Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avomies rikastui, nyt tuntuu vähän kummalta.

Vierailija
27.10.2023 |

Tähän asti ollaan oltu aika samanlaisia, kummallakin hyvä palkka mutta ei kummempaa perintöä tai muuta omaisuutta. Kyseessä avoliitto, joten ei tietenkään mitään oikeutta toisen omaisuuteen, eikä pidäkään olla.

Mies myi yrityksensä tällä viikolla ja nettosi siitä melkoisesti. Mikä todella hienoa hänelle, olen iloinen ja ylpeä hänen puolestaan ja tiedän enemmän kuin hyvin, että on todellakin työllään kaiken ansainnut.

Mietityttää vain vähän, että miten tämä vaikuttaa kenties meidän suhteeseemme, että olemmekin nyt yhtäkkiä hyvin erilaisissa taloudellisissa asemissa.

Onko outoa kokea epävarmuutta tästä? Enkä siis tarkoita epävarmuutta niin, että lähtisi nyt vaihtamaan minut rahoillaan tai mitään sellaista hölmöä. Saa toki ihan vapaasti tehdä niin jos haluaa. Vaan yksinkertaisesti sitä, että tuntuu oudolta kun olemmekin nyt eri tilanteissa taloudellisesti. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy olisiko hän halukas provider-suhteeseen.

Vierailija
2/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta,  oliko aamulla marmorilattia kylmän tuntuinen kaiken lisäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudompaa kai olisi olla kokematta epävarmuutta, kuten kaikissa isoissa elämänmuutoksissa.

Vierailija
4/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. Mies sai ison perinnön äskettäin ja nyt yhtäkkiä meillä on aivan eri varallisuustaso, kun olemme olleet yhdessä 20 vuotta ja kaikki ostokset tehneet yhdessä. En oikein osaa suhtautua tähän. Melkein toivoisin, että mitään perintöä ei miehelle olisi tullutkaan. Asiat tuntuvat yhtäkkiä hirveän monimutkaisilta. Olemme naimisissa, mutta meillä on avioehto.

Vierailija
5/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaikuttaa, vaikka niin ei haluta uskoa. Mun mies sai perinnön ja alun hyväntuulisuuden jälkeen alkoi kyräily ja ilkeily. Minustakin tuli 20 avioliittovuoden jälkeen golddigger. 

Vierailija
6/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ehkä vähän samanlainen tilanne, mutta olemme naimisissa ja on teini-ikäiset lapsetkin.

Rahat on toistaiseksi käytetty yhteisiin projekteihin. Mitään luksusta ei ole hankittu ainakaan vielä. Varmasti isommat sijoitukset katsotaan yhdessä (ja omistetaankin yhdessä). "Taskurahallaan" mies tekee juuri, kuten haluaa. 

Tämä antaa toivottavasti mahdollisuudet vetäytyä pois työelämästä huomattavasti ennen eläkeikää. 

Jotta ristiriitaisuuksia ei pääse syntymään, niin makselette kuluja suhteessa omaisuuteen/tuloihin eli sinullekin jää tulevaisuudessa toivottavasti mahdollisuus sijoittaa rahaa jne. hieman enemmän käyttörahaa. 

Jos tasa-arvoisuuteen ei pysty raha-asioissa, niin se on aika huonon suhteen merkki. 

Mutta toisaalta en katselisi hyvällä, jos mies alkaa tuhlaamaan luksustuotteisiin ja en itsekään aio. Elämän puitteet kuntoon ja sitten vapaa-ajasta nauttimaan...

Vierailija
7/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa vielä, että yhteen menimme köyhinä opiskelijoina ja tähänastinen omaisuus ja saavutukset ovat olleet yhteisiä. Odotan siis jonkinlaista tasapuolisuutta ja reiluutta tässä. Mutta jos raha sekoittaa miehesi pään, niin lopputulos voi olla suhteenne kannalta huono. 

Vierailija
8/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista tulee ihan outoja jos mies saa rahaa paljon jostain. Minä sain perintöä kun äitini kuoli. Nainen alkaa sekoamaan että mies jättää kuten minun tyttöystävä luuli että jätän sen mutta en todellakaan ajatellut mitään sellaista. Sitten tutut naiset sai tietää että sain paljon rahaa niin ne alkoi ottaa yhteyttä ja siitä vasta tyttöystäväni sekosi ja luuli että menen pettämään. Lopulta eri vaiheiden jälkeen se jätti minut enkä oikein tajua miksi koska en ole koskaan pettänyt ketään. Se on kertonut että harmittaa kun jätti minut. Minä sanoin vaan että on kivaa viettää sinkkuelämää. Ketään en ole pannut edes yli vuoteen vaikka naisia olisi tarjolla. Ihmettelin vaan että kun tyttöystävä tuntenut minut 20 vuotta joista 7 oltiin yhdessä niin eikä yhtään tunne minua.

Vierailija
9/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme molemmat saaneet perintöä ja rahat on meillä yhteiset. Meillä on keskinäinen testamentti jolla perimme toisemme ja poika joka on jo aikuinen saa perinnön kun molemmat ollaan kuoltu. Asiasta keskusteltiin myös pojan kans ja sopi hänelle näin. Ennakkoperintöä annamme jossain vaiheessa tietyn summan pojalle. Raha ei ole muuttanut elämää mitenkään. 

Vierailija
10/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ala vinguttaa sitä nahkavisaasi ni pääset sinäkin rikkaaksi.

Vierailija
11/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olemme molemmat saaneet perintöä ja rahat on meillä yhteiset. Meillä on keskinäinen testamentti jolla perimme toisemme ja poika joka on jo aikuinen saa perinnön kun molemmat ollaan kuoltu. Asiasta keskusteltiin myös pojan kans ja sopi hänelle näin. Ennakkoperintöä annamme jossain vaiheessa tietyn summan pojalle. Raha ei ole muuttanut elämää mitenkään. 

Teillä on ihan eri tilanne kuin AP:lla ja joillakin muilla tässä ketjussa, kun pidätte perityt rahat yhteisinä. Eihän sitä varallisuusero-ongelmaa silloin muodostukaan. 

Vierailija
12/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta tämähän on jokaisen palstamiehen unelmatilanne koska nyt mies pääsee maksamaan kaiken elämässäsi, ei tarvitse hakea kehitysmaasta naista. Sinä voit jäädä kotiin lettu levällään huutelemaan määräyksiä miten sinua pitää hemmotella

Vierailija
13/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuolla tavalla joudutte maksamaan omaisuudesta perintöverot kahteen kertaan. Tulee kalliiksi.

Vierailija
14/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se s. Ansaitsee parempaa.

Vierailija
15/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Naisista tulee ihan outoja jos mies saa rahaa paljon jostain. Minä sain perintöä kun äitini kuoli. Nainen alkaa sekoamaan että mies jättää kuten minun tyttöystävä luuli että jätän sen mutta en todellakaan ajatellut mitään sellaista. Sitten tutut naiset sai tietää että sain paljon rahaa niin ne alkoi ottaa yhteyttä ja siitä vasta tyttöystäväni sekosi ja luuli että menen pettämään. Lopulta eri vaiheiden jälkeen se jätti minut enkä oikein tajua miksi koska en ole koskaan pettänyt ketään. Se on kertonut että harmittaa kun jätti minut. Minä sanoin vaan että on kivaa viettää sinkkuelämää. Ketään en ole pannut edes yli vuoteen vaikka naisia olisi tarjolla. Ihmettelin vaan että kun tyttöystävä tuntenut minut 20 vuotta joista 7 oltiin yhdessä niin eikä yhtään tunne minua.

Hän on sisäistänyt misogynian täydellisesti ja se näyttää silloin tuolta. Exäni sanoi, että jos rahaa joskus jostain saa niin heittää minut pellolle heti. Joten ei hän väärässä ole pelkojensa kanssa, koska niin moni mies tekisi. Naiset on suurimmalle osalle miehiä pelkkää käyttötavaraa ilman sisältöä, kuoria jotka vaihdetaan uuteen jos ne ei sovi uuteen elämään. Hän jätti sinut jotta et ehtisi nöyryyttää ja ja lopulta jättää häntä kun olet lopettanut tuhoamisen. Hän säästi sydäntään ja mielenterveyttään ennen kuin kidutus olisi alkanut. En ihmettele koska niin moni mies tekisi ja hän vain ennakoi sen.

Vierailija
16/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko ei ole tuulesta temmattu, koska useinnpuoliso, joka yhtäkkiä alkaa ajatella markkina-arvonsa nousseen, alkaa kokea ansaitsevansa parempaa.

Vähän kuin jos yhdessä on kaksi tavispylleröä ja yhtenä aamuna vaimo yhtäkkiä herää muuttuneena nuoren missin näköiseksi. Mies voi muuttua aika epävarmaksi siitä, että alkaako se vaimo nyt etsiä jotain tasokkaampaa miestä.

Vierailija
17/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä ihan samanlainen tapaus mutta mieheni peri talon ja alkoi sen jälkeen suhtautua minuun elättinä. Kyseessä ihan perus rintamamiestalo muuttotappioalueelta mutta talo oli hänen ja hän kyllä teki sen minulle selväksi.

Avioehtoahan meillä ei ollut mutta hän pisti minut vannomaan, että erotilanteessa antaisin hänen pitää talon, vaikka meillä ei ollut avioehtoa eikä taloudellista mahdollisuutta maksaa toista pihalle. Oltiin tuossa vaiheessa oltu yhdessä ihan onnellisesti 15 vuotta.

Tehtiin sitten se avioehto ja otin eron kitupiikistä. Joistain ihmisistä tekee vähäinenkin varallisuuden lisääntyminen sietämättömiä. Toivottavasti AP:n mies on parempi luonteeltaan.

Vierailija
18/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä oudompaa on se että ap naisena joudut antamaan luvan sille mitä miehesi sitten aikookin, eikä siihen vaikuta miten koet olevan parhaaksi itsellesi vaan pelkästään miehen näkökulmasta ja johan sinnepäin vihjaat aloituksessa 'että lähtisi nyt vaihtamaan minut'. 

Vierailija
19/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto tajusin että mun mies on varmaan sellainen joka olisi ihan kauhea rikastuttuaan.

Alkuaikoina minä olin se varakkaampi, asia oli ihan ok, maksoin enemmän juttuja. Sitten oltiin yhtä hyvätuloisia. Sitten minulla petti terveys ja kaikki tietää mitä se tekee taloudelle... Vieläkin ihan ok homma suhteessa tämä. Mutta nyt mies vaihtoi työpaikkaa ja tienaa taas uudella levelillä. Viimeinen vuosi on ollut joka riidan yhteydessä vihjailua "elättämisestäni". Vaikka hän se leveää elämää elää meistä jos kuka, kalliit harrastukset nimittäin, itse käyn lähinnä koiran kanssa lenkillä. Venytetään senttiä kotona terveellä tavalla. Mies syö ulkona aika säännöllisesti ja käy myös viihteellä, minä juon joskus muutamat lonkerot kaverin kanssa kotona. Menotkin on siis ihan eri tasoa. Mutta nämä puheet, että ne satuttaa! Onko mies unohtanut kokonaan sen, että kolme ekaa vuotta hän eli käytännössä minun rahoillani enkä ikinä siitä pahaa sanaa sanonut. Jotenkin inhottaa nykyään koko mies, mikä ihmeen ahneus hänelle on iskenyt keski-iän kynnyksellä? Oon jopa miettinyt yrittääkö vaan saada eroa aikaan, mutta luulisi että myöntäisi silloin edes kysyttäessä. Kai hän ajatteli että tässä vaiheessa tienaisin vähintään saman verran kuin hän ja elettäisiin jotain luksuselämää. No, minua sellainen ei edes kiinnosta, eikä häntäkään aiemmin, mutta ehkä on muuttunut.

Vierailija
20/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hän on sisäistänyt misogynian täydellisesti ja se näyttää silloin tuolta. Exäni sanoi, et

"Naiset ovat SUURIMMALLE OSALLE miehistä vain käyttötavaraa"... Ei jumaliste mitä yleistystä. Naiset ovat kaikille tuntemilleni miehille elämän tärkeimpiä ihmisiä. Niin minullekin, vaikka parisuhteissa olenkin tullut kaltoin kohdelluksi ja hylätyksi.