä, miten mikään ei kelpaa ja byää. Ei ne asiat häviä sillä, että niistä ei saa edes puhua.
Marttyyriasenteella se huono vanhempi saattaa myös aloittaa kaikkeni minä olen teidän eteen tehnyt ja kukaan ei ymmärrä minua tai te olette kiittämättömiä jne. Hirveä loukkaantuminen, kun hän näkee itsensä täydellisenä vanhempana ja lapsensa ilkeinä ja pahoina, jos mitenkään arvostelevat tai sanovat jotain ei niin kivaa hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tuumaatte tästä:
Lapseni käyvät jo neljättäkymmenettä vuottaan. Tämä nimittelijä ei ole kyennyt muodostamaan parisuhdetta keneenkään. On kovin vaativainen ihminen. Hän ei tullut ajatelleeksi, kun nimittelee äitiänsä huoraksi, että samaan syssyyn hän itse on hu..anpenikka.
Näköjään tulee monelle vanhemmalle yllätyksenä olevansa huono kasvattaja. Pitää vaan katsoa peiliin ja jos sen pystyy tekemään, myöntää virheensä nii aika voi parantaa haavat lapsensa. Omat vanhempani ei suoranaisesti mitään koskaan myöntäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huonoudesta
Etkö pyytänyt edes yhtä esimerkkiä, mitä lapsi tarkoittaa?
Tässä tuskin tarvitaan esimerkkiä. Ap tietää varmastikin mitä lapsi tarkoittaa, kun kirjoitti että oli eron jälkeen tuuliajolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tuumaatte tästä:
Lapseni käyvät jo neljättäkymmenettä vuottaan. Tämä nimittelijä ei ole kyennyt muodostamaan parisuhdetta keneenkään. On kovin vaativainen ihminen. Hän ei tullut ajatelleeksi, kun nimittelee äitiänsä huoraksi, että samaan syssyyn hän itse on hu..anpenikka.
Ja sinä olet tyytyväinen kun lapsesi on epäonnistunut? Ei ole tullut mieleesi, että sinulla olisi jotain osaa ja arpaa lapsesi kyvyttömättömyyteen muodostaa parisuhdetta?
lapsen suusta kuulet totuuden