Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko pakottaa miehen hotelliin joka kerta kun juo?

Vierailija
15.06.2022 |

Minulla on tullut mitta täyteen miehen juomista, mutta en haluaisi erota. Mitä olette mieltä, onko ihan hullua pakottaa mies hotelliin yöksi joka kerta kun ottaa ja päästää vasta selvänä takaisin kotiin? Mies ei pidä ajatuksesta ja hänestä olen tiukkapipo. Onko kellään muulla tällaista järjestelyä? Meillä on lapsia.

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko ap ihan oikeasti sellaistakaan suhdetta, että sinä olet viikonloput lasten kanssa keskenänne ja iskä hotellissa, että saa rauhassa elää mennyttä nuoruuttaan?

Vierailija
62/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nimetön lasu teidän tilanteesta. Sitten miehen on pakko muuttaa toimintaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee varmaan mielellään. Muikkelin saa huoneeseen alakertaan soittamalla.

Vierailija
64/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole kysymys, voitko pakottaa miehen hotelliin juomaan vai ei, jos perheessä on lapsia, lapsen oikeudesta turvalliseen kotiin, ympäristöön ja vanhempiin.

Jos mies ei halua lähteä juomaan hotelliin, vastuullisen vanhemman tehtävä viedä lapset turvaan, jos ei onnistu, se in viranomaisten tehtävä.

Vierailija
65/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei teidän suhde ihan terve ole, jos "rakastat" niin paljon, että voit elää arvojesi vastaisesti eikä pettäminenkään haittaisi ja lisäksi mies ei edes ole sellainen kuin toivoisit vaan toivoisit hänen muuttuvan sellaiseksi. Aika hattaran päällä istut. 

Mitäs sinä tiedät mitkä minun arvoni ovat? Ja mies oli juuri sellainen kuin "toivoin" ennen kuin hän muuttui (alkoholisoitui?) sellaiseksi, mitä en toivonut. Minä olisin toivonut, että mies ei ikinä muuttuisi. Vedit ihan hatusta siis nuo päätelmäsi.

Ap

Vierailija
66/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee nimetön lasu teidän tilanteesta. Sitten miehen on pakko muuttaa toimintaa

Mitä aktuaalista vittua? Miksi hänen olisi pakko muuttaa toimintaansa, ja miten ne lapset edes liittyvät asiaan? Kirjoita nyt vähän auki, miten tuo prosessi mielestäsi menisi.

Tämän palstan mammojen ajatuksenjuoksu on kyllä ihan kuin jostain vieraalta planeetalta. :D

Vierailija
67/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on sinun lähdettävä sinne hotelliin, jos toisen juominen häiritsee eikä toinen häiriköi niin, että pitäisi poliisit kutsua paikalle. 

Jos kotona on alaikäisiä lapsia, niin kyllä se on poliisi asia ja jompi kumpi lähtee, joko mies tai alaikäiset lapset viranomaisten mukaan.

Mutta eihän pelkästään juominen ole poliisiasia, jos ei ole häiriöksi niille lapsille. Joku juoppo on tosi hauska ja mukava kännipäissään. 

Vierailija
68/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole kysymys, voitko pakottaa miehen hotelliin juomaan vai ei, jos perheessä on lapsia, lapsen oikeudesta turvalliseen kotiin, ympäristöön ja vanhempiin.

Jos mies ei halua lähteä juomaan hotelliin, vastuullisen vanhemman tehtävä viedä lapset turvaan, jos ei onnistu, se in viranomaisten tehtävä.

Selitä nyt vihdoinkin, mikä se turvallisuusongelma tuossa mielestäsi on.

Vierailija
69/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuommoinen pakottaminen tapahtuisi? Mä näen vaan mielikuvissa kiväärin ja kiukkusen papiljottipäisen naisen liehuvassa pumpuliyöpuvussaan.

MIeskö sitten juo jatkuvasti, useita kertoja viikossa? Ehkä edullisemmaksi tulisi ottaa selvää, miksi hän juo ja miksi juominen on lisääntynyt? Tai sitten hän vaan muuttaisi poikamiesboxiin ja kuitenkin jatkaisitte pariskuntana. Hänellä vaan olisi erillinen mancave, jota kaikki sitten kadehtii. Kohtahan siellä alkaa sitten käymään vieraita naisiakin... miksei hotellissakin. Sä teet pettämisestä sille helppoa.

Mies juo vain viikonloppuna. Olen ehdottanut myös yksiötä keskustasta jossa viettäisi viikonloput, varaa siihen olisi mutta sekään ratkaisu ei miehelle kelvannut. Mancave on, ja sinne yleensä painuukin juomaan käskettäessä, ongelma vaan on että aina jossain vaiheessa yötä mies kömpii luolastaan takaisin minua herättelemään, kun on seuraa vailla. Ei edes haittaisi jos pettäisi, jos nyt rehellisiä ollaan. Ainoa mitä haluaisin on, että pysyisi poissa kotoa kunnes on vesiselvä (myös krapula ohi)

Ap

Mikset ihan vaan eroa? Veikkaan, että sun elämästä tulisi paljon mukavampaa. 

Rakastan miestä aivan mielettömästi, mutta vain silloin kun on selvin päin. Ja perhearki sujuu hänen kanssaan ihanasti. Kunnes koittaa viikonloppu... Kai minä haaveilen edelleen siitä, että saisin takaisin sen saman miehen joka hän oli ennen ja johon rakastuin. Siksi en haluaisi erota.

Ap

Ne miehet, joihin rakastuttiin ja jotka katosivat, eivät ikinä palaa takaisin. Jokainen hetki, kun käytät sellaisen toivomiseen on ajanhukkaa. 

Mies on saanut laskettua rimaasi nyt tuolle tasolle. Se ei tule ikinä nostamaan sitä takaisin ylemmäs vaan jatkaa sen hivuttamista alemmas ja alemmas. Siedät asioita, joita et olisi koskaan uskonut sietäväsi ihan vaan siksi, että mies esitti kivaa puoli vuotta, kolme vuotta, viisi vuotta mitä ikinä olikaan se "alku". 

15 vuotta oltiin yhdessä ennen kuin tämä juominen meni tällaiseksi. Ihan hirveältä tuntuisi joutua rikkomaan kaikki nyt.

Ap

Sehän on jo rikki. 

Ei perhe ole rikki, jos yhdellä on eri arvot.

Eri

Vierailija
70/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei teidän suhde ihan terve ole, jos "rakastat" niin paljon, että voit elää arvojesi vastaisesti eikä pettäminenkään haittaisi ja lisäksi mies ei edes ole sellainen kuin toivoisit vaan toivoisit hänen muuttuvan sellaiseksi. Aika hattaran päällä istut. 

Mitäs sinä tiedät mitkä minun arvoni ovat? Ja mies oli juuri sellainen kuin "toivoin" ennen kuin hän muuttui (alkoholisoitui?) sellaiseksi, mitä en toivonut. Minä olisin toivonut, että mies ei ikinä muuttuisi. Vedit ihan hatusta siis nuo päätelmäsi.

Ap

No haloo, varmaan olikin, mutta tajuatko että mies on nyt muuttunut. 

Vierailija
71/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuommoinen pakottaminen tapahtuisi? Mä näen vaan mielikuvissa kiväärin ja kiukkusen papiljottipäisen naisen liehuvassa pumpuliyöpuvussaan.

MIeskö sitten juo jatkuvasti, useita kertoja viikossa? Ehkä edullisemmaksi tulisi ottaa selvää, miksi hän juo ja miksi juominen on lisääntynyt? Tai sitten hän vaan muuttaisi poikamiesboxiin ja kuitenkin jatkaisitte pariskuntana. Hänellä vaan olisi erillinen mancave, jota kaikki sitten kadehtii. Kohtahan siellä alkaa sitten käymään vieraita naisiakin... miksei hotellissakin. Sä teet pettämisestä sille helppoa.

Mies juo vain viikonloppuna. Olen ehdottanut myös yksiötä keskustasta jossa viettäisi viikonloput, varaa siihen olisi mutta sekään ratkaisu ei miehelle kelvannut. Mancave on, ja sinne yleensä painuukin juomaan käskettäessä, ongelma vaan on että aina jossain vaiheessa yötä mies kömpii luolastaan takaisin minua herättelemään, kun on seuraa vailla. Ei edes haittaisi jos pettäisi, jos nyt rehellisiä ollaan. Ainoa mitä haluaisin on, että pysyisi poissa kotoa kunnes on vesiselvä (myös krapula ohi)

Ap

Rakastan miestä aivan mielettömästi, mutta vain silloin kun on selvin päin. Ja perhearki sujuu hänen kanssaan ihanasti. Kunnes koittaa viikonloppu... Kai minä haaveilen edelleen siitä, että saisin takaisin sen saman miehen joka hän oli ennen ja johon rakastuin. Siksi en haluaisi erota.

Ap

Ne miehet, joihin rakastuttiin ja jotka katosivat, eivät ikinä palaa takaisin. Jokainen hetki, kun käytät sellaisen toivomiseen on ajanhukkaa. 

Mies on saanut laskettua rimaasi nyt tuolle tasolle. Se ei tule ikinä nostamaan sitä takaisin ylemmäs vaan jatkaa sen hivuttamista alemmas ja alemmas. Siedät asioita, joita et olisi koskaan uskonut sietäväsi ihan vaan siksi, että mies esitti kivaa puoli vuotta, kolme vuotta, viisi vuotta mitä ikinä olikaan se "alku". 

15 vuotta oltiin yhdessä ennen kuin tämä juominen meni tällaiseksi. Ihan hirveältä tuntuisi joutua rikkomaan kaikki nyt.

Ap

Ystävän mies alkoi myös juoda enenevissä määrin about 15 vuoden jälkeen, vaikka oli aiemmin ollut ihan kohtuukäyttäjä. Paheni vaan koko ajan ja erohan siitä lopulta tuli, mies on nykyään ihan rapajuoppo.

Itse antaisin tuossa tilanteessa uhkavaatimuksen, että juomisen on loputtava tai minä lähden ja pysyisin siinä päätöksessä myös. Kun homma on vielä jokseenkin hallussa, lopettaminen voi onnistuakin.

Vierailija
72/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hienoa että lapset joutuu asumaan juopon kanssa.

Vierailija
73/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko ap ihan oikeasti sellaistakaan suhdetta, että sinä olet viikonloput lasten kanssa keskenänne ja iskä hotellissa, että saa rauhassa elää mennyttä nuoruuttaan?

Ei, en haluaisi sellaista suhdetta. Mutta mitä ehdotat? Jos eroamme, olen edelleen viikonloput lasten kanssa ja iskä yksiössä elämässä mennyttä nuoruuttaan. Sitten meillä ei olisi perhettä edes arkisin, kuten nyt.

Vierailija
74/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun puolesta saat ihan vapaasti pilata elämäsi itsekkään alkoholistin kanssa. Lapsianne vaan käy sääliksi. 

Vierailija
75/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ap pitää erota eikä miettiä kuinka pakottaa mies hotelliin juomaan. 

Vierailija
76/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, en haluaisi sellaista suhdetta. Mutta mitä ehdotat? Jos eroamme, olen edelleen viikonloput lasten kanssa ja iskä yksiössä elämässä mennyttä nuoruuttaan. Sitten meillä ei olisi perhettä edes arkisin, kuten nyt.

Ainakin lasten kannalta tilanne on selkeämpi ja rauhallisempi. Kaikki oudot perhesäädöt yleensä vaurioittavat lapsia. Luuletko, että lapsista on kivaa, että iskä valitsee alkoholin heidän ylitseen?

Vierailija
77/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu. Siinäpä ukko herää todellisuuteen.

Vierailija
78/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ystävän mies alkoi myös juoda enenevissä määrin about 15 vuoden jälkeen, vaikka oli aiemmin ollut ihan kohtuukäyttäjä. Paheni vaan koko ajan ja erohan siitä lopulta tuli, mies on nykyään ihan rapajuoppo.

Itse antaisin tuossa tilanteessa uhkavaatimuksen, että juomisen on loputtava tai minä lähden ja pysyisin siinä päätöksessä myös. Kun homma on vielä jokseenkin hallussa, lopettaminen voi onnistuakin.

Kiitos tästä kommentista. Tuntuu niin uskomattomalta, että toinen voi muuttua noin toisenlaiseksi monen vuoden jälkeen, joten helpottaa kuulla että edes joku toinenkin on kokenut saman. Vaikka ei toki kuulosta hyvältä, mihin tilanne kaverisi tapauksessa eteni..

Ap

Vierailija
79/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ap pitää erota eikä miettiä kuinka pakottaa mies hotelliin juomaan. 

Nokun ap ei halua. Jäikö koulut käymättä, eikö ap käy töissä? Vai mikä on syy katsella alkoholistia?

Vierailija
80/154 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki ketjussa on myöhemmin kerrottu hieman niistä miehen juomatavoista - jotka eivät kovin hälyttäviltä kuulosta eivätkä varsinkaan liity lapsiin mitenkään.

En ole ap. Tällaisen voi kirjoittaa vain joku, joka ei itse ole asunut liikaa juovan kanssa, tai on itse alkoholisti. Jos isä juo joka viikonloppu, herättää äidin keskellä yötä, on koko sunnuntain krapulassa, miten se ei liity lapsiin mitenkään? Luuletko että isä sunnuntaiaamuna lähtee freesinä ja innokkaana lasten kanssa tekemään jotain yhteistä lasten kanssa? Tekeekö kotitöitä, onko henkisesti läsnä? Suunnitteleeko tai lupaako edes mitään viikonlopuille? Tuskinpa, koska tietää jo ennalta olevansa poissa pelistä.

Kyllä sillä on suuri vaikutus lapsiin, kun vanhempi ensisijaisesti on läsnä alkoholille eikä lapsille. Terveisin alkoholistien lapsi. Keskiluokkaiset kulissit, arvostetut ammatit, malliperhe kauniissa omakotitalossa. Vuosia ryyppäsivät vain lomilla ja viikonloppuisin, mutta se levisi sitten siitä.