Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on 40.000e säästössä, tekeekö tuollaisella summalla enää mitään Suomessa?

Vierailija
18.06.2022 |

Olen työtön ja tulot ei isot. En ole saamassa enää perintöjä jotka kartuttaisivat omaisuutta. Omillaan on tultava toimeen. Pelottaa tulevaisuus näin vähävaraisena koska vaikea säästää pienistä tuloista. :( Tuo summa on ns.ylimääräisenä hätävarana, ei käyttöä varten.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tontti. Niitä on pilvinpimein myynnissä.

Vierailija
2/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee, lahjoita hyväntekeväisyyteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä inflaatiovauhdilla ei kannata paljon säästellä.

Vierailija
4/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat työkkärin tuet ja asumistuet, riittää tuo rahasumasta vähän joka kuukausi tukien päälle ehkä 8-10 vuottai, sitten on kulutettu. Jos tukia ei saa, niin sitten ehkä 2-3 vuotta.  Suomi on kallis maa.

Vierailija
5/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nyt vuokralla, niin pääsee tuolla summalla aika moneen asumisoikeusasuntoon kiinni ja niissä vastike on vähän pienempi, mitä samassa asunnossa olisi vuokra. 

Minulla nyt sellainen tilanne, että saatiin puolison kanssa rahaa reilusti sen verran että voidaan muuttaa asumisoikeusasuntoon, kun asunto jossa nyt ollaan vuokralla, myydään eikä meillä ole varaa ostaa sitä itse. Pitkään luulin että asojen vastikkeet on huijausta, mutta nyt kun olen tehnyt vertailua, kyllä ne ovat edullisempia kuin vuokralla oleminen samankokoisissa asunnoissa.

Vierailija
6/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille jemmaan sekä sijooituksiin, pöytälaatikkofirmaa jne. niin ettei verottaja saa selville =)

Vierailija
7/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla saisi jo ihan hyvän asunnon jostain vähän vanhemmasta talosta.

Vierailija
8/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No inflaatiohan syö rahojasi kiihtyvällä tahdilla,nyt viimeistään kannattaa sijoittaa nuo rahat eikä pitää tilillä.

Vierailija
9/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No inflaatiohan syö rahojasi kiihtyvällä tahdilla,nyt viimeistään kannattaa sijoittaa nuo rahat eikä pitää tilillä.

Sijoittaa _minne_? Minne kannattaa? 🙄🙄🙄

Vierailija
10/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nyt vuokralla, niin pääsee tuolla summalla aika moneen asumisoikeusasuntoon kiinni ja niissä vastike on vähän pienempi, mitä samassa asunnossa olisi vuokra. 

Minulla nyt sellainen tilanne, että saatiin puolison kanssa rahaa reilusti sen verran että voidaan muuttaa asumisoikeusasuntoon, kun asunto jossa nyt ollaan vuokralla, myydään eikä meillä ole varaa ostaa sitä itse. Pitkään luulin että asojen vastikkeet on huijausta, mutta nyt kun olen tehnyt vertailua, kyllä ne ovat edullisempia kuin vuokralla oleminen samankokoisissa asunnoissa.

En ole vuokralla, on velaton omistusasunto mutta ei kovin arvokas.

ap

Vierailija
11/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat työkkärin tuet ja asumistuet, riittää tuo rahasumasta vähän joka kuukausi tukien päälle ehkä 8-10 vuottai, sitten on kulutettu. Jos tukia ei saa, niin sitten ehkä 2-3 vuotta.  Suomi on kallis maa.

En käytä näitä rahoja ollenkaan elämiseen. Saan työmarkkinatuki + palkka n.1000e nettona ja se riittää elämiseen ja jää säästöönkin. Toive olisi että saisin kartutettua hieman eläkkeikään mennessä tuota summaa, ole nyt 39 vuotias.

ap

Vierailija
12/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kyllä kiinnostaa sijoittaminen mutta en ole valmis häviämään noita rahoja.

ap

Vierailija
13/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta XRP 10 000 ja XLM 10 000 ja odota pari vuotta. Et tule koskaan enää näkemään pahaa päivää.

Molempia voi ostaa suomalaisesta Coinmotionista. XLM säilötään Lobsterissa ja XRP Xummissa. Tai voit tilata Ledgerin muistitikkulompakon ja säilöä molemmat sinne.

Vierailija
14/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä inflaatiovauhdilla ei kannata paljon säästellä.

Nythän säästöille aletaan maksaa korkoa.

Vierailija
15/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kyllä kiinnostaa sijoittaminen mutta en ole valmis häviämään noita rahoja.

ap

Sijoita vaikka S-pankin metsärahaston kautta metsään.

Vierailija
16/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla mahdollista työllistystä? Asutko paikkakunnalla, jossa ei ole töitä? Tuon summan avulla voisit esim. kouluttautua tai siirtyä työllistävämmälle paikkakunnalle. Toisin sanoen investoisit itseesi, tulevaisuuteesi ja elämänlaatuusi.

Vierailija
17/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin tuolla saisi jo yhden tai kaksi omakotitaloa.

Vierailija
18/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sijoita vaikka S-pankin metsärahaston kautta metsään.

Nykyisenkaltaiset keskuspankit ovat kaatumassa lopullisesti. Ei kannata tunkea rahojaan enää niiden tuotteisiin.

Vierailija
19/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta tontti. Niitä on pilvinpimein myynnissä.

Odota 2-3v ja osta koko talo.

Ovat taas sellaiset merkit ilmassa kun ostolaidalla ei ole enää vyosikymmeneen ollut ketään jolla olisi pienintäkään käsitystä siitä mikä oikeasti on "normaalitila" Siperian länsilaidan laina- ja asuntomarkkinoilla.

Vierailija
20/68 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Totta kai sijoittamisessa on riskejä mutta tilillä makuuttamalla rahasi ostovoima häviää varmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi