Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi järjestötoiminta ei enää kiinnosta ihmisiä?

Vierailija
18.06.2022 |

Kaipaisin tähän kokemuksia erityisesti teiltä, jotka olette joskus olleet mukana järjestötoiminnassa mutta jättäytyneet sittemmin pois.
Myös muiden järjestöaktiivien ajatuksia olisi kiva saada tänne.
Minulla on nyt sellainen tilanne, että olen kahden järjestön puheenjohtajana ja molemmissa on ensinnäkin vaikeuksia saada jäseniä ja toisekseen sitouttaa toimintaan.
Tämä on ikävää, kun esimerkiksi nyt pitkäaikainen aktiivi on muuttamassa pois ja hän on ennen ollut retkivastaavana eikä uutta tahdo löytyä tilalle.
Ehdokkaita on vaikea saada vaaleihin ja sisarjärjestöihin vapaaehtoisia ja hallituksiin jäseniä.
Tapahtumia on vaikea järjestää kun talkoolaisia ei riitä, hyvin pienellä porukalla joutuu nykyään tekemään.
Ihmisiä ei myöskään enää kiinnosta käydä vaalitilaisuuksissa tai tapaamassa päättäjiä, viime viikolla oli useampi ministeri vierailulla kotikaupungissani yleisötilaisuudessa ja paikalla about 10 ihmistä.
Minusta tämä on ihan parissa vuodessa mennyt tähän, korona varmasti on osasyy mutta itse pelkään, että tästä tulee pysyvä trendi.
Nämä hommat käy liian raskaaksi pienellä porukalla hoidettavaksi että tästä syntyy vielä ikuinen ketjureaktio.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Liitonmiehet ja naiset" on kusseet omiin muroihinsa jo vuosia, ja nyt samat tollukat ihmettelee miksei porukka innostu lähtee mukaan.

Tuota, siis ketkä tarkemmin? Muuten, monessako yhdistyksessä olet tai olet ollut jäsen?

Kaikki järjestöt ja niiden politrukit.

En ole koskaan kuulunut yhteenkään, koska ei kiinnosta osallistua moiseen vedätykseen ja tyhjän puuhasteluun.

missään et ole ollut mukana mutta silti sinulla on varma tieto siitä mitä niissä tehdään....

Vierailija
62/65 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistisia kontrollifriikkejä ja päänaukojia on pesiytynyt tuohonkin toimintaan. Tuota paskaa näkee jo työssä tarpeeksi.

Näitä on jotka kokevat elämän olevan saippuaoopperaa. Jos olisi jätetty ne pois televisiosta, voisi olla mukavampia paikkoja monikin työpaikka ja järjestö. Ei kyllä jälkimmäisistä ole kokemusta kuin vuosien takaa, jätin itse yhden koska siellä alkoi sellainen itselle kahmiminen jonka myötä muitakin päätti mieluummin lähteä kuin jäädä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut taloyhtiön hallitusessa n. 10 vuotta. Ärsyttää asukkaat, jotka katsovat olevansa jotain "asiakkaita", joita ilmaiseksi töitä tekevän halituksen tulisi palvella. Palkkatyöt ovat erikseen. Olen jo vuosia sanonut, että luovutan paikkani ilomilin tällaiselle asiakkaalle. Vaan kuinka ollakaan, ryömivät kiven alle, kun itse pitäisi tehdä jotain.

Taloyhtiön hallituksesta saat erota ilmoituksella. Ei se mikään vankila ole.

Vierailija
64/65 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että yhteiskunta on muuttunut ja yhteisöllisyys kadonnut.

Välikäsien, suhmurien  ja kelmikerhojen aika on nykyaikaa ja kansamme myös tekee kuolemaa. 

Vierailija
65/65 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähäinen markkinointi, korona, tautien pelko jäänyt jylläämään, tapahtumat huonolla paikalla, sään vaikutus...

Lisäksi kiireinen perhe-elämä ja työt vaikuttaa monilla.

Itse teen vapaaehtoistyötä SPR:llä aina kun omat aikataulut sen sallii.

En voisi kuvitellakaan sitoutuvani esimerkiksi hallituksiin tai muihin, joskus on kiva lähteä tapahtumille päivystämään ja erilaisiin toritilasuuksiin karkkia jakamaan tai muuta pientä.

Minulle se on vain vapaaehtoistyötä, ei elämäntapa.

Korona on nyt vaarallisempi kuin aiemmin, kannattaa välttää kaikkia paikkoja joissa ihmisiä kokoontuu. Nykyisin myös hengityssuojaimellisen jollei ole varma ettei se päästä ilmaa jostain sivusta, kuten ffp2:t usein päästävät. Tuskin spr:kään siitä varoittelee nimestään huolimatta, arvaus sillä ettei terveyskeskuksissa ja sairaaloissakan ole kunnollisia käytössä eikä edes jaossa potilaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan