olisko tällaisella syömisellä vaikutusta painoon
Aamuisin puuroa ja marjoja
välipalana hedelmä, lounas jauhelihakastike ja perunat, välipalana turkkilaista jugurttia, päivällinen uunikala kasviksilla, iltapalana kauraleipää voilla, juustolla, kananmunalla ja kurkulla.
Kommentit (24)
Varmaan riippuu lähtötilanteesta.
Itse varmaan lihoisin, syön 3krt päivässä normaalisti. Mutta olenkin lievästi alipainoinen.
Joku toinen tuolla varmaan laihtuisi, jos tuo on vähemmän nykyhetkeen verrattuna.
Tietysti on. Se, mihin suuntaan, riippuu annoskoosta.
Kaikella ruoalla on vaikutusta painoon. Vähän tarvittaisiin lisätietoja että voisi keskustella aiheesta enemmän. Halutaanko painoa pudottaa? Pitää samana? Nostaa?
Mä lihoisin noilla ruoilla, koska syön tällä hetkellä paljon vähemmän (olen pienikokoinen). Eli olisi vaikutusta painoon.
Miksi kaksi välipalaa? Mihin tarkoitukseen ne syödään?
Vierailija kirjoitti:
Kaikella ruoalla on vaikutusta painoon. Vähän tarvittaisiin lisätietoja että voisi keskustella aiheesta enemmän. Halutaanko painoa pudottaa? Pitää samana? Nostaa?
Kysyin vain vaikutusta painoon, en erotellut miten päin.
Vierailija kirjoitti:
Olisko ihan ravinnontarpeeseen.
Määrät ovat ratkaisevia. Perunaa voi olla kaksi tai viisi, voita vähän tai paksulti jne.
Ei yhden päivän syömisellä ole juurikaan vaikutusta painoon. Vai meinasitko koko loppuelämän syödä tuon saman satsin päivittäin?
Syökö kaikki kaksi lämmintä ateriaa päivässä? Itse syön yhden. Ja neljän jälkeen iltapäivällä en syö enää mitään. No, en ainakaan liho.
Ai määrä on sinusta yhdentekevä vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä me voimme tietää kuinka paljon syöt nyt? Jos tuo on vähemmän kuin nykyiset syömisesi niin paino tulee putoamaan ellet vähennä kulutusta, jos tuo taas on enemmän kuin nykyiset syömisesi niin paino tulee nousemaan ellet lisää kulutusta. Tai jos se on saman verran kuin syöt nytkin niin paino pysyy ennallaan, jos kulutus pysyy myös ennallaan. Aika yksinkertaista matematiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Syökö kaikki kaksi lämmintä ateriaa päivässä? Itse syön yhden. Ja neljän jälkeen iltapäivällä en syö enää mitään. No, en ainakaan liho.
Ei varmaankaan kaikki syö lämmintä ruokaa kahdesti päivässä. Kesällä en minäkään välitä lämpimästä ruuasta, syön ruokani mieluummin kylmänä. Talvella lämmin ruoka sitä vastoin lämmittää. Muutenhan sen ruuan lämpätilalla ei ole merkitystä, vain sisältö merkkaa.
Mistä ap kuvittelee että voimme tietää hänen päivittäisen kulutuksensa ja annoskoot? Nämä kysymykset on jotain niin älytömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko ihan ravinnontarpeeseen.
Neljästä ruoasta päivässä saa kyllä ihan tarpeeksi ravintoa että pärjää. Tahtoo kertyä vararenkaiksi vyötärölle ne välipaloista saadut ravinnot.
Mitä meiltä kysyt?
Oma syysi jos olet läski. Tarttis tehdä varmaan jotain?
Itse lihoisin ihan varmasti. Syön yleensä kaksi tai kolme kertaa päivässä. Kaksi lämmintä ateriaa päivässä tuntuu paljolta aikuiselle. Välipaloja en tarvitse myöskään. Mutta kuten sanottu, annoskoko ratkaisee.
N51, 160 cm, 63 kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea vastata jos ei anna mitään lisätietoja. Onko kyseessä satakiloinen ja kaksimetrinen 20-vuotias mies? Vai onko kyseessä 160-senttinen 50-vuotias ja 80-kiloinen nainen?
Mutta siis voidaanhan me vastata että joo, vaikuttaa painoon. Mutta se että miten, tarvitsee jo vähän lisää tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Ai määrä on sinusta yhdentekevä vai?
Tietty ei yhdentekevä. Sopivalla ravinnolla siihen ei vain tarvitse kiinnittää huomiota, keho osaa kertoa tarpeensa.
Onneksi ei välipalavehnäjauhoja.
Ihan ok, mutta paino ei tuolla tavoin syömällä putoa ellet ole reilusti ylipainoinen.