Pronssihääpäivämme on parin viikon päästä. Kerro, mikä on suosikki kakkusi ja ruoka, jota tarjoaisit. Mikä lahjaksi puolisolle?
Kerro myös mistä saa tilata/ostaa suosikkikakkuasi, ja mitä se sisältää.
Ruokaehdotuksia olisi kiva saada uusia ideoita. Netti on ohjeta pullollaan, mutta haluankin palstalaisten ehdotuksia.
Tarjoilu on vain meille kahdelle kotona.
Mikä olisi hyvä lahja puolisolle?
Kommentit (73)
Igorin kana, joka on unohtunut uuniin ainakin tunniksi yliaikaa. Ja ehdottomasti sitruunainen juustokakku jossa juusto on korvattu rahkalla.
Suklaa-appelsiini juustokakku
Raparperibritakakku
Vierailija kirjoitti:
Igorin kana, joka on unohtunut uuniin ainakin tunniksi yliaikaa. Ja ehdottomasti sitruunainen juustokakku jossa juusto on korvattu rahkalla.
Tämä on hyvä. Itse leivoin viimeksi rubiinihääpäivänä täytekakun, vaimo tykkäsi.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko vuosissa on pronssihäät?
20 vuotta
Jos haluan ilahduttaa miestäni, teen hänen herkkujaan eli jotain kalaa ja jälkkäriksi sitruuna-marenkitorttua. Teen aina ruuat itse, enkä tilaa valmista.
Mistä sinun puolisosi pitää? Eihän me voida sitä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluan ilahduttaa miestäni, teen hänen herkkujaan eli jotain kalaa ja jälkkäriksi sitruuna-marenkitorttua. Teen aina ruuat itse, enkä tilaa valmista.
Puolisoni on kaikkiruokainen. Hän pitää kaikista tekemistäni ruuista. Siksi en tiedä, mikä olisi hänen mielestä erityisen juhlava ruoka.
Jotain tavallisuudesta poikkeavaa haluaisin laittaa.
Onko lisää ehdotuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni on kaikkiruokainen. Hän pitää kaikista tekemistäni ruuista. Siksi en tiedä, mikä olisi hänen mielestä erityisen juhlava ruoka.
Onko lisää ehdotuksia?
Mikä vika noissa jo ehdotetuissa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lisää ehdotuksia?Mikä vika noissa jo ehdotetuissa on?
Missä noissa ruuissa? Yksi ainut ruokaehdotushan tässä ketjussa vasta on.
Pari kakkuehdotusta, ne lasken jälkiruuaksi.
Sushia alkupaloiksi ja pääruoaksi kanaramenia. Ja tietty puikoilla syötte, jos ette osaa opettelette.
Molemmat on helppo tehdä itse.
Syömme kanaa ja sushia arkena usein.
Haluaisin jotain muuta laittaa juhlapäivänä.
Sellaista, joka ei olisi niin arkipäiväistä.
-ap
Uunissa paahdettuja kasviksia, kalaa ja keitettyjä perunoita, ehkä kevätsipulia voisulan kanssa, jälkiruoaksi mansikoita ja jäätelöä
Kasvislasagne yrteillä
Salaattia
Jälkiruoaksi vaikka marjoja tai meloneita
Grillaat burgerit tai teet karjalanpaistia ja leivon karjalanpiirakoita, jos kerran miehesi on kaikkiruokainen ja tykkää kaikista tekemistäsi ruuista, etkä tiedä, mikä olisi hänen mielestä erityisen juhlava ruoka. Jos kerran sushi ja kana ovat teillä arkiruokia ja jotain tavallisuudesta poikkeavaa haluaisit laittaa, niin hampurilaiset grillistä tai perinteisiä uuniruokia. Tai tilaat miehellesi jotain woltista.
Entäs jos jätät tämän täysin miehesi vastuulle? Hän voisi viedä sinut kunnon illalliselle, vai tekeekö hän sitä muutenkin usein?
Vierailija kirjoitti:
Uunissa paahdettuja kasviksia, kalaa ja keitettyjä perunoita, ehkä kevätsipulia voisulan kanssa, jälkiruoaksi mansikoita ja jäätelöä
Nyt alkaa lämmetä. Suunta on oikea.
Kesäaikaan on tosiaan kaikkea tuoretta myytävänä.
Mansikat on hyvä idea. Pidämme myös kevätsipulista.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Igorin kana on kyllä hyvää, mutta ei erityisen juhlava ruoka. Tuo juustokakku sen sijaan kuulostaa einomaiselta jälkiruualta.
Ehdotuksia kysyn. Kommentoijalle nro 1 kysymys: mitä törkeää siinä on?