Peseekö teillä mies omat pyykkinsä?
Meillä onneksi pesee. Jossain vaiheessa kyllästyin pesemään hänenkin pyykkejään, niin opetin tämän taidon hänelle.
Useamman vuoden hän on nyt sitten huolehtinut tästä "omasta tontistaan" mikä on tosi hyvä juttu.
Kommentit (39)
Sama. Jossain vaiheessa meni hermo, että mies vaan tiivisti pyykkikorin sisältöä eikä laittanu konetta pyöriin vaikka pyykkiä ois ollu koneellinen. Sit sovittiin, että pestään ite omat pyykkimme (toki molemmat saa ujuttaa omia yksittäisiä pyykkejä tarvittaessa toisen koneelliseen).
Ei pese,minä hoidan pyykit. Asumme kahdestaan eikä pyykkiä kovin paljon tule.
Meillä pestään molempien pyykit yhdessä. Mieheni käyttää pyykkikonetta vähän useammin kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Onko kovasti järkeä jokaisen pestä muutama paita tyhjässä koneessa kun samalla voi pestä täyden koneellisen? Me olemme pariskunta, emme mitään kämppiksiä.
No niitä pyykkejä pestään, kun koneellinen on kasassa. Näin tein jo yksin asuessa eli ei tää siitä juuri eroo.
Miten voi jonkun mies olla semloinen ettei edes pyykätä osaa? Onko tuossa auhteessa muutettu heti vanhempien luota yhteen vai miten ei ole ikinä joutunut opettelemaan omien pyykkien pesua?
Pesee omat ja myös mun pyykkejä. Itsekin välillä pesen omat ja hänen pyykkinsä. En osaa sanoa kumpi pesee enemmän
Ei koskaan, mutta osaa nykyään tyhjätä taskut pyykkiä varten.
Ei pese, mutta en minäkään korjaa itse omaa autoani.
Pyykinpesu on siitä mukava kotityö, että siinä kone tekee työn. Päälle pistäminen ja ripustaminen on pikkujuttu verrattuna vaikkapa imurointiin.
Kyllä meillä on ihan yhteiset pyykit.
Jääkaapissakaan ei ole erikseen merkittyjä hyllyjä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pese, mutta en minäkään korjaa itse omaa autoani.
Meneekö teillä auto rikki joka viikko? Minun autoni ei, vuosihuollot (autohuollossa) riittävät.
Ei käytä pyykinpesukonetta juuri koskaan. Hoitaa ruuanlaiton lähes 100% ja minä sitten vastapainoksi siivoan ja pesen pyykit. Sopii molemmille.
On aina pessyt. Ei siksi, etten pesisi, vaan koska itse haluaa.
Ei ole osaamisesta kyse mutta mä pesen lähes aina koko perheen pyykit. Se on vielä yks helpoimmista kotitöistä. No esikoinen "auttaa" mua välillä (2v). Meillä ei ole mitään listoja mitä kumpainenkin tekee vaan molemmat tekee mitä ehtii tai haluaa. Toimii meillä hyvin kun aika tasavertaisesti tehdään.
Pesee ja myös silittää omat vaatteensa.
Meillä minä hoidan pyykit ja mies tiskit/keittiön. Tämä siis miehen toiveesta eli hänelle helpompi tehdä yhtä isompaa kokonaisuutta.
Hyvin toimii tämä systeemi :)
Molemmat hoitaa pyykkejä. Eihän perheessä kukaan tee pelkästään itselleen ruokaakaan. Eihän?
Ei. Minä hoidan kaiken yleispyykin meillä. Miehelle kuuluu roskahuolto, ja hän hoitaa sen lähes kokonaan myös muiden puolesta.
Ei tietenkään. Onko kovasti järkeä jokaisen pestä muutama paita tyhjässä koneessa kun samalla voi pestä täyden koneellisen? Me olemme pariskunta, emme mitään kämppiksiä.