Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso valehtelee jatkuvasti raha-asioista

Vierailija
17.06.2022 |

Moi.
Miten toimisitte seuraavassa tilanteessa?

Sinulla olisi pidempi suhde ja yksi yhteinen lapsi puolisosi kanssa. Teillä menisi ihan mukavasti ja luottamus olisi ollut tärkeä arvo suhteessa. Sitten yhtäkkiä kävisi ilmi että puolisolla on maksamattomia laskuja, pikavippejä jne. Lisäksi taustalla olisi sinun nimellä laskuja mitkä menossa ulosottoon. Sinulta pimitetty sekin asia. Kamala puoli asiassa olisi ollut se että olisitte vielä kysyneet raha-asioista ja aina olisi kuulemma kaikki ollut hyvin. Pelastaisit puolison tietysti. Ja kertoisit miten paljon se loukkaa että tällai tehdään. Ja että ei enää kertaakaan samaa. Pyytäisit että hoidetaan raha-asiat keskitetysti yhdessä koska rahat on tiukalla ja että luottamus palaisi. Eli yhteiset rahat ja tilit. Ei käy. No menisi muutama kuukausi. Kaikki olisi hyvin ja toinen aina kertoisi miten raha-asiat on kondiksessa. Sitten alkaisi tulla uusia epäilyttäviä pikavippi maksulappuja postissa. Selitys olisi "eipä tässä mitään, nehän on niitä vanhoja." Monta kertaa kysyisitte ja uskoisitte selityksen. Ja vannottaisitte että ei anneta asioiden pahentua että käsitellään ne nyt. No kohta selviäisi että taas sinun nimellä on menossa tonnin laskua ulosottoon. Uusia pikavippejä on jne.

Kyllä kylmää erotakin mukavasta ihmisestä ja kun yhteinen pieni lapsikin. Murrun totaalisesti kun ajattelenkin yhteisen arjen häviävän. Olen vihainen miten kaikkein läheisin ihminen koskaan voi valehdella minulle päin naamaa tällä tavalla. Ja hankkia minutkin tällaiseen kuseen. Miksi helvetissä ihmiset tekevät toisilleen näin? Nyt asia on keskustelussa ja kaikki on kuulemma minun syytä. Minun syytä että hän on joutunut jättämään maksamatta ja minun syytä että hänellä on pikavippejä. Minun syytä vaikka olen ehdottanut yhdessä hoidettavia raha-asioita... anteeksi. Pakko vaan oli jonnekkin avautua. Onko vastaavasta kokemuksia, onko ratkaisuja muuta kuin se yksi?

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumppani velkaantuu ja yrittää kaikin keinoin salata asian, niin epäilisin peliriippuvuutta, päihteiden käyttöä, hämäriin bisneksiin sekaantumista tai kallista ylläpidettävää eli sivusuhdetta. Voi tietenkin olla, että hän vain yksinkertaisesti häpeää tilannetta niin, ettei pysty kertomaan totuutta. 

Jos hän ei ota ojentuakseen, niin voisit joko alkaa hoitamaan määrätietoisesti perheen rahataloutta tai sitten muuttaa eri osoitteeseen ja omaan, itsenäiseen talouteen.

Vierailija
2/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin rikosilmoituksen, jos tilanne on jo niin paha että minun nimellä on tehty velkaa. Ehkä voisin jopa jatkaa yhteiselämää, mutta raha-asiat menisi tiukasti erilleen ja vakava varoitus siitä että jos rahajuttu vielä tapahtuu minun nimiini, niin sitten se on varmasti taas rikosilmoitus ja ero.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri tilit! Vain yhteinen talousrahatili, mutta muuten omat tilit. Siitä voi aloittaa.

Toisen nimen käyttäminen on rikos! Muista tämä jos mies vielä jatkaa. Säilytä kaikki paperit siltä varalta, että asia menisi poliisille ja oikeuteen. Olet omiin rahoihisi oikeutettu ja sinun vastuullasi näyttäisi olevan lapsenne tulevaisuus.

Vierailija
4/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan puoliso ei varsinaisesti ole tehtaillut maksua minun nimiin vaan tämä lasku on aikanaan tullut minun nimellä mutta sovittu että hän hoitaa sen ja jos ei pysty hoitamaan niin ilmoittaa. Ei ilmoitusta. Laskua kertyi edelliskerralla 1500euroa ja nyt liki 1000euroa. Mukava sitten alkaa yhtäkkiä keksiä rahoja millä maksaa. Ainut vaihtoehto höylätä omalta luottokortilta.

Vierailija
5/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on hyvin todennäköisesti peliriippuvuus. Ja häpeää sitä sekä velkoja valtavasti ja yrittää salailla niitä. Jos hän myöntäisi tuon (tai jonkun muun syyn velkaantumiseen) ja hankkisi sille hoitoa, sekä antaisi raha-asiat sinun hoidettaviksesi, voisi suhde varmaan toimia jatkossakin. Yleensä peliriippuvaiset yrittävät salata loppuun asti tilannetta kun häpeävät sitä niin paljon ja yrittävät saada sitä kuriin, mutta eivät voi. Joten vaatii tosi paljon rohkeutta ja luottamusta häneltä tunnustaa se jos kyse on siitä.

Jos kyse kuitenkin on peliriippuvuudesta, niin siihen on kyllä paljon apua saatavilla, eli tilanne ei ole toivoton.

Vierailija
6/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tosiaan puoliso ei varsinaisesti ole tehtaillut maksua minun nimiin vaan tämä lasku on aikanaan tullut minun nimellä mutta sovittu että hän hoitaa sen ja jos ei pysty hoitamaan niin ilmoittaa. Ei ilmoitusta. Laskua kertyi edelliskerralla 1500euroa ja nyt liki 1000euroa. Mukava sitten alkaa yhtäkkiä keksiä rahoja millä maksaa. Ainut vaihtoehto höylätä omalta luottokortilta.

No tuo on paljon parempi vaihtoehto.

Jokin ongelma miehelläsi on, jota yrittää salata. Epäilen itsekin peliriippuvuutta. 

Vierailija
7/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten on sinun syytäsi? Olisiko tilanne vain niin, että teillä eivät rahat riitä elintasoonne ja mies yrittää paikata sitä pikavipeillä? Tarjota sinulle jotain mihin hänellä ei ole varaa? Noitakin tarinoita kuulee.

Vierailija
8/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä rikosilmoitus ettei sulla mene luottotiedot.

Vierailija
9/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaisuus ei auta parisuhdetta, vaikka harmi on varmaan tullut ilmaistua. Ehkä pitäisi tehdä heti avioehto tai lakipaperi, ettet joudu maksamaan toisen velkoja ja sitten ero avioliitosta /avoliitosta. Jatkat yhdessä muuten tai et. Ja pitääkö olla eri asunnot. Sinun nimellesi hän ei saa ottaa velkaa tai laskuttaa (se on rikos), kerro ulosotolle tilanne tai yrityksille - ja maksusuunnitelmat jos on. Auttaisiko hänen vanhemmat hänet ulos tilanteesta, maksamalla laskuja tai ottamalla lainaa. Tilit ja rahat erilleen. Älä anna manipuloida itseäsi, vaikka rakastuit ja ihastuit. Lapselle on tärkeää saada hyvä tulevaisuus ja sinulle. Ehkä hänenkin asiat menevät joskus parempaan suuntaan.

Vierailija
10/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä rikosilmoitus ettei sulla mene luottotiedot.

Mistä sen rikosilmoituksen voisi tässä tehdä? Ei tässä sentään rikosta ole tapahtunut.

Vierailija
11/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olis 10 000euron ylimääräinen maksu. Mitä sitte. Rahaa se vain on. Mutta se valehtelu. Se satuttaa aivan käsittämättömän paljon minua. Mistä muusta hän vielä voi valehdella? Ehkä kaikesta? Miten voin uskoa mitään mitä hän sanoo?

Rikosta ei tosiaan ole tapahtunut.

Vierailija
12/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sinä ap ota hoitoosi kaikkia teidän raha-asioita, kun toiselta ne ei näköjään onnistu?

Vierailija
13/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin tietysti raha-asiat hoitoon mutta ei se käy.

Vierailija
14/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkitsisin omaehtoista luottokieltoa, tätä menoa sulta lähtee kohta luottotiedot ja koska toistuvaa mokailua miehen kohdalta, niin en todellakaan uskoisi enää mihinkään vilpittömään rakkauteen...sun sinisilmäisyyttä käytetään nyt hyväksi ja rajusti. 

Vierailija
15/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan se satuttaa että minkäänlaista katumusta asiasta puolisollani ei ole. Hän vain syyttää minua. Kaikin mahdollisin keinoin.

Vierailija
16/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan se satuttaa että minkäänlaista katumusta asiasta puolisollani ei ole. Hän vain syyttää minua. Kaikin mahdollisin keinoin.

No sittenhän ratkaisu on selvä ja ero väistämätön.

Vierailija
17/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri ja valehtelija ei ihan paras mahdollinen isä ja kumppani.

Vierailija
18/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä nyt ainakin huoli siitä, että sinä hoidat kaikki laskut ja maksut, jotka ovat joko kokonaan tai osittain sinun nimissäsi. Näin et menetä omia luottotietojasi tai joudu itse ulosottoon. Jos tällainen menettely ei puolisollesi käy, niin minä ainakin eroaisin heti.

Vierailija
19/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset pidä omia laskujasi? Jos olet ostanut,maksa omat menosi.Mistä kertynyt 1500e ja nyt 1000e? Ei kannata ostaa kuin säästämällä ja sitten käteisellä,jos et pysty maksamaan,ole ostamatta. Peruskauraa.

Vierailija
20/96 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän liitto kestää tasan niin kauan kun sulta/sun avulla pystyy kuppaamaan rahaa ja on uusi kuvio katsottuna tilalle.

Onnea vaan