miksi Englannin kuninkaalliset ei hengaa muiden Euroopan kuninkaallisten tai Pohjoismaiden kuninkaallisten kans?
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei hengaile? Potretteja on yhdessä mm. Tanskan ja Espanjan kuningasperheiden ja näiden lasten kanssa, kun Elisabeth on monien heistä kummitäti tai geneettinen täti/isoäiti/isoisoäiti.
Philip itsekin on tanskalainen ja kreikkalainen, ei hänessä ole mitään brittiläistä. Viettänyt paljon aikaa Kreikassa. Kreikan kuningas Constantine I oli Iso-Britannian kuningas Georgen lapsi joten Philip ja Elizabeth ovat myös etäisiä serkkuja.
Kaikki Euroopan kuninkaallissuvut linkittyvät toisiinsa geneettisesti, ja Elizabeth on käytännössä kaikille geneettistä sukua.
En ole ikinä nähnyt tällaisia potretteja vaikka kuninkaallisia seuraankin. Brittikuninkaalliset elävät aika erillään muista. Esimerkiksi kun prinsessa Madeleine asui Lontoossa, hän ei kertaakaan tavannut heitä.
Siis Englannin prinssithän ilveili Katherinensa kanssa Ruotsin Carl Philipille ja Danielille aikanaan Lontoon kisakatsomossa. Pitävät niitä ihan pilkkanaan! Tosi noloa käytöstä.
Joo mä muistan tämän myös. Sophie ainoa tosta porukasta joka osasi käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon käsittänyt, että brittikuninkaalliset pitävät ainakin Ruotsin kuninkaallisia toisen luokan kuninkaallisina.
Sama. Englannin kuningashuone on 1000-vuotinen, kun taas Ruotsin kuningashuone periytyy jostain Napoleonin marsalkasta.
Ruotsilla on ikivanha kuningashuone. Bernadotten suku on ollut vallassa 200 vuotta, mutta eipä Windsoritkaan kovin pitkäaikainen hallitsijasuku ole ollut.
Ruotsin kuningassuku sammui noin 200 vuotta sitten, ja valtiopäivien piti valita uusi kuningas. Britanniassa on tuhat vuotta pitkä hallitsijaketju Vilhelm Valloittajasta Elisabet II:een.
-eriEikös tämä nykyinen Britannian hallitsija ole Battenbergejä? Eli sakemanni. Keksinyt tosin itselleen mimen Windsor
Ei ole Mountbatteneita. Vaan Saxe-Coburg and Gotha -sukua, joka nimi käännettiin Windsoriksi 1. maailmansodan yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dianastakin on kuvia Espanjan kuningasperheen kanssa 80-luvulta, Beatrice miehineen oli just Ruotsissa ja Kate viime vuonna Tanskassa.
Kate ja William kävi pari vuotta sitten virallisella vierailulla Tanskassa ja Norjassa.
Belgian ja Alankomaiden kuninkaallisia on moikattu aina aika ajoin.
Dianallahan oli suhde Espanjan kuninkaan kanssa.
Se likka oli kaukana siitä pyhimyksestä mikä hänestä on kuolemansa jälkeen yritetty vääntää.
Varsinkin prinssi Charles, mutta myös Elisabet käyvät usein Saksassa, koska heillä on siellä paljon sukulaisia, Saksan aatelistoa. Olihan prinssi Philipin äitikin saksalainen prinsessa. Esim. Hannoverin prinssi Ernst-August on sukulainen noille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon käsittänyt, että brittikuninkaalliset pitävät ainakin Ruotsin kuninkaallisia toisen luokan kuninkaallisina.
Sama. Englannin kuningashuone on 1000-vuotinen, kun taas Ruotsin kuningashuone periytyy jostain Napoleonin marsalkasta.
Ruotsilla on ikivanha kuningashuone. Bernadotten suku on ollut vallassa 200 vuotta, mutta eipä Windsoritkaan kovin pitkäaikainen hallitsijasuku ole ollut.
Ruotsin kuningassuku sammui noin 200 vuotta sitten, ja valtiopäivien piti valita uusi kuningas. Britanniassa on tuhat vuotta pitkä hallitsijaketju Vilhelm Valloittajasta Elisabet II:een.
-eriEikös tämä nykyinen Britannian hallitsija ole Battenbergejä? Eli sakemanni. Keksinyt tosin itselleen mimen Windsor
Ei ole Mountbatteneita. Vaan Saxe-Coburg and Gotha -sukua, joka nimi käännettiin Windsoriksi 1. maailmansodan yhteydessä.
Kyllä, piti äkkiä yrittää häivyttää saksalaisuus pois hovista.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin prinssi Charles, mutta myös Elisabet käyvät usein Saksassa, koska heillä on siellä paljon sukulaisia, Saksan aatelistoa. Olihan prinssi Philipin äitikin saksalainen prinsessa. Esim. Hannoverin prinssi Ernst-August on sukulainen noille.
Philipin äiti syntyikin Windsorin linnassa, eikä asunut Saksassa juuri lainkaan, vaan Lontoossa, Maltalla, Kreikassa, Ranskassa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, piti äkkiä yrittää häivyttää saksalaisuus pois hovista.
Täysin ymmärrettävää maailmantilanne huomioiden.
Olen varmaan ainoita, mutta minusta tuo kuninkaalliset-teema kuuluu menneisyyteen.
Nuo Ingridin juhlat olivat kyllä prameat, mutta tuntuu hölmöltä, että syntymällä tiettyyn sukuun, olet mukamas muota ylempi arvoisempi ja oikeutettu elämään veronmaksajien rahoilla.
Meillä sitä kutsutaan loisimiseksi.
Ihan sama, käytkö heiluttelemassa silloin tällöin pilipalitapahtumissa yleisölle ja avaamassa jonkun uuden kirjaston ym.
Se työ ei ole raskasta, mutta silti elät etuoikeutettuna, saatvparhaan mahdollisen terveydenhuollon, koulutuksen ja olet jopa lain yläpuolella.
En näe tuossa mitään hienoa, lähinnä hämmästyttää, kuinka kansa tuon kaiken suostuu kustantamaan.
Se Charlesin ja Dianan avioliittosekoilu ja kruunuprinssiparin avioero aiheutti muissa kununkaallisissa sen verran turbulenssia ettei William ja Harry varmastkaan unohda tai anna anteeksi. Skandaali oli aikoinaan sitä luokkaa, että pelättiin monarkioiden jatkuvuudesta kaikkialla Euroopassa. Muistan Ruotsin prinsessan Christinan, kuninkaan sisaren, haastattelussa tuskaileen että pitää varmaan tarttua puhelimeen ja soittaa Buckinghamiin että MitVit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eihän se tuhat vuotta mikään pitkä aika ole.
Englantilainen kuningashuone? Mikä se on? Tudorien (Elisabet I) jälkeen tulivat skotlantilaiset Stuartit, siiten erilaisten vaiheiden jälkeen 1800-luvulla saksalaissukuinen Victoria, jolla täysin saksalsinen puoliso Albert. Nimikin vaihdettiin englantilaiseksi Windsoriksi.
Wilhelm Valloittaja (William the Conquerer) tuli vuonna 1066, mutta en tiedä, voidaanko hänestä vetää mitään suoraa sukulinjaa nykypäivän Windsoreihin.
Alankomaiden kuningatar Beatrix on puoliksi saksalainen (saksalainen äiti hönellä) ja Beatrixhan nai saksalaisen miehen, joten nykyinen Alankomaiden kuningas Willem- Alexander on 3/4 saksalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eihän se tuhat vuotta mikään pitkä aika ole.
Englantilainen kuningashuone? Mikä se on? Tudorien (Elisabet I) jälkeen tulivat skotlantilaiset Stuartit, siiten erilaisten vaiheiden jälkeen 1800-luvulla saksalaissukuinen Victoria, jolla täysin saksalsinen puoliso Albert. Nimikin vaihdettiin englantilaiseksi Windsoriksi.
Wilhelm Valloittaja (William the Conquerer) tuli vuonna 1066, mutta en tiedä, voidaanko hänestä vetää mitään suoraa sukulinjaa nykypäivän Windsoreihin.
Voidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei hengaile? Potretteja on yhdessä mm. Tanskan ja Espanjan kuningasperheiden ja näiden lasten kanssa, kun Elisabeth on monien heistä kummitäti tai geneettinen täti/isoäiti/isoisoäiti.
Philip itsekin on tanskalainen ja kreikkalainen, ei hänessä ole mitään brittiläistä. Viettänyt paljon aikaa Kreikassa. Kreikan kuningas Constantine I oli Iso-Britannian kuningas Georgen lapsi joten Philip ja Elizabeth ovat myös etäisiä serkkuja.
Kaikki Euroopan kuninkaallissuvut linkittyvät toisiinsa geneettisesti, ja Elizabeth on käytännössä kaikille geneettistä sukua.
En ole ikinä nähnyt tällaisia potretteja vaikka kuninkaallisia seuraankin. Brittikuninkaalliset elävät aika erillään muista. Esimerkiksi kun prinsessa Madeleine asui Lontoossa, hän ei kertaakaan tavannut heitä.
Siis Englannin prinssithän ilveili Katherinensa kanssa Ruotsin Carl Philipille ja Danielille aikanaan Lontoon kisakatsomossa. Pitävät niitä ihan pilkkanaan! Tosi noloa käytöstä.
Todella noloa! Varsinkin joltain Tiimari perijätär Katelta suhtautua noin alentuvasti C-P ja Danieliin. Meni maku kyllä koko kolmikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diana oli vanhempaa ja peribrittiläisempää sukua kuin Charles. Siitostamma, kuten hän itse asian ilmaisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diana oli vanhempaa ja peribrittiläisempää sukua kuin Charles. Siitostamma, kuten hän itse asian ilmaisi
Diana oli kyllä ihan itse suurella innolla ryhtymässä kuningattareksi. Ei niin viaton ja tietämätön kuin mitä myöhemmin esitti.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin nykyiset bernadotet ei ole kuningassuku vaan yksi Napoleonin upseeri teki palveluksia keisarille ja tämä nimitti kiitokseksi uupseerinsa Ruotsin kuninkaaksi v.1818 eli samana vuonna kun isoisäni isoisä syntyi.
Kukaan ei ole kuningassukua alunperin, jos tarpeeksi pitkälle historiassa mennään. Usein siellä on lopulta vain joku sotilaana menstynyt häiskä, joka huudattaa itsensä kuninkaaksi.
Kumpi sitten on hienompaa, olla aviottomana lapsena syntyneen Vilhelm Valloittajan jälkeläinen vai avioliitossa syntyneen, maataloutta harjoittaneen Bernadotten suvun jälkeläinen? Kumpikin ranskalaisia.
Jos siihen vedotaan, että Bernadottet ovat olleet kuninkaita vasta 200 vuotta (minkä takia he eivät muka ole kuningassukua vielä lainkaan), niin ihan samalla tavalla Vilhelmin jälkeläiset olivat jossain vaiheessa olleet kuninkaita vasta 200 vuotta.
Olisi kiinnostavaa tietää, montako vuotta pitää hallita, jotta av-mamma hyväksyy tavallisen suvun kuningassuvuksi, kun 200 vuotta ei siihen riitä. Tuolla periaatteella Richard I ei ainakaan vielä ollut vielä kuningassukua, eikä välttämättä Edvard III:kaan. 1400-luvun Tudorit ehkä sitten voisivat jo olla.
Eihän kuninkaalliset ole koskaan olleet sen maalaisia, jonka maata hallitsevat. Se on tullut vasta nyt kuvaan, että naidaan ei-aatelistoa.
Kaikki Euroopan kuninkaalliset polveutuvat saksalaisista aatelistosta ajalta, jolloin Saksa oli kasa pienempiä ruhtinaskuntia. Niistä suvuista usein juuri näitä saksalaisia prinsessoja haettiin puolisoiksi viime aikoihin saakka. Tällainen saksalainen prinsessa oli myös Ruotsin Kaarle Kustaan äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä, ja Charles siitosori. Tässä haluttiin vahvistaa tulevan kuninkaan perimää vanhalla brittisuvulla.
Charles haaveili camillastaan taluttaessaan nuorta neitsyttä alttarille. Onneksi sai lopulta suuren rakkautensa. Dianan kohtalo oli karumpi. Nuoremmat sukupolvet ovat jo vapaita valitsemaan puolisonsa, mutta näin ei ollut vielä 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan ainoita, mutta minusta tuo kuninkaalliset-teema kuuluu menneisyyteen.
Nuo Ingridin juhlat olivat kyllä prameat, mutta tuntuu hölmöltä, että syntymällä tiettyyn sukuun, olet mukamas muota ylempi arvoisempi ja oikeutettu elämään veronmaksajien rahoilla.
Meillä sitä kutsutaan loisimiseksi.
Ihan sama, käytkö heiluttelemassa silloin tällöin pilipalitapahtumissa yleisölle ja avaamassa jonkun uuden kirjaston ym.
Se työ ei ole raskasta, mutta silti elät etuoikeutettuna, saatvparhaan mahdollisen terveydenhuollon, koulutuksen ja olet jopa lain yläpuolella.
En näe tuossa mitään hienoa, lähinnä hämmästyttää, kuinka kansa tuon kaiken suostuu kustantamaan.
Kyllä, kuninkaalliset eivät oikein kuulu enää nykyaikaan ja demokratiaan. Hohto heidän ympäriltään on kadonnut maailman muuttuessa ja koulutuksen lisääntyessä. Syntyperä ei ole enää syy siihen että jostakin nousee maan hallitsija. Tietysti heillä ei ole enää varsinaista valtaa vaan ovat lähinnä maansa pr-maskotteja. Heidän ympärillä pokkurointi vaikuttaa naurettavalta.
Eikös tämä nykyinen Britannian hallitsija ole Battenbergejä? Eli sakemanni. Keksinyt tosin itselleen mimen Windsor