Katselin vähän huippulukioihin hyväksyttyjen nimilistoja
Tein seuraavanlaisia havaintoja esim. Ressun ja Norssin hyväksyttyjen nimistä. Käytännössä kaikki olivat suomalaistaustaisia. Reissumiehiä ei paljon näkynyt. Myöskään alempien sosiaaliluokkien suosimia nimiä, joissa k korvataan c:llä ei ollut juuri nimeksikään.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Siis kyylääkö joku lukioiden nimilistoja, vaikka ei itse ole menossa lukioon?
Jotkut on sairaalloisen uteliaita. Yksi vanha mamma sanoi :" kyllä minä olen ainakin tiedonhaluinen" 😂. Tosielämän ullataalasmaa. Levitti jopa varmana tietona jonkun olevan pedof. Hyvä ettei syytteeseen päätynyt "tiedonhalullaan". Olisi kyllä saanut päätyä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä lukiolla? Kävin itse pienen maalaislukion, kirjoitin hyvät paperit, pääsin HY:n valtsikaan, valmistuin, nyt hyvässä virassa hyvällä palkalla. Opiskelukavereistani puolet oli tismalleen samalla taustalla kuin minä.
Paljonkin väliä. Nimenomaan hyvä pieni maalaislukio voi olla ihan huippupaikka. Olen jo meidän yläasteestakin vaikuttunut. Ei ole moitteen sanaa, enkä ole herkkä säästelemään jos on.
Mun molemmat lapset on käyneet Ressun lukion. Toinen on nyt abi siellä.
He on molemmat ulkomaalaistaustaisia mutta et sinä sitä heidän nimestään näe.
Siellä on aika paljon mm kiinalaistautaisia, venäläistaustaisia ja ib-puolella enkkunatiiveja.
Ja ihan on mustaihoisiakin. Jos niitä nyt maalitat.