HS: Wille Rydman ahdistellut nuoria naisia
ALKUKESÄSTÄ 2020 keskusrikospoliisin tutkijat soittivat yhdeksälle naiselle. Heille esitettiin sama kysymys.
Poliisille on toimitettu tietoa, jonka mukaan joku Kokoomuksen kansanedustajana toimiva henkilö olisi käyttäytynyt jollain tavalla epäsopivasti nuoria tyttöjä ja naisia kohtaan. Tiedätkö jotain tällaisesta asiasta, ja tiedätkö, kenestä on kyse?
Kaikki tiesivät, kenestä poliisi kyseli. Se käy ilmi tutkintamateriaalista.
Tiedän mistä on kyse ja kyseessä on Wille Rydman.
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008840422.html?share=d979177e4a89b1…
Kommentit (9094)
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa että Hesarilla on vielä lisää tietoa Wille-sedän seikkailuista antavat Willen ensin hieman meuhkata oikeusmurhasta yms. ympäriinsä ja sitten vedetään matto alta.
Minä taas veikkaan että ei ole. Yli puoli vuotta yrittivät kaivaa kaiken mahdollisen ja itse juttuun ei villoja löytynyt, korostettiin yksipuolisesti toisen osapuolen kertomusta jättäen oleellisia asioita kertomatta. Loppuun vielä disclaimer toimittajilta jossa vetäytydytään kaikesta oikeudellisesta vastauksesta kaikesta siitä mitä oli juuri kirjoitettu. EI kovin hyvää journalistista kuvaa anna. Strategiana on varmasti ollut se että julkaistaan kevyillä evidensseillä mahdollisimman raflaavalla otsikolla juttu joka saa median ison pyörän liikkeelle ja mahdollisesti sitä kautta saadaan jostain vähän lisää paljastajia rohkaistumaan astumaan julkisuuteen tai uusia huhuja somekanaville ja niiden avulla saadaan uusia juttuja mediaan.
Ylen tv-uutislähetyksissä oli jo ainakin viides kerta kuin Rydman oli pääuutisaiheena. Vähän ihmetyttää onko näinä maailmanaikoina todellakin maailman tärkein uutinen kyseessä? Vähät sodista, vähät venäjän uhkailuista Latviaa kohtaan, vähät korona-kuolemista, vähät inflaation kurittaman kansan nälästä. Mutta RYDMAN ON EHKÄ TAPUTELLUT NUORTA NAISTA PYLLYLLE!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wille Rydman ei ole tehnyt mitään moraalitonta tai väärää ainakaan mitä siinä HS:n jutussa oli. Osa saattaa olla lähellä hyvän maun rajan ylittämistä, mutta itse en ole kireä tiukkapipo näissä asioissa.
Miten esim. se läpsiminen sen jälkeen kun oli kysynyt saako niin tehdä ja saanut KIELTÄVÄN vastauksen ei ollut väärin?
Todennäköisesti huonoa käytöstä, ja ihmettelen, mitä itseään arvostava nainen pyörii siellä riisuuntumassa kämpällä kuin joku tahdoton olento. Jättäisi sen pätkän, jos on niin itsenäinen ja vahva ja menis eteenpäin ja lakkais poraamasta lehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki Pride -viikko on pian.
Eikö esim. SETA aja seksuaalista tasa-arvoa?
Mikäli Rydmanin kiinnostus ja teot seksiasioihin liittyen eivät ole laitonta sorttia niin ongelmaa ei ole. Seksuaalinen tasavertaisuus koskee kai muitakin kuin homoja?
Äänestäjät tekevät sitten valintansa.
Onhan meillä talousrikoksista vankeusrangaistuksen kärsinyt puolustusministerinä.
Mikäli Rydmania ei tuomita mistään rikoksesta, en ymmärrä, miten hänen pitäisi luopua mistään kansanedustajuuteen liittyvästä.
Voi jeesus, pridessa on kyse siitä että AIKUISET, molemminpuolisesti suostumuksellisesti suhteessa olevat ihmiset saa olla rauhassa keskenään, ei siitä, että aikuinen saisi vikitellä teinejä, osapuolten sukupuolesta riippumatta.
Suojaikäräja on Suomessa 16 vuotta. Siihen ei ole kellään nokan koputtamista vaikka 100-vuotias olisi 16-vuotiaan kanssa. Mitä siinä on jeesustelemista, jos ei ole laitonta ja molemmat ovat suhteessa vapaaehtoisesti. Alkoholia ei saa lain mukaan tarjota alle 18-vuotiaalle. Mikäli suojaikäraja on jonkun mielestä ongelma, voi sen muuttamista ehdottaa vaikka kansalaisaloitteella.
Vertailun vuoksi:
Eräissä Lähi-idän kulttuureissa vaikka 13-vuotias tyttö voi päätyä laillisesti vaimoksi ja jopa äidiksi. Håmoilusta sen sijaan saa ankaran rangaistuksen. Voi lähteä jopa henki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä paljastunut: Rydman 15 vuotta sitten väitetysti sanoi ruman sanan.
Odotan jännityksellä mitä muita hurjia paljastuksia tulee esiin. Olisiko esim käyttänyt samoja kalsareita kaksi päivää putkeen?
Miksi muuten valehtelet? Myöntänyt jo yhteydenpidon alaikäisten kanssa ja tekstiviestinkin.
Oho, kirjoittanut tekstiviestin 16 vuotiaalle. Nyt tuli hurja paljastus!
Juottanut humalaan alaikäisiä, ja laittanut seksuaalissävytteisen tekstiviestin puolisolleen kahdesta alaikäisestä lapsesta. Älä viitsi vääristellä.
Itse olen opettaja, mikä vastaa tuollaisen nuorisojärjestön johtajan asemaa, ja todellakaan aikuinen ei rupea kaveeraamaan tuohon tyyliin, saati puhumaan kaksimielisiä.
Moite on ihan ookoo, ei ollut kovin hyvä viesti. Silti parin nuoren naisen kutsuminen jatkoille....en haluaisi elää sellaisessa maailmassa, jossa kytätään koko ajan, onko joku daami 17, kun se yrittää liimautua kylkeen kuitenkin. Jotenkin pitää suojata myös sen toisenpuolen oikeudet, että ei tule täysin turhista syytettyä.
Pedarien oikeudet tosiaan ovatkin hirmutärkeitä. Esim niskalaukaus!
Miten asia liittyy pedareihin? Taitaa lähiömammalta olla korkki auki.
Henkilöitä, jotka kokevat seksuaalista halua lapsia kohtaan, kutsutaan pedofiileiksi eli pedareiksi. Tästä asiasta on kyse tässä ketjussa.
Jaahas. Kun jotkut kyselivät, minkä vuoksi puolustellaan Rydmania? No esim. tämän vuoksi. Ei sen vuoksi, että puolustellaan pedaria, joka iljettää suunnattomasti, vaan siksi, että näytöt pitäisi olla mielestäni ennen kuin tuodaan tähän ketjuun sellaisia.
On itsekin myöntänyt, että on juottanut lapsille alkoholia, ja että on laittanut lapsista seksuaalissävytteisiä viestejä. Miksi et usko häntä itseään?
Mikä oli tarkalleen ottaen seksuaalissävytteisen viestin teksti?
Niin mitätön ettei kukaan kehtaa sitä tänne kirjoittaa. Muuten paljastaisi kuinka mitätön kohu on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa että Hesarilla on vielä lisää tietoa Wille-sedän seikkailuista antavat Willen ensin hieman meuhkata oikeusmurhasta yms. ympäriinsä ja sitten vedetään matto alta.
Minä taas veikkaan että ei ole. Yli puoli vuotta yrittivät kaivaa kaiken mahdollisen ja itse juttuun ei villoja löytynyt, korostettiin yksipuolisesti toisen osapuolen kertomusta jättäen oleellisia asioita kertomatta. Loppuun vielä disclaimer toimittajilta jossa vetäytydytään kaikesta oikeudellisesta vastauksesta kaikesta siitä mitä oli juuri kirjoitettu. EI kovin hyvää journalistista kuvaa anna. Strategiana on varmasti ollut se että julkaistaan kevyillä evidensseillä mahdollisimman raflaavalla otsikolla juttu joka saa median ison pyörän liikkeelle ja mahdollisesti sitä kautta saadaan jostain vähän lisää paljastajia rohkaistumaan astumaan julkisuuteen tai uusia huhuja somekanaville ja niiden avulla saadaan uusia juttuja mediaan.
Ylen tv-uutislähetyksissä oli jo ainakin viides kerta kuin Rydman oli pääuutisaiheena. Vähän ihmetyttää onko näinä maailmanaikoina todellakin maailman tärkein uutinen kyseessä? Vähät sodista, vähät venäjän uhkailuista Latviaa kohtaan, vähät korona-kuolemista, vähät inflaation kurittaman kansan nälästä. Mutta RYDMAN ON EHKÄ TAPUTELLUT NUORTA NAISTA PYLLYLLE!!
Samaa minä veikkaan. Keissi oli niin olematon puolen vuoden työllä, että en usko, että tulee mitään. Mutta voin olla väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Wille Rydman ei ole tehnyt mitään moraalitonta tai väärää ainakaan mitä siinä HS:n jutussa oli. Osa saattaa olla lähellä hyvän maun rajan ylittämistä, mutta itse en ole kireä tiukkapipo näissä asioissa.
Minä olen, kireä tiukkapipo ja läskikin vielä. Ja jos (hesarin) väitetyt asiat pitävät paikkansa on todella vakavat ja ennen kaikkea moraalittomat syytteet paikallaan tällä kokoomuslaisella poliitikolla. Poliisi sitten tutkii täyttyvätkö rikoksen tunnusmerkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa minä veikkaan. Keissi oli niin olematon puolen vuoden työllä, että en usko, että tulee mitään. Mutta voin olla väärässä.
Tossa on hyvä tiivistelmä koko jutusta. Kaupungilla on pyörinyt huhuja Rydmanista, toimittaja yrittänyt kaivaa jotain kirjoittamisen arvoista, mitään ei ole löytynyt, kirjoitetaan silti, koska muuten puolen vuoden työ olisi valunut hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vähät sodista, vähät venäjän uhkailuista Latviaa kohtaan, vähät korona-kuolemista, vähät inflaation kurittaman kansan nälästä. Mutta RYDMAN ON EHKÄ TAPUTELLUT NUORTA NAISTA PYLLYLLE!!
Keskusrikospoliisi ei käynnistä tutkintaa pyllylle taputtelusta.
IS pyysi Rydmania näyttämään mainitsemansa asiakirjat tapauksista, jotta toisen osapuolen versiot ja viranomaisen johtopäätökset voisi tarkistaa. Rydman ei tuolloin halunnut.
– Julkaisen dokumentit sitten jos tarvitsee, mutta en levittele niitä sitä ennen, hän viestitti IS:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen, kireä tiukkapipo ja läskikin vielä. Ja jos (hesarin) väitetyt asiat pitävät paikkansa on todella vakavat ja ennen kaikkea moraalittomat syytteet paikallaan tällä kokoomuslaisella poliitikolla. Poliisi sitten tutkii täyttyvätkö rikoksen tunnusmerkit.
Olen samaa mieltä, että syytteet ainakin palstamammoilla on hyvinkin moraalittomia ajoittain. :D
Yle näyttää juuri ykköskanavalla lasten katseluaikana kuvia läskeistä perseistä jostain kulttuurirahaston rahoittamasta SUURI PERSE-näyttelystä. Ahdistuin ja koen olevani turvattomassa tilassa omassa olohuoneessani. Suuren taulutelevisioni verkkokalvoilleni vyöryttämät selluliittilaardiperseet ovat juuri ylittäneet kaikki hyvän maun ja käytöksen rajat! Tuollaista ei pitäisi viattoman ihmislapsen kokea missään olosuhteissa, Kuka on se vastuullinen henkilö ylen organisaatiossa jonka päätä voin vaatia pölkylle viattomuuteni turmelemisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi jo tutki. Lopputulos: ei mitään perusteita syytteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki Pride -viikko on pian.
Eikö esim. SETA aja seksuaalista tasa-arvoa?
Mikäli Rydmanin kiinnostus ja teot seksiasioihin liittyen eivät ole laitonta sorttia niin ongelmaa ei ole. Seksuaalinen tasavertaisuus koskee kai muitakin kuin homoja?
Äänestäjät tekevät sitten valintansa.
Onhan meillä talousrikoksista vankeusrangaistuksen kärsinyt puolustusministerinä.
Mikäli Rydmania ei tuomita mistään rikoksesta, en ymmärrä, miten hänen pitäisi luopua mistään kansanedustajuuteen liittyvästä.
Voi jeesus, pridessa on kyse siitä että AIKUISET, molemminpuolisesti suostumuksellisesti suhteessa olevat ihmiset saa olla rauhassa keskenään, ei siitä, että aikuinen saisi vikitellä teinejä, osapuolten sukupuolesta riippumatta.
Suojaikäräja on Suomessa 16 vuotta. Siihen ei ole kellään nokan koputtamista vaikka 100-vuotias olisi 16-vuotiaan kanssa. Mitä siinä on jeesustelemista, jos ei ole laitonta ja molemmat ovat suhteessa vapaaehtoisesti. Alkoholia ei saa lain mukaan tarjota alle 18-vuotiaalle. Mikäli suojaikäraja on jonkun mielestä ongelma, voi sen muuttamista ehdottaa vaikka kansalaisaloitteella.
Vertailun vuoksi:
Eräissä Lähi-idän kulttuureissa vaikka 13-vuotias tyttö voi päätyä laillisesti vaimoksi ja jopa äidiksi. Håmoilusta sen sijaan saa ankaran rangaistuksen. Voi lähteä jopa henki.
Suojaikäraja Suomessa on 18 v silloin kun toinen osapuoli on jollain lailla auktoriteettiasemassa.
Mist hei, en nyt tiedä sun nimeätrolli, mut sanon vaikka Joniksi, JONI, tuo silmitön naisvihasi juontuu?
Haluaisitko avata tähän, me muut ymmärrettäis sitten paremmin. Kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaus, poliisi tutki ja väitettyjen tapahtumien osalta syyteaika umpeutunut. Ei tarkoita etteikö rikoksen tunnusmerkit tapahtuma-aikana olisi täyttynyt tällä kokoomuslaisella poliitikolla.
Luulenpa, että Willellä on ollut liikaa "vääriä" mielipiteitä. Hän on pitänyt kiinni vanhoista kokoomuslaisista arvoista: koti, uskonto, isänmaa.
Hän äänesti mm homoliittoja vastaan, silloin kun sukupuolinneutraalista avioliittolaista äänestettiin.
Hän on piikki pseudo-suvaitsevaiston lihassa.
Totta kai Wille pitää hiljentää ja hänen uransa pitää tuhota. On paljolti mahdollista, että seuraavassa hallituksessa (vajaan vuoden päästä) Willestä tulee yksi Kokoomuksen ministereistä. Jotain piti tehdä, jotta se estettäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaus, poliisi tutki ja väitettyjen tapahtumien osalta syyteaika umpeutunut. Ei tarkoita etteikö rikoksen tunnusmerkit tapahtuma-aikana olisi täyttynyt tällä kokoomuslaisella poliitikolla.
Ei myöskään tarkoita, etteikö Rydman olisi murhannut 100 kissanpentua. Ei ollut näyttöä, mutta ei se sitä todista etteikö olisi näin tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos noi jutut ei ole yhtään mitään, niin mitä se Rydis oikein kohkaa jostain kunnianloukkaussyytteestä. Ei kai sen kunniaa ole loukattu, jos noi hommat on siitä ja teistä ohan ok. Antaisi olla vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaus, minulla ei ole tietoa siitä, että poliisi olisi löytänyt jotain syyttämisen arvoista vaikka syyteaika on umpeutunut. Joko on syytettävää tai ei ole syytettävää.
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa, että Willellä on ollut liikaa "vääriä" mielipiteitä. Hän on pitänyt kiinni vanhoista kokoomuslaisista arvoista: koti, uskonto, isänmaa.
Hän äänesti mm homoliittoja vastaan, silloin kun sukupuolinneutraalista avioliittolaista äänestettiin.
Hän on piikki pseudo-suvaitsevaiston lihassa.
Totta kai Wille pitää hiljentää ja hänen uransa pitää tuhota. On paljolti mahdollista, että seuraavassa hallituksessa (vajaan vuoden päästä) Willestä tulee yksi Kokoomuksen ministereistä. Jotain piti tehdä, jotta se estettäisiin.
Nämä keinot, kuten maalittaminen, uran tuhoaminen yms. , on kopioutu suoraan Amerikan poliittisesta aktivismista. Siellä "vääriä mielipiteitä" lausuvia eliminoidaan valtapelistä pois juuri tällä tavalla.
Haapasta onkin vaikea puolustella, kun tuomio on tullut ja oli koko ajan ihan selvää, että se tulee. Aivan erilainen ja paljon selvempi keissi. Siinä oli nimittäin rikos tapahtunut.