Milloin voi olla varma että apteekin Almiron peptid sopii?
Olen ollut viikon maidottomalla ja munattomalla, kun vauva sai voimakkaan nokkosrokkoreaktion tuttelista (muutamasta teelusikallisesta)
Pätevällä allergialääkärillä on käyty ja nyt testataan Almiron peptin sopivuutta. Koska vauva ei suostu/osaa juoda pullosta, niin on saatu annettua vasta kahtena päivänä muutama lusikallinen ja kun tottui makuun niin eilen 20 ml.
Poskeen tuli ensimmäisellä kerralla " karhea" läikkä. Toisella kerralla ei mitään ja eilen tuli toiseen poskeen karheutta. Ei kuitenkaan punoitusta eikä mitään voimakasta reaktiota. Kakka toistaiseksi normaalia, samoin nukkuminen.
Kuinka paljon olette antaneet kerralla tuota peptidimaitoa, jotta olette olleet varmoja että sopii? Ja kuinka pitkän ajan? Viikon?
Jos ei ole sopinut, niin millaisia oireita on tullut?
Meillä maitoaltistustesti ja prick 26. päivä, joten siihen asti on tarkoitus antaa tuota peptidimaitoa, jos mitään isoa reaktiota ei tule.
Kommentit (4)
Ei tarkoitus masentaa, mutta vaikka lapsi joisi desin päivässä kolmen kuukauden ajan, voi sillekkin sitten jossain vaiheessa altistua.. Näin kävi meidän tytölle joka kuitenkin pitkään joi peptidi-tuttelia, yhtensä useampia litroja. Almiron pepti sopii, ja sitä juonut ainoana maitona jo melkein 4 kuukautta. Itse " uskalsin" lopettaa imettämisen, kun päivittäinen määrä oli n 3 desiä useamman päivän ajan.
Mitään takuuvarmaa sääntöähän näihin allergia-asioihin ei ole... Toivottavasti saat almiron-annostusta lisättyä jotta sopivuus varmistuu!
eli kysyin tuota allergialistalta olevilta ihmisiltä ja siellä sanottiin, että kaksi viikkoa ja periaatteessa pitäisi olla pelkällä korvikkeella ja tietysti eihän mikään takaa tämän jälkeenkään 100% onnistumista. Mutta itse olen samankaltaisessa tilanteessa eli Almironia opetellaan juomaan ja koska en pysty pumppaamaan en pysty maidontuotantoa pitämään keinotekoisesti yllä. Pakko on vaan nostaa annosta vähä kerralla ja toivoa, että se riittää varmistamaan sopivuuden. Meillä tuohon joka tapauksessa menee aikaa, koska opetellaan samalla myös pullosta juontia. Jos Almiron ei sovi, niin onhan sen jälkeen vielä vaihtoehtoja.
että olethan kokeillut laittaa hedelmäsokeria, jos vauva vierastaa makua. Ei toimi aina, mutta voi auttaa. Samoin meidän herra juo pikkumukista (sottasta puuhaa) innoissaan, ikää 4.5kk.
Kaipa se on sama, kuin maitoaltistuksessakin, että 3dl pitäis saada päivässä menemään, jotta tietää sopiiko.
Meillä sopii... syötin kahtena päivänä peräkkäin pelkästään Almironia (yöt imetin) ja oireet hävisivät. Ei mahakipuja ja kakkakin muuttui keltaiseksi ryynikakaksi :) iho-oiretta meillä ei koskaan ollutkaan.