Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*3-kuumeilevat viikko 42*

16.10.2006 |

Päätin aloittaa pinon tälle viikolle.

T: Ona

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi varovasti onnittelen Sintagmaa! Oikein superin paljon onnea haamusta, se ihan varmasti siitä vielä vahvistuu :))) Onnea siis koko perheelle!

Liipelle rutkasti onnea mukaan inssiin :)

Muutama uusikin oli mukaan plussajuna-asemalle putkahtanut eli kaikille teille tervetuloa ja toivottavasti saadaan kohta kaikki se kaivattu menolippu :)

Tyttö/poika-raskauksista kyseltiin: Ihan hirveästi ei mun kohdalla raskaudet eroittuneet toisistaan, etominen oli samanlaista etc. Mutta tytön aikana mulla oli ihan hirveän kova himo pinaattikeittoon (kenties raudan puutetta?) ja pojan aikana olisin voinut juoda litratolkulla maitoa; ainakin sain varmasti vaadittavan määrän kalkkia päivän aikana ;). Vatsan muodot minulla olivat erilaiset. Eli mulla meni ihan perinteisesti, tytöstä levisi vatsa sivulle päin ja pojasta oli valtavan pystyssä vatsa. Muita eroavaisuuksia ei tainnut olla tai en ainakaan muista niitä enään niin tarkasti.

Oma (.): Olotilassa ei juurikaan mitään muutosta. Ei ole enään pariin päivään kuvottanut aamukahvin jälkeen, tiedä sitten miksei? Oireina oikeastaan ainoana jäljellä enään kipeähköt nännit.. saas nähdä nyt sitten miten on. Onko ne aikaisemmat kaikki oireet mitä olen ollut tuntevinani niin olleetkin vain kuviteltuja :( Noh, en kuitenkaan heitä sitä kirvestä vielä kaivoon, onhan tässä aikaa vielä siihen testaamiseenkin kokonaiset 3 päivää! ...Pitkää päivää...

Tänään muuten tuli se kauan odottamani kysymys 5-v. tyttöni suusta: Miten ne vauvat pääsee sinne vatsaan? Kerroin sitten ihan rehellisesti että miehellä on se pili jonka hän laittaa äidin pimppaan ja sieltä lähtee niitä vauvasiemeniä sitten kohti äidin alavatsaa. Selvensin sitten vielä että kyseessä ei ole sama vatsa mihin ruoka menee, ettei mene ihan sekaisin tyttöparka :). Olin valmiiksi miettinyt jo vastauksen tuohon kysymykseen etten mene ihan hämilleni kun se kysymys kaikuu ilmoille. Itse olen sellaisesta perheestä jossa ei missään nimessä saanut näitä kysymyksiä esittää :( Kun kuukautiset minulla alkoivat niin kerroin tietenkin siitä äidilleni ja hän vastasi HYVIN vaivaantuneena että täällä kaapissa sitten on niitä tarvikkeita mitä tarvitset ja muista alapesu. Siinä se valistus sitten kaikkineen olikin. Seksistä ym. opin vasta koulussa :(

Mutta nyt suuntaan pihalle lapsosten kanssa vaahteranlehtikasaan pomppimaan :) Se on niin huisin kivaa lapsista :D

Ansku78 Yk5 ja kp25/28

Vierailija
62/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sintagmalle, varovainen onnen toivotus!!!! Hienoa !! Piinailusi palkittiin!!!

liipe oli menossa inssiin, joten Onnea matkaan!!!!!!!

Omanapa...noniiiin. nyt se kuuluisa tuhru sit alkoi...vähän arvasin, kun ei mitään raskauteen viittaavaa oiretta enään ole... Vähän kummallisesti kuitenkin mielestäni tämä kierto venyi (kunhan vielä se kunnon vuoto alkaa..) väittäsin jos vaan yhtään kroppaani tunnen (ja sitäkään n oikein voi sanoa..kun en tunne ..heeh) mutta siis oireita oli ja ehkäpä kiinnittymis yrityksiä..mutta ei näköjään sitten sitä onnea..blääh.

No, alkaapa sitten se kunnon vuoto...pääsee taas yrittää..ei van jaksais nyt miettiä sitäkään. Bläääääh.

MR

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liipelle onnea inssiin!! (olihan..?)

Itellä menossa siis 31/30, mutta eiköhän tuo tämä päivän aikaan ehdi kp 1 vaihtua.. Nippailee oikealta puolelta alavatsaa jännästi. Ihmetyttää vaan tuo paksu sylki, minkä takia tuntuu ällöttävältä.. no, katsotaan sanoi lääkäri!

Ei vitsi kun ois pissihätä, mutta kun ei millään viittis mennä bongaamaan punasta viirua pöksyistä...

Vierailija
64/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän yksi uusi kuumeilija mahtuu mukaan...Ilmoittelin itsestäni virallisessa esittelypinossa, mutta tässä hieman lisää taustoja.Elikkäs ikää meillä molemmilla, siis miehellä ja minulla 29v. Lapsia on entuudestaan 2 kappaletta ja molemmat tyttöjä, 3,5vuotta ja himpun yli vuosikas.

Vuosi sitten päätimme vakaasti, että lapsilukumme on tässä ja pari viikkoa takaperin laittelin pieniä vauvanvaatteita järjestykseen myyntiä varten:):):) Yksi silmäys miestäni kohti ja tavarat vietiin takaisin varastoon odottamaan pikkukolmosta.Varasin ajan kierukan poistoon, josta selviydyin kunnialla tänään!!!! Elikkäs yrityslupa tuli samantien....Iiiiiiik ja nyt tuntuu tuliko tehtyä jotakin peruuttamatonta, pärjääkö sitä kolmen alle kouluikäisen kanssa.No oikeasti olen kyllä ihan intona ja onnesta soikeana, nyt kun malttais pongailla ovista, jos vaikka onnistuis poikasiittiöt pääsemääm perille:))) No molemmat ovat tervetulleita jos ovat tullakseen.

-Happy *pää sekaisin*

Vierailija
65/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINTAGMA, iso halirutistus ja mielettömästi onnea! Mun kaksi edellistä haamua ovat nyt 2v9 kk ja 1v1kk. Kyllä niihin haamuihin on vain uskominen. :-) Hienosti Sinulla tärppäsi, kun heti toisesta kierrosta.

Tervetuloa kaikki uudet mukaan. Kivaa kun saadaan uusia kuumeilijoita, niin ei tämä meidän pino kuihdu pois.

Olen hyvin jalat maassa, mutta kaksi viimeistä iltaa olen palellut. Olen molempina iltoina käynyt tulikuumassa suihkussa lämmittelemässä. Nyt on vähän alamasujomotusta, mutta niin oli jomotuksia viime kierrossakin. Jomotus on siis raskauden ja kuukautisten merkki. En viitsi tämän takia hirveästi oireilla spekuloida.

Itse testaan ehkä ens viikolla, mutta vasta sitten kun on täti myöhässä. Negoihin on ärsyttävä tuhlata testejä. ;-) Toivottavasti kierto ei venyis megamaalisen pitkäksi.

Terveisin Ona yk 2 ja kp 26/31-33

Ps. Haluaisin vielä kiittää kaikkia " siskoja" tästä hyvästä hengestä mikä meidän 3-kuumeilevien pinossa on. Tuntuu, että kaikki ovat aidosti mukana. :-)

Vierailija
66/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari viikkoa aktiivisesti taustaillut... (Lue:jäänyt tähän palstaan täysin koukkuun!)

Nyt oli pakko hypätä junaan kun tuo Happy:n juttu kuulosti niin tutulta... Ja ihanan liikuttavaa tuo yhteisymmärrys teillä miehesi kanssa kolmannen tulokkaan suhteen, niisk! =)

Minuakin on siunattu kahdella ihanalla tyttärellä, iältään tässä kuussa täyttävä 4-vuotias ja 1v 4 kk. Tiedän myös vauvan odotuksen varjopuolen, kaksi vuotta sitten elokuussa menetimme poikavauvamme rv 17.

Olen 31- vuotias ja mieheni 33. Meilläkin oli vankka käsitys että vaikeiden kahden viime odotuksen jälkeen lapsilukumme on ehdottomasti tässä, ehdottelin jopa sterilisaatiota. Seuraavassa hetkessä itkin kun " ihan varmat" raskausoireet olivatkin testissä negaa eikä " yllätysvauvaa" (inhoan tuota sanaa!) tullutkaan... Kappas vaan tätä ihmeellista luontoa, niin vaan on vauvakuume nostanut kuitenkin päätään, ei tässä järjellä ole mitään tekemistä kun tunteet vievät täysin mukanaan... Haaveilen jopa suurperheestä...=)

Olen hissukseni kuumeillut jo useamman kuukauden ja alkanut hiljalleen puhua asiasta miehelleni, joka eilen totesi yllättäen että kyllähän se vauva ihana taas olisi...

Ehdin kuitenkin kiikuttaa vauvanvaatteita kirppikselle ja nyt olis kauhee hinku hakea ne takaisin...=) Olen jo suurimman osan vauvantarvikkeista myynytkin sillä ajatuksella että tässä tää meidän lapsiluku nyt on... Mutta ainahan noita vaatteita ja tavaroita saa uusia jos sille näyttää...!

Tässä nyt hiljalleen edetään, tarkoitus olisi aloittaa mahdollinen yritys vasta tuossa ensi alkusyksystä, mutta koskas sitä tietää... Harmitti jo vietävästi kun viime ovis meni " hukkkaan" , itse tunnistan oviksen tosi tarkasti, eipä siis ole ollut ongelmia koskaan raskautuessa, vähän kun peittoa pölläyttää niin vaavi on alkunsa saanut. Esikkoa yritettiin säännöllisen epäsäännöllisesti 4 kk, toka sai alkunsa" yllättäen" , kolmas eka kierrosta (keskenmenon jälkeen jälkitarkastuksessa ultrattiin ja lekuri sanoi että tääl olis kypsä follikkeli, joten het tutkimuspöydältä kotiin vauvantekoon joka tuottikin tulosta). Mutta kamalaa varmasti niilla joilla raskautuminen käy pitemmän kaavan kautta. Eihän näitä asioita voi koskaan laskelmoida. Tiedä vaikka seuraavaa yritettäisi kaksi vuotta tai ei enää saiskaan lapsia!

Mulla on opistettu vasen munatorvi joten ihmeenä olen pitänyt nopeaa raskautumista.

Plussatuulia kaikille teille tän jännitysnäytelmän luojille!

Terveisin,

mamikka

Vierailija
67/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi valtavan paljon onnea Sintagmalle ja koko perheelle!Ja nautinnollista odotusaikaa!

Menin sitten tekemään sen testin, vaikka vasta perjantaina piti testata.Ja negahan sieltä sitten tuli.Kp on nyt siis 28 tai sitten 51, jos välillä ollut tiputteluvuoto ei ollut menkat. Nyt on kyllä tosi masentunut olo, vaikka kuumeilu vasta alussa. Mutta kun edelliset ovat saaneet alkunsa ensimmäisestä ja toisesta kierrosta niin sitä ajattelee, että josko olisi taas niin onnekas.Mulla huolettaa nyt eniten kuitenkin se, etten luultavasti ovuloi ollenkaan.En ole pillereiden jättämisen jälkeen tunnistanut selkeää ovista, joten täytyisköhän jo ottaa yhteyttä gyneen.

Vaikeinta tässä on se, että minulla on ollut selkeitä raskauteen viittaavia oireita, kuten tissit hellänä, painetta alavatsassa ja jatkuva pissalla ramppaaminen.Nyt sitten tietenkin mietityttää, mistä kummasta nämä oireet tuleva, että onko vaikka paha tulehdus tms.Alkais nyt vaan äkkiä ne menkat, jotta tietäis, että ainakin jokin siellä toimii!!

Sori tämmönen masentava kirjoitus, mutta uskon, että tiedätte miltä minusta just nyt tuntuu...En vaan haluais enää ikinä nähdä sitä negatestiä.. :(

Masentunein mielin, Vivian

Vierailija
68/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tarkoituksella ollut hieman " netti pimenossa" . Enkä ole käynyt edes lukemassa. Pysyy hieman järki päässä enkä haihattele turhia.

Oma napa; Eilen meinasi itku illalla päästä kun vuoto alkoit taas, tai eipä se loppunutkaa ole mutta nyt sitten se oli selkeästi verta. Hain jopa

raskaustestin ja testasin, plussaa se vielä näytti. Kumpa nyt vaan jaksaisin sinne ensi viikkoon kun olisi ultra ja saisi selvyyden tähän piinaan... miten siitäkin sitten taas selviää jos kaikki ei olekkaan ok =(

JB72

toivottavasti rv 8+1

Vierailija
69/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sintagmalle onnea haamusta, kyllä se siitä vahvistuu.

Ihanaa, että uusia on tullut paljon mukaan. Jos oma yritys pääsee käyntiin marraskuunlopulla, kuten toivon, on meitä kuumeilijoita vielä jäljellä. Kaikille toivon tietysti mahdollisimman nopeaa siirtymistä kotiloiden puolelle.

Mä olen jäänyt kanssa ihan koukkuun tähän pinoon. Aina kun on sopiva hetki yksin tai lapset ovat riittävän rauhallisia avaan koneen ja käyn kurkistamassa kuulumiset. Yritän vähän kirjoitellakin, että tulisin " tutuksi" . Pelkkä taustailu tuntuu pitkän päälle melkein tungettelevalta niin mukavasti ihmiset kirjoittavat omasta olostaan. Onnea kaikille ja piinaillaan yhdessä.

Äiti1972

Vierailija
70/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jouduitki pari viikkoa piinailemaan ni hyvinhän kaikki meni! Taidatte olla aika hedelmällisiä ku teillä on raskaudet saanu nopeasti alkunsa. Upeeta et jotkut säästyy liialta yritykseltä! Pahalta oikeen tuntuu niiden puolesta jotka vuosikausia yrittää! Taiskin käydä tällä kertaa niin et ku mä rohkaistuin tälle vauvakuumepuolelle ni sä meet jo odotuspuolelle...

Vivian06: Ootko aatellu käydä lääkärillä tarkistuksessa et jos kierto on jotenki sekasin? Mainitsit vaan ettet ehkä oo ovuloinu ollenkaan.

JB72: Toivottavasti vuoto ei tarkota mitään vakavaa ja vaavi pysyy massussa! Voimia ens viikon ultran odotukseen!

Liipelle tsemiä tänpäiväseen inssiin! Tai sehän onki jo ohi joten varmaan hyvin on menny!

Kiva et tänne on tullu muitaki uusia. Mä oon kai vähän sekasin (ainaki näin alkuun) et kuka on kuka yms. mut kyllä täs kohta mukaan päästään kunnolla.

Ite tässä oottelen vaan ens viikon loppupuolta josko ees pääsis testaamaan! Oon tosin testiaikaan just reissussa: rentoutusreissu naisten kanssa. Täytyy ehkä testata salaa jossain vessas jos niin pitkälle päästään.

Nyt esikoisen kanssa jotain puuhaamaan ku nuorempi nukkuu päikkäreitä :)

Tarald yk2 19/n.28 ja dpo en tiiä ku en ymmärrä miten se lasketaan joten voisko joku tarkentaa?

Vierailija
71/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja varovaiset onnittelut Sintagmalle, sä sit sait sen himoitun plussan!!

Vetäydyin toviksi palstalta, nuolemaan haavojani tädin jäljiltä. Hitsi että pänni pari päivää. No, eikun uutta yritystä kehiin. Nyt vaan paukkas päälle epäily endometrioosista. En ole aiemmin asiaa edes ajatellu, eilen tuli kaverin kans puheex kuukautiskivut ja siitä se sitten lähti. Eli mulla eka kunnon vuotopäivä on ihan tuskaa, tärähtelykipua sen verran ettei kävelykään tunnu hyvältä ja kakkiminen on superjärkky kokemus. Vaiva kyl aika uus, ollu vasta muutamas kierros tällaista, eikä ihan joka kerta iske tädin tullessa. Keväältä muistan yhden työporukan saunaillan, joka olis ollu vielä tuskaisempi ilman sitä kokovartalopuudutusta!! =) Pillerit lopetin n. vuosi sitten, migreenin takia. Pilsuthan auttaa endoon. En o ikinä ollu näin kauaa ilman pilsui, siis sen jälkeen kun ekan levyn aloitin 17v. Pillerit lopetti vuodot kokonaan, nykyään vuodan kuin teurassika ekat 3 päivää, sit normisti toiset kolme.

Vauvakuumekin nousi tappiin vasta viimeisen tädin tullessa, alkuun oli tarkoitus vaan pari kiertoo kattoo nappaako vai ei, sit kun tuli se km 5+5, oli ajatus vieläkin että jos nyt sit pari kiertoo vielä ja sit haen hormonikierukan. Enkä perkule hae!!!!! Mut gynellä käyn, jos ei tästä kierrosta tule tulosta. Sit varmaan pieni yritystauko ja keväällä jatketaan. Mä tahdon vielä yhden pikkuisen!

gigi

yk 4, kp8/28

Vierailija
72/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä mä vielä uskalla tuonne odotuspuolelle paljon kirjoitella.

Tarald: DPO = days past ovulation eli jos sulla ovis ollut pe, niin la on dpo 1, su on dpo 2, ma on dpo 3 jne. Eli tänään sulla dpo 5?

Ja vielä sellaista, että totta kai olen onnellinen et plussasin jo yk2 ja surullista että joillakin kestää vuosia mutta ei meidän onni ole muilta pois.

Ei ole juurikaan oireita, siksi tämä tuntuu epätodelliselta...

Katellaan ja odotellaan.

Vierailija
73/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä varmasti vielä vahvistuu. ;)

Ja täällä oli paljon juttuja joihin oisin halunnu vastata, mut oon niin poikki koulupäivän jäljeltä (niinkin vaivaiset kuin 3,5h...) ettei pysy mikään ajatus päässä.

rv 6+5 kuitenkin. x)

Vierailija
74/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sintagma: onnittelut plussasta, toivottavasti pääset tällä kertaa nauttimaan raskaudesta loppuun asti. Ja kuten sanoit, kadehdittavaa tuo kyky tulla raskaaksi saman tien.

Uusille: tervetuloa joukkoon reippaaseen, täällä saa päivänsä kulumaan kumman jouheasti.

Muille: plussatuulia!

Oliko se gigi kuka puhui endosta? Kun luin sun juttua niin se tuntui niin tutulta. Mulla oli about viikko sitten aivan törkeää tärähtelykipua vuorokauden, se jäi hieman kummittelemaan. Tänään on taas ollut samaa ja sen lisäksi repäisykipuja. Ei koskaan aiemmin ollut moista! Repäisyjä mulla on vaan raskaana. Ei kiinnostaisi täällä aataminaikaisessa maassa mennä näille gyneille, ajanhaaskausta!

Oma napa on ihan jees, ihanaa kun ei ole enää PMS oireita! Ne vaan hävisi kierukan mukana. Varsinkin turvotus, se oli aina todella runsasta. Huomenna tai pe on tädin aika ja reippaana taas uuteen kiertoon. Täällä minä kuumeilen vaikka plussaa en odotakaan.

Kiva kun piristätte päivää aivan käsittämättömällä vauvakuumeellanne, tää on parempaa kuin desperate housewives!!!

Lumituuli kp 30/31

Vierailija
75/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä se täti löysi sittenkin tänne...kyllä ärsyttää. Vaikka vähän arvsin sen negan jälkeen. No, kierto oli toiveikas...ja odotukset oli kovat.

Onneksi mies lohdutteli, että ollaanhan jouduttu tekee näitä kahtakin jonkin aikaa...joooo niin ollaan ja siksi kuvittelin, että jos olisi meidän vuoro napsahtaa heti...nyt siis alkaa yk 5... " vasta" .

Jollain muullakin li paskat fiilikset..voimia sinne!!! En nyt muista nikkiä.

JB72 kyllähän tiputtelu voi toisiaan olla ihan " normaalia" , mutta ymmärrän kyllä huolesi. Voimia kovasti!!! Toivottavasti aika rientää kuin siivillä siellä ja ultrasi olisi pian!!!

Tervetuloa gigi takaisin!! mullakin fiilis, että tiadan ottaa netti pimentoa vähän aikaa. Vaikka te kaikki olette ihanasti olleet mukana!!!!!

Taisi olla, että oli mukaan tullut vielä uusiakin päivällä, tervetuloa!

Meikä painuu nyt odottelee sitä tumman punaista ferraria..kun se jo vaaleanpunaisena näkyy...per...kkk..

MR

Vierailija
76/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu Sintagma ja viivan vahvistumista!!!

Vastailen juttuihin myöhemmin, oli tosiaan pari kiinnostavaa :)

Nyt ruuan laittoon....viiuuuh*

Tutti kp -ööö- oli kait 16/n.28 (ja taas ulkomuisti pätkii)

Vierailija
77/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..korjauksena, että useimmiten lähestulkoon jokainen viesti kiinnostaa. Näin palstailuun hurahtaneena ;D

Vierailija
78/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarald:En oo vielä käynyt lääkärissä, kun tämä oli vasta ensimmäinen kierto(poikkeuksellisen pitkä sellainen..)Mutta kuten sanoin, en oo tunnistanu normaaleja järkyttävän kovia oviskipujani.Kaksi edellistä lasta saaneet alkunsa nopeasti osittain hyvän ovistuntemuksen takia. Onkohan kellään kokemuksia, että ovituntemukset olisivat vaikka iän myötä muuttuneet?

MinttuRouva: En tiedä, tarkoititko minua toisena " masentelijana" , mutta ainakin kirjoitin aiemmin sellaisen negavoittoisen viestin. ;) Joo, tiedän kyllä miltä sinusta tuntuu ja toivottelenkin voimia sinulle! Tämä kyllä syö naista aika tehokkaasti. Meillähän oli kummallakin oireitakin...Nyt ei sitten niihinkään voi luottaa!

Terveisin edelleen mollivoittoinen Vivian

Vierailija
79/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, pahoittelut MinttuRouvalle täsin ikävästä saapumisesta! Olin jo niin varma, että saisit vihdoin kanssa plussaa! Ja tsemppiä uuteen kiertoon! ;)

Uusille tervetuloa! Jos saatais vaikka kohta tuonne odotuspuolellekin enemmän sutinaa :)

Omaan napaan ei nyt erikoisempaa sitten viimekerran ;) Vähän ehkä mielialat ailahtelee, saattaa olla tippalinssissä ihan pikkujutuista, hyvistä että pahoista!

PP 5+3

Vierailija
80/93 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vivian06: harmittelu negasta :(

jb72:toivottavasti on jotain normaalia tiputtelua, voimia ensi viikkoon!!!

gigi: pahoitteluni tädin tulosta... sieltä sitä taas noustaan uuteen yritykseen...

mamikalle tervetuloa!!!

mintturouva: voi itku, pahoitteluni!!! :(

Ja omaan napaan: Inssi on takana päin, nyt sitten vain oottelemaan. kaksi tuskasta viikkoa.

kp15/25-32