Sisko antaa lapsensa nakuilla jopa kylässä
Vähän aikaa sitten siskoni tuli meille kylään viikoksi lapsensa kanssa. Asumme kaukana toisistamme.
Ärsytti ihan vietävästi, kun olisi antanut potalle opettelevan lapsensa kulkea koko viikon alasti täällä meidän asunnossa. Ensimmäisenä päivänä en sanonut mitään, olin niin hämmentynyt. Toisena sanoin että meillä pidetään vaatteet päällä, välillä hän muisti laittaa lapselle alushousut. No kolmannesta päivästä lähtien aloin pukemaan hänet itse joka ikinen kerta kun hän kävi potalla. Sisko selvästi loukkaantui.
Vaikka lapsi onkin rakas, minua inhotti että hän paljaalla pyllyllään lääppi tuolejamme ja sohviamme. Menimme vielä pariksi päiväksi hotelliin eri paikkaan, lapsi hillui siellä alasti koko ajan kun minä en ollut pukemassa.
Nyt kun he ovat ulkomailla, sisko lähettelee kuvia lapsestaan ja kaikissa niissä lapsi on alasti. En haluaisi alastoman lapsen kuvia puhelimeeni.
Olenko minä tiukkapipo? Hilluvatko teidän lapset alasti jatkuvasti?
Kommentit (29)
Kotona oli alasti aika paljon kun opetettiin potalle, mutta vierailla pidettiin kyllä vaatteet päällä.
Toisaalta lapsen peppua pestään niin usein että ihan puhdas se on.
Miksi ihmeessä kyläillään potalle opettelevan lapsen kanssa. Pissa/kakkavahingot omalle sohvalle on perheen oma asia, mutta muiden kotona se ei ok.
Oli minkä ikäinen lapsi tahansa, niin kylässä pidetään vaatteet päällä. Varsinkin, jos kyläpaikan isäntäväki näin toivoo. On ihan luonnollista, että kotona ja toisten luona on eri säännöt. Itsekin pitäisin inhottavana, jos pikkulapsi kulkisi meillä kotona alasti.
Ja minustakin on omituista lähetellä lapsesta alastomia kuvia. Oli lapsi minkä ikäinen tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kyläillään potalle opettelevan lapsen kanssa. Pissa/kakkavahingot omalle sohvalle on perheen oma asia, mutta muiden kotona se ei ok.
Kyllä ne kuule veetuttaa omallekin sohvalle. En oo antanut koskaan anteeksi lapsilleni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se ärsyttää kun vierailla on eri säännöt.
Esim. ku yksi sukulaisperhe tulee, niin perhe äijä kulkee koko ajan ilman paitaa, myös ruokapöytään ja poikansa tuli ruokapöytään ilman paitaa ja lippis väärin päin päässä. Ja kaljaa pitäis juoda jo lounaalla ruokajuomana
Hyi että😨
Kotona se hillui oman väen kesken tai jos käymässä oli kaveri joka myös nakuili. Vieraiden aikana ja kodin ulkopuolella en sallinut nakuilua muiden seurassa. Kyllä ne housut alko itsellään olla jalassa kotonakin kun lapsella ikää tuli. Olihan se helppoa juosta housuitta kuivaksi opetellessa, silti muiden ei tarvinnut katella alastonta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Epäkohteliasta.
Vaatteet päälle jos vanhempi ei älyä
Pikkuhousut meillä oli aina lapsilla, mutta lapselle ei pitäisi opettaa, että alastomuus on väärin ja hänen kehonsa on likainen ja se pitää peittää. Ulkomailla meidän lapset ovat olleet pikkuhoususillaan tai uimahoususillaan, en halua altistaa heitä pervoille.
En ihan ymmärrä miksi teet asiasta noin suuren numeron, ihan vaan se riittää, että sanot asiasta aikuisille. Jos eivät usko, sit eivät usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi pissaa ja kakkaa ympäriinsä, ei hän ole vielä kypsä kuivaksi. Oikeastiko muka tollasta tapahtuu? Ei meillä vaan koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhousut meillä oli aina lapsilla, mutta lapselle ei pitäisi opettaa, että alastomuus on väärin ja hänen kehonsa on likainen ja se pitää peittää. Ulkomailla meidän lapset ovat olleet pikkuhoususillaan tai uimahoususillaan, en halua altistaa heitä pervoille.
En ihan ymmärrä miksi teet asiasta noin suuren numeron, ihan vaan se riittää, että sanot asiasta aikuisille. Jos eivät usko, sit eivät usko.
Suurin syy on se, että alasti pyöriminen on minusta epähygieenistä, oli kyse sitten aikuisesta tai lapsesta.
Toisekseen en halua katsella alastomia ihmisiä kotonani, oli kyse sitten pikkulapsesta tai aikuisesta.
Minusta minulla on oikeus päättää että saako minun kodissani hillua ilman vaatteita vai ei. Kotona ja perheen kanssa voivat sitten olla miten haluavat.
Ärsytti lähinnä koska vaikka sanoin asiasta usein, välillä topakastikin, siskoni ei välittänyt vaan minun piti itse pitää huolta että lapsi ei kulje pylly paljaana. Mielestäni se ei ole minun tehtäväni. Koska olen lapseton, mietiskelin että onko se kaikkien kanssa näin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kai sinäkin tajuat että vierailla ja kotona on eri säännöt?
Ei todellakaan minun lapseni kulkenut alasti vierailla tai ulkomailla. Kotona sai olla miten halusi kunhan ei ollut vieraita käymässä.
Vierailija kirjoitti:
Kotona oli alasti aika paljon kun opetettiin potalle, mutta vierailla pidettiin kyllä vaatteet päällä.
Toisaalta lapsen peppua pestään niin usein että ihan puhdas se on.
No ei ole, ellei sitä desinfioida jokaisen pottakäynnin jälkeen. Pyllyn alueella on myös bakeereja ihan omasta takaa vaikka pesisi kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi pissaa ja kakkaa ympäriinsä, ei hän ole vielä kypsä kuivaksi. Oikeastiko muka tollasta tapahtuu? Ei meillä vaan koskaan.
Kyllähän sitä harjoitteluvaiheessa helposti tapahtuu virhearviointeja niin aikuiselta kuin lapselta. Ei me niitä vaippoja niin kovasti rakastettu, että oltaisiin pidetty lapsella varmuuden maksimoimiseksi kovin pitkään sen yli, kun lapsi oli oppimassa kuivaksi. Kylässä ollessa ja talvella ulkona tietty kauemmin, mutta kotona on helppo pesaista lattia, jos vahinko sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin syy on se, että alasti pyöriminen on minusta epähygieenistä, oli kyse sitten aikuisesta tai lapsesta.
Toisekseen en halua katsella alastomia ihmisiä kotonani, oli kyse sitten pikkulapsesta tai aikuisesta.
Minusta minulla on oikeus päättää että saako minun kodissani hillua ilman vaatteita vai ei. Kotona ja perheen kanssa voivat sitten olla miten haluavat.
Ärsytti lähinnä koska vaikka sanoin asiasta usein, välillä topakastikin, siskoni ei välittänyt vaan minun piti itse pitää huolta että lapsi ei kulje pylly paljaana. Mielestäni se ei ole minun tehtäväni. Koska olen lapseton, mietiskelin että onko se kaikkien kanssa näin.
Ap
Eli et tajua minkä viestin lapselle annat. Tyypillistä. Sinulla on trauma, älä siirrä sitä siskosi lapselle. Kokeile sen sijaan joskus alasti oloa itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Veli toi lapsensa meille katsomaan leffaa, kun pottaharjoittelu oli vielä pahasti vaiheessa. Ovelta tyrkkäsi pojan sisään ja tokaisi että oho, varavaippa unohtui ja taitaakin olla jo pissa tuossa nykyisessä.
Kiva, kiitos. Eli tarkoitus katsoa täyspitkä elokuva sohvalla lapsen kanssa jolle sattuu vahinkoja. Hv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinäkin tajuat että vierailla ja kotona on eri säännöt?
Ei todellakaan minun lapseni kulkenut alasti vierailla tai ulkomailla. Kotona sai olla miten halusi kunhan ei ollut vieraita käymässä.
Lapset eivät tajua tollasta asiaa. Perheen keskenhän hän on apnkin luona. Kauhea haloo lapsen alastomuudesta. Tuon ulkomailla alasti olon kauhistelun tajuan oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli et tajua minkä viestin lapselle annat. Tyypillistä. Sinulla on trauma, älä siirrä sitä siskosi lapselle. Kokeile sen sijaan joskus alasti oloa itsekin.
Alasti on kiva olla yksityisellä rannalla ja hyvin valitussa seurassa. Ei kuitenkaan kyläpaikan sohvilla ja tuoleilla, ei minkään ikäisenä.
Tein yli kymmenen vuotta alastonmallin työtä, ja istuvassa asennossa aina oman pyyhkeen tai muun päällä, ihan itseni takia. Ja juu, olin silloin jo oppinut kuivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Veli toi lapsensa meille katsomaan leffaa, kun pottaharjoittelu oli vielä pahasti vaiheessa. Ovelta tyrkkäsi pojan sisään ja tokaisi että oho, varavaippa unohtui ja taitaakin olla jo pissa tuossa nykyisessä.
Kiva, kiitos. Eli tarkoitus katsoa täyspitkä elokuva sohvalla lapsen kanssa jolle sattuu vahinkoja. Hv.
No mitä sitten? Voi luoja sentään taas.
Kyllähän se ärsyttää kun vierailla on eri säännöt.
Esim. ku yksi sukulaisperhe tulee, niin perhe äijä kulkee koko ajan ilman paitaa, myös ruokapöytään ja poikansa tuli ruokapöytään ilman paitaa ja lippis väärin päin päässä. Ja kaljaa pitäis juoda jo lounaalla ruokajuomana