Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku istuttaa kukkia haudallemme

Vierailija
15.06.2022 |

Missä olisi säännöt, mitä voi tehdä toisen haudalle?? Kuka voi kaivaa maata ja istuttaa kukkia? Ymmärrän että toisi kynttilän tai leikkokukkia, jos haluaa muistaa jotakuta , mutta kukkien istutus ilman lupaa on jo liikaa...

Kommentit (333)

Vierailija
21/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan muu voi ilman lupaa istuttaa eikä muutakaan pysyvää viedä haudalle, kuin se joka on hautapaikan haltija.

Jos ei ole erehdys, niin aika törkeää. Voisiko olla joku kaukaisempi sukulainen? Tai sitten tosiaan joku fiba hoitosopimuksen kanssa, väärälle haudalle laitettu.

Vierailija
22/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas kamala ongelma. Voi taivas!

Kyllä mua sinakin ärsyttäisi, jos saapuisin kukkineni omaisten haudalle ja joku olisi tyrkännyt jo siihen jonkunlaiset kukat. Varmasti kaivaisin pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin omat vielä lisäksi. Komea hauta! Mistäs sen tietää kuka vainajan läheinen ystävä ne on tuonut.

Vierailija
24/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vain, jos ei teillä ole yksityishautausmaa. 

Anteeksi? Hautapaikka on aina jonkun omaisuutta (tai ok, pikemmin vuokralla) eikä siihen ole ulkopuolisten lupa tulla kupsuttamaan.

Vierailija
25/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua sinakin ärsyttäisi, jos saapuisin kukkineni omaisten haudalle ja joku olisi tyrkännyt jo siihen jonkunlaiset kukat. Varmasti kaivaisin pois.

Sua näyttää ärsyttävän vähän kaikki.

Vierailija
26/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni raja menee siinä istuttamisessa! Haudallemme tarkoittaa sukuhaudalle, jonka omistamme. Hauta, jonka haltija olen, ja johon minutkin tulevaisuudessa haudataan. Hautaa, jonka kyllä hoidan. Näin kesäisin käyn vähintään kerran viikossa.

Haudalla on kukkia ja se on siisti. Mutta nyt oli joku kaivellut ja istuttanut lisää kukkia, ei niin kauniisti.

T. Ap

Vierailija
27/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalle haudalle on aika vaikea tuoda kukkia.

Niin hauskaa...

Vierailija
28/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan minä. Siihen on haudattu myös mummini, vaikka uusin vainaja on setäni edesmennyt vaimo, jota en ole koskaan tavannut. Eli tuskin lapsensa tietää kuka siellä käy.

Vierailija
29/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mielestäni raja menee siinä istuttamisessa! Haudallemme tarkoittaa sukuhaudalle, jonka omistamme. Hauta, jonka haltija olen, ja johon minutkin tulevaisuudessa haudataan. Hautaa, jonka kyllä hoidan. Näin kesäisin käyn vähintään kerran viikossa.

Haudalla on kukkia ja se on siisti. Mutta nyt oli joku kaivellut ja istuttanut lisää kukkia, ei niin kauniisti.

T. Ap

Eli sinne on haudattu jo ties miten monta sukulaistasi? Eikö olisi ennemminkin outoa ja surullista jos yhdelläkään heistä ei olisi ollut ketään niin läheistä ihmistä että haluaisi käydä tuomassa kesäkukat haudalle.

Vierailija
30/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi sentään kukaan ei käytä hautapaikkaa bajamajana.💩

Vierailija
31/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niin päättelet?

Omaisteni haudat ja niille tehtävät istutukset ovat kuitenkin asia joka ei kuulu muille kuin minulle ja lähisukulaisille.

Epäkunnioittavaa tulla sinne kaivelemaan, vaikka kuinka olisi ystävä tai tuttu. Sellaiset voivat kaikin mokomin tuoda leikko- tai luonnonkukkia tai kynttilöitä.

Vierailija
32/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sinne kukkapuskaan valvontakamera

Vierailija
33/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla kans seurakunnan työntekijä. Ne vissiin istuttaa kans haudoille joitain kukkia keväisin/kesäisin.

Vain, jos on tehty hoitosopimus, joka maksaa.

Ei ole mahdotonta, että jossain on tullut virhe ja kukat on istutettu sellaiselle haudalle, jolla ei ole hoitosopimusta. Tai joku muistisairas on hankkinut kukkia oman omaisensa hautaa varten, mutta erehtynyt paikasta.

Niille haudoille, joilla on hoitosopimus, on ainakin meidän paikkakunnan hautausmaalla laitettu istutuspenkkiin värillinen merkkitikku ilmaisemaan haudan olevan seurakunnan hoidossa. Kannattaa siis katsoa näkyykö vastaavia "tikkumerkittyjä" hautoja ja onko niissä samanlaisia kukkia kuin mikä haudalle on itsestään ilmestynyt, jos on niin silloin voisi mahdollisesti kyse olla seurakunnan virheestä.

Vierailija
34/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Eli sinne on haudattu jo ties miten monta sukulaistasi? Eikö olisi ennemminkin outoa ja surullista jos yhdelläkään heistä ei olisi ollut ketään niin läheistä ihmistä että haluaisi käydä tuomassa kesäkukat haudalle.

Usein se on sovittu ja tiedossa, kuka istutukset hoitaa millekin haudalle. Ei sinne yleensä mennä periaatteella: "kuka ensin ehtii."

Vierailija
35/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niin päättelet?

Omaisteni haudat ja niille tehtävät istutukset ovat kuitenkin asia joka ei kuulu muille kuin minulle ja lähisukulaisille.

Epäkunnioittavaa tulla sinne kaivelemaan, vaikka kuinka olisi ystävä tai tuttu. Sellaiset voivat kaikin mokomin tuoda leikko- tai luonnonkukkia tai kynttilöitä.

Räksyti räks!

Vierailija
36/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pieniä hautoja teillä päin oikein on ettei sille mahdu kahta kukkaa samaan aikaan?

Vierailija
37/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niin päättelet?

Alapeukuttajille olisi varmaan ok, jos joku random hoitaisi kotipihankin kukkapenkit kysymättä: valitsisi mitä sinne laitetaan ja milloin.

Vierailija
38/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Oliko väärän väriset kukat ja istutus liian sivussa (5cm) hautakivestä. OMG!

Vierailija
39/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on ongelma? Joku ystävä istuttanut varmaan. Onhan niitäkin hautoja, joilla ei kukaan koskaan käy eikä kukaan huolla.

Vierailija
40/333 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa oikeita ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi