Ovatko kauppiaat tinkineet omasta elintasostaan kuten Saarikko käski kaikkien tehdä
Tuntuu että kauppiaat nostavat hintoja pitääkseen tuotot maksimaallisina, eivät suinkaan tingi omasta elintasostaan vaan panevat asiakkaat tinkimään.
Eivätkö he ymmärrä että tuotto vähenee suhteessa asiakkaiden ostovoimaan.
Kommentit (29)
Onko toi vitsi että kauppiaat tinkisivät jostain :D Nääs se oma napa on lähinnä.
Saarikko voi aloittaa ihan itsestään ja että aina ei tarvitse olla ruoka-aikoina kotona...
Oletko itse alentanut palkkaasi? Maksaa se ruoka, bensa ja sähkö nyt kauppiaallekin enemmän.
Juu ei, minä koronan hintoja ettei elintasoni laske.
T: kauppias
Taloushan kurjistuu entistä enemmän, jos lakkaamme kuluttamasta hintojen kallistumisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Taloushan kurjistuu entistä enemmän, jos lakkaamme kuluttamasta hintojen kallistumisen takia.
Voi elämän kevät..millä kulutat kun EI OLE RAHAA!
Vierailija kirjoitti:
Koskee vain rikkaita
No en. Suurin ongelma on nyt hyllyhintojen ja kassan hinnat. Nostan niin usein ettei tytöt ehdi hyllyhintoja usein muuttaa. Pikkuisen joka kuormaan lisää. T. Sama
Vierailija kirjoitti:
No en. Suurin ongelma on nyt hyllyhintojen ja kassan hinnat. Nostan niin usein ettei tytöt ehdi hyllyhintoja usein muuttaa. Pikkuisen joka kuormaan lisää. T. Sama
Vaihdoin naapurikaupan asiakkaaksi kun huomasin K-kaupassa juuri tämän keinon: hyllyssä oleva hinta on pienempi kuin kassakuitissa oleva. Näin se kauppias huijaa niitä jotka eivät tarkista kuittia.
Ilmeisesti me maksamme nousevina hintoina myös tulot jotka olisi tulleet naapurimaahan viennistä , siellähän moni lopettanut toimintansa ja kuluthan on jonkun maksettava , myös tulojen pienentyminen on saatava takaisin joten meille annettiin käsky että kärsittävä on . Miksihän muut maat helpottavat kansalaisten elämistä ja meidän on kärsittävä ja huvittavinta jos ei vi..tais on että autamme muita ongelmiensa kanssa mutta omia ei .
Vierailija kirjoitti:
Huomattu , puutuin hintaa ja myyjä sanoi että kassalta tulee oikea hinta !!!!! MULLE ON TÄRKEÄ TIETÄÄ ENNEN OSTOPÄÄTÖSTÄ MITÄ MAKSAA !
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo vuosia vähentänyt kulutustani, ja vähennän vielä.
Annika Saarikko johdattaa maamme oikealle tielle!
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse alentanut palkkaasi? Maksaa se ruoka, bensa ja sähkö nyt kauppiaallekin enemmän.
Juu ei, minä koronan hintoja ettei elintasoni laske.
T: kauppias
Sen kyllä ymmärrän, on tullut selväksi jo vuosia. Oletkos ikinä miettinyt, paljonko vedät välistä?
T: Alkutuottaja
Vierailija kirjoitti:
Kovat ajat on tulossa.
Ei kauppiaille, heidän tilipussi paisuu. He takovat nyt historian parasta tulosta. (Osavuosikatsaus 1.1-30.9-22)
Ainakin Kesko tuntuu takovan jatkuvasti parempaa tulosta kuin koskaan. Sen kyllä huomaa hinnoissa, kallistuneet keväästä aivan hurjasti.
Kauppiaat noudattavat lakia. Yhtiön tarkoitus on tuottaa omistajalleen voittoa. Säädetty ihan laissa. Saarikko käskee rikkomaan lakia.
K-kauppias vaihtoi ökympään autoon.
Hintapetkutus aieheutti luottamuspulan. Onko muissakin ketjuissa ollut samaa?
Eivät.ne on ahneita sikoja