Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisten viidenkympin villitys? Millainen se on?

Vierailija
16.06.2022 |

Millaisia nämä ovat olleet? Alan itse epäillä että tällainen on nyt tulossa vaikken ihan vielä 50 olekaan.

Kommentit (425)

Vierailija
381/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut kävellä pitkiä matkoja. Tosi villiä.

Joko löytyy painoliivi?

Vierailija
382/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se on sellanen näyttämisenhalu sekä itselle että muille, että on vielä fyysisesti hyvässä kunnossa. Eli olen alkanut käydä kuntosalilla, lenkkeillä entistä enemmän ja muutenkin tehdä kaikki mahdollinen näyttääkseni nuorelta (no tämä ei kyllä itselläni tarkoita mitään kauneusoperaatioita vaan esim. kallista kosmetiikkaa). Kremppoja on enemmän kuin nuorena, mutta sitä en haluaisi myöntää edes itselleni - MÄ OLEN VIELÄ JUMALAUTA NUORI! 😫😂

Sama. Välillä kyllä ärsyttää, kun ei pysty kaikkeen mitä haluaisi, kun omissa ajatuksissa on vielä nuori ja vetreä, mutta kroppa on täynnä vuosien varrella hankittuja kremppoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naisten ulkonäkövaatimukset yms. olivat jokin aika sitten täysin patriarkaatin aikaansaamia ja olemassa niin sanottua male gazea varten. Nyt niitä samoja juttuja ylläpidetään vapaaehtoisesti itsensä vuoksi. Nää on tosiaan näitä :D 

Vierailija
384/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onnittelen! Olet oikealla tiellä."

Tästä en tiedä, mutta tunnen olevani päinvastainen kuin "voimaantuneet naiset". Sensijaan että etsisin itseäni miesten seurasta, käännyn näköjään voimakkaasti sisäänpäin. Tarvitsen enemmän omaa aikaa, omaa seuraa, omia juttuja. Olen 30 vuotta miellyttänyt omaa kumppania, mutta jotenkin alan voimakkaasti väsyä. 

Siksi etsin itseäni sielutasolla, koska tuntuu että kehollisesti olen ollut jo pitkään tosi haavoittunut. 

Carl Jung aikoinaan sanoi, että ihmisellä on 2 eri tehtävää eri elämänvaiheissa, ekalla puoliskolla toteuttaa itseään ulkomaailmassa ja rakentaa itselleen mieleisensä elämäntapa, ja toisella puoliskolla kääntyä sisäänpäin, kasvaa lopulta omaan koko persoonallisuuteensa integroiden psyykeensä myös alitajunnassa olevat "varjot". Niitä varjoja ei voi nuorena päästää mieleen liikaa, koska ne haittaisivat itsenäisen elämän rakentamista ja ponnistelua esim. uratavoitteiden perään. Samoin maailmassa menestymiseen usein tarvitaan projektioita, jotka saavat maailmalliset tavoitteet näyttämään palkitsevammilta kuin mitä ne lopulta on - muuten ei niitä viitsisi tavoitella ollenkaan. Neljänkympin jälkeen on aika antaa projektioiden kuolla, ja varjojen tulla alitajunnasta integroiduksi tietoiseen mieleen. Juuri tuollainen henkinen etsintä on siis se paras mahdollinen tapa käyttää elämän toista puoliskoa, kun taas epätoivoinen takertuminen ensimmäisen elämän puoliskon tapaan elää johtaa lähinnä lisääntyvään turhautumiseen ja ahdistuskeen vanhenemisesta.

Vierailija
385/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalinen riehaantuminen ennen vaihdevuosivaivoja

Tutkimuksessa jonka voi ladata linkin sivulta PDF muodossa (sininen iso suorakaide oikeassa ylänurkassa tekstillä 'Download full-text PDF') selvitetty tätä ennen vaihdevuosivaivojen alkua ilmenevää seksuaalista riehaantumista.

Kuva 1 esittää estradiolitasojen (Oestradiol, musta jana) alenemisen hedelmällisessä elämänvaiheessa, jonka lopulla tasot palautuvat noin 1-2 vuoden ajaksi, joka jälkeen alkaa estradiolien romahdus joka johtaa vaihdevuosivaivoihin ( menopausal transition) ja lopulta menopaussiin.

Riehaantuminen on wanhenevissa naisissa siis systemaattinen piirre.

Yhteenvedossa mainitaan muun muassa oireet "changes in mood and cognitive functions" se on selvällä suomenkielellä "seksí ei enää kiinnosta, ja aivot taantuvat".

https://www.researchgate.net/publication/367129256_Estrogen_fluctuation…

Vierailija
386/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko, että koskaan kokisin mitään tuollaista. Olen aina ollut ujo ja estynyt ja en nauti huomiosta, vaikka olenkin melko nätit. En edes muista,e ttä äidilläni oli mitään vaikka hän aina sanoo että viiskymppiset oli hänen elämänsä parasta aikaa.

Vierailija
387/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalinen riehaantuminen ennen vaihdevuosivaivoja

Tutkimuksessa jonka voi ladata linkin sivulta PDF muodossa (sininen iso suorakaide oikeassa ylänurkassa tekstillä 'Download full-text PDF') selvitetty tätä ennen vaihdevuosivaivojen alkua ilmenevää seksuaalista riehaantumista.

Kuva 1 esittää estradiolitasojen (Oestradiol, musta jana) alenemisen hedelmällisessä elämänvaiheessa, jonka lopulla tasot palautuvat noin 1-2 vuoden ajaksi, joka jälkeen alkaa estradiolien romahdus joka johtaa vaihdevuosivaivoihin ( menopausal transition) ja lopulta menopaussiin.

Riehaantuminen on wanhenevissa naisissa siis systemaattinen piirre.

Yhteenvedossa mainitaan muun muassa oireet "changes in mood and cognitive functions" se on selvällä suomenkielellä "seksí ei enää kiinnosta, ja aivot taantuvat".

https://www.researchgate.net/publication/367129256_Estrogen_fluctuation…

Kuulostaapa synkältä. Itsellä menopaussi jo takana pari vuotta sitten, enkä ole mitään muita oireita kokenut, kuin menkkojen loppumisen. Seksin perään en ole koskaan ollut niin kovin vahvasti, sekään ei ole muuttunut mihinkään suuntaan missään vaiheessa. Edelleen demiseksuaali, eli seksi kiinnostaa vain jos mieheen jonka kanssa sitä olisi, on hyvä ja turvallinen tunneside.

Vierailija
388/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naisten ulkonäkövaatimukset yms. olivat jokin aika sitten täysin patriarkaatin aikaansaamia ja olemassa niin sanottua male gazea varten. Nyt niitä samoja juttuja ylläpidetään vapaaehtoisesti itsensä vuoksi. Nää on tosiaan näitä :D 

Eri ryhmillä on erilaisia ajatuksia. Itse olen sitä ryhmää, että pidän esimerkiksi meikkaamista, hiusten värjäämistä ja korkokenkiä etuoikeutena johon miehillä ei ole mahdollisuutta. Eikä häiritse miesten katseet tai edes puheet kunhan eivät koske. 

Vierailija
389/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin rouvalla villitys alkoi sillä, että alkoi antamaan minulle pesää kun ei kotona saanut. Vähän oli sellainen puuma fiilis kun olen 15 vuotta nuorempi, mutta kun rouva on ihan tiimissä kunnossa kelpaa kyllä.

Vierailija
390/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta henkinen kasvaminen on ihmiselle yksi suurista elämäntehtävistä. Seksin ja ulkoisen timmiyden kanssa riehuminen vaikuttaa niin erilaiselta kasvamiselta, mitä elämältä haen. 

Murrosikä ja teiniys olivat aikaa, jolloin ulkonäkö ja ulkoisen huomion tarve olivat tärkeitä. Nyt haluan löytää itsevarmuuden sisältäpäin. Kuka minä olen? Mitä oikeasti haluan? (En ainakaan jotain tyhjää seksiä) Mikä on minun sieluni tila ja tahto?

Onko nykyinen aika jotenkin pinnallisempaa, tyhjempää? Mitä noista irtosuhteista oikeasti saa?

Vierailija
391/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Carl Jung aikoinaan sanoi, että ihmisellä on 2 eri tehtävää eri elämänvaiheissa, ekalla puoliskolla toteuttaa itseään ulkomaailmassa ja rakentaa itselleen mieleisensä elämäntapa"

Tämä vaikuttaa juuri sellaiselta kehitykseltä, jota elämältä nyt viisikymppisenä naisena etsin. <3

Vierailija
392/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta henkinen kasvaminen on ihmiselle yksi suurista elämäntehtävistä. Seksin ja ulkoisen timmiyden kanssa riehuminen vaikuttaa niin erilaiselta kasvamiselta, mitä elämältä haen. 

Murrosikä ja teiniys olivat aikaa, jolloin ulkonäkö ja ulkoisen huomion tarve olivat tärkeitä. Nyt haluan löytää itsevarmuuden sisältäpäin. Kuka minä olen? Mitä oikeasti haluan? (En ainakaan jotain tyhjää seksiä) Mikä on minun sieluni tila ja tahto?

Onko nykyinen aika jotenkin pinnallisempaa, tyhjempää? Mitä noista irtosuhteista oikeasti saa?

On mahdollista pitää huolta kunnosta/terveydestä/ulkonäöstä JA henkisestä kehityksestä. Itse panostan noiden lisäksi myös esimerkiksi läheisiin ja urakehitykseen. 

En ole kokeillut irtosuhteita, mutta esimerkiksi pitkän avioliiton jälkeen ei välttämättä halua ainakaan heti sitoutua vakavaan suhteeseen. Himot eivät silti katoa, jos niitä on. Kaikilla ilmeisesti ei ole, ainakaan yhtä vahvoina. 

Vierailija
393/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän harmi,  kun mihin ne miehet silmänsä

pistävät , jos nainen pynttää houkutuslinnuksi 

vain itsensä takia kadulla kulkiessa.

Sama on toisinpäin, kun miehen

hauikset pullistelevat

naisen kiiman aikaansaamiseksi.

Vierailija
394/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän iso poika kuin urosfasaani,

käytä hyväksesi, alista oman halusi alle

parillisessa elämässä

elävää isoa tyttöä.

Lakanapyykki pestään kotona, ei naapurissa.

Vierailija
395/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä että nainen lakkaa viimein noudattamasta niitä kaikkia naisille asetettuja, elämää rajoittavia kirjoittamattomia sääntöjä ja tekee mitä itse haluaa.

Mitähän nämä ovat, kun kaikki laittautumiseen ja muutenkin ulkonäköön liittyvä kuulemma tehdään itsensä vuoksi tai siksi, kun se on kivaa. Ei miesten tai kenenkään muun takia. 

Itsensä ja toisten naisten. Miehiä saa ilmankin. 

Ihme että on kuitenkin tärkeää "näyttää hyvältä ja seksikkäältä" esim. treffeillä miehen kanssa, alusvaatteetkin on hyvä olla seksikkäät eikä mallia mummo. Kai sekin on itseä varten :D Nää on näitä mentaaliakrobatioita. 

Joo, mutta sun on hyvä erottaa siinä ihan kaksi eri asiaa. Ne seksikkäät alusvaatteet eivät ole miehiä varten, vaan sitä naista ja sitä yhtä miestä varten. Kyllä se yksi mieskin on todennäköisesti valinnut treffeille ylleen ne ehjimmät ja puhtaimmat kalsarit. 

Vierailija
396/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole kokeillut irtosuhteita, mutta esimerkiksi pitkän avioliiton jälkeen ei välttämättä halua ainakaan heti sitoutua vakavaan suhteeseen. Himot eivät silti katoa, jos niitä on. Kaikilla ilmeisesti ei ole, ainakaan yhtä vahvoina. "

Näinhän se juuri on, kaikilla ei ole tarvetta seksielämään. Tai se seksielämä on olemassa, mutta vain yhden ainoan ihmisen kanssa, johon on turvallinen kiintymyssuhde. On ihmisiä, jotka eivät edes kykene seksisäätöihin, aiempien traumojen tai muiden seikkojen takia.

Ulkonäkö ja henkisyyden kehittäminen eivät tietenkään sulje toisiaan pois. On vain eri asia, mikä on ulkoisen olemuksen kohottamisen todellinen motiivi. Onko se hyvä olo vai miehen hyväksyntä. Olen kasvamassa suuntaan, jossa kehitän fysiikkaa omaksi ilokseni. 

Vierailija
397/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On takuulla paljon naisia, joille tuo seksuaalinen riehaantuminen on tosiasia.

On täkeää myös tiedostaa, että on paljon naisia, joille näin ei ole. On naisia, jotka haluavat kehittää itseään toisenlaiseen suuntaan. Löytää paremman mieli-kehoyhteyden. Löytää todella sen, kuka sisimmässään on. On motiivi lukea, opiskella, kehittää henkistä tietoisuutta. Kaikki viisikymppiset naiset eivät halua seksiseikkailuita, eivätkä ole mitään puumia. Toivottavasti tämä tosiseikka tiedostetaan.

Vierailija
398/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 50 villitys näyttäytyy sillä tavalla että olen koko ajan lettu levällään, matkoja Afrikan maihin, esim Gambiaan. Yöpöydän laatikot pursuavat mitä erikoisempia laitteita ja dildoja, jatkuvasti on joku perssiissä tai pimperossa pörisemässä. Mulukku on mielessä 247, unetkin täyttä jyystöä. Alkaa olla henkisesti raskasta mutta tuskin tämä ikuisuuksia jatkuu.

Vierailija
399/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kannattaisi luopua jo paljon nuorempana mikäli kenkä sillä tavalla puristaa ?

Vierailija
400/425 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehistä luopuminen.

Eikös kannattaisi luopua jo paljon nuorempana mikäli kenkä on sillä tavalla puristanut ?