Säälittävää kun lapset eivät ole ulkona
Miksi lapset eivät enää ole pihalla leikkimässä? Ennen vanhaan kaikki olivat kaiket päivät ulkona leikkimässä ja hyvä jos syömään ehtivät. Nykyään lapset vaan kännyköiden/tablettien kanssa makaavat sisällä. Niin säälittävää! Tai sitten ovat ohjatussa leiri toiminnassa pöivät, tuntuu että puuttuu kokonaan oma mielikuvitus että voisi keksiä tekemistä. Nyt vanhemmat pientä ryhti liikettä!!
Kommentit (24)
Nii on. Meidänkin lapsi on ihan liikaa sisällä. Tässä lähellä ei ole sille kavereita eikä se yksin viihdy pihalla.
Oma lapseni on ainakin ollut kesäloman jokaisena päivänä ulkona. Kova pelaamaan jalkapalloa, joten kavereidensa kanssa ovat lähinnä tekonurmella potkimassa. Työpäivieni jälkeen ollaan usein käyty pyörälenkillä ja kyllä lapsia näkyy joka paikassa.
Kun eivät antaisi niitä tabletteja ja kannettavia jopa jo päiväkodissa käteen. Niitä työnnetään lapsille ja viimeistään ekalla luokalla. Omaa kännykkää pitäisi voida käyttää nettihakuihin, vaikka vanhemmat eivät haluaisi nettiliittymää lapsen kännykkään. Pakko lopulta laittaa lapsen puhelimeen, ettei joudu kiusatuksi silmätikuksi.
Jopa sairaalassa, jossa lapsi joutunut olemaan pari viikkoa, kannettiin heti sänkyyn tietokone. Netillä tietenkin. Siinä kun vanhempi yrittää nikotella, katsovat hoitajat kieroon moista ilonpilaajaa. Tällaiset seikat rohkaisevat lasta netin äärelle myös kotona. Aina, kun silmä välttää ja muulloinkin, koska "kaikki kaverit on siellä".
Meillä ovat olleet aamusta asti ulkona naapurin lasten kanssa. Ovat syömässä käyneet välillä ja eikun takaisin pihalle. Eiköhän se ihan aikuisista ole kiinni, mitä lapset tekee.
Eipä heitä uskalla päästää ulos ilman aikuista, ettei joku innostu tekemään jollain verukkeella lasua (aikuisen) vahtimattomista lapsista.
Sama koskee vanhempia. Sinäkin notkut aamusta iltaan täällä urputtamassa millon mistäkin. Saatana
Meilläpäin näkee lapsia ulkona leikkimässä ja kulkemassa asioillaan. Ei heitä lukumääräisesti ole toki niin paljon kuin männävuosikymmeninä.
Mä vain pelasin ja pelasin sisällä hämärässä huoneessa kesät talvet. Siks mulla onkin rillit!
Meidän lapset(6) ovat ulkona leikkimässä, pelaamassa ja liikkumassa. Pelikielto kesällä. 7-13v
Ovat nukkumassa nyt enkä viitsi ulos laittaa nukkumaan.
Siellä se mun tyttö on pihalla, niinkuin on ollut koko päivän. Syömässä vain käynyt.
Toinen lapseni ei ulkona käy juurikaan, on masentunut ja ahdistunut.
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapset(6) ovat ulkona leikkimässä, pelaamassa ja liikkumassa. Pelikielto kesällä. 7-13v
Istuvat kännykkä kädessä kannon juurella?
Kyllä ainakin naapurin lapset juoksee pitkin pihaa kirkuen ja huutaen aamusta iltaan.
Meillä 6v ja 10v ovat aamusta iltaan ulkona.
Lasten kanssa voi retkeillä vapaa-ajalla.
Leirejä on olemassa kesällä ettei tarvi notkua sisällä ja onhan vanhemmilla kesäloma. Entä mummulat? Serkut jne.
Jotkut on ja jotkut ei ole. Ei "ennenvanhaankaan" kaikki lapset olleet kiinnostuneet pihaleikeistä.
Maailma muuttuu muuttukaa te aikuisetkin mukana sillä mitä ennen on ollu se oli silloin ei sitä takas saa.
Vierailija kirjoitti:
Siellä se mun tyttö on pihalla, niinkuin on ollut koko päivän. Syömässä vain käynyt.
Toinen lapseni ei ulkona käy juurikaan, on masentunut ja ahdistunut.
No eipä ihme, että on masentunut ja ahdistunut...
Ei kuulu Kiljusia nyt, vain ihana sateen ropina...
Sen jälkeen, kun ulkona osui pedofiili kohdalle, olen ollut huolestunut lasten ollessa ulkona.