Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Wille Rydman ahdistellut nuoria naisia

Vierailija
19.06.2022 |

ALKUKESÄSTÄ 2020 keskusrikospoliisin tutkijat soittivat yhdeksälle naiselle. Heille esitettiin sama kysymys.
Poliisille on toimitettu tietoa, jonka mukaan joku Kokoomuksen kansanedustajana toimiva henkilö olisi käyttäytynyt jollain tavalla epäsopivasti nuoria tyttöjä ja naisia kohtaan. Tiedätkö jotain tällaisesta asiasta, ja tiedätkö, kenestä on kyse?
Kaikki tiesivät, kenestä poliisi kyseli. Se käy ilmi tutkintamateriaalista.
Tiedän mistä on kyse ja kyseessä on Wille Rydman.
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008840422.html?share=d979177e4a89b1…

Kommentit (9094)

Vierailija
6481/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattumalta ihan täysin laillista 16-vuotiaasta alkaen.

Itsestä erikoista että 16- vuotiaan kanssa voi olla seksisuhteessa kolmikymppinen mutta jos kolmikymppisellä on tuon 16- vuotiaan alastonkuva hallussa on se rikos. Itsestä olisi yhdenmukaisempaa että raja olisi 18 vuotta poislukien se jos henkilöt ovat samaa ikäluokkaa olevia. Laissahan tämä jo siten määritellään rangaistamattomaksi.

Tosin useassa maassa suojaikäraja on juuri tuota 16 vuoden luokkaa joten Suomi ei siinä suhteessa ole mitenkään erikoistapaus.

Vierailija
6482/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennusteeni seuraavan eduskuntavaalien sukupuolijakaumaksi 159-1. Ainoastaan pimp vaatteissa oleva sutenööriksi ryhtynyt Petteri Orpo kävelee puujaloilla puhujan pönttöön, klip klop, klip klop....

Nyt ei oikein avaudu miten päädyit juuri tuohon jakaumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6483/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 16-vuotiaan täytyy olla sen verran älykäs, että kieltäytyy itse siitä mitä itse pitää sopimattomana.

Näillä naisilla, jos joku selkään koskee on seksuaalinen  ajatus, ovat jännittyneitä.  Monet ulkomaalaiset tavat suovat hyvinkin läheistä koskettelua. Jos on seksuaalisesti heräämätön , ei ymmärrä silloin asiaa. Nyt jälkikäteen on minusta tämä asia jätettävä puimatta.

Olen muuten nainen. Osaan iskeä sormille jos on tarpeen ja sen osasin jo nuorena tyttönä.

16-vuotias ei ole aikuinen, vaan lapsi, mitä tulee aivojen kehitykseen.

Siksikö eräät vaativat, että 16-vuotiaiden tulisi saada ajokortti?

Vierailija
6484/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä uhri tuo Amanda nyt on?!?? Wtf?!

Hän "pelkää puhua". :D Kyllä miehiä pidetään naisten toimesta kyllä aivan puupäinä! :D Jokainen vähänkään kokeneempi mies näkee tämän kuvion ja VARSINKIN te naiset. Teillä tuo sosiaalinen taito on vielä parempi.

Vierailija
6485/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös me vanhemmat naiset koemme nuorten naisten häirintää, varsinkin työpaikoilla. Meitä mustamaalataan ja sitten nämä uhriutuvat nämä nuoret naiset. Keksivät perättömiä väitteitä. Oma agenda heillä näköjään tärkein. Olen törmännyt tällaisiin ilmiantajahulluihin työpaikoilla, järjestäen ovat nuoria naisia.

Salli minun epäillä vahvasti että olisit nainen saatika keski-ikäinen :D Vahvistat ikivanhaa narratiivia siitä että vanhempi nainen olisi kateellinen nuorelle naiselle - voin kertoa että terve aikuinen ei ole. On helpottavaa olla vanhempi ja lähinnä tuntee suojelunhalua niitä nuorempia naisia kohtaan koska jokainen meistä tietää millaista kohtelua sitä nuorena naisena saa eikä se ole ainakaan maailmanmenosta helpottunut.

Vierailija
6486/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukahan seuraavaksi paljastuu? Aina ne on noista oikeistopuolueista. Pistää miettimään..

Ei aina. Minua on aikoinaan ahdistellut Paavo Arhinmäki. Pelottava mies.

Ja minä en viitsi paljastaa ketkä julkkikset ovat kähmineet mm rintojani kun olin nuori ja nätti. Kännissä tietty, mutta silti. Pidän suuni kiinni. Ja muistan herranjestas mitä puhuttiin Kekkosesta kun heitti eräässä tilanteessa k.....sä pöytään jne. Ja naisia riitti joka sormelle. Huokaus . . Onneksi ei enää mitään tahansa voi tehdä vaikka korkea asema ja vaikutusvaltaa ihmisellä.

Vierailija
6487/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 16-vuotiaan täytyy olla sen verran älykäs, että kieltäytyy itse siitä mitä itse pitää sopimattomana.

Näillä naisilla, jos joku selkään koskee on seksuaalinen  ajatus, ovat jännittyneitä.  Monet ulkomaalaiset tavat suovat hyvinkin läheistä koskettelua. Jos on seksuaalisesti heräämätön , ei ymmärrä silloin asiaa. Nyt jälkikäteen on minusta tämä asia jätettävä puimatta.

Olen muuten nainen. Osaan iskeä sormille jos on tarpeen ja sen osasin jo nuorena tyttönä.

16-vuotias ei ole aikuinen, vaan lapsi, mitä tulee aivojen kehitykseen. Siksi ovat helpommin manipuloitavissa.

Aivot ovat kehittyneet, mutta seksuaalisuus on herkkää, jolloin nuori kokee kaiken "lähentymisen", jopa silmiin katsomisen seksualisuutena.

AIvot kehittyvät 25-vuotiaaksi asti.

Vierailija
6488/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä uskoa. Hesarin jutun jälkeen olin varma Rydmanin sikailusta, mutta nyt jo kaksi näistä tapauksista vaikuttaisi tekaistuilta. Poliisin tutkintapäätös Blickin rikosilmoituksista osoittaa, ettei Rydmanin toiminnassa ollut mitään erikoista, kun taas Blickin toiminta tehtailla turhia rikosilmoituksia saa hänet vaikuttamaan epäilyttävältä muissakin jutuissaan. Sitten se nuori tyttö, joka väittää Rydmanin ahdistelleet, niin onkin käynyt ilmi, että hän oli itse ihastunut Rydmaniin, joka on joutunut hätistelemään häntä pois. Ja tuohon viestien lisäksi ulkopuolisen nuoren naisen, tytön kaverin, todistus, että asia on näin. Muusta on todisteena vain tytön kertomus.

Sitten kuitenkin on niin, että ei kai näin montaa tapausta voisi tulla esille jos asiassa ei olisi jotakin perää. Minun oma epäilykseni, joka voi olla ihan väärä, on että mitään kovin vakavaa ei ole tapahtunut, mutta Wille saa jotakin kiksejä kun saa nuoret tytöt ihastumaan itseensä. Antaa todennäköisesi jotakin signaaleja, mutta sitten ei kuitenkaan toimi loppuun asti ainakaan niin kauan kun on alaikäinen. Senkään jälkeen kyse ei ole pakottamisesta tms. mutta kyllä se voi jonkinasteisena groomausta olla, tiedostaen tai tiedostamatta. Kyllä varmasti Willen kannattaisi arvioida nyt kriittisesti omaakin käytöstään, vaikka voi tuntua epäreilulta miten häntä nyt riepotellaan julkisuudessa. En usko, että Wille on niin paha mitä nyt annetaan ymmärtää, mutta en usko että hänellä täysin puhtaat jauhot on kuitenkaan pussissa.

Blick on tehtaillut yhden rikosilmoituksen.

Vierailija
6489/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä voi lukea Amanda tekemistä rikosilmoituksista. Täysin häiriintynyt ihminen. Toivottavasti ei saa töitä juristina, koska ei siihen työhön kykene ja ehkä on sen tajunnutkin ja siksi aloittanut tällaisen ajojahdin.

Itse ei palauttanut willelle asunnon avaimia, ei suostunut poistumaan willen kodista eikä viemään tavaroita pois. On myös itse mennyt ilmoittamatta willen asuntoon, mutta harmi lukot oli vaihdettu. Enkä yhtään ihmettele miksi. Amanda vainoaa tässä exäänsä ja fantasioi ryhmäseksistä alaikäisten tyttöjen kanssa.

https://static1.squarespace.com/static/5c4c2e61fcf7fdfcae423623/t/62afe…

yllä esimerkki kunnianloukkauksesta.

Vierailija
6490/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukahan seuraavaksi paljastuu? Aina ne on noista oikeistopuolueista. Pistää miettimään..

Ei aina. Minua on aikoinaan ahdistellut Paavo Arhinmäki. Pelottava mies.

Muistaakseni Paavo Lipponen ahdisteli aikoinaan nykyistä vaimoaan, joka jätti miehensä.

Sehän oli yleisessä tiedossa, mutta jostain syystä kukaan ei sitä paheksunut.

Vierailija
6491/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös me vanhemmat naiset koemme nuorten naisten häirintää, varsinkin työpaikoilla. Meitä mustamaalataan ja sitten nämä uhriutuvat nämä nuoret naiset. Keksivät perättömiä väitteitä. Oma agenda heillä näköjään tärkein. Olen törmännyt tällaisiin ilmiantajahulluihin työpaikoilla, järjestäen ovat nuoria naisia.

Kyllä on  totta. Olen huomannut, ettei miehen pidä mennä yksin samaan huoneeseen työpaikalla. Mm laboratoriot ja varastot ovat vaarallisia, kun nainen sitten esittää, että häneen käytiin käsiksi. Tämä on hyvin tullut muotiin. Kyllä mies saa kyytiä tai vaikka jos on mies on johtavassa asemassa nuori nainen kyllä osaa hurmata. Jälkeenpäin sitten nainen on aina oikeassa. äneen käytiin käsiksi.

Voi tätä maailmaa.

Vierailija
6492/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä voi lukea Amanda tekemistä rikosilmoituksista. Täysin häiriintynyt ihminen. Toivottavasti ei saa töitä juristina, koska ei siihen työhön kykene ja ehkä on sen tajunnutkin ja siksi aloittanut tällaisen ajojahdin.

Itse ei palauttanut willelle asunnon avaimia, ei suostunut poistumaan willen kodista eikä viemään tavaroita pois. On myös itse mennyt ilmoittamatta willen asuntoon, mutta harmi lukot oli vaihdettu. Enkä yhtään ihmettele miksi. Amanda vainoaa tässä exäänsä ja fantasioi ryhmäseksistä alaikäisten tyttöjen kanssa.

Tämän episodin Wille Rydman hoitanut kyllä mallikelpoisesti ja tyylikkäästi.

Vierailija
6493/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltäytynyt lähes kaikista seksisuhteista, joita hallituksen naisministerit ovat minulle ehdotelleet. Päällimmäiset syyt kieltäytymisille ovat olleet ikä ja ylipaino.

Vierailija
6494/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kirjoitustyylisi on niin tunnistettava, että kaikille on selvää kuka olet.

Nyt en ymmärrä. Kyllä on niin, että naiset ovat sukukypsiä aikaisemmin kuin mitä minun ikäkauteni.

Tosin nyt on asioihin tullut se asioiden vääristäminen.

Toisaalta opettajatkin koulussa kertovat nuorten tyttöjen keimailuista ja tunkeilevasta esiintymisestä opettajaa kohtaan.

Nuoret naiset ovat AINA keimailleet ja se on osa murrosiän kehitystä. Kukaan opettaja ei varmastikaan kerro kavereille miten laumoittain tyttöjä ehdottelee seksuaalisesti opettajalle - koska jos tosiaan ehdottelisi, siitä seuraisi välitön lastensuojeluilmoitus koska yliseksuaalinen käytös lapsella on aina hyväksikäyttöepäilys. Tämän tietää kuka tahansa joka on lasten kanssa tehnyt edeltävän 20v aikana töitä... Älä jaksa puhua roskaa.

Vierailija
6495/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kieltäytynyt lähes kaikista seksisuhteista, joita hallituksen naisministerit ovat minulle ehdotelleet. Päällimmäiset syyt kieltäytymisille ovat olleet ikä ja ylipaino.

Oletko ajatellut laihduttamista? Nyt puri omat koirat, sorry. Olen luovuttanut. :D

Vierailija
6496/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan miehille vilpitön kysymys. Onko teistä ongelma, että maassamme on tällainen ilmiö:

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/kouluterveyskysely-seksuaalinen-hair…

Ja jos on, niin mitä teistä sille pitäisi tehdä?

Olen mies ja onhan tässä kyseessä selkeästi ongelma. Ainoa ratkaisu mikä tulee mieleen on rangaistusten koventaminen ja lainsäädännön ajanmukaistaminen. Ehkä joku oikein suunnattu ja näkyvä valistuskampanja voisi myös toimia jollain tasolla.

Mitä mieltä olet case Rydmanista ja sen käsittelystä tämän tilastotiedon valossa?

Mun mielestä kaikki viittaa siihen että tässä Rydman nyt korjaa mitä tuli kylvettyä. Tai alkaa korjaamaan, varmaan kaikennäköistä lisäpaljastusta vielä tulossa.

Kaiken kaikkiaan kaveri vaikuttaa manipuloivalta ja kieroutuneelta tyypiltä, joka tuntee juristin koulutuksensa pohjalta tähän keissiin liittyvän lainsäädännön pilkulleen. Samoin poliisin metodit ja työkalut ovat varmasti tuttuja, mikä on myös hyödyllistä kun miettii minkälaisia jälkiä voi jättää jälkeensä ja minkälaisia ei.

Näitä etuja ja pidempää elämänkokemusta hyödyntäen onkin sitten helppo yrittää manipuloida keskenkasvuisia. Vaikkei se Rydmanilla nyt ihan putkeen tainnut mennäkään.

Näin minä ajattelen, kiitos kysymästä.

Vierailija
6497/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on niin, että nämä amandat, pirkot, mirjukat ja jessicat saavat aikaan sen, että naisviha lisääntyy maassamme. Omaan nilkkaan osui noita heitukoita.

Vierailija
6498/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä uskoa. Hesarin jutun jälkeen olin varma Rydmanin sikailusta, mutta nyt jo kaksi näistä tapauksista vaikuttaisi tekaistuilta. Poliisin tutkintapäätös Blickin rikosilmoituksista osoittaa, ettei Rydmanin toiminnassa ollut mitään erikoista, kun taas Blickin toiminta tehtailla turhia rikosilmoituksia saa hänet vaikuttamaan epäilyttävältä muissakin jutuissaan. Sitten se nuori tyttö, joka väittää Rydmanin ahdistelleet, niin onkin käynyt ilmi, että hän oli itse ihastunut Rydmaniin, joka on joutunut hätistelemään häntä pois. Ja tuohon viestien lisäksi ulkopuolisen nuoren naisen, tytön kaverin, todistus, että asia on näin. Muusta on todisteena vain tytön kertomus.

Sitten kuitenkin on niin, että ei kai näin montaa tapausta voisi tulla esille jos asiassa ei olisi jotakin perää. Minun oma epäilykseni, joka voi olla ihan väärä, on että mitään kovin vakavaa ei ole tapahtunut, mutta Wille saa jotakin kiksejä kun saa nuoret tytöt ihastumaan itseensä. Antaa todennäköisesi jotakin signaaleja, mutta sitten ei kuitenkaan toimi loppuun asti ainakaan niin kauan kun on alaikäinen. Senkään jälkeen kyse ei ole pakottamisesta tms. mutta kyllä se voi jonkinasteisena groomausta olla, tiedostaen tai tiedostamatta. Kyllä varmasti Willen kannattaisi arvioida nyt kriittisesti omaakin käytöstään, vaikka voi tuntua epäreilulta miten häntä nyt riepotellaan julkisuudessa. En usko, että Wille on niin paha mitä nyt annetaan ymmärtää, mutta en usko että hänellä täysin puhtaat jauhot on kuitenkaan pussissa.

Konkretia puuttuu kokonaan. On kertomuksia, että tullut ahdistavat vibat jostain ikivanhoista asioista. Siis mitä?

Vierailija
6499/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Asiallisen käytöksen rajat on ylitetty ja törkeällä tavalla'' – Näin kokoomus kommentoi Wille Rydmanin tapausta

Kaikille jotka jankkaatte että no mutku ei se meidän Wille ole tehnyt rikosta. Ei ehkä, mutta hän ei myöskään ole käyttäytynyt soveliaasti ja luojan kiitos meillä on vielä jotkut kriteerit poliitikoillekin, emmekä hyväksy 16-vuotiaita saalistavia miehiä.

Vierailija
6500/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yllä esimerkki kunnianloukkauksesta.

ai kenen kunnian loukkaamisesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi