Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut koskaan "huonoa" työtodistusta?

Vierailija
17.06.2022 |

Millainen se oli?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kirjoittanut jokaisen vakituisen työpaikkani työtodistuksen ihan itse. Paljon helpompaa esimiehen vaan laittaa nimi alle kuin alkaa itse keksimään tarinaa. 

Missä saa kirjoittaa itse työtodistukset?

Ihan jokaisessa työpaikassa, pörssiyrityksestä aina yliopistoa myöten.  

Vierailija
22/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
24/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kirjoittanut jokaisen vakituisen työpaikkani työtodistuksen ihan itse. Paljon helpompaa esimiehen vaan laittaa nimi alle kuin alkaa itse keksimään tarinaa. 

Minäkin olen kirjoittanut kahdesti.

Eka oli huoltoasema, jossa olin vuoden. Omistajapariskunta oli kiireinen ja kun todistusta ei alkanut kuulua, lähetin postissa laatimani todistuksen palautuskuoren kera ja pyysin palauttamaan allekirjoitettuna. Se tuli takaisin allekirjoitettuna.

Toisella kertaa olin ollut töissä ravintolassa, josta olin jäänyt kolmesti äitiyslomalle ja ollut hoitovapaalla. Kun tuli aika irtisanoutua, ei siellä ollut enää esimiehiä, jotka olivat tunteneet minut. Niin kirjoitin itse todistuksen ja sain sen allekirjoitettuna takaisin. Olin siis tehnyt siellä muutakin kuin perustyötä.

Vierailija
25/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen kirjoittanut kahdesti.

Eka oli huoltoasema, jossa olin vuoden. Omistajapariskunta oli kiireinen ja kun todistusta ei alkanut kuulua, lähetin postissa laatimani todistuksen palautuskuoren kera ja pyysin palauttamaan allekirjoitettuna. Se tuli takaisin allekirjoitettuna.

Toisella kertaa olin ollut töissä ravintolassa, josta olin jäänyt kolmesti äitiyslomalle ja ollut hoitovapaalla. Kun tuli aika irtisanoutua, ei siellä ollut enää esimiehiä, jotka olivat tunteneet minut. Niin kirjoitin itse todistuksen ja sain sen allekirjoitettuna takaisin. Olin siis tehnyt siellä muutakin kuin perustyötä.

Kannattaa tehdä esimiehen työ helpoksi ja tehdä todistus valmiiksi. Jos välit ei ole tulehtuneet, niin valta osa pistää vaan nimen alle, koska eipä se ole niiltä mitenkään pois.

Vierailija
26/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kauan sitten olin lyhyen aikaa yhdessä paikassa. Työtodistuksessa ei lukenut mitään, paitsi jotain tähtiä. Mahtoikohan olla jotain koodikieltä huonoudesta?

Vierailija
27/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutteko siis jostain tet-harjoittelutodistuksista, kun oikein arvioinnit on mukana? Minulla lukee kaikissa työtodistuksissa vain työpaikan tiedot, työsuhteen kesto, työnkuva jne. Ei todellakaan mitään "on ollut reipas ja ahkera työntekijä"

Vierailija
28/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain huonon työtodistuksen kun tein yhden virheen

Vierailija
29/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut niistä työpaikoista arvosanattoman todistuksen jossa en ole viihtynyt ja odottanut vain että se määräaikaisuus loppuu että pois pääsee ja täysin kiitettäviä arvosanoja työpaikoista joista olen tykännyt. Elikkä puolet työpaikoista on ollut aivan kamalia ja puolet aivan mahtavia joka näkyy todistuksessa. 

Vierailija
30/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että vaikka mulla on työtodistukset tallessa, niin en muista milloin näitä olisi viimeksi kysytty, yhdessäkään haastattelussa.

Vierailija
31/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut. Eläkeikäinen naispuolinen esimies kävi minuun käsiksi ja neljä työkaveria näki tilanteen.

Kerroin tapahtuneesta johdolle, joka mitätöi tilanteen.

Firma irtisanoi minut laittomasti yt-neuvotteluissa, kun sairastin syöpää. Kaikista muista yrityksistä olen saanut erinomainen-työtodistuksen, pahoinpitelijäfirmasta tuli, että olin hyvä työntekijä. Todistuksen kirjoitti esimies, joka kävi minuun käsiksi.

Ei tuollaisia edes usko, kunnes kokee jotain vastaavaa.

Vierailija
32/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työharjoittelusta sain huonoja arviointeja opettajalle kun en ollut sosiaalinen. Tein koko ajan töitä ja tauoilla kävin tupakalla eikä kiinnostanut paskan jauhaminen kahvipöydässä niin katsottiin jotenkin epäsosiaaliseksi työyhteisöön sopimattomaksi niin ja vieläpä kieltäydyin pelkkien siivoustöiden tekemisestä kun sitä ammattia en tullut harjoittelemaan. Suurin osa työharjoittelu paikoista oli ihan turhia sillä siellä ei sitä ammattia oppinut kun teetätettiin ihan alaan kuulumattomia töitä. Käytettiin sairauslomittajana kun vakituinen oli poissa niin paremmat työt siirrettiin henkilökunnalle ja vähäpätöisemmät harjoittelijalle, yleensä siivous työt. Laitettiin siivoomaan henkilökunnan sosiaalitiloja ja pukukaappeja vaikka en ollut siivousalan opiskelija. Opettajalle laitettiin arvostelut ettei kiinnosta se ala ja opettaja ihmetteli etteihän ne turhaan laita tämmöistä arvostelua ja syytti minua. Että tämmöistä pelleilyä on tullut nähtyä. 

Vierailija
33/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työharjoittelusta sain huonoja arviointeja opettajalle kun en ollut sosiaalinen. Tein koko ajan töitä ja tauoilla kävin tupakalla eikä kiinnostanut paskan jauhaminen kahvipöydässä niin katsottiin jotenkin epäsosiaaliseksi työyhteisöön sopimattomaksi niin ja vieläpä kieltäydyin pelkkien siivoustöiden tekemisestä kun sitä ammattia en tullut harjoittelemaan. Suurin osa työharjoittelu paikoista oli ihan turhia sillä siellä ei sitä ammattia oppinut kun teetätettiin ihan alaan kuulumattomia töitä. Käytettiin sairauslomittajana kun vakituinen oli poissa niin paremmat työt siirrettiin henkilökunnalle ja vähäpätöisemmät harjoittelijalle, yleensä siivous työt. Laitettiin siivoomaan henkilökunnan sosiaalitiloja ja pukukaappeja vaikka en ollut siivousalan opiskelija. Opettajalle laitettiin arvostelut ettei kiinnosta se ala ja opettaja ihmetteli etteihän ne turhaan laita tämmöistä arvostelua ja syytti minua. Että tämmöistä pelleilyä on tullut nähtyä. 

kuulostaa tutulta.. hoitoalalla..

Vierailija
34/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin valtiolla IT-töissä 5 vuotta, ja irtisanouduin lopulta kun meno oli ihan outoa.

Sain kinuta todistusta 2-3 kertaa, eikä oma pomoni sitä koskaan kirjoittanut. Hän tykkäsi kyttyrää kun sanoin suoraan irtisanoutuessani, etten ole tyytyväinen siihen menoon enkä hänen johtamiseensa. Sanoin totuuden, kun kerran kysyi.

Meni puoli vuotta ja taas pyysin todistusta. Henkilöstöosaston varapomo pyysi sitten minua itse listaamaan työtehtäväni - niitä olikin kertynyt paljon erilaisia - joten lähetin sen, tietysti ilman arviota.

Sain takaisin koko mestan pääjohtajan allekirjoituksella varustettuna. Arvostelu oli semmoinen mitäänsanomaton, puoliksi hyvä kai sitten.

Mietin joskus, millaista keskustelua paperista oikein oli siellä käyty. Oma pomoni ei varmaan olisi lainkaan halunnut todistusta antaa, mutta kun lain mukaan on pakko, jos sitä pyydetään. Mutta ei p*ru tahtonut allekirjoittaa. Iso johtajahan ei minun tekemisistäni oikeasti tiennyt mitään.

No, sain kuitenkin paperin, tallessa on vuosikymmenten jälkeenkin vaikka en ole koskaan tarvinnut sitä, sillä starttasin oman firman tuon tapauksen jälkeen.

Vierailija
35/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyin työtehtävistä, jotka eivät ammattialalleni kuulu ja sain työtodistukseen käytöksestä 'välttävän'. Valitin liittoon, ei apua.

Vierailija
36/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En .

Vierailija
37/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ja ihan tarkoituksella. Koska en halua joutua enää ikinä kyseiselle alalle töihin. Näytän tuon työtodistuksen aina työhaastatteluissa joihin te-toimisto on pakottanut. 🤣🤣🤣

Vierailija
38/38 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan