Mummo suuttuu jos lapsemme on muiden sukulaisten kanssa tekemisissä
Miten puutun tähän nyt hyvissä ajoin, kun lapsi ei vielä osaa puhua eikä ymmärrä. Mummo eli mieheni äiti on hyvin mustasukkainen lapsestamme. Häntä ärsyttää, kun minun puoleltani lapsella on paljon sukulaisia ja pieniä serkkuja, joista varmasti tulee kivoja leikkikavereita. Ja sama myös miehen isän sukulaisissa, joista mummo ei pidä. Mummo ei siis kestä kuulla että vaikka serkkujen perhe kävi meillä kylässä, hän on silmin nähden vihainen ja esimerkiksi haukkuu lelun minkä kuulee tulleen serkuilta lahjaksi. Sanomattakin selvää että mummon mielenterveys ei ole kunnossa. Hän on aina ollut hyvin käpertynyt omaan perheeseensä, he ovat hyviä ja muut huonoja. Hän käsittää että meidän lapsemme kuuluu vain siihen heidän porukkaan. Minä en tällaista käytöstä siedä ollenkaan. Näemme mummoa pari, kolme kertaa kuukaudessa, tekisi mieli vieläkin harventaa käyntejä. Miten tätä voisi selvitellä, tuntuu että mies ei ymmärrä kun mitään konkreettista riitaa tms ei ole ilmennyt. Minä vain näen mummon käytöksen muuttumisen.
Kommentit (50)
Mummo on persoonallisuushäiriöinen. Minimikontakti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette todellakaan ala rajoittaa sitä mistä voitte puhua ja ketä nähdä! Mies tekee selväksi äidilleen, että tuollainen puhe muista ihmisistä, joita ei edes tunne ei ole ok ja lapselle ei todellakaan puhuta pahaa lahjoista joita on saanut jne. Mummo opettelee joko käyttäytymään tai sitten hänen kanssaan ei olla tekemisissä. Piste. Vanhemmat päättää miten heille ja heidän lapsilleen puhutaan ja kenen kanssa lapsi ja perhe viettää aikaa.
Tyypillinen kommentti. Miniä tai aikuisten lasten ei tarvitse yhtään huomioida toisia vasn papattavat kaikki asiansa . Opetelkaa pitämään asiat omananne, ei tarvi sitä mummoa syytellä. Unohtakaa ne paremmat sukulaiset siksi pariksi tunniksi kun mummon näätte. Kasvakaa aikuisiksi, nuoret perheet.
Kyllä varmaan ne mummon sataset kelpaa vai mitä?Kasvakaa aikuiseksi sanoo hän, jonka kommentti on yltiölapsellinen. Taidat itse olla sellainen ikävä ja katkera kiukuttelija. Tuo on muuten perinteistä narskukäytöstä, että jos toteaa toisen käyttäytyvän huonosti = syyttämistä ja kiusaamista. Ei suinkaan oteta vastuuta omasta käytöksestä ja tunteista, kun uhriudutaan kiukuttelun päälle. Aikuistamaista tosiaan.
Miksi lapset ja miniät polkevat jalkaa ja vaativat että anopin/ mummon on nuoleskeltava etenkin sitä miniää tai sitä lasta joka taantuu lapseksi äitinsä seurassa.
Kukahan se on narsku jos minä , minä, minä, mummo ja anoppi olkoot mulle mieliksi tai kirjpitan vauva.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sille tarvitse kertoa muiden ihmisten tapaamisista.
Puhut säästä, lapsen touhuista, terveydestä ja muusta kehityksestä, neuvolakäynneistä.
Kun tapaatte, keskitytte siihen lapsen olemiseen ja touhujen seuraamiseen.
Ei todellakaan tarvitse raportoida muusta seuraelämästä.
Ajattelin samaa, eli miksi ihmeessä te raportoitte mummolle kaikki perheenne liikkeet ja muiden ihmisten tapaamiset? Jos mummo kysyy, sinä et vaan vastaa. Vaihda puheenaihetta ja sillä selvä.
Aattelin samaa, selvää mummoriippuvuutta jos ei mummoa edes nähdä kuin pari kertaa kuussa. Miksi kehua niillä paremmilla sukulaisillaan mummolle?
Ainahan vaimon suku on se parempi suku. Ja vaimon tavarat tärkeitä, mies vieköön kellariin tai hävittäköön nuoruustavaransa.Kyllä tommonen mummo osaa tutkia uudet lasten lelut ja tavarat ja kuulustella ne lapset.
Aloituksesta selviää että perhe käy mummolla, niin päin, ja äiti tahtoisi harventaa käyntejä.
Kyllä muakin ottais pattiin jos miniä tulisi ja kertoisi kuinka paljon hauskempaa hänen sukunsa on lapsille ja parempia lahjoja.
Niin on meilläkin, miniöitten perheet on varakkaampia ja fiksumpia ja myös heidän tuttavapiirinsä mutta ei miniät (fiksuja) tuu mulle kehumaan vaan keskitytään ihan muihin aiheisiin.
Tästä taas huomaa, kuinka ihmiset ei edes lue läpi kommenttia ennen kuin kiiruhtavat iskemään sille alapeukun. Veikkaan, ettei yksikään noista alapeukuttajista sisäistänyt, mitä kirjoittaja oikein sanoo eli kehuu miniöitään fiksusta käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Kun sinusta tulee anoppi, muutut kanssa hetkessä maailman vastenmielisemmäksi ihmiseksi, miniäsi huutaa pitkin somea sum häiriöistäsi ja yrittää vaatia poikaasi ettei tuohon akkaan pidetä mitään huomiota. Mun suku on parempi, sanoo miniä. Ja poikasi alistuu että hänen anoppinsa penkoo kaikki kaapit, päättää tyttärensä puolesta perheen asiat.
Eli taaskaan kukaan muu ei näe ongelmaa paitsi hormonipäissään oleva tuore äiti.
Polta mummon talo ja kuse sen kahvinkeittimeen, se on varmaan normaali keino hoitaa asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini on tuollainen. Ei voi mennä kyläänkään muuten kuin niin että suunnilleen sukkia myöten varmistaa, että päällä ei ole mitään miehen sukulaisten antamaa. Muuten juututaan jo eteisessä möhkäämään.
Koko ajan tentataan missä on oltu ja mitä nähty ja jos selviää, että miehen serkun lasten vanha pyörä olisi tulossa meille, mennään ostamaan velaksi uusi pyörä ja sitten kitistään kaksi vuotta miten siihen meni kaikki rahat.
Jatkuvaa.
Ei nyt äidillekään aikuisen tarvitse kaikkia asiota selvittää. Ei mun lapset ainakaan, heillä on oma elämänsä. En tiedä heidän vaatteistaan ja tavaroistaan ovatko ostaneet, saaneet lajjaksi tai niin edelleen.
Ei ees kiinnosta. Itse olen onneksi saanut myös olla rauhassa vaikka olen iäkäs. Eivät käy syynäämässä että taasko mummo ostsnut uuden vaatteen vaikka kohta kuolee.Osaatko lu-ke-a?
Osaan, mutta siltikin kun perhe perustetaan ei kumpikaan, mies eikä vaimo enää voi äitinsä kanssa pohtia ja setviä ja selvittää.jokaista sukkaparia mistä se on saatu. Ei edes omalle äidille, hänenkin kanssaan voi vaihtaa puheenaiheen eikä taantua 10- vuotiaaksi.
Jos äiti , jomman kumman, avustaa tai elättää porukan , sit taas on turha kiukutellaEt osaa, koska en kirjoittanut että äitini kanssa jotain sopisin tai selvittäisin tai mitään muutakaan.
Setvithän jos hän tuntee teidän vaatteennekin mistä ne on saatu , sinähän ne oket hänelle setvinyt. Ja lasten pyörähankinnat setvit. Jos et taannu lapseksi ehkä äitisikin tajuaa sen ja rupee pitämään aikuisena joka osaa asiansa ja perheensä hoitaa.
Menitkö naimisiin kotoasi käsin ettet itsenäistä asumista ja elämistä ehtinyt viettää.
Yleensä vaikka opiskeluaikana toisessa kaupungissa itsenäistytään ja suhde äitiin muuttuu aikuisen suhteeksi.EN SETVI yhtikäs mitään. Hän tivaa asioita lapsilta, eikä lapset osaa aina varoa, eikä pitäisi joutuakaan varomaan.
Olen muuttanut kotoa 18-vuotiaana ja 14-vuotiaasta maksanut omat kuluni, enkä ole millään tavoin sidoksissa äitiini ollut vuosikymmeniin.
Huonokäytöksinen ihminen on huonokäytöksinen ihan muista ihmisistä riippumatta.
En usko, vaikutat hyvin riipuvaiselta äidistäsi. Jos olisit irtautunut hänestä piut paut hänen jutuistaan, korvien välistä vaan läpi. En tosiaan odota että lapseni selittäisivät minulle asioitaan, eivät kyllä myös sitten siten vihjaile että siitä ja tästä olisi puutetta.
Aikoinaan annoin äidin puhua, ei se nyt minua haitannut jos vanha ihminen kyseli ja huolehti. Siihen joo, joo, täytyy kokeilla, voishan sitä ajatella, joo kyll lapsilla on vaatetta, on astioita ja se siitä miks minä aikuinen tappelemaan hyväntahtoisesta höpötyksestä.
Anoppia en montaa vuotta ehtinyt tuntea kun hän menehtyi.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta käytöstä mummolta. Varsinkin tuo serkkujen haukkuminen, jotka siis ovat itsekin lapsia? Eikö kuka tahansa normaali ihminen ole iloinen jos lapsilla on kavereita ja hauskaa yhdessä. Tiedän yhden tällaisen mummelin joka mökötti aina kouluikäiselle lapsenlapselleen kun tämä halusi mennä ystävien kanssa eikä kökkiä sisällä mummoa viihdyttämässä.
En ymmärrä nykyaikana ihmisten yhteistaloudessa asumista. Mummolke jätetään vastuu kouluikäisestä, ehkä kyse oli siitä, kun lapsi lähtee ulos??
Toivottavasti lapsen kasvaessa ja alkaessa ymmärtää puhetta hän ei hauku muita sukulaisia lapselle suoraan. Se olisi todella inhottavaa lapsen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sinusta tulee anoppi, muutut kanssa hetkessä maailman vastenmielisemmäksi ihmiseksi, miniäsi huutaa pitkin somea sum häiriöistäsi ja yrittää vaatia poikaasi ettei tuohon akkaan pidetä mitään huomiota. Mun suku on parempi, sanoo miniä. Ja poikasi alistuu että hänen anoppinsa penkoo kaikki kaapit, päättää tyttärensä puolesta perheen asiat.
Kannattaa pysytellä, jos mahdollista normaalien ihmisten lähistöllä ja epänormaaleista kaukana.
Minua ei kiinnosta lasteni kaappien sisällöt, enkä haluaisi äitini/anoppini penkovan kotini kaappeja.
Sairasta käytöstä mummolta. Varsinkin tuo serkkujen haukkuminen, jotka siis ovat itsekin lapsia? Eikö kuka tahansa normaali ihminen ole iloinen jos lapsilla on kavereita ja hauskaa yhdessä. Tiedän yhden tällaisen mummelin joka mökötti aina kouluikäiselle lapsenlapselleen kun tämä halusi mennä ystävien kanssa eikä kökkiä sisällä mummoa viihdyttämässä.