Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten istutetaan kukka haudalle?

Vierailija
16.06.2022 |

Toisesta ketjusta tuli mieleen...
Jos nyt haluaisin istuttaa jonkin kukan isän haudalle, niin miten se tehdään? Joo joo on uusavutonta, mutta en ole istuttanut kukkia haudalle eikä ole pihaa tai puutarhaa.
Kaivaisin sinne kuopan ja laittaisin ruukusta otetun kukan siihen vai? Mistä tietää mikä on hyvä ja sopiva kukka? Pitääkö sitten käydä muutaman päivän välein sitä nyppimässä ja kastelemassa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perennoista, sananjalkoja, poimulehtiä ja kuunliljoja.......

Vierailija
22/33 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisenä tete narsisseja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

]

Onko jollain hautausmaalla joulu kynttilä palvelu? Kiinnostaisi kovasti. En ole tajunnut että se on. Äidin hauta.[/quote]

Käsittääkseni on, kysy seurakunnasta.

Vierailija
24/33 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sadevesi ei riitä, niin kuivan kauden (pitkä sateeton aika) jälkeen voi sen kukanraadon vaihtaa.

Itse vien äitienpäivänä orvokit, alkunesästä jonkun kukkivan ja pyhäinmiestenpäivänä kanervan ja havut. Olen ajatellut ostaa joulukynttiläpalvelun, kun silloin ei haudalla tule käytyä.

Olen myös miettinyt selviäisikö jokin monivuotinen vai vetääkö ne lekkkurilla syksyllä yli.

Onko jollain hautausmaalla joulu kynttilä palvelu? Kiinnostaisi kovasti. En ole tajunnut että se on. Äidin hauta.

Helsinki:Tuota en kulut Malminhautausmaa tai honkanummen hautausmaa koskaan.Ei pidä paikansa ainakaan isot hautausmaat , kynttilät hautausmaan puolesta maksettuina laitettaisin?Siloin ei kesätyömiehiä,naisia. Lumetkin ajatetaan vaan isot käytävät,ei hautalinjoille menevät pient käytävät! Kukat kastu samalla kun laitavat sadetajt jotta nurmi nurmet ei haudoila kuole,Koko kesän alka kesäkuusta kesä dunari homiin.

Vierailija
25/33 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sadevesi ei riitä, niin kuivan kauden (pitkä sateeton aika) jälkeen voi sen kukanraadon vaihtaa.

Itse vien äitienpäivänä orvokit, alkunesästä jonkun kukkivan ja pyhäinmiestenpäivänä kanervan ja havut. Olen ajatellut ostaa joulukynttiläpalvelun, kun silloin ei haudalla tule käytyä.

Olen myös miettinyt selviäisikö jokin monivuotinen vai vetääkö ne lekkkurilla syksyllä yli.

Onko jollain hautausmaalla joulu kynttilä palvelu? Kiinnostaisi kovasti. En ole tajunnut että se on. Äidin hauta.

Turussa ainakin kun viimeksi katsoin. Sauvoon sitä itse kaipaisin.

Vierailija
26/33 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

]

Käsittääkseni on, kysy seurakunnasta.

Kiitos, selvitän....

Vierailija
27/33 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turussa ainakin kun viimeksi katsoin. Sauvoon sitä itse kaipaisin.

Tuossa olisi liikeidea kukkakaupoille, kotiinkuljetus, asennus, kynttilä ja joulu havut, joulukranssi, interflora yms..

Ja kuittaus vaikka haudalta valokuvalla.... Joulukunnossa....

Vierailija
28/33 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hautajaisissa eivät ole kyyneleet virranneet, eivät kukatkaan kasva haudalle. Vrt. Pyhimyksen kappale Hyvät hautajaiset.

Vierailija
29/33 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Miksi haudalle pitäisi tilata jokin palvelu tuomaan kukkia tai kynttilöitä? Jos siellä haudalla ei itse käy, niin sitten siellä ei tarvitse olla mitään. Vai muille hautausmaan kävijöillekö ne kukat hankitaan, katsokaa kuinka huolehdimme rakkaamme haudasta? Ihme esitystä.

Vierailija
30/33 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista! 

Ap

Vierailija
31/33 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka ei haudoille pääse 24.12. Voi etukäteen viedä hautakynttilän joka toimi paterilla /ajastimella ja kestä siksi viikkoja.Haudoille kun kesäkuu vie kukat itse. Kestä kyllä koko kesän.Koska maksetut kukat hautasmaan puolesta ja nurmihan pakolinen haudalla:kastellan sadettimella!Siinä väistämättä vesi lentää myös hautaan johon omat kukat viety.Koskan en ole kulut Helsinki ja Vantaa isot hautausmaat,mitän kytilä palvelua jouluksi? Hautausmailla aurataan isot väylät.Ei linjoja missä pienet käytävät ja kulku haudoille eli hauta korteerin.Monet joulut siellä polvet lumessa on omaisten hautoja etsitty lumen takia.Vaikka on iso kivi .Hautusmaalla on kesätyöntekijät, Homiin tulevat viimeistän kesäkuu .Syy jos soissa omat kukat kuollut äitienpäivän jälkeen., sadetmia ei viellä käytössä,Juhanukseen maksetut kukat on joka haudalla .Ja nitä sadetimella kuin nurmet kastellan ,eivät erota sadetimet,mikä hauta ei kukat ole maksettu hautusman puolesta laitettu ja itkä kukat itse laitettu.Niin EI teknologia ei viellä edenyt sadetimissa!

Vierailija
32/33 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitke haudan edusta. Kaiva kuoppa. Lisää ravinteikkaampaa multaa. Kaiva istutus kuoppa. Irrota kukka ruukusta (kastele se sitä ennen) . Levitä sen juuria (riko multapaakkua hieman). Kastele juuripaakku ja kaada kuopan pohjallekin vettä. Istuta kukka samaan tasoon missä oli ruukusta. Tiivistä multa. Kastele taas. Kun on istutusvaiheesss kasteltu reilusti,lähtee hyvin kasvuun. Sit anna vähän lepoa kastellulta.

Vierailija
33/33 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka ei haudoille pääse 24.12. Voi etukäteen viedä hautakynttilän joka toimi paterilla /ajastimella ja kestä siksi viikkoja.Haudoille kun kesäkuu vie kukat itse. Kestä kyllä koko kesän.Koska maksetut kukat hautasmaan puolesta ja nurmihan pakolinen haudalla:kastellan sadettimella!Siinä väistämättä vesi lentää myös hautaan johon omat kukat viety.Koskan en ole kulut Helsinki ja Vantaa isot hautausmaat,mitän kytilä palvelua jouluksi? Hautausmailla aurataan isot väylät.Ei linjoja missä pienet käytävät ja kulku haudoille eli hauta korteerin.Monet joulut siellä polvet lumessa on omaisten hautoja etsitty lumen takia.Vaikka on iso kivi .Hautusmaalla on kesätyöntekijät, Homiin tulevat viimeistän kesäkuu .Syy jos soissa omat kukat kuollut äitienpäivän jälkeen., sadetmia ei viellä käytössä,Juhanukseen maksetut kukat on joka haudalla .Ja nitä sadetimella kuin nurmet kastellan ,eivät erota sadetimet,mikä hauta ei kukat ole maksettu hautusman puolesta laitettu ja itkä kukat itse laitettu.Niin EI teknologia ei viellä edenyt sadetimissa!

Sadettimesta ei tule tarpeeksi vettä kukkien tarpeisiin, jos on kuuma kesä. Kukat tarvitsevat enemmän vettä kuin nurmikko. Hautausmaan kesätyöntekijät kastelevat erikseen letkulla niiden hautojen kukat, joiden hoidosta on maksettu, mutta ei muita. t. entinen hautausmaan kesätyöntekijä