HS: Wille Rydman ahdistellut nuoria naisia
ALKUKESÄSTÄ 2020 keskusrikospoliisin tutkijat soittivat yhdeksälle naiselle. Heille esitettiin sama kysymys. Poliisille on toimitettu tietoa, jonka mukaan joku Kokoomuksen kansanedustajana toimiva henkilö olisi käyttäytynyt jollain tavalla epäsopivasti nuoria tyttöjä ja naisia kohtaan. Tiedätkö jotain tällaisesta asiasta, ja tiedätkö, kenestä on kyse?
Kaikki tiesivät, kenestä poliisi kyseli. Se käy ilmi tutkintamateriaalista. Tiedän mistä on kyse ja kyseessä on Wille Rydman. https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008840422.html?share=d979177e4a89b1…
Kommentit (9097)
Seksuaalisessa ahdistelussa vanhentumisaika on 2 v.
Ei ihme, että tätä ukkoa ei saa kiinni näistä jutuista. Harva teini alkaa syytteitä nostamaan.
kokoomus tiesi jo 5 vuotta tän asian-
miksei kukaan tehnyt mitään?
Kokoomus nyt- Eyes Wide Shut - ja eliitti salailee? - Maailman menoa - Suomi24
Kokoomus nyt- Eyes Wide Shut - ja eliitti salailee? - Maailman menoa - Suomi24 Keskustelut
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17469613/kokoomus--nyt---eyes-wide-shut…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa, että Willellä on ollut liikaa "vääriä" mielipiteitä. Hän on pitänyt kiinni vanhoista kokoomuslaisista arvoista: koti, uskonto, isänmaa.
Hän äänesti mm homoliittoja vastaan, silloin kun sukupuolinneutraalista avioliittolaista äänestettiin.
Hän on piikki pseudo-suvaitsevaiston lihassa.
Totta kai Wille pitää hiljentää ja hänen uransa pitää tuhota. On paljolti mahdollista, että seuraavassa hallituksessa (vajaan vuoden päästä) Willestä tulee yksi Kokoomuksen ministereistä. Jotain piti tehdä, jotta se estettäisiin.
Minä olen vanhaa kokoomus-sukua, suuren perheen kristitty äiti, ja upseerin vaimo, joten luulen, että edustan juuri niitä koti-uskonto-isänmaa-arvoja. Ja lapselle alkoholin tarjoaminen eikä 14-vuotiaan sanominen seksikkääksi ei ole niitä. Joten nyt älä heittäydy typeräksi.
Panettelua,. Huhupuheita. Alkoholin tarjoaminen alaikäiselle päihdyttämistarkoituksessa olisi Suomessa rikos. Poliisi kertoi tutkineensa asioita, eikä löytänyt mitään rikoksiin viittaavaa toimintaa. Joten se siitä. Tällä ajojahdilla on jokin muu tarkoitusperä. Se on päivänselvää. Älä ole itse typerä.
Rydman on itse myöntänyt tuon alkoholin tarjoamisen.
Ai alaikäisille? Missä?
Hesarin jutussa. Lukekaa nyt hyvänen aika se artikkeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mist hei, en nyt tiedä sun nimeätrolli, mut sanon vaikka Joniksi, JONI, tuo silmitön naisvihasi juontuu?
Haluaisitko avata tähän, me muut ymmärrettäis sitten paremmin. Kiitos
Jonit on todennäköisesti "miehiä", jotka ei saa seksiä kuin alaikäisiä humalaan juottamalla. Heitä ahdistaa, että toimintatapa on näin yleisesti halveksuttua ja he yrittävät vähätellä sen merkitystä siirtämällä vastuuta alaikäisille tytöille, jotka "tyrkyttävät itseään". Jonin maailmassa naiset ja tytöt ovat aina kieroja ja siksi niitä on oikein hyväksikäyttää tarvittaessa. Jonin naisviha juontuu hänen isästään, joka suhtautui naisiin samalla tavalla ja aina kännissä ollessaan örisi Jonille, että "älä poika koskaan ota akkaa, niistä ei ole kuin harmia ja rahanmenoa!". Tämä peritty naisviha on estänyt Jonia solmimasta tasa-arvoista ja normaalia parisuhdetta ja siksi hän tyytyy hyväksikäyttämään alaikäisiä tyttöjä, mutta kantaa edelleen valtavaa kaunaa kaikille naissukupuolen edustajille, koska mielestään hän ansaitsisi kauniin ja nöyrän neitsyen, joka kohtelisi häntä kuin jumalaa, mikä hän miehenä mielestään onkin.
Ehkä kuitenkin pitäisi keskittyä asiaan? "Joni" kiittää ja kumartaa, mutta periaatteitaan pitää puolustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa, että Willellä on ollut liikaa "vääriä" mielipiteitä. Hän on pitänyt kiinni vanhoista kokoomuslaisista arvoista: koti, uskonto, isänmaa.
Hän äänesti mm homoliittoja vastaan, silloin kun sukupuolinneutraalista avioliittolaista äänestettiin.
Totta kai Wille pitää hiljentää ja hänen uransa pitää tuhota. On paljolti mahdollista, että seuraavassa hallituksessa (vajaan vuoden päästä) Willestä tulee yksi Kokoomuksen ministereistä. Jotain piti tehdä, jotta se estettäisiin.
Minä olen vanhaa kokoomus-sukua, suuren perheen kristitty äiti, ja upseerin vaimo, joten luulen, että edustan juuri niitä koti-uskonto-isänmaa-arvoja. Ja lapselle alkoholin tarjoaminen eikä 14-vuotiaan sanominen seksikkääksi ei ole niitä. Joten nyt älä heittäydy typeräksi.
Panettelua,. Huhupuheita. Alkoholin tarjoaminen alaikäiselle päihdyttämistarkoituksessa olisi Suomessa rikos. Poliisi kertoi tutkineensa asioita, eikä löytänyt mitään rikoksiin viittaavaa toimintaa. Joten se siitä. Tällä ajojahdilla on jokin muu tarkoitusperä. Se on päivänselvää. Älä ole itse typerä.
No voi kauheaa! Eivätkö tytöt muka muuten ole jo ehtineet tutustua alkoholiin?
Joten antaa aikuisten setien juottaa ne vaikka tajuttomiksi samantien?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wille Rydman ei ole tehnyt mitään moraalitonta tai väärää ainakaan mitä siinä HS:n jutussa oli. Osa saattaa olla lähellä hyvän maun rajan ylittämistä, mutta itse en ole kireä tiukkapipo näissä asioissa.
Minä olen, kireä tiukkapipo ja läskikin vielä. Ja jos (hesarin) väitetyt asiat pitävät paikkansa on todella vakavat ja ennen kaikkea moraalittomat syytteet paikallaan tällä kokoomuslaisella poliitikolla. Poliisi sitten tutkii täyttyvätkö rikoksen tunnusmerkit.
Poliisi jo tutki. Lopputulos: ei mitään perusteita syytteelle.
Korjaus, poliisi tutki ja väitettyjen tapahtumien osalta syyteaika umpeutunut. Ei tarkoita etteikö rikoksen tunnusmerkit tapahtuma-aikana olisi täyttynyt tällä kokoomuslaisella poliitikolla.
Blickin tehtailemat syytteet kaatuivat kaikki siihen että "Esitutkintaa ei aloiteta koska asiassa ei ole syytä epäillä rikosta" ei tapausten vanhenemiseen.
Tässäpä ei keskustellakkaan Blickin tekemisistä, jotka ovat irrelevantteja tässä Rydmanin alaikäisten ahdistelukeskustelussa.
Nestori k kirjoitti:
BAT&RYYD: Ehtaa Tavaraa:
Googlaa "Voi Ryydana (Hameet Korvissa)" youtube
----
"...lähti Ryydman ja Bat naisiin..." 🤭
Rydman laulaa: Tapasin mä naisen, tosi ihanaisen, yläkoululaisen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki Pride -viikko on pian.
Eikö esim. SETA aja seksuaalista tasa-arvoa?
Mikäli Rydmanin kiinnostus ja teot seksiasioihin liittyen eivät ole laitonta sorttia niin ongelmaa ei ole. Seksuaalinen tasavertaisuus koskee kai muitakin kuin homoja?
Äänestäjät tekevät sitten valintansa.
Onhan meillä talousrikoksista vankeusrangaistuksen kärsinyt puolustusministerinä.
Mikäli Rydmania ei tuomita mistään rikoksesta, en ymmärrä, miten hänen pitäisi luopua mistään kansanedustajuuteen liittyvästä.
Voi jeesus, pridessa on kyse siitä että AIKUISET, molemminpuolisesti suostumuksellisesti suhteessa olevat ihmiset saa olla rauhassa keskenään, ei siitä, että aikuinen saisi vikitellä teinejä, osapuolten sukupuolesta riippumatta.
Suojaikäräja on Suomessa 16 vuotta. Siihen ei ole kellään nokan koputtamista vaikka 100-vuotias olisi 16-vuotiaan kanssa. Mitä siinä on jeesustelemista, jos ei ole laitonta ja molemmat ovat suhteessa vapaaehtoisesti. Alkoholia ei saa lain mukaan tarjota alle 18-vuotiaalle. Mikäli suojaikäraja on jonkun mielestä ongelma, voi sen muuttamista ehdottaa vaikka kansalaisaloitteella.
Vertailun vuoksi:
Eräissä Lähi-idän kulttuureissa vaikka 13-vuotias tyttö voi päätyä laillisesti vaimoksi ja jopa äidiksi. Håmoilusta sen sijaan saa ankaran rangaistuksen. Voi lähteä jopa henki.
Suojaikäraja on tavallisesti 16, mutta se on 18 vuotta mikäli aikuinen osapuoli on luottamussuhteessa tai auktoriteettiasemassa alaikäiseen. Tässä valossa on vähintäänkin kyseenalaista, mikä mahtoikaan olla motivaatio kun Rydman otti entiseen TET -oppilaaseensa uudestaan yhteyttä välittömästi kun tämä täytti 16 vuotta?
Pidän outona myös sitä, että kun vuonna 2018 Helsingin kaupunginvaltuustossa äänestettiin häirintäyhdyshenkilön tuomisesta kaupungin organisaatioon, Wille Rydman oli ainoa, joka äänesti vastaan. Siis ainoa 85 valtuutetun joukossa. Mikäköhän mahtoi olla motivaatio vastustuksen takana?
Olisi kiva kuulla Rydmanin puolustajien näkökulmia näihin kahteen asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti se pitänee paikkaansa. Hän tarjoili 17-vuotiaalle alkoholia sekä ravintolassa että kotonaan ilmeisesti. "Päihdyttämistarkoitus", en osaa sanoa. En ota kantaa.
Kukaanhan ei juo alkoholia päihtymistarkoituksessa, jollei kukaan toinen pakota...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai alaikäisille? Missä?
Hesarin jutussa. Lukekaa nyt hyvänen aika se artikkeli.
Ei heillä taida olla rahaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wille Rydman ei ole tehnyt mitään moraalitonta tai väärää ainakaan mitä siinä HS:n jutussa oli. Osa saattaa olla lähellä hyvän maun rajan ylittämistä, mutta itse en ole kireä tiukkapipo näissä asioissa.
Minä olen, kireä tiukkapipo ja läskikin vielä. Ja jos (hesarin) väitetyt asiat pitävät paikkansa on todella vakavat ja ennen kaikkea moraalittomat syytteet paikallaan tällä kokoomuslaisella poliitikolla. Poliisi sitten tutkii täyttyvätkö rikoksen tunnusmerkit.
Poliisi jo tutki. Lopputulos: ei mitään perusteita syytteelle.
Korjaus, poliisi tutki ja väitettyjen tapahtumien osalta syyteaika umpeutunut. Ei tarkoita etteikö rikoksen tunnusmerkit tapahtuma-aikana olisi täyttynyt tällä kokoomuslaisella poliitikolla.
Blickin tehtailemat syytteet kaatuivat kaikki siihen että "Esitutkintaa ei aloiteta koska asiassa ei ole syytä epäillä rikosta" ei tapausten vanhenemiseen.
Tässäpä ei keskustellakkaan Blickin tekemisistä, jotka ovat irrelevantteja tässä Rydmanin alaikäisten ahdistelukeskustelussa.
Ne eivät ole kokonaisuuden kannalta irrelevantteja, jos ajattelemme totuutta. Saamme kuitenkin spekuloida sillä, mitä todellisuudessa on tapahtunut. Se ei liene vääryys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mist hei, en nyt tiedä sun nimeätrolli, mut sanon vaikka Joniksi, JONI, tuo silmitön naisvihasi juontuu?
Haluaisitko avata tähän, me muut ymmärrettäis sitten paremmin. Kiitos
En ole tuo Joni, mutta listaan muutamia syitä tähän: naisten kieroilu, manipulointi, uhriutuminen passiivisaggressiivinen vallankäyttö. Asioiden turha vatvominen ja kaivelu. Turhamaisuus. Itsekkyys.
Ole hyvä.
Sä et ole ilmeisesti ihmisten kanssa erityisen paljon aikaa viettänyt?
Ja esim tuosta uhriutumisesta on aika hienoja esimerkkejä ihan sun näppäimistöltäsi lähtöisin, tässä ja miljoonassa muussa ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli häipynyt Willen sivuilta tukijoiden sitaatit!
Onneksi on kuvakaappaukset tallessa.
Mapitatko ne?
Vierailija kirjoitti:
Rydmanin rikokset: väitetään antaneen alkoholia 17 vuotiaalle. Lähettänyt tekstiviestin, jonka tarkkaa sanamuotoa kukaan ei tiedä.
Aivan selvästi pahan luokan ammattirikollinen, ties vaikka olisi liivijengissä kun noin pahoihin rikoksiin on syyllistynyt.
Eduskunnan vartiointia on välittömästi nostettava, kukaan ei ole turvassa niin kauan kuin Rydman on kansanedustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti se pitänee paikkaansa. Hän tarjoili 17-vuotiaalle alkoholia sekä ravintolassa että kotonaan ilmeisesti. "Päihdyttämistarkoitus", en osaa sanoa. En ota kantaa.
Kukaanhan ei juo alkoholia päihtymistarkoituksessa, jollei kukaan toinen pakota...
Asiasta ei tarvitse tietää juuri muuta kuin sen, että alkoholin ostaminen alaikäiselle on laitonta. Siitä lähdetään ja siihen päädytään. Jos kansanedustaja tekee niin, niin arvostelukyky on pettänyt pahasti ja hybris ottanut vallan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt 190 sivua jauhettu, että Rydman on seksuaalisesti lähestynyt 14 tai 15 vuotiaita ollen lähes nelikymppinen. Ei pidä paikkaansa. Hän on ollut noin 25-29 vuotias tapauksesta riippuen ja naiset ovat tulleet seksuaalisesti lähestytyksi 20-vuotiaina. Yhä edelleen ja edelleen nämä idiootit täyttävät palstan kertoen valheita. Pelkkiä valheita.
Ei tee asiasta yhtään sen hyväksyttävämpää, että on ollut 25-29v. Ei senkään ikäiset päästään terveet miehet lähentele lapsia ja koeta juottaa humalaan yms.
Ei ole juotettu lapsia. Puhut paskaa.
Itsehän hän on tunnustanut tarjonneensa alaikäisille alkoholia, joten miksi ihmeessä yrität asiaa vääristellä.
Lapsi kuulostaa siltä, että juotettaisiin jotain tarhakouluikäisiä. Puhutaan sitten oikeilla käsitteillä.
Alle 18-vuotiaat ovat lapsia.
Onko teillä lastenhoitaja hoitamassa 17-vuotiaita lapsianne, kun käytte lauantai-iltanna miehesi kanssa teatterissa?
Rydman tulisi mielellään vahtimaan varmasti :)
Toisi mukanaan myös päihteitä ja pari ystävää osallistumaan ryhmäseksiin.
Vierailija kirjoitti:
Rydmanin rikokset: väitetään antaneen alkoholia 17 vuotiaalle. Lähettänyt tekstiviestin, jonka tarkkaa sanamuotoa kukaan ei tiedä.
Aivan selvästi pahan luokan ammattirikollinen, ties vaikka olisi liivijengissä kun noin pahoihin rikoksiin on syyllistynyt.
Ai miten niin ei kukaan tiedä, ihan itsekin on sairaan viestinsä näyttänyt.
Poliisi ei ole vielä tutkinut Rydmania, toivottavasti tutkinta aloitetaan, koska on aivan selvä että näitä tapauksia on tuoreitakin, ei tuollaiset pidä taukoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei tutkinut kaikkea, koska osa teoista oli vanhentuneita eli kysymyksessä ei ollut se, että väitteet oli perättömiä tai ei ollut näyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Asenne ratkaisee kokoomuksessa. Willen asenne on vaan vähän nyrjähtänyt.
Mutta eihän se kokoomuksessa ole tähänkään asti haitannut.
Ai rikos on ok, jos joku muukin sen tekee? Onko tämä Rydmanin oma vai Kokoomuksen yleinen arvo?