HS: Wille Rydman ahdistellut nuoria naisia
ALKUKESÄSTÄ 2020 keskusrikospoliisin tutkijat soittivat yhdeksälle naiselle. Heille esitettiin sama kysymys.
Poliisille on toimitettu tietoa, jonka mukaan joku Kokoomuksen kansanedustajana toimiva henkilö olisi käyttäytynyt jollain tavalla epäsopivasti nuoria tyttöjä ja naisia kohtaan. Tiedätkö jotain tällaisesta asiasta, ja tiedätkö, kenestä on kyse?
Kaikki tiesivät, kenestä poliisi kyseli. Se käy ilmi tutkintamateriaalista.
Tiedän mistä on kyse ja kyseessä on Wille Rydman.
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008840422.html?share=d979177e4a89b1…
Kommentit (9094)
Vierailija kirjoitti:
Sinne se Rydman tipahti. Potkut puolueen eduskuntaryhmästä. Vaaleissa ei ääniä tule. Politiikon ura ohitse.
Ja se on loistava asia. Tuollaisia mulkeroita ei tarvita missään, ei myöskään politiikassa. Otsassa leima lopun elämää - ja se leima on kuin tatuointi, ei muuten lähde pesussa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on naiset, jotkaa tässä Rydmania ahdoistelee seksuaalisesti median välityksellä ja avustuksella. Iiriskin vilautti kahvilassa, ja kun mies otti kuvatodisteen, niin hän on muka ahhdistelija. Jos mies olisi vilauttanut ja Iiris kuvannut, niin eikö taas olisi mies ollut syypää.
Mitä sä sössötät? :D
Miehet yli puoluerajojen haluavat tänään ilmeisesti osoittaa kimpassa täydellisen typeryytensä suhteessa naisiin. En tiedä onko tämä joku solidaarisuuskampanja. Muulla kaikkea tätä hölmöiltä on vaikea selittää.
Tulevaisuus on todella naisten.
Vai niin. Ei tullut sitten mieleen että kaikki järjen äänet täällä eivät välttämättä ole naisia? Tai että kaikki Rydmanin puolustajat eivät välttämättä ole miehiä?
Tutustu nyt vaikka esimerkiksi Sanna Ukkolan mielipiteisiin, saatat ymmärtää jotain erilaisista mielipiteistä ja niiden sukupuolisidonnaisuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutusta:
17-vuotias tyttö oli kertonut seksuaalisen kaltoinkohtelun uhreja auttavassa chat-palvelussa, että hänen puolueensa jäsen olisi kymmenen vuoden ajan ahdistellut 1417-vuotiaita. Aiheesta oli keskusteltu myös sosiaalisessa mediassa kokoomusnuorten Jodel-kanavalla. Myöhemmin kanava keskusteluineen poistettiin.
Tyttö ei chatissa nimennyt ahdistelijaa tai puoluetta. Palvelun työntekijä toimitti tiedot keskustelusta poliisille, joka selvitti tytön henkilöllisyyden ja sai tältä tietoa aiemmasta somekeskustelusta.
Viikon kuluessa poliisin tutkijat kuulustelivat yhdeksää naista. Kuusi kertoi, että heillä oli ollut epämiellyttävä kokemus Rydmanin kanssa. Yhtä lukuun ottamatta kaikki kertoivat olleensa tapahtumien aikana alaikäisiä.
Tosi freessiä.
Ei noin vanhaksi edes elä kukaan.
Kas, oli vääränlainen merkki, jonka palsta poisti. Pystynet päättelemään, että Hesarissa puhutaan 14-17-vuotiaista.
Vaikka syytekynnys ei poliisin mukaan ole ylittynyt, nuo on vahvistettu tapahtuneeksi.
Minua ei naurata, aikuinen mies lasten ja nuorten kimpussa.
Kai se nuorisojärjestön puheenjohtaja on alaikäisten kanssa tekemisissä.
Tottakai on ammatteja joissa ollaan alaikäisten kanssa tekemisissä. Pyytelevätkö opettajat ja valmentajat heitä öisin kylään? Wille on pyytänyt ja myöntänyt asian.
Mulla oli lukiossa äikänmaikka joka pyyteli. Uskonnonopettaja ei pyydellyt kotiinsa, mutta sen sijaan soitteli oppilaille iltaisin epämääräisiä tilityspuheluita. Molemmat naisia, ja pyyntöjen ja soittojen kohteet poikia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seli seli ja lässynlässy. Näillä tiedoilla voimme todeta, että normaali aiikuinen ihminen ei vietä treffi-iltoja alaikäisten nuorten kanssa. En voisi kuvitella lähteväni ikäiseni keski-ikäisen ystävän ja kahden alle kaksikymppinen (tai edes vähän yli) nuoren pojan kanssa viettämään baari- tai bileiltoja. Kyseessä ei edes ole yksi tapaus vaan miehen tapa. Ihan kuin asemalla vaanivat tietyt miehet, joita varsinkin persuhenkiset halveksivat.
Vihreiden puoluejohto ja kärki olivat vastaavassa "läheisessä" kanssakäymisessä myös alaikäisten kanssa tarjoten ensin humalajuomiset. Ja tämä on mielestäsi ihan ok, koska ?
Hesarikaan ei näe asiassa ongelmaa, vaikka johto kuitti alaikäisiä humalaan ennen kuin .....
Onneksi Ohisalo pitä poliisin aisoissa, muuten koko vihreiden johto taitaisi olla syytettyjen penkillä.
Toisin kuin sinä, minä tuomitsen kaikki vastaavat teot. En puolustele yhtä, kaikki ovat samaa sontasakkia. Mikä on sinun tekosyysi Rydmanin puolustamiseksi?
Pitäisikö Ohisalon jäädä pois seuraavista eduskuntavaaleista? Entä Sanna Marin, hän jätt ilmoittamatta verottajalle 15 00 euron verollinen edun, pitäisikö hänen luopua ehdokkuudesta?
Jos ovat groomanneet teinejä kämpilleen, niin pitäisi. Ovatko?
Groomanneet viittaisi johonkin alaikäisen valmistamiseen. En taida löytää yhteyttä tälle ilmaisulle. Pitää varmaan päivittää rikoslakia, että saadaan naisille enemmän valtaa ja vipua.
14 vuotiaan tytön pehmittely ja kun 16 vuotta tulee täyteen lisätään kaasua. Eikö tämä ole juuri sitä valmistelua? Voi olla että olen vain tyhmä, enkä ymmärrä asiasta yhtään mitään.
Taidat olla kun tuommoista ei ole tapahtunut.
Eikö? Eikö juuri yksi tarinoista ollut tällainen? Alle 16 vuotiaana kahvittelua, illallisia, pientä koskettelua ja halailua. Kun tyttö täytti 16 vuotta lisäsi Rydman kierroksia.
Ei ollut. Muita kysymyksiä?
Ihan kuin olisin lukenut tällaisen tarinan.
mutta tätä ei liene tapahtunu?
Nainen 7
Kysyttäessä vastaan, että omalta kohdaltani tämä koko juttu on alkanut alun perin, kun olin yläasteen kahdeksannella luokalla eli 14-vuotias ja minulla oli pitkä yhteiskuntaopin tehtävä, jossa piti haastatella jotakuta poliitikkoa. Tähän liittyen menin kokoomusnuorten tapahtumaan, joka oli liittokokouksen valtakirjan ideariihi eli ideoimme aloitteita, joita vietäisiin liittokokoukseen. Kansanedustaja Wille Rydman oli tässä kokouksessa puhumassa. Minä tulin hieman myöhässä paikalle ja Rydman kätteli minua. Hän kysyi minulta, minkä ikäinen olen ja missä opiskelin. Minulle jäi jotenkin sellainen olo, että Rydman vaikutti pettyneeltä, kun vastasin olevani vasta 14-vuotias ja opiskelevani vasta yläasteella. Tämä kuitenkin tosin on vain minun oma havaintoni asiasta.Menin tapaamaan Rydmania eduskuntaan syysloman jälkeen. Odotin kyselytunnin päättymistä Rydmanin avustajan kanssa, se oli torstaipäivä. Kun Rydman tuli kyselytunnilta, menimme eduskunnan kahvilaan.
Rydman sanoi minulle, että minä muistutan erästä seksikästä naista vappubrunssilta ja alkoi kertoa minulle tarinaa tästä seksikkäästä naisesta. Sitten hän itsekin totesi, ettei 14-vuotiaalle pitäisi tällä tavalla puhua.
Sen jälkeen alkoi tämä Rydmanin tapa halailla minua usein, mistä en tykännyt. Aloin myös saada häneltä joulukortteja kotiin. Olin tavallaan loukkaantunut kaikista jutuista, mitä hän oli minulle puhunut, mutta samalla myös jotenkin imarreltu ja ehkä vähän ihastunut häneen.
Myöhemmin Rydman pyysi minua Kämppiin treffeille. Olin kertonut siitä yhdelle kaverilleni, joka oli ilmeisesti rahanhimoissaan soittanut asiasta Seiskalle. Siitä tuli iso sotku, kun Rydman väitti, että kyseessä eivät ole treffit. Mielestäni ne ovat treffit, jos kolmekymppinen mies vie 16-vuotiaan syömään Kämppiin. Meille tuli asiasta riita.
Rydmanin minuun kohdistama ahdistelu on ollut halailua, lääppimistä ja lähentelyä. Kysyttäessä tarkennan, että lääppimisellä ja lähentelyllä tarkoitan sitä, että joskus kosketus tuntuu ahdistavalta kuten esimerkiksi, että hän tavatessamme ollessani 14-vuotias, heti ohjasi minua alaselästä koskemalla pöytään istumaan.
Tai että hän halaili minua todella paljon, esimerkiksi kerran kun olimme kaverini kanssa lähdössä kokoomusnuorten pikkujouluista pois, Rydman lähti kanssamme samaa matkaa, vaikka oli kertomansa mukaan menossa eduskuntaan hakemaan tietokonettaan. Eduskunta oli täysin eri suunnassa kuin minne olimme menossa. Rydman onnistui halaamaan minua lyhyellä matkalla meitä saattaessaan yhteensä yhdeksän kertaa ennen kuin lähti eri suuntaan.
Olen selvittänyt tätä asiaa myös kokoomuksen puoluejohdon kanssa. Olen kertonut tästä asiasta joulukuussa 2019 kokoomuksen varapuheenjohtaja Mari-Leena Talvitiellelle. Olen kuitenkin kokenut, että asian käsittelyä ei ole varsinaisesti kannustettu puolueen sisällä.
Jodelissa on valtakunnallinen ryhmä nimeltä Kokoomusnuoret, joka on etenkin pääkaupunkiseudulla aktiivinen. Joku oli avannut sinne langan, missä kysyttiin, mitkä ovat kokoomusnuorten julkiset salaisuudet. Lankaan oli tullut tosi paljon kommentteja, joista kaikki lukiessaan sai kyllä selville, ketä asia koski.
Tuosta samasta 14 vuotiaastahan on sen kaverin twitterketju jossa se kertoo että tuo 14 vuotias /myöhemmin 16 vuotias oli itse jossain määrin ihastunut rydmaniin ja rydman koitti ottaa etäisyyttä ja lopulta hermostui kun tyttö oli johonkin väittänyt että he on menossa kamppiin treffeille vaikka rydman lupasi vaan aterian kiitokseksi vaaliavustajan työstä. Eli aika lailla erilainen tarina eikä pelkästään rydmanin kertomana.
Ilmeisesti tääkin versio oli hesarille kerrottu mutta heitä ei kiinnostanut.
ja sinä olet taipuvainen uskomaan Willen sanaa, miksi? Ja vaikka tyttö olisi ollut kuinka ihastunut ei se oikeutta Willeä lähmimään tyttöä tuossa positiossa ja jokainen tasapainoinen aikuinen tajuaa sen.
Hän ei tullut kähmityksi tämä nuori nainen. Joten pysykää faktoissa. Päinvastoin, hän loukkaantui. Eli tämä on tämä ihan peruskeissi. Ei voi voittaa, teet mitä tahansa.
Ikäänkuin tarinassa olisi elementtejä joita voidaan pitää lääppimisenä, mutta sinun kaltaiselle setämiehellä raja lienee siellä jossain trumppilaisen pillun kourimisen toisella puolella.
Kerroit itse totuuden, ne on TARINAN elementtejä.
Oletteko rakentamassa Mestari-kultin rinnalle Wille-setä -kulttia? Alkaa hiukan näyttämään siltä.
En tiä, mä luulen, että alan rakentamaan tähän ketjuun nyt Katri Helenan vauvatukasta tai Paula Koivuniemestä jotain! :D
Sunhan piti lähteä.
Huuto-oksennus tulee noita juttuja lukiessa. Kuvottava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne teini-ikäiset ovat olleet yöllä liikkeellä?
”Muistan, kun olin 17-vuotias, niin Wille Rydman oli yhden kaverin 18-vuotissynttäreillä. Siellä synttäreillä oli pääasiassa 17–18-vuotiaita. Tästä on aikaa siis noin neljä vuotta nyt.”
”Sitten bileiden jälkeen Wille Rydman pyysi minua ja kaveriani baariin, mutta kun olimme 17-vuotiaita, niin ei voitu mennä. Hän sitten pyysi luokseen jatkamaan bileitä, jonne menimmekin. Sitten hän pyysi myös lopulta meitä jäämään yöksi, mutta tähän ei suostuttu ja lähdettiin pois sieltä. Hän asui Kampissa tuolloin.”
Mitäs sitten?
Ei mitään. Kokoomus päättää haluaako se pitää tätä kaveria listoillaan. Perussuomalaiset liene se loogisin poliittinen koti tulevaisuudessa-aika näyttää.
Perustele.
Mihin haluat perusteluita?
Että miksi persut on loogisin
Koska arvopohja on pitkälti yhteinen.
Millaisena pidät heidän arvopohjaa ja miten se on yhteinen rydmanin tapauksessa?
Yhdellä sanalla: Arvokonservatiivisuus
Fiksumpi ymmärtää, tyhmempi ei ymmärrä vaikka selitettäisiin, joten tämä jankkaus jääköön omalta osaltani tähän.
Vierailija kirjoitti:
Tänään kirjoitti:
Poliisi ihmettelee kokoomuksen selvityspyyntöä Wille Rydmanin ahdistelukohuun liittyen: ”Miksi asia pitäisi selvittää uudelleen?”
IltalehtiTodellakin. Vain koska Orpolla ei ole palleja.
Nyt olisi tarvetta bändille Orpojen tuki kera Tuomari Nurmion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on naiset, jotkaa tässä Rydmania ahdoistelee seksuaalisesti median välityksellä ja avustuksella. Iiriskin vilautti kahvilassa, ja kun mies otti kuvatodisteen, niin hän on muka ahhdistelija. Jos mies olisi vilauttanut ja Iiris kuvannut, niin eikö taas olisi mies ollut syypää.
Miehet yli puoluerajojen haluavat tänään ilmeisesti osoittaa kimpassa täydellisen typeryytensä suhteessa naisiin. En tiedä onko tämä joku solidaarisuuskampanja. Muulla kaikkea tätä hölmöiltä on vaikea selittää.
Vai niin. Ei tullut sitten mieleen että kaikki järjen äänet täällä eivät välttämättä ole naisia? Tai että kaikki Rydmanin puolustajat eivät välttämättä ole miehiä?
Tutustu nyt vaikka esimerkiksi Sanna Ukkolan mielipiteisiin, saatat ymmärtää jotain erilaisista mielipiteistä ja niiden sukupuolisidonnaisuuksista.
No, katsotaan kuinka monta eduskunnan miestä on viikon loputtua potkittu pihalle, saanut varoituksen tms. Viikko on totisesti alkanut railakkaasti.
Kiitos, en ole kiinnostunut Ukkolan mielipiteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten, jos kerran instassa on joku jotain sanonut, niin syyllisyyshän on päivän selvä! Koskahan saamme lukea oikeustalojen lakkauttamisesta ja käsittelyjen siirtämisestä instaan?
Epätoivoiseksi menee kun tuo joukko joka puhuu Rydmanin epäasiallisesta käytöksestä vain kasvaa.
Epäasiallinen käytös ei ole rikos.
Ei niin, mutta se voi olla este Kokoomuksessa toimimiselle Perussuomalaisissa sekin on vain sulka hattuun.
Yritä nyt kestää tämä ilman Perussuomalaisia, vai onko W Rydman siirtynyt persuihin.
Halla-aho on itse liittänyt persut tähän puolustamalla Rydmania.
Näin Halla-aho toteaa:
Esitetään erittäin leimaava syytös tai vihjaus. Suuri yleisö kiihottuu teosta, jonka väitetään tapahtuneen. Sillä, onko syytökseen kohteena oleva henkilö todellisuudessa syyllistynyt tekoon, ei tunnu olevan mitään merkitystä. Teon pöyristyttävyys itsessään todistaa hänen syyllisyytensä. Syyllisyyden kyseenalaistaminen, vaikka minkälaiseen näyttöön perustuen, tulkitaan väitetyn teon puolustamiseksi.
Kuten edustaja Rydman toteaa, myllyn lähdettyä käyntiin on hyvin vaikeaa tehdä tai sanoa mitään tilanteen korjaamiseksi, oli totuus mikä hyvänsä. Koska väitetty teko kuohuttaa mieltä, päiden on pudottava.
Olipa pitkä vääntö rautalangasta... Halla-ahon viestin pääsisältö voidaan tiivistää lyhyemmin näin:
Jos useampi ihminen todistaa poliisikuulusteluissa henkilön A syyllistyneen pöyristyttäväksi miellettyyn rikolliseen toimintaan, henkilö A on automaattisesti syytön ja todistajat automaattisesti valehtelevat. Näin täysyy olla sillä perusteella, että suuri yleisö kiihottuu teosta jota todistajat kuvailivat kuulustelussa.
Itse näen Halla-ahon puolustelun ennemminkin Rydmanin kosiskeluna perussuomalaisiin.
Halliksella on joku sokea piste suhteessa naisten oikeuksiin. 2000-luvun alussa hän kirjoitti silloisessa blogissaan ihannoivasti vl-liikkeestä, miten hienoa on siinä suuri syntyvyys. Tämä siis aikana, jolloin ehkäisykielto vielä vaati vuosittain naisten henkiä.
Nyt persuissa hyysätään miesasiamiehiä, eikä tajuta miten naisten äänet menetetään sillä. Rydmanissakaan Hallis ei näe mitään väärää, koska ei ilmeisesti näe mitään väärää siinä, että aikuinen mies jahtaa alaikäisiä, jotka ovat vielä mieleltään lapsia, vaikka näyttävätkin naisilta.
Pakko todeta, että Halliksen pisteet kyllä laskivat tässä ja samoin muiden persujen. Miksi muuten Purra on hiljaa?
Samaa mieltä, olen pitänyt Halla-ahoa fiksuna, mutta nyt laski hänen pisteensä. Mutta ei kai Purran tätä tarvi kommentoida kun Rydman ei hänen johtamassaan puolueessa ole.
Hulluksihan tämä touhu on mennyt, kun naiset eivät enää osaa kieltäytyä deittikutsuista tai saattoseurasta. Silti osataan tehdä parin vuoden viiveellä rikosilmoituksia?! Eikö tytöille enää opeteta, että ei kannata lähteä itseään 10 vuotta vanhemman namusedän kanssa treffeille, hänen tarjoamaan autokyytiin, hänen kotiin, työpaikalle tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiintiö-Ukkola.
”Tulimme perusteellisen keskustelun jälkeen yhteisymmärrykseen, että ei ole luottamusta, eikä hän voi jatkaa eduskuntaryhmän jäsenenä. Kun hän ymmärsi tilanteen, niin tuntui järkevältä tehdä tällainen yhteispäätös. Tiedotimme siitä heti”, Mykkänen sanoo HS:lle.
Kiistikö Rydman tapahtumat keskustelussa?
”En pysty vastaamaan tähän. Meillä on yksimielisyys, että tässä on tapahtunut asioita, jotka ovat vieneet luottamuksen Rydmanin toimintaa kohtaan. Teimme sen selväksi”, Mykkänen sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitan, ei tullut mieleen. Sellaista se on tällä palstalla.
Joo, kuinkahan monen poliitikon housut tutisevat ja hiki kihoaa otsalle, kun odottavat, milloin heidän vokottelemat naiset tulevat esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tämänkaltaiset tapaukset pitäisi käsitellä oikeussalissa, eikä somessa huutoäänestyksenä..
Mikäli tämä Wille ei olekaan syyllistynyt rikoksiin vaan ainoastaan huonoon käytökseen, joka ei aiheuta rangaistustoimenpiteitä, niin maine ainakin on jo mennyt.
Nykyisin somesta on tullut epävirallinen esioikeusaste, jossa väkijoukko lynkkaa sanallisesti eikä puolustusasianajajaa ole.
Jos hän on syyllistynyt tuomittavaan rikokseen, asia käsitellään oikeudessa ja siitä seuraa rangaistus.
Medialla pitäisi olla myös tiukempi vastuu kirjoittelusta ja provosoivista otsikoista.
Samaa mieltä. Tässä tapauksessa varsinkin oikeuskäsittely on oman näkemykseni mukaan ainoa vaihtoehto, sillä syytösten kohteeksi joutunut kiistää toimineensa väitetyllä tavalla.
Niin, ihminen voi olla esim:
-tollo
-moukka
-tyhmä
tai jotain muuta, vaikka ei olisikaan varsinaiseen rikokseen syyllistynyt. Mutta ura saattaa mennä pipariksi ja ehkä muutama "ystävä" myös kadota lähipiiristä..
Taisi tulla kalliiksi tämä homma, voi harmi :)
Se on vaan niin kovin hankalaa kansalaisen lähteä haastamaan isoa yhtiötä. Jos lopputuloksena ei tulisi selkeää kunnianloukkaustuomiota niin joutuu maksamaan kymmenien tuhansien asianajokulut. Harvalla on vara ottaa sitä riskiä, kun tuomiotkin tuntuu olevan mielivaltaisen erilaisia oikeusasteesta toiseen.No Rydmanilla nyt ei vain ole mitään muuta vaihtoehtoa mikäli häntä kohtaan esitetyt väitteet ovat perättömiä tai raskaasti vääristeltyjä.
Joskus oikeusproffa totesi ettei rydmanilla ole oikein keissiä tässä. Koska Hesarin artikkeli perustuu keskusrikospoliisin esiselvittelyyn ja toisaalta tyyppiä ei syytetä rikoksesta. Toisaalta rima kunnianloukkaukseen on kansanedustajana korkeammalla kuin tavallisella tallaajalla.
Vierailija kirjoitti:
Hulluksihan tämä touhu on mennyt, kun naiset eivät enää osaa kieltäytyä deittikutsuista tai saattoseurasta. Silti osataan tehdä parin vuoden viiveellä rikosilmoituksia?! Eikö tytöille enää opeteta, että ei kannata lähteä itseään 10 vuotta vanhemman namusedän kanssa treffeille, hänen tarjoamaan autokyytiin, hänen kotiin, työpaikalle tms.
Eivät he tehneet rikosilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Ukkola "järjen ääni"? Anna mun kaikki kestää. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten, jos kerran instassa on joku jotain sanonut, niin syyllisyyshän on päivän selvä! Koskahan saamme lukea oikeustalojen lakkauttamisesta ja käsittelyjen siirtämisestä instaan?
Epätoivoiseksi menee kun tuo joukko joka puhuu Rydmanin epäasiallisesta käytöksestä vain kasvaa.
Epäasiallinen käytös ei ole rikos.
Ei niin, mutta se voi olla este Kokoomuksessa toimimiselle Perussuomalaisissa sekin on vain sulka hattuun.
Yritä nyt kestää tämä ilman Perussuomalaisia, vai onko W Rydman siirtynyt persuihin.
Halla-aho on itse liittänyt persut tähän puolustamalla Rydmania.
Näin Halla-aho toteaa:
Esitetään erittäin leimaava syytös tai vihjaus. Suuri yleisö kiihottuu teosta, jonka väitetään tapahtuneen. Sillä, onko syytökseen kohteena oleva henkilö todellisuudessa syyllistynyt tekoon, ei tunnu olevan mitään merkitystä. Teon pöyristyttävyys itsessään todistaa hänen syyllisyytensä. Syyllisyyden kyseenalaistaminen, vaikka minkälaiseen näyttöön perustuen, tulkitaan väitetyn teon puolustamiseksi.
Kuten edustaja Rydman toteaa, myllyn lähdettyä käyntiin on hyvin vaikeaa tehdä tai sanoa mitään tilanteen korjaamiseksi, oli totuus mikä hyvänsä. Koska väitetty teko kuohuttaa mieltä, päiden on pudottava.
Olipa pitkä vääntö rautalangasta... Halla-ahon viestin pääsisältö voidaan tiivistää lyhyemmin näin:
Jos useampi ihminen todistaa poliisikuulusteluissa henkilön A syyllistyneen pöyristyttäväksi miellettyyn rikolliseen toimintaan, henkilö A on automaattisesti syytön ja todistajat automaattisesti valehtelevat. Näin täysyy olla sillä perusteella, että suuri yleisö kiihottuu teosta jota todistajat kuvailivat kuulustelussa.
Itse näen Halla-ahon puolustelun ennemminkin Rydmanin kosiskeluna perussuomalaisiin.
Halliksella on joku sokea piste suhteessa naisten oikeuksiin. 2000-luvun alussa hän kirjoitti silloisessa blogissaan ihannoivasti vl-liikkeestä, miten hienoa on siinä suuri syntyvyys. Tämä siis aikana, jolloin ehkäisykielto vielä vaati vuosittain naisten henkiä.
Nyt persuissa hyysätään miesasiamiehiä, eikä tajuta miten naisten äänet menetetään sillä. Rydmanissakaan Hallis ei näe mitään väärää, koska ei ilmeisesti näe mitään väärää siinä, että aikuinen mies jahtaa alaikäisiä, jotka ovat vielä mieleltään lapsia, vaikka näyttävätkin naisilta.
Pakko todeta, että Halliksen pisteet kyllä laskivat tässä ja samoin muiden persujen. Miksi muuten Purra on hiljaa?
Samaa mieltä, olen pitänyt Halla-ahoa fiksuna, mutta nyt laski hänen pisteensä. Mutta ei kai Purran tätä tarvi kommentoida kun Rydman ei hänen johtamassaan puolueessa ole.
Ette selvästikään ole lukeneet Halla-ahon kommenttia, tai sitten luetun ymmärtämisessä on suuria puutteita.
Vierailija kirjoitti:
Eli vika on tytöissä, ei namusedässä? Käsittämätöntä logiikkaa. Mutta hyvä, että tuo "namusetä" -termi nyt nousi esiin ihan avoimesti.
Tuo äijä on täysi saasta, mutta mitä se tähän liittyy? Vihjaatko että Rydman on tehnyt samaa kuin tämä Sasu vai mitä yrität sanoa?