Keittiötyöntekijät/ Monipalvelutyöntekijät on näkymättömiä päiväkodeissa ja muissa laitoksissa.
Ei kutsuta palavereihin jotka koskevat koko talon asioita. Ei pyydetä yhteiskuvaan. Ei pyydetään nimeä onnittelukorttiin. Ei muisteta juhlapäivinä. Tämäkö on sitä tasa-arvoa?
Kommentit (9)
Sama meillä. Työvuorotaulussakaan ei ole minun nimeä. Olen seurallinen ja puhelias. Tuntuu myös vähän yksinäiseltä.
Ja meidän lasten suosikkiaikuiset on olleet keittäjät ja laikkari. Toisen keittäjän nimeä en enää muista, mutta toinen oli Tiina. Laikkari oli pirre.
Sama kokemus, mutta johtuu täysin päiväkodin johtajasta joka ei arvosta. Opettajat ja lastenhoitajat yleensä kohtelee hyvin.
On johtajasta kiinni. Ei mitenkään tasa-arvoista tänä päivänä.
Minä olin työtön kuntouttavassa työssä keittiöllä ja sitten kun lähdin niin jätin heidät kuulemma pulaan kun henkilökuntaa oli vähennetty vaikka en saanut olla siellä kenenkään työpaikkaa korvaamassa enkä sairauslomittajana. Ja sama työharjoittelussa niin että minulla korvattiin sairauspoissaolijat ilmaisena työntekijänä. Koulutuksessa sanottiin että te ette ole työssä harjoittelussa sairauslomittajina mutta missään työharjoittelussa se ei pitänyt paikkaansa. Palkka töitä tulisi enemmän kun kaikki ilmaistyövoimat poistettaisiin. Kaikesta työstä työnantajan pitäisi maksaa eikä mitään teetättää ilmatteeksi hankkien itselleen voittoja ja joku köyhä opiskelija raataa siellä ilmatteeksi omilla vaatteillaan ja kengillään mitä tiedän näitä tapauksia. Rikas yrittäjä ei maksa mitään palkkaa köyhälle vaan kerää omiin käärinliinoihinsa ja jälkeläisilleen älyttömiä voittoja. Ennen jaettiin voittoja työntekijöille eikä itselleen ahnehdittu ihan kaikkia. Tekee pahaa katsoa kun rikas yrittäjä käyttää köyhiä opiskelijoita, harjoittelijoita hyväkseen kartuttaakseen omaa omaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin työtön kuntouttavassa työssä keittiöllä ja sitten kun lähdin niin jätin heidät kuulemma pulaan kun henkilökuntaa oli vähennetty vaikka en saanut olla siellä kenenkään työpaikkaa korvaamassa enkä sairauslomittajana. Ja sama työharjoittelussa niin että minulla korvattiin sairauspoissaolijat ilmaisena työntekijänä. Koulutuksessa sanottiin että te ette ole työssä harjoittelussa sairauslomittajina mutta missään työharjoittelussa se ei pitänyt paikkaansa. Palkka töitä tulisi enemmän kun kaikki ilmaistyövoimat poistettaisiin. Kaikesta työstä työnantajan pitäisi maksaa eikä mitään teetättää ilmatteeksi hankkien itselleen voittoja ja joku köyhä opiskelija raataa siellä ilmatteeksi omilla vaatteillaan ja kengillään mitä tiedän näitä tapauksia. Rikas yrittäjä ei maksa mitään palkkaa köyhälle vaan kerää omiin käärinliinoihinsa ja jälkeläisilleen älyttömiä voittoja. Ennen jaettiin voittoja työntekijöille eikä itselleen ahnehdittu ihan kaikkia. Tekee pahaa katsoa kun rikas yrittäjä käyttää köyhiä opiskelijoita, harjoittelijoita hyväkseen kartuttaakseen omaa omaisuuttaan.
Pahinta tuo hyväksikäyttö on ravintola alalla jossa käytetään opiskelijoita raakasti hyväkseen ja sitten ne leuhkivat tuloksellaan kuinka omistajat ovat rikastuneet.
Sama täällä Palvelukeskus Helsingissä. Kysyin uutena työntekijänä (siivooja) mitä kautta tiedotetaan mm päiväkodissa leviävistä taudeista. Kuulemma kuullaan ne kun hoitajat puhuvat keskenään. Sama oikeastaan kaiken suhteen. Päiväkodin muu henkilökunta pitää keskenään palavereja, mutta meille ei kukaan kerro mitään. Ei edes omat esimiehet. En ole ikinä kokenut ennen olevani työpaikan pohjasakkaa.
Mutta hehän juuri mahdollistavat sen kaiken muun! Pitää ottaa huomioon!
No teillä on huono työilmapiiri tai pomo. Meillä ei ole noin, päinvastoin hän on päiväkodin sydän .