Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupungissa asuvat tuhoavat ympäristön

Vierailija
18.06.2022 |

Kyllä. Kaupungeissa toki käytetään joukkoliikennettä ja asutaan kerrostaloissa ja ehkä pyöräillään ja kävellään lyhyiden etäisyyksien päähän toisin kuin maalla.

Mutta. Kaupungeissa ihmiset vain kuluttavat. He eivät tuota mitään. He eivät tuota energiaa, ruokaa tai puhdasta vettä. Maalla ihmisillä on aurinkopaneelit katolla, omat vesikaivot ja kasvimaat pihassa. Toki bensa auto täällä on vielä melko välttämätön.

Kummat elävät mielestänne ympäristön kannalta kestävällä tavalla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haja-asutusalueiden kunnallistekniikkaa et tietenkään miettinyt?

Vierailija
2/5 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haja-asutusalueiden kunnallistekniikkaa et tietenkään miettinyt?

En sinällään pidä sitä merkittävänä tekijänä, mutta kerro toki, miten sinä näet asian.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset tuhoavat luontoa. Varsinkin länsimaiset. Ei ole kaupunki- vs. maaseutukysymys tämä.

Maalla ajetaan karmeat määrät lannoitteita ja tuholaismyrkkyjä suoraan maaperään. Kaikki sinne maataloon tuodaan epäekologisesti kaukaa. Sähkökaapeleista lähtien tarvitaan kilometritolkulla tavaraa, että sähkö edes tulee töpseliin asti. Teiden ylläpito kuluttaa.

Ihan turha mitään kuvitteellista synninpäästöä itselleen mallailla, vain koska ikkunasta näkyy peltoa tai metsää.

Vierailija
4/5 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotatko sinä itse puhtaan vetesi? Päinvastoin, loka-autohan sen sunkin paskakaivon tyhjentää. Kulutat sen minkä kaupunkilainenkin, vai onko sulla puuvillapelto ja lampaita? Keritset ja kudot itse tuottamistasi langoista vaatteesi?

Maalla on paljon isommat tilat henkeä kohden ja sama energiamäärä sen neliömäärän lämmittämiseen menee kuin kaupungissa.

Lisäksi maalla on pitemmät työmatkat joten energiaa menee siihenkin enemmän.

Vierailija
5/5 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotatko sinä itse puhtaan vetesi? Päinvastoin, loka-autohan sen sunkin paskakaivon tyhjentää. Kulutat sen minkä kaupunkilainenkin, vai onko sulla puuvillapelto ja lampaita? Keritset ja kudot itse tuottamistasi langoista vaatteesi?

Maalla on paljon isommat tilat henkeä kohden ja sama energiamäärä sen neliömäärän lämmittämiseen menee kuin kaupungissa.

Lisäksi maalla on pitemmät työmatkat joten energiaa menee siihenkin enemmän.

Tuotan itse puhtaan veteni järjestelmä maksoi noin 12000e. 10kw paneelit katolla. Maalämpö lämmitysmuotona ja ruoka tulee isolta osin omasta maasta. Teen etätöitä, joten ajoja tulee noin 10.000km vuodessa.

Pistä cityvihreä paremmaksi.