Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teette kauniita korvapuusteja???

16.10.2006 |

Harjoittelinpa taas eilen korvapuustien leipomista... Osa kaatui kyljelleen, osa aukesi muuten vain muodottomaksi eli kivan näköisiä eivät olleet :( Niksejä todella kaipaisin tähän hommaan. Miten teette kauniita keskikokoisia puusteja, jotka näyttäisivät suunnilleen siltä kuin kaupan valmiit (esim. Kotiuunin korvapuustit)? Haluaisin joskus kehdata tarjotakin tekeleitäni jollekin... :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä syystä, että kun painat niihin kolon keskelle (siis kun olet siirtänyt pullan pellille ja painat siihen sen loven) niin et ole saanut painettua aivan keskelle ja sen takia pulla kellahtaa. Eli paina molemmilla peukaloilla tasaisesti aivan pullan keskeltä niin saat sen menemään keskelle. Harvalla puustit onnistuu aina nätisti :)

Vierailija
2/6 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä painan ihan sellaisen tavallisen ruokailuveitsen tylpällä jauhotetulla päällä kolon ihan melkein peltiin saakka. Näin kolo pysyy paikallaan, eikä pulla aukea. Ja sen kaatumisen estämiseksi on siis tietty tärkeää, että pulla on " tasapainoinen" , eli kolo on keskellä. Voihan sen toki sormellakin painaa alas asti, mutta minusta veitsi on näppärämpi ;)

Kun niitä korvapuusteja leikkaa siitä pötköstä, niin kannattaa leikata vain ihan vähän kolmionmallisia, eli siis suoria eikä jyrkkiä kolmioita vaan sellaisia pikkuisen suippenevia ja sitten se kapeampi puoli ylöspäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun korvapuustit on aina raksamiehen nyrkin kokoisia =O

Millä niistä saa pieniä sieviä? Vaikka kuinka yritän niin puolen litran taikinasta saa muutaman puustin heh....

Täytyykö tehdä 2dl taikina ja koittaa kaulita se pöydän pituiseksi?

4/6 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa laittaa raesokeria paljon, se peittää kauneusvirheet ainakin osittain :)

Vierailija
5/6 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä leikkaan aina sahanteräveitsellä palat, ja aika reilusti kolmion mallisiksi. sitten vedän peukaloilla puustin keskeltä reunoille päin.. ikäänkuin litistän pullaa. näin olen joskus nähnyt konditoriaopiskelijoille opetettavan! =)

Vierailija
6/6 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullataikina (puolen litran) jaetaan kahteen osaan, ja kaulitaan erikseen isoiksi levyiksi. Rullataan niin, että tulee pitkä ja ohut pötkö..

ja leikataan kolmioiksi, sen verran varaa kärkeen, että ei katkea siitä kärjen ohuesta kohdasta kun painetaan kahdella sormella keskeltä reunoille päin, kuten joku jo selittikin. :)

Taikinassa ei saa olla liikaa kananmunaa. Tai liika vähän jauhoja. Tuppaavat leviämään liikaa muuten. Ja lihaveistä minäkin käyttelen leikkaamiseen, ja olen saksiakin nähnyt käytettävän.

Yksi keino on kiertää ongelma, tekemällä levy perinteiseen tapaan ja taittamalla se kahtia, sitten leikkaamalla pitkiä suikeroita, ja kierittelemällä ne ensin rullalle molemmista päistään eri suuntiin, ja sitten rulla kiekurapullaksi menee melkein itsestään. Tulee takuuvarmasti kauniita aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä