*3-kuumeilevat viikko 42*
Kommentit (93)
missä siellä prismassa testit on? mä kun niitä jossain vaiheessa etsin ja olen vain kuullut niistä mutta en nähnyt. Millä osastolla ne oikein on?
Noon ja tuosta nuorena lapsen saannista niin mä ainakin sain siitä kuulla. Olin 18v kun esikko syntyi ja kun kerroin raskaudesta äidilleni niin hän ehdotti heti aborttia ja äitin kaveri joka ei normaalisti soittanut minulle niin soitti ja kertoi kuinka hän oli nuorena tehnyt abortin ja oli tosi tyytyväinen siihen. ja lapsen isä sama vastau..tee abortti. no minulla ei todellakaan ollut mitään aikomusta tehdä kun vaavi oli todellkin toivottu ja suunniteltu, vaikka tuolle isä ehdokkaalle tulikin sitten katumus.
sitten ekassa neuvolassa terkkarikin kyseli että oletko kuullut abortti mahdollisuudesta, että sen voi vielä tehdä.(onneksi terkkari vaihtui sittemmin.)
onneksi kaikki sitten totesivat viimeistään kun esikko oli syntynyt että minähän pärjäänkin sen vaavin kanssa ja mä olin ihan sairaan onnellinen, ei häirinnyt vaikka olinkin raskaus ajan ja ekan vuoden vaavin kanssa kaksin ja kolmen koiran kanssa.
no joo tuli vaan mieleen tuo kun pikkupilulta sintagma kyseli.
täällä ovistesti näytti negaa, lämpö oli vähän alhasempi kun eilen, mutta kuitenkin korkeempi kun edellisinä.
kp 14/25-32
synnärillä lasten teholla kun esikko oli siellä niin hoitajat sanoivat (kun vahtasivat kun puin ja vaihdoin vaippaa esikolle) että tuohan käy sulta ihan kun oisit ennenkin tehnyt. niin no olinkin hoitanut pikkuveljeäni vauvasta asti ja kummilapsiani ja hoitolapsia, jotenka ehkä se juu kävi. niin ja olin ollut päviäkodissa kahtena kesänä töissä.
sintagmalle plussa tuulia+++++. pakko nyt tulla plussa että mullakin sitten on jotain toivoa!!!! ilmottele heti tulen tänne puolenpäivän aikaan vahtaamaan.
Ja jotenkin tuntuu siltä, että mulla oli kaikki äidinvaistot tosi pinnalla, tai siis ikinä en oo mitään kasvatusoppaita hirveesti lueskellut ja sain tosi paljon positiivista palautetta terkkareilta jne siitä miten lohdutan vauvaa jne.
Vaikka siis menovaihe oli vielä päällä, siltä osin äidinvaistot eivät olleet kytkeytyneet päälle vielä, niin muilta osin olin tosi luonteva vauvan kanssa jo ensi hetkistä. Ja kakkosen kanssa vielä enemmän.
Tulen sit puolen päivän maissa raportoimaan, tosin tuo millä tuon mahdollisen haamun aamulla tein oli 10-testi ja jos nuo nyt sit ovat 25-testejä, en tiiä...
Vivianille vielä, mulla oli alun perin 50 testiä laatikossa ja nyt ei oo ollenkaan enää ja on yrityskierto 2. ROCK!
Kiva kuulla Liipe sunkin " tarinas" :) Muakaan ei haitannut olla vaavin kanssa kaksistaan, oikeastaan se oli mun valinta :) Ja luulen että kun sain hetken olla " yksin" , niin meillä menee miehen kanssa nyt tosi hyvin! Välillä kyllä nyt kaduttaa, ettei oltu koko aikaa yhdessä, mutta eipä sille enää mitään voi. Mies kyllä kävi säännöllisesti joka viikko meitä moikkaamassa :) Ja mäkin sain vaan positiivista palautetta kaikilta neuvolassa ym. Mulla on 6v täyttävä pikkusisko ja sitä oon hoidellu vauvana ja vähän isompana! Että oli ihan realistinen käsitys siitä, millaista se vauva-aika on ;)
Sintagmalle plussatuulia!! Kyttään täällä sit kanssa! ;)
Mites MinttuRouvan laita? Entä Miritli?
PP 5+2
..tahtoisin tietää missä " osastolla" ne testit Prismassa sijaitsee (Jota Liipekin tiedusteli). En meinaan onnistunut löytämään!?
Tutti kp 15/n.28
Meidän Prismassa ne on ainakin siteitä ym vastapäätä. Samassa välissä on vessapaperit ym., sitten on hammastahnat ym ja jotain pesuaineita. Siinä samassa hyllyssä testien kanssa on kaiken maailman luontaistuotteita ym kaiken maailman vaivaan. Jos nyt yhtään on samalla tavalla eri prismoissa? Toivottavasti oli ees jotain apua :)
Mä olen nähnyt/ostanut niitä testejä mm. siellä missä terveyssiteitä. Myös kortsujen lähellä... Niin ja yleensä ylähyllyllä :) Miksiköhän?
Musta ne ovistestit on ainkin hyviä ja halpoja 10 kpl muistaakseni 16,90 ja mä olen pokkana vielä leikannut ne kahtia ja hyin on toiminut...tai siis näyttänyt.
Täällä ei edelleenkään MITÄÄN uutta mihinkään suuntaan!!!!!
MR
MR: Se on ainakin hyvä, ettei tätiä näy! :) Kyllä se plussa saattaa hyvinkin vielä tulla!
Meidän Prismassa ne raskaus- ja ovulaatiotestit on kyllä melkein alahyllyllä. Raskaustestit on punavalkoisessa pakkauksessa ja ovulaatiotestit liilavalkoisessa.
Sintagman testikuulumisia odotellessa! ;)
ON: Kuvotus on kova, painoa lähteny kilo ja väsyttää ihan 24/7.
Hulda rv 6+4
..juuri sieltä siteiden ja kortsujen luota etsiskelin..enkä löytänyt vaikka kuinka tuijottelin. heh. Jospa oli väliaikaisesti loppu tai jotain. No onneks apteekista saa ja kai Cittarissakin jotain..Kiitos vast.! Eikä kyllä itellä vielä ajankohtaista, ovis vasta oli :)
sieltä siteiden luota minäkin etsin ja kävin vielä vauvatarvike puolellakin mutta mitään luontaistuotteita en nähnyt jotenka voisi olla semmoisten luona... oisivat jokseenkin halvempia nuo ovistestitkin kun en kerennyt netistä tilaamaan kun unohtui, mutta ostin sitten apteekista sika kalliita.
Missäs sintagma on...? Mitähän se testi näytti?
Löysin tarjoustalosta rfsu-testejä 4,5¿ 2kpl.
Niissä ei missään sanota että mihin reagoivat tai siis kuinka suureen määrään mIU/ml. Lukee vaan et sais tehdä sinä päivänä kun menkat pitäs alkaa.
Testin tulos...... Eipä voi sanoa suuntaan tai toiseen :-P
Kai se on pakko odottaa huomiseen...
Ihan kuin haamuviivan ääriviivat näkyisivät... Muttei mitään varsinaista haamua.
Siinä luki että puolen tunnin sisällä pitäis tulos tarkistaa ja sen jälkeen ei enää, nyt kulunut ehkä 20min testauksesta ja kyllä siinä taitaisi joku hailakka olla. En nyt haamuksi sanoisi mutta ehkä joku wannabe-haamu.
Eli ei ihan täysin puhdas nega...
Huomen aamuna mulla on sit varmaan kaikkein jännimmät paikat koko tässä megakierrossa.
Jos tämä haamu olisi siis haamu niin nyt voisi olla dpo jotain 12...? Tai ehkä 13?
IIIIIIIIIIKKK nyt pitää olla innostumatta vielä. Ainakin huomiseen. Kun ei tuosta nyt voi juuta eikä jaata sanoa!!!!!
Mites MinttuRouva, koska meinaat testata?
Jos sulla viimeksikin näkyi vasta 2vkoa oletett menkk alkamisajasta niin eihän tässä hätiä mitiä!! Mullakin piti menkat alkaa 6pv sitten!
Miritli, missä luuhaat? Meinaatko testailla?
Sintagma kp 32/?, dpo 13?, yk2
nyt pitää sitten jännätä huomiseen aamuun. kyllä jännäksi menee mutta saisi se haamu sieltä tai kunnon plussa tulla huomenna. onnea nyt huomiseen sitten sintagma.
Kylläpä ne testit nyt koittelee sua Sintagma! Noista RFSUn testeistä on kyllä monella ollut pahaa sanottavaa, kun näyttää kuulemma lähes aina haamua. Mutta jos siinä on punaista, niin sittenhän sen voisi plussaksi tulkita ;)
Mites Miritli, eikös sun pitänyt kanssa piakkoin testailla?
Millois MR tekee uusintatestin?
Tyylipuhdas nega oli testin tulos. Miksi sitten tätiä ei kuulu.... Masentaa... Koitan antaa asian nyt olla ... Eiköhän se täti sieltä tupsahda, tulis nyt, taidan olla hullu kun rupeen tälläseen puuhaan...
*Haavojaan nuoleva Miritli* Kp 31/28 yk3 kohta 4
Kysykää niistä testeistä..mä ainakin olen kehdannut kysyä. Malmilla oli ainakin joskus vuosi kaks sitten ihan ylähylyllä siteiden vieressä . Ja niin taisi olla Jumbossakin viimeksi ylähyllyllä...mutta osasto taisi olla kempparipuolella...oliskohan ollut rasvoja vieressä... Siis Prisma.
Jaa, testata.... Niin kamala pettymys tuli sunnuntain negasta, etten tiedä uskallanko testata ollenkaan!!!!! En tajua miten otin sen niin! Jo, ei ainakaan vielä ole sitä kuuluisaa tuhrua...eikä vuotoa eikä mitään oireitakaan enään kourimisia tms... Ehkä tää kierto on vaan todllinen hormooni häiriö.
nyt menossa siis 37/29-39 dpo 16 (ovistestin mukaan) mutta voi olla siis vasta 14-15. Ja tosiaan mulla on yksi apteekin testi kaapissa AJATELKAA KÄYTTÄMÄTTÄ!! Ollut sunnuntaista asti. Suorastan pelottaa sen esille otto. Jos tarvis testata niin ehkäpä perjantaina.
Aiha, Pikkupilu ja ketäs muita oli jo odottavalla kannalla...voimia väsymykseen ym. oireiluun!
Muille: piinausvoimia ja bongausvoimia...kaikkea mahdollista!!!
MR
Mä löysin tarjoustalosta noita testejä vauvaosastolta, sieltä missä tutteja yms., roikkui sellaisesta tangosta.
Mut tosiaan mä en ite noihin rfsu:n testeihin uskaltanu turvautua, kun käytin tuota haku-toimintoa sanalla " rfsu" ja se johti aina vaan linkkeihin joissa kerrottiin, että antaa haamuviivaa yleensä aina. :/
Mä vannon apteekin omaan vaikka se onkin vähän turhan tyyris. Mut sen voi ainakin sit rikoa ja tihrustaa vielä kerros kerrokselta erikseen... x)
Sintagma, Mirliti ja MinttuRouva: Ai kettu että muakin oikein nipistelee jännityksestä ku vahtaan täältä viesteistä että mitä teille kuuluu ja miltä testaukset näyttää bdbdbdbd ! Voi hurja. Tulisi sitten nyt tosiaan niitä selkeitä plussia tai ne pirun puolukkapäivät; se on sitten raastavaa ku kp:t paukkuu missä sattuu eikä mitään kuulu jos on kuuluakseen :( Koittakaa jaksaa immeiset :)
Kyseltiin siitä esikoisen maailmaantulosta ja sukulaisten ym. reaktioista: Meille sanottiin pääsääntöisesti että " no onhan sitä jo odotettukkin" , kun me kerrottiin joskus viikon 12 tietämissä. Osa ystävistä taas oli toisesta ääripäästä, kuten " me ajateltiin että te nyt viimeisinä alkaisitte mitään lapsia vääntämään" etc. Oltiin oltu yhdessä 5 vuotta kun esikoinen syntyi ja ikää mulla oli silloin 23-vuotta ja mies vuoden vanhempi. Naimisiin mentiin vuonna 2000 heinäkuussa ja positiivisen raskaustestin tein tammikuun alussa 2001. Silloin se raskaus ikäänkuin napsahti tosta vain, tokasta kierrosta vaikka olin sen 4 vuotta syönyt niitä pillereitä. Toista lasta sitten tekemällä tehtiin 7 kuukautta. Se johtui yksinkertaisesti siitä, että hakeuduin gynen vastaanotolle kun ei menkkoja yhtäkkiä enään kuulunutkaan 2 kuukauteen vaikka pillereitä söin ja raskaustestit näyttivät yhtenään negaa. Oli sitten kohdun limakalvot syystä tai toisesta kuivuneet melkein kokonaan (muistaakseni limakalvoa oli jäljellä 1,5 milliä). gyne oli sitä mieltä että heti kannattaa aloittaa toisen lapsen yrittäminen jos meinaatte enään ikinä toista lasta saada. Veikkaili että tärppiin voi helpostikin mennä se 1-1,5 vuottakin mutta sen 7 kuukautta se sitten todellisuudessa otti.
Ai kamala miten pitkä jaaritus tästä tuli... ;)
Ai niin, vien vielä vähän palstatilaa teiltä muilta ;). Eli mä olin aivan pystymetsästä repäisty kun esikoinen tähän maailmaan tuli. Meillä ei ollut suvussa pieniä lapsia silloin vielä eikä ystäväpiirissäkään. Eli en todellakaan osannut odottaa yhtään mitään mitä tuleman pitää. Ruusunpunaiset lasit riisuttiin multa hyvin pian lapsen syntymän jälkeen; olin kuvitellut että lapset itkee vain silloin kun niillä on nälkä. Ja kuvittelin että maitoa tulee rinnoista niin paljon kun tarvii tulla. Ai kamala kun näin jälkeen päin ajattelee niitä aikoja niin kyllä meidän tyttö todella opetti vanhemmilleen millaisia ne lapset oikeasti ovat :)) Muistan vain tytön ekakuukausista sen että elämä oli ihan sumuisaa ja pahimpina hetkinä ns. " etsin lapsesta palautusosoite-tarraa ja manuaalia" . Se varmaan kuvaa parhaiten tiivistettynä mun sen hetkistä olotilaa silloin. Toisen lapsen kohdalla kaikki oli jotenkin rennompaa ja helpottavaa kun tiesi vähän mitä edessä on. Osasin jopa nauttiakkin vauva-ajoista.
ON: Ei mitään uutta. Odotan vain että olisi jo lauantai että pääsisin testaamaan!!!!!!
Ansku78 yk5 ja kp24/28
Ja vielä piti sanoa että mä en koskaan tuntenut itseäni kovin nuoreksi äidiksi! Tiesin asioista paljon enemmän kuin moni vanhempi ensisynnyttäjä. Oli hauskaa synnärillä osastolla, kun eräs toinen mua vanhempi ensisynnyttäjä kyseli multa koko ajan ohjeita ym, kun mun vauvanhoitojutut kuulemma näytti niin luontevilta ;) Että ei se ikä niin se ratkaiseva juttu ole :)
Tuuppa sit Sintagma ilmottelee mitä testi näyttää! Mä sain sillä prsiman pregent-testillä sen haaleen haamun kp29/29-34 ja oletetusti ol noin dpo 13, saattoi olla hiukan vähemmänkin tai sit ei. Ja sit tummemman dpo15 :)