Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs sukulaiseni koko ajan kipeä mutta mitään ei löydy???

Vierailija
17.06.2022 |

Hän on viikottain flunssassa, vatsataudissa, on ihme oireita, esim huimausta, "aivosumua", erilaisia särkyä puolilla kehoa. Hän on maksanut itse tutkimukset ja käy usein esim sydänfilmeissa ja keuhkokuva otetaan nyt taas. Silti mitään ei löydy? Tätä on jatkunut vuosia. Miten tälläistä sukulaista voi edes enää tukea jos aina kipeä ja voi sanoa vain "paranemisia" ja "toivottavasti voit paremmin pian" . Joskus mietin voisiko olla ahdistuksesta johtuvaa mutta en uskolla kysyä. Haluan kuitenkin ottaa vakvasti mutta haluaisin että voisi paremmin.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut leikkauksessa? Pari viikkoa sitten oli lehdessä juttu kun leikkauksen jäljiltä oli joku harso tmv jäänyt sisälle ja siitä alkanut sairauskierre, jolle ei löytynyt syytä. Useampi vuosi meni ennen kuin sen löysivät.

Useampi vuosi harso sisällä? Luulisi, että paljon nopeammin olisi jo tullut joku paha tulehdus ja mätäneminen.

Vierailija
22/24 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla samaa vaivaa, täysin invalidisoitunut sänkypotilas ja juossut vaikka missä tutkimuksissa, muttei taida vieläkään olla oikein mitään diagnoosia. Jos olisi psyykkistä, niin sitten on kyllä aina vahvamielinen henkilö kyseessä että pystyy manifestoimaan itselleen sellaisen tilan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP ihanaa, että olet hänen kanssaan. Se on oikeasti älyttömän tärkeetä, vaikka toisinaan saattaa näyttää, ettei kiinnostusta sua kohtaan ole. Hänellä ei välttämättä ole rakennuspalikoita sosiaaliseen kanssakäymiseen just nyt.

Se että jo olet hänen kanssaan on upeaa. Ei aina välttämättä tarvii puhua pälpättää, ellei halua. Voihan sitä kysästä, vaikka hölmöltä kuulostaisi omiin korviin... Hän voi taas pitää itseään rasitteena, kun aina on jotain "valitettavaa" tms negatiivista juttua, siksi ei välttämättä puhu.

Mua on tässä puolisen toista vuotta tutkittu, eikä oikein mitään tunnu löytyvän jatkuvan väsymyksen, uupumuksen ja alakulon parantamiseksi. Ei ollut diabetes2, eikä kilpisrauhasten vajaatoimintaa, ei uniapneaa, ei borreoloosia yms.

Mulla on vastustuskyky nyt todella alhaalla, että mä saan herkästi kaikki flunssat yms kulkutaudit. Nytkin viikon ollut kesäflunssa ja se ajaa masikseen. Miten voi olla taas näin hyödytön ja tarpeeton olo? Muutenkaan mitään jaksa ja on innotonta. Töistä taas pakko olla pois.

Mä olin vuosikymmenet se tekevä ja touhuuva nainen. Vain lakisääteiset lomat pidin töissä ja nyt saan kuulla, että "pidän pitämättömiä sairaslomia" "sä olet nyt viisikymppisenä löytänyt saikuttamisen ilot!" Vitsejähän noi on, mutta pakko sanoa, että jäi korviin. Loukkaannuin hiljaa. En mä tarkoituksellisesti kipeä ole! Kotona kotoilin ja puutarhassa möngersin. Pidin illanistujaisia.

Nyt varjo entisestäni. Mies ja lapset (asuvat omillaan) pysyneet tässä rinnalla. Vähän kukkapenkkejä tekivät mulle piristykseksi. Äitini välillä on varomaton sanoissaan, mutta niinhän se aina... Sisaruksia näen harvakseltaan. Kaverit ovat jääneet. Vain yksi jaksaa vielä kysellä ja tavata. Vastavuoroisuutta, kun ei välttämättä ole. Mulla ei ole sellaista kykyä nyt.

Kiitos AP että jaksat. <3

Varmaan on otettu myös ferritiini ja d-vitamiinitasot? Mulla oli nuo molemmat tosi alhaiset ja aloin lääkärin kehoituksesta syömään molempia. Jo kuukauden kuluttua tunsin selvän muutoksen. Huimaukset, aivosumut sydämen tykytykset ja muljahdukset olivat poissa. Olo pirteämpi ja iloisempi. Nyt vuotta myöhemmin, olen taas oman itseni ja se on niin huippua!

Juu, otettiin ja myös b-12 vitamiini tasot. Ei niissäkään löytynyt mitään.

Mulla on siitä kiva lääkäri, että se kyllä kuuntelee ja toimii, siis määrää kokeita. Minkään perään ei tarvii kysellä.

Vierailija
24/24 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juoksin epämääräisten oireiden takia lääkärissä vuosia, mitään ei löytynyt. Pohjalla mulla oli kilpirauhasjutut, se leikattiin kokonaan pois aikanaan. Joka kerta sanoin lääkärille, että mitä jos peruslääke ei vaan toimi mulla. Ei ole mahdollista, se toimii kyllä, sanoivat kaikki. 30 sairautta/vajaatoimintaa tutki 40 lääkäriä, kunnes otettiin verikokeet ja kas, se perus kilpparilääke ei toiminutkaan. Selvä muunto-ongelma. Sain pikkuruisen tabletin kaveriksi ja maailmani muuttui täysin.

Ja sain kyllä kuulla, miten psyyke voi tehdä sairaaksi jos vaan uskoo sairastavansa. Mielitutkimuksia tein useamman. Itse tiesin, että syy on jokin fyysinen ja pokkani onneksi piti, vaikka muiden epäilyt olivat todella raskaita ottaa vastaan. Ap, kiitän kaverisi puolesta sitä, että olet mukana. Tiedän kokemuksesta, miten tärkeää on omistaa kaveri, joka uskoo eikä vähättele. Elä rinnalla, ei sun tarvitse ratkaisua löytää, mutta sure ja iloitse mukana