Voinko pakottaa miehen hotelliin joka kerta kun juo?
Minulla on tullut mitta täyteen miehen juomista, mutta en haluaisi erota. Mitä olette mieltä, onko ihan hullua pakottaa mies hotelliin yöksi joka kerta kun ottaa ja päästää vasta selvänä takaisin kotiin? Mies ei pidä ajatuksesta ja hänestä olen tiukkapipo. Onko kellään muulla tällaista järjestelyä? Meillä on lapsia.
Kommentit (154)
Ihmettelen tätä ketjua.
Miksi perustelette, että lapset kärsii, jos isä on kerran viikossa hotellissa ja poissa 24 h? Jos isä on hyvä isä 6 päivänä viikossa. Miten poissaolo vahingoittaa lasta?
Millä perustelette, että ero vahingoittaa lasta vähemmän kuin se, että isä on poissa päivän viikossa? Miksi se on parempi vaihtoehto, että lapset näkevät erom jälkeen isäänsä 50 % ajasta, kuin se, että näkee isää 90 % ajasta?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tällainen järjestely. Ostin kolmella kympillä alkometrin https://www.tokmanni.fi/alkometri-al2500-6417196774099#reviews
Puhallutan ja jos viisari värähtää niin kotiin ei ole tulemista. Meillä on ulkovarasto ja ulos viskaan makuupussin. Joskus on mennyt hotelliin. Parista kerrasta oppi. Kun mieli tekee juoda menee viikonlopuksi mökille juomaan yksinään. Sanoin että otan eron muuten. Kotona ei juoda piste. Ei oikein pysty juomaan vain paria saunakaljaa joten kohtuu käyttö ei onnistu.
Joskus ostan meille viinipullon ja sanon että tämä voidaan juoda puoliksi, tapahtuu ehkä kaksi kertaa vuodessa kun jotkut tosi hyvä pihvit tms.
Toimii hyvin.
Muuten hyvä, mutta minusta et saisi juoda alkoholistin kanssa sitä viinipulloa, edes kahdesti vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä ketjua.
Miksi perustelette, että lapset kärsii, jos isä on kerran viikossa hotellissa ja poissa 24 h? Jos isä on hyvä isä 6 päivänä viikossa. Miten poissaolo vahingoittaa lasta?
Millä perustelette, että ero vahingoittaa lasta vähemmän kuin se, että isä on poissa päivän viikossa? Miksi se on parempi vaihtoehto, että lapset näkevät erom jälkeen isäänsä 50 % ajasta, kuin se, että näkee isää 90 % ajasta?
Tämä! Ja aivan kuin se miehen juoppouskaan sillä poistuisi, että ap ottaa eron. Sittenhän mies juo vain joka toinen viikko, todnäk vielä entistä enemmän kun saa hyvän syyn ryypätä ja rypeä itsesäälissä!
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä ketjua.
Raha ja aika on pois perheeltä. Harvalla on riittävästi kumpaakaan. 
Enkä omille lapsilleni missään tapauksessa haluaisi opettaa, että yksi vanhempi menee ryypiskelemään hotelliin. 
Et voi.Nin kauan kuin hän kirjoilla huoneisto on oikeus siellä olla kunostan huolimatta.Itse katselin tuuri juoppoa 12 vuotaa ja näytin ovea. Mutta rahani oli minun kuin vuokra asunto.Naisena en rippuvainen miehestä ,en miehen tuloista MINULLA OLI TYÖ..Jäin 2 lapsen kanssa ja jätkä lähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä ketjua.
Enkä omille lapsilleni missään tapauksessa haluaisi opettaa, että yksi vanhempi menee ryypiskelemään hotelliin.
No mistä ne lapset tietävät, että isä on ryyppäämässä?
Jos ap eroaa, niin rahaa ja aikaa on vielä vähemmän. Yksinäisinä viikkoina mies on lapsilleen läsnä vain sen 50% max. Ja joka toisella viikolla käyttää rahansa joko alkoholiin tai uuteen naiseen. Erossa ap ei saa itselleen eikä lapsilkeen miehen rahaa eikä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä ketjua.
Erotessako sitä rahaa ja aikaa on sitten enemmän?? Yleensä käy kyllä ihan päinvastoin.
Jos kerta rakasta miestäsi niin kannattaisi pyrkiä keskustelemaan siitä että miksi juo ja mitä oikein haluaa elämältä. Ei uhkailua, ei nalkutusta. Puhut kuitenkin sairaalle ihmiselle, joka ei sieltä ilman omaa haluaan ikinä tule parantumaan.
Jos syyt ovat väsyttä ja pitää nollata tyylisiä niin miettimään niitä syitä jotka väsyttävät ja voisiko niitä muuttaa. Työelämässä turha rahan takia itseään raastaa loppuun. Jos tosiaan tulee väsymisen, nollamisen ja jaksamisen tyylisiä syitä ilmi, niin osta älykello jos löytyy body battery mittari. Seuratkaa kuinka se alkoholilla nollaaminen "palauttaa".
Älä nalkuta, älä syyllistä tai älä uhkaile. Lähde jos se on tarpeen, mutta uhkaa vasta kun sitä todella tarkoitat.
Toivottavasti saatte elämänne vielä kuntoon. Kateellinen olen noin rakastavasta vaimosta.
Vierailija kirjoitti:
työnnä di*do sen an*ukseen
kuuteen suuntaan kiemurteleva
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta rakasta miestäsi niin kannattaisi pyrkiä keskustelemaan siitä että miksi juo ja mitä oikein haluaa elämältä. Ei uhkailua, ei nalkutusta. Puhut kuitenkin sairaalle ihmiselle, joka ei sieltä ilman omaa haluaan ikinä tule parantumaan.
Jos syyt ovat väsyttä ja pitää nollata tyylisiä niin miettimään niitä syitä jotka väsyttävät ja voisiko niitä muuttaa. Työelämässä turha rahan takia itseään raastaa loppuun. Jos tosiaan tulee väsymisen, nollamisen ja jaksamisen tyylisiä syitä ilmi, niin osta älykello jos löytyy body battery mittari. Seuratkaa kuinka se alkoholilla nollaaminen "palauttaa".
Älä nalkuta, älä syyllistä tai älä uhkaile. Lähde jos se on tarpeen, mutta uhkaa vasta kun sitä todella tarkoitat.
Toivottavasti saatte elämänne vielä kuntoon. Kateellinen olen noin rakastavasta vaimosta.
Kiitos aivan ihanasta ja ymmärtäväisestä kommentista. Olen yrittänyt jutella tästä ja syyt ovat olleet juurikin nuo väsymys ja stressi. Todella hyvä idea tuo älykello ja palautumisen seuraaminen, täytyypä kokeilla. Itse tajusin, että olen ehkä ottanut tämän aiheen puheeksi usein vähän väärään aikaan eli juuri silloin, kun mies on väsynyt tai ärtynyt (koska se alkaa minuakin ärsyttämään ja otan asian puheeksi). Pitäisi kai yrittää jutella jonain hyvänä hetkenä ja kaikessa rauhassa. Uskon että mieskin haluaa pitää tämän perheen kasassa kuitenkin, kunhan ymmärtää etten minä voi loputtomiin joustaa tässä.
Ap
Ihmeellisiä alkoholistien hymistelijöitä täällä. Juovan alkoholistin kanssa perhe-elämä on ahdistavaa. Voit toki ap vielä yrittää sitä puhumista ja älykelloa, mutta tuskinpa auttaa, vaikka niin toivoisit.
Provohan tämä. Mutta silti ihmettelen näitä kommentteja. Alkoholin suurkuluttajilla juominen tuppaa yleensä ennen pitkään eskaloitumaan. Eräs ystäväni tajusi erota vasta siinä vaiheessa, kun mies ryyppäsi perheen ruokarahatkin.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä. Mutta silti ihmettelen näitä kommentteja. Alkoholin suurkuluttajilla juominen tuppaa yleensä ennen pitkään eskaloitumaan. Eräs ystäväni tajusi erota vasta siinä vaiheessa, kun mies ryyppäsi perheen ruokarahatkin.
Mutta miksi pitää erota ennen kuin on pakko, ja ekämä soljuu hyvin esim tilanteessa, että mies menee hotelliin? Miksi pitää erota ennen kuin ryyppääminen eskaloituu?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti jokaisen pitää saada oma kantapään kautta oppinsa. Ei pysty uskomaan varoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä ketjua.
Enkä omille lapsilleni missään tapauksessa haluaisi opettaa, että yksi vanhempi menee ryypiskelemään hotelliin.Erotessako sitä rahaa ja aikaa on sitten enemmän?? Yleensä käy kyllä ihan päinvastoin.
Ollessani parisuhteessa olin aina perseauki, nyt eron jälkeen tilillä on aina rahaa vaikka yksin maksan kaikki kulut. Kumma juttu. Ei ero aina tarkoita taloudellista katastrofia, olettaen tietysti että itsellä on ok tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi pitää erota ennen kuin on pakko, ja ekämä soljuu hyvin esim tilanteessa, että mies menee hotelliin? Miksi pitää erota ennen kuin ryyppääminen eskaloituu?
No miksi tieten tahtoen pitää vitkutella ja odottaa, että paskan ihan toden teolla osuu tuulettimeen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi tieten tahtoen pitää vitkutella ja odottaa, että paskan ihan toden teolla osuu tuulettimeen..
Lasten takia. Jos mies on lasten edessä hyvä isä ja perhe toimii. Siksi.
Itse olen eronnut ja nähnyt, mitä vaurioita ero voi lapsiin tehdä. Siksi olen eroja vastaan, ellei todellakin ole pakko.
Sinulla ei ole mitään valtuuksia kieltää aikuista ihmistä tulemasta omistamaansa taloon. Ymmärrän ettet tykkää katsella humalaista, mutta sinun pitää itse lähteä pois. Et voi kieltää toists tulemasta kotiinsa.
Siis mikä siinä juomisessa nyt niin jurppii? Sano miehelle ettei herätä sinua kun ottaa kuppia.
Kuulostat ahdistavalta kuivakurkkukotkalta. Ota joskus drinksu niin rentoudut.