Ovatko kauppiaat tinkineet omasta elintasostaan kuten Saarikko käski kaikkien tehdä
Tuntuu että kauppiaat nostavat hintoja pitääkseen tuotot maksimaallisina, eivät suinkaan tingi omasta elintasostaan vaan panevat asiakkaat tinkimään.
Eivätkö he ymmärrä että tuotto vähenee suhteessa asiakkaiden ostovoimaan.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse alentanut palkkaasi? Maksaa se ruoka, bensa ja sähkö nyt kauppiaallekin enemmän.
Juu ei, minä koronan hintoja ettei elintasoni laske.
T: kauppias
Ei ole palkka laskenut, mutta ei ole noussutkaan vaikka kaikki hinnat raketoivat. Miksi kauppias moninkertaistaa oman katteensa ja palkkansa? Eivät hinnankorotukset näy vielä sisäänostohinnoissa kuin poikkeustapauksissa. Lähes kaikki lisähinta valuu kauppiaan taskuun.
Lopettakaa asiointi K-kaupoissa. Itse en ole aloittanutkaan.
Säkert lika mycket som tant Saarikko själv. Vad har Finland annars för fel då ministrarna nuförtiden helt saknar utbildning för det de håller på med? Saarikko är ett typexempel beträffande problemet. Den första var givetvis Jutta Urpilainen, gumman som inte visste ett skit om ekonomi och på den vägen fortsätter Finland.
Vierailija kirjoitti:
Kauppiaat noudattavat lakia. Yhtiön tarkoitus on tuottaa omistajalleen voittoa. Säädetty ihan laissa. Saarikko käskee rikkomaan lakia.
Osakeyhtiön on tarkoitus tuottaa omistajilleen mahdollisimman suurta voittoa, ja K-kaupat eivät ole osakeyhtiöitä vaan kauppiaan omistamia kauppoja.
Laillista rosvousta harrastavia yrityksiä ne ovat. Vaikka ostan halvimpia tuotteita, kauppalasku on kohtuuton!
Oli pakko jättää aspirinit ostamatta kun kauppa vei nekin eurot. Kärsin siis lähes jatkuvasta päänsärystä.
Kaupat ja energiayhtiöt tekevät suurimmat voittonsa ikinä. Nyt on lupa nostaa hinnat pilviin eikä hinnalla tarvitse kilpailla.
Saarikko säästää syömällä Sannan ruuat.
Tingin elintasostani heti kun Saarikko on laihtunut 50kg.
Sitä odotellessa voisinkin selata kiinakauppoja tilata kämpän täyteen turhaa krääs ja rakentaa toisen talon omin käsin sille krääsäkuormalle.
Kauppiaat ei tingi saarikon käskystä mistään. K ja S ketjut ovat ostaneet kilpailijat pois. Sen huomaa hinnoissa.