Sisko antaa lapsensa nakuilla jopa kylässä
Vähän aikaa sitten siskoni tuli meille kylään viikoksi lapsensa kanssa. Asumme kaukana toisistamme.
Ärsytti ihan vietävästi, kun olisi antanut potalle opettelevan lapsensa kulkea koko viikon alasti täällä meidän asunnossa. Ensimmäisenä päivänä en sanonut mitään, olin niin hämmentynyt. Toisena sanoin että meillä pidetään vaatteet päällä, välillä hän muisti laittaa lapselle alushousut. No kolmannesta päivästä lähtien aloin pukemaan hänet itse joka ikinen kerta kun hän kävi potalla. Sisko selvästi loukkaantui.
Vaikka lapsi onkin rakas, minua inhotti että hän paljaalla pyllyllään lääppi tuolejamme ja sohviamme. Menimme vielä pariksi päiväksi hotelliin eri paikkaan, lapsi hillui siellä alasti koko ajan kun minä en ollut pukemassa.
Nyt kun he ovat ulkomailla, sisko lähettelee kuvia lapsestaan ja kaikissa niissä lapsi on alasti. En haluaisi alastoman lapsen kuvia puhelimeeni.
Olenko minä tiukkapipo? Hilluvatko teidän lapset alasti jatkuvasti?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kyläillään potalle opettelevan lapsen kanssa. Pissa/kakkavahingot omalle sohvalle on perheen oma asia, mutta muiden kotona se ei ok.
Tämä. Veli toi lapsensa meille katsomaan leffaa, kun pottaharjoittelu oli vielä pahasti vaiheessa. Ovelta tyrkkäsi pojan sisään ja tokaisi että oho, varavaippa unohtui ja taitaakin olla jo pissa tuossa nykyisessä.
Kiva, kiitos. Eli tarkoitus katsoa täyspitkä elokuva sohvalla lapsen kanssa jolle sattuu vahinkoja. Hv.
Velat taas kauhistelee normaaleja kehontpimintoja oikein porukassa. Älkää puuttuko lasten kasvatukseen millään tavalla, kiitos.
Myös sormiruokailu kuuluu samaa kategoriaan. Omassa kodissa voi minun puolestani sotkea ihan miten haluaa. Mutta toisen kodissa se ei käy, että MaijaTaneli sotkee paikat heittelemällä ruokaa mihin sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhousut meillä oli aina lapsilla, mutta lapselle ei pitäisi opettaa, että alastomuus on väärin ja hänen kehonsa on likainen ja se pitää peittää. Ulkomailla meidän lapset ovat olleet pikkuhoususillaan tai uimahoususillaan, en halua altistaa heitä pervoille.
En ihan ymmärrä miksi teet asiasta noin suuren numeron, ihan vaan se riittää, että sanot asiasta aikuisille. Jos eivät usko, sit eivät usko.
Jaa, että normaali käytöstapojen opettaminen opettaa sitä, että lapsen keho on likainen ja pitää peittää sen vuoksi? Meillä lapsille on opetettu jo pienestä, että tietyt alueet ovat yksityisiä ja ne peitetään silloin, kun ei olla oman perheen kesken kotona. Selkeä raja ei jätä lapselle tulkinnan varaa siitä, kuka on tarpeeksi tuttu siihen, että saa olla alasti hänen nähden. Ja tämä nimenomaan lapsen suojelemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhousut meillä oli aina lapsilla, mutta lapselle ei pitäisi opettaa, että alastomuus on väärin ja hänen kehonsa on likainen ja se pitää peittää. Ulkomailla meidän lapset ovat olleet pikkuhoususillaan tai uimahoususillaan, en halua altistaa heitä pervoille.
En ihan ymmärrä miksi teet asiasta noin suuren numeron, ihan vaan se riittää, että sanot asiasta aikuisille. Jos eivät usko, sit eivät usko.
Suurin syy on se, että alasti pyöriminen on minusta epähygieenistä, oli kyse sitten aikuisesta tai lapsesta.
Toisekseen en halua katsella alastomia ihmisiä kotonani, oli kyse sitten pikkulapsesta tai aikuisesta.
Minusta minulla on oikeus päättää että saako minun kodissani hillua ilman vaatteita vai ei. Kotona ja perheen kanssa voivat sitten olla miten haluavat.
Ärsytti lähinnä koska vaikka sanoin asiasta usein, välillä topakastikin, siskoni ei välittänyt vaan minun piti itse pitää huolta että lapsi ei kulje pylly paljaana. Mielestäni se ei ole minun tehtäväni. Koska olen lapseton, mietiskelin että onko se kaikkien kanssa näin.
Ap
Älä nyt hyvä ihminen siskosi lapselle opeta, että hän on ällöttävä ja likainen. Ei todellakaan ole. Anna mä arvaan? Sä sanot hyi joka kerran kun hän tekee pottaan? En kyllä tajua miksi siskosi antaa sun olla lapsensa lähellä.
Kyllä minusta on ihan Ok opettaa lapselle, että pylly on aina likainen ja täynnä bakteereja, niin lapsella kuin aikuisella. Mikä ihme pakkomielle jollain on uskotella itselleen, että lapsi luulee olevansa likainen ja ällöttävä, jos sille opettaa normaaleja juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se ärsyttää kun vierailla on eri säännöt.
Esim. ku yksi sukulaisperhe tulee, niin perhe äijä kulkee koko ajan ilman paitaa, myös ruokapöytään ja poikansa tuli ruokapöytään ilman paitaa ja lippis väärin päin päässä. Ja kaljaa pitäis juoda jo lounaalla ruokajuomana
Olutta voi juoda lounaalla ruuan kanssa ihan hyvin, kuten myös esim. viiniä, ja monessa paikassa näin tehdäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Kotona oli alasti aika paljon kun opetettiin potalle, mutta vierailla pidettiin kyllä vaatteet päällä.
Toisaalta lapsen peppua pestään niin usein että ihan puhdas se on.
Mikä pointti? Me pidettiin vaatteet visusti päällä kuivaksiopetteluvaiheessa. Silloin lapsi huomasi heti, jos kävi vahinko, koska housut kastui, ja oppikin nopeasti kuivaksi. Pari viikkoa oli enemmän pyykkiä, mutta sitten homma oli ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kyläillään potalle opettelevan lapsen kanssa. Pissa/kakkavahingot omalle sohvalle on perheen oma asia, mutta muiden kotona se ei ok.
Tämä. Veli toi lapsensa meille katsomaan leffaa, kun pottaharjoittelu oli vielä pahasti vaiheessa. Ovelta tyrkkäsi pojan sisään ja tokaisi että oho, varavaippa unohtui ja taitaakin olla jo pissa tuossa nykyisessä.
Kiva, kiitos. Eli tarkoitus katsoa täyspitkä elokuva sohvalla lapsen kanssa jolle sattuu vahinkoja. Hv.
Velat taas kauhistelee normaaleja kehontpimintoja oikein porukassa. Älkää puuttuko lasten kasvatukseen millään tavalla, kiitos.
Normaalit kehontoiminnot ovat täysin ok, mutta siitä huolimatta en halua kusta sohvalleni. Onko se sulle ok? Mun sohva, mun säännöt.
Miten lisääntyneet ihmiset voivatkin olla noin pohjattoman itsekkäitä. Omalle sohvallesi saat vaikka oksentaa, toisen kodissa pitää olla sotkematta.
Tosi oksettavaa kun kerroit että istuu paskasine perseineen huonekaluilla ym. Minkä ikäinen pershedelmä?
Älä nyt hyvä ihminen siskosi lapselle opeta, että hän on ällöttävä ja likainen. Ei todellakaan ole. Anna mä arvaan? Sä sanot hyi joka kerran kun hän tekee pottaan? En kyllä tajua miksi siskosi antaa sun olla lapsensa lähellä.