Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo suuttuu jos lapsemme on muiden sukulaisten kanssa tekemisissä

Vierailija
18.06.2022 |

Miten puutun tähän nyt hyvissä ajoin, kun lapsi ei vielä osaa puhua eikä ymmärrä. Mummo eli mieheni äiti on hyvin mustasukkainen lapsestamme. Häntä ärsyttää, kun minun puoleltani lapsella on paljon sukulaisia ja pieniä serkkuja, joista varmasti tulee kivoja leikkikavereita. Ja sama myös miehen isän sukulaisissa, joista mummo ei pidä. Mummo ei siis kestä kuulla että vaikka serkkujen perhe kävi meillä kylässä, hän on silmin nähden vihainen ja esimerkiksi haukkuu lelun minkä kuulee tulleen serkuilta lahjaksi. Sanomattakin selvää että mummon mielenterveys ei ole kunnossa. Hän on aina ollut hyvin käpertynyt omaan perheeseensä, he ovat hyviä ja muut huonoja. Hän käsittää että meidän lapsemme kuuluu vain siihen heidän porukkaan. Minä en tällaista käytöstä siedä ollenkaan. Näemme mummoa pari, kolme kertaa kuukaudessa, tekisi mieli vieläkin harventaa käyntejä. Miten tätä voisi selvitellä, tuntuu että mies ei ymmärrä kun mitään konkreettista riitaa tms ei ole ilmennyt. Minä vain näen mummon käytöksen muuttumisen.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini on tuollainen. Ei voi mennä kyläänkään muuten kuin niin että suunnilleen sukkia myöten varmistaa, että päällä ei ole mitään miehen sukulaisten antamaa. Muuten juututaan jo eteisessä möhkäämään.

Koko ajan tentataan missä on oltu ja mitä nähty ja jos selviää, että miehen serkun lasten vanha pyörä olisi tulossa meille, mennään ostamaan velaksi uusi pyörä ja sitten kitistään kaksi vuotta miten siihen meni kaikki rahat.

Jatkuvaa.

Ei nyt äidillekään aikuisen tarvitse kaikkia asiota selvittää. Ei mun lapset ainakaan, heillä on oma elämänsä. En tiedä heidän vaatteistaan ja tavaroistaan ovatko ostaneet, saaneet lajjaksi tai niin edelleen.

Ei ees kiinnosta. Itse olen onneksi saanut myös olla rauhassa vaikka olen iäkäs. Eivät käy syynäämässä että taasko mummo ostsnut uuden vaatteen vaikka kohta kuolee.

Osaatko lu-ke-a?

Vierailija
22/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rajat sille mummon riehunnalle! Katkaise kaikki välit mummoon ja kerro tilanteesta sukulaisille ja ystäville! Soita heille nyt heti, älä epäröi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, näitä typeriä vuodatuksia lukiessani, että mitenhän nuo miehet jaksaa noita vitttumaisia vaimojaan? Aina sotajalalla miehen vanhempia kohtaa? Poikamme erosi ensimmäisestä vaimostaan 3 kk avioliiton jälkeen, sanoi, ettei jaksa kuunnella kun vaimo haukkuu meitä jatkuvasti. Meille ex-miniä oli aina mielin kielin. Taivaalle kiitos, poika vaati avioehdon ennen yhteenmenoa, oli perinyt isovanhemmiltaan asunnon ja muuta omaisuutta, perintö oli suojattu myös perinnönantajien taholta.

Vierailija
24/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplla ei ole miestä, lasta eikä mummoa. On vain ne mielikuvitusystävät ja sukulaiset, jotka eivät enää jaksa pitää yhteyttä.

Vierailija
25/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanlaista. Kaikki juhlapyhät muiden kuin hänen luonaan on kielletty. Haluaa olla itse joka juhlissa keskipisteenä. Yksi joulu vietettiin oman sukuni kanssa ja tästä oli ilmoitettu hyvissä ajoin etukäteen. Joulun alla mummo soitti meille vielä ja yritti ylipuhua meitä sinne. Kun emme suosuneet, sai megaraivarin ja alkoi kirkua, että "Mikään muu joulu ei ole joulu kuin Ruikonperän (nimi muutettu) joulu!" 

Vierailija
26/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sanoa mummolle suoraan, että olet meille ja lapsellemme tärkeä mutta meillä on myös muita sukulaisia ja heidän tapaaminen ei ole sinulta mitenkään pois. Jos et voi suhtautua asiallisesti muiden tapaamiseen niin emme voi jatkossa olla enää yhtä paljoa tekemisissä sillä meidän on suojeltava lastamme negatiivisuudelta ja toisten tarpeettomalta haukkumiselta. 

Vierailija
27/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on samanlaista. Kaikki juhlapyhät muiden kuin hänen luonaan on kielletty. Haluaa olla itse joka juhlissa keskipisteenä. Yksi joulu vietettiin oman sukuni kanssa ja tästä oli ilmoitettu hyvissä ajoin etukäteen. Joulun alla mummo soitti meille vielä ja yritti ylipuhua meitä sinne. Kun emme suosuneet, sai megaraivarin ja alkoi kirkua, että "Mikään muu joulu ei ole joulu kuin Ruikonperän (nimi muutettu) joulu!" 

Voi hertsyygeli. Kyllä lapsiperheen on luotava oma joulunsa, kyllä kyläillä voi muulloinkin.

Oma kehuni haisee mutta en onneksi ole niin riippuvainenkaan lapsistani että rupeisin kymmenelle hengelle joulun laittamaan ja passaamaan. Saa tulla käymään kuka tahtoo, saa tulla aatoksikin kun ei odota hotellitason palvelua ja viimesen päälle naistenlehtien ruokalistoja

Vierailija
28/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas se ANOPPI!!!!!  Älkää aina menkö näihin, typerykset!!

Vierailija
29/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini on tuollainen. Ei voi mennä kyläänkään muuten kuin niin että suunnilleen sukkia myöten varmistaa, että päällä ei ole mitään miehen sukulaisten antamaa. Muuten juututaan jo eteisessä möhkäämään.

Koko ajan tentataan missä on oltu ja mitä nähty ja jos selviää, että miehen serkun lasten vanha pyörä olisi tulossa meille, mennään ostamaan velaksi uusi pyörä ja sitten kitistään kaksi vuotta miten siihen meni kaikki rahat.

Jatkuvaa.

Ei nyt äidillekään aikuisen tarvitse kaikkia asiota selvittää. Ei mun lapset ainakaan, heillä on oma elämänsä. En tiedä heidän vaatteistaan ja tavaroistaan ovatko ostaneet, saaneet lajjaksi tai niin edelleen.

Ei ees kiinnosta. Itse olen onneksi saanut myös olla rauhassa vaikka olen iäkäs. Eivät käy syynäämässä että taasko mummo ostsnut uuden vaatteen vaikka kohta kuolee.

Osaatko lu-ke-a?

Osaan, mutta siltikin kun perhe perustetaan ei kumpikaan, mies eikä vaimo enää voi äitinsä kanssa pohtia ja setviä ja selvittää.jokaista sukkaparia mistä se on saatu. Ei edes omalle äidille, hänenkin kanssaan voi vaihtaa puheenaiheen eikä taantua 10- vuotiaaksi.

Jos äiti , jomman kumman, avustaa tai elättää porukan , sit taas on turha kiukutella

Vierailija
30/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvaa.

Osaatko lu-ke-a?

Osaan, mutta siltikin kun perhe perustetaan ei kumpikaan, mies eikä vaimo enää voi äitinsä kanssa pohtia ja setviä ja selvittää.jokaista sukkaparia mistä se on saatu. Ei edes omalle äidille, hänenkin kanssaan voi vaihtaa puheenaiheen eikä taantua 10- vuotiaaksi.

Jos äiti , jomman kumman, avustaa tai elättää porukan , sit taas on turha kiukutella

Et osaa, koska en kirjoittanut että äitini kanssa jotain sopisin tai selvittäisin tai mitään muutakaan.

Vierailija
31/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä narsistinen mummo käyttäytyi samoin. Ei itse pitänyt yhteyttä kuin juhlapäivien lähestyessä tai kun tarvitsi palvelusta, mutta sitten hermostui kun tajusi, että nähdään muita isovanhempia useammin. Pahin oli kun ei kahden päivän varoitusajalla mentykään jouluksi hänen luokseen, vaan toisaalle, mistä oli sovittu paljon aiemmin. Pitkään sinniteltiin, yritettiin pitää yhteyttä ja huomioida myös häntä, mutta lopulta lopetettiin yhteydenpito ja elämä helpottui kun ei ollut kukaan määräilemässä ja syyllistämässä.

Vierailija
32/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sanoa mummolle suoraan, että olet meille ja lapsellemme tärkeä mutta meillä on myös muita sukulaisia ja heidän tapaaminen ei ole sinulta mitenkään pois. Jos et voi suhtautua asiallisesti muiden tapaamiseen niin emme voi jatkossa olla enää yhtä paljoa tekemisissä sillä meidän on suojeltava lastamme negatiivisuudelta ja toisten tarpeettomalta haukkumiselta. 

Sen mummon kanssa ei tarvitse tapella eikä selitellä sukuaan eikä perheensä asioita eikä lasten leluja.

Voi kasvaa aikuiseksi eikä taantua teinitytöksi.

Kai sitä nyt on muutakin puheenaihetta jos 2 kertaa kuussa kahvitellaan. Mummo lukekoon satuja ja leikkiköön ja miniä ei selittele vaan onhan noita aiheita, jos miniäkään ei ole ihan rajoittunut. Ite saan miniän kanssa juttua luonnosta, retkeilystä, marjastuksesta, käsitöistä, tarvi tapella aiheesta mun suku ja teiän p..ka suku.

Vierailija
33/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette todellakaan ala rajoittaa sitä mistä voitte puhua ja ketä nähdä! Mies tekee selväksi äidilleen, että tuollainen puhe muista ihmisistä, joita ei edes tunne ei ole ok ja lapselle ei todellakaan puhuta pahaa lahjoista joita on saanut jne. Mummo opettelee joko käyttäytymään tai sitten hänen kanssaan ei olla tekemisissä. Piste. Vanhemmat päättää miten heille ja heidän lapsilleen puhutaan ja kenen kanssa lapsi ja perhe viettää aikaa. 

Vierailija
34/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvaa.

Osaatko lu-ke-a?

Et osaa, koska en kirjoittanut että äitini kanssa jotain sopisin tai selvittäisin tai mitään muutakaan.

Setvithän jos hän tuntee teidän vaatteennekin mistä ne on saatu , sinähän ne oket hänelle setvinyt. Ja lasten pyörähankinnat setvit. Jos et taannu lapseksi ehkä äitisikin tajuaa sen ja rupee pitämään aikuisena joka osaa asiansa ja perheensä hoitaa.

Menitkö naimisiin kotoasi käsin ettet itsenäistä asumista ja elämistä ehtinyt viettää.

Yleensä vaikka opiskeluaikana toisessa kaupungissa itsenäistytään ja suhde äitiin muuttuu aikuisen suhteeksi.

Vierailija
35/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummon käytös on tosiaan mielenterveyteen liittyvää, niin olisiko aika joko varata aika mielenterveyshoitajalle tai tehdä kunnalle huoli-ilmoitus?

Usein vanhuuden mielenterveysongelmat lakaistaan maton alle, koska vanhus on jopa agressiivinen asian suhteen, mutta kyllä sukulaisten olisi otettava itseään niskasta kiinni huolehdittava vanhus hoitoon. Ei se asia hyssyttelemällä parane.

Vierailija
36/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko itse lapsia vai yli 30v?

Vierailija
37/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvaa.

Osaatko lu-ke-a?

Setvithän jos hän tuntee teidän vaatteennekin mistä ne on saatu , sinähän ne oket hänelle setvinyt. Ja lasten pyörähankinnat setvit. Jos et taannu lapseksi ehkä äitisikin tajuaa sen ja rupee pitämään aikuisena joka osaa asiansa ja perheensä hoitaa.

Menitkö naimisiin kotoasi käsin ettet itsenäistä asumista ja elämistä ehtinyt viettää.

Yleensä vaikka opiskeluaikana toisessa kaupungissa itsenäistytään ja suhde äitiin muuttuu aikuisen suhteeksi.

EN SETVI yhtikäs mitään. Hän tivaa asioita lapsilta, eikä lapset osaa aina varoa, eikä pitäisi joutuakaan varomaan.

Olen muuttanut kotoa 18-vuotiaana ja 14-vuotiaasta maksanut omat kuluni, enkä ole millään tavoin sidoksissa äitiini ollut vuosikymmeniin.

Huonokäytöksinen ihminen on huonokäytöksinen ihan muista ihmisistä riippumatta.

Vierailija
38/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi teki samaa, erityisesti suuttui jos oltiin tekemisissä ihmisten kanssa joista ei itse pitänyt tai joiden kanssa ei ollut tekemisissä. Koki sen jollain tavalla petturuutena. Jouluna tehtiin niin, että käytiin ensin mun perheen luona ja illaksi ajeltiin heille (300km) ja jäätiin yöksi ja vietettiin siellä loput joulun pyhät, mutta jossain vaiheessa tämä ei kelvannut vaan alkoi valitus siitä, että pitää olla ensin heillä ja sitten vasta mun perheen luona. Suostuttiin tähän yhtenä jouluna ja silloin siellä ollessa alkoi valitus, että miksi meidän pitää lähteä ja hylätä heidät oliko niin huonoja lahjoja ja ruokaa jne. itsesääli virttä. Lähdettiin koska oltiin luvattu. Seuraavana päivänä tuli sitten niin järkyttävät haukkumissoitot, että välit meni siinä, eikä olla nyt 15 vuoteen nähty ollenkaan. 

Vierailija
39/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette todellakaan ala rajoittaa sitä mistä voitte puhua ja ketä nähdä! Mies tekee selväksi äidilleen, että tuollainen puhe muista ihmisistä, joita ei edes tunne ei ole ok ja lapselle ei todellakaan puhuta pahaa lahjoista joita on saanut jne. Mummo opettelee joko käyttäytymään tai sitten hänen kanssaan ei olla tekemisissä. Piste. Vanhemmat päättää miten heille ja heidän lapsilleen puhutaan ja kenen kanssa lapsi ja perhe viettää aikaa. 

Tyypillinen kommentti. Miniä tai aikuisten lasten ei tarvitse yhtään huomioida toisia vasn papattavat kaikki asiansa . Opetelkaa pitämään asiat omananne, ei tarvi sitä mummoa syytellä. Unohtakaa ne paremmat sukulaiset siksi pariksi tunniksi kun mummon näätte. Kasvakaa aikuisiksi, nuoret perheet.

Kyllä varmaan ne mummon sataset kelpaa vai mitä?

Vierailija
40/50 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen kommentti. Miniä tai aikuisten lasten ei tarvitse yhtään huomioida toisia vasn papattavat kaikki asiansa . Opetelkaa pitämään asiat omananne, ei tarvi sitä mummoa syytellä. Unohtakaa ne paremmat sukulaiset siksi pariksi tunniksi kun mummon näätte. Kasvakaa aikuisiksi, nuoret perheet.

Kyllä varmaan ne mummon sataset kelpaa vai mitä?

Kasvakaa aikuiseksi sanoo hän, jonka kommentti on yltiölapsellinen. Taidat itse olla sellainen ikävä ja katkera kiukuttelija. Tuo on muuten perinteistä narskukäytöstä, että jos toteaa toisen käyttäytyvän huonosti = syyttämistä ja kiusaamista. Ei suinkaan oteta vastuuta omasta käytöksestä ja tunteista, kun uhriudutaan kiukuttelun päälle. Aikuistamaista tosiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi