~ ♥ ~ EX-HAAHUT viikko 42 ~ ♥ ~
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Nipsunen: [/b][/color] Itse 29 vee mies 32 vee tyttö 3vee espoosta. Km 4/05, 5/05, 9/05, 10/05 kemiallinen[color=red] LA 20.10. [/color]
[b][color=violet]Kaksonen76: [/b][/color] Minä 29v. ja mies 32v., kaksi km takana -04 & -05.[color=red] LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]marrasmamma:[/b][/color] [color=red] LA 7.12.[/color]
[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] nippula [/b][/color] mie 26, mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04[color=red] LA 11.1.[/color]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 18.5[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]vm69: [/b][/color] [color=red] LA 13.6[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (67)
kiitos lohdutuksen sanoista - kirjotustasi lukiessa itkien miehelleni kerroin, kuinka ihanan empaattista väkeä voikaan näiltä sivuilta löytyä! Vertaistuki on kyllä todella tärkeää, sitä jaksaa edes hieman uskoa valoisampaan tulevaisuuteen. Sydämeni pohjasta teitä kaikkia siitä kiitän!
Nyt taas pari tuntia mennyt paremmin, mielessä kävi jo ajatus mahdollisesta uudesta raskaudesta sitten joskus, kun olemme tästä henkisesti toipuneet. Fyysisesti voin hyvin, vaikka istukka ei irronnutkaan ja kaavintaan mentiin. Pari litraa ehdin vuotaa ja punasolutankkauksen sain. Hb on jo varmaan reippaasti sadan paremmalla puolella. On vaan niin raskasta, kun 20 viikkoa eli raskautta ja nyt se on " otettu pois" . Mahaa ei voi silitellä, joten ikävä enkelityttöä on hirvitävä! Rakas mieheni osti minulle kaulakorun, jossa on pieni kultainen enkeli - meidän rakas enkelityttömme. Sitä nyt silittelen kaulallani :' (
Tuosta töihin paluusta kannan nyt myös huolta. Alustavasti olen ilmoittanut olevani sl:lla keskiviikkoon asti. NKL:lla kyllä lääkäri ja kätilö olisvat heti sitä mieltä, että pidempi sl kuin viikko (olen siis itsekin kätilö, ja työskentelen raskaana olevien parissa). Silloin kun asiasta puhuttiin, oli vauvamme vielä masussa. Nyt kun vauvaa ei konkreettisesti ole, psyykkinen vointi on triplasti pahempi! Minä kun en voi töihin mennä itkemään, se olisi todella epäreilua äitejä kohtaan. Ei auta kuin päivä kerrallaan edetä, katson sitten loppuviikosta tilannetta uudestaan, olenko työkuntoinen vai en.
Ikävä on vain niin kova. Tässä kohtaa vielä pakko mainita, miten hienoaon kun on tällaisia palstoja! Näistä - eli siis teidän muiden kokemuksista ja selviytymistarinoista saa mielettömästi voimaa! Ei ole sanoja kiittämään tarpeeksi.
Teille kaikille toivotan hyvää sunnuntainloppua ja uutta ihanaa alkavaa viikkoa!
Ikävöivä Sofia
Omalta osaltani paras vertaistuki löytyi täältä:
http://health.groups.yahoo.com/group/enkelinkosketus
Keskusteluryhmä on suljettu ryhmä, joten ensin kirjaudutaan jäseneksi. Kaikki palstalaiset ovat läpikäyneet tai ovat juuri kokemassa raskauden keskeytyksen sikiöpoikkeaman takia, poikkeuksetta siis vkon 12 jälkeen, hyvinkin myöhäisessä vaiheessa raskautta. Lohtua ja myös erittäin hyvää kannustusta tulevaisuuden varalle löydät myös sieltä.
Halaus,
Kolala
Sofia: Hienoa, jos tämä palsta tuo sinulle edes jonkin verran helpotusta. Ja usko pois, joka päivä olet pikkuisen paremmassa kunnossa. Kerroit enkeli-korusta... minäkin sain huhtikuussa mieheltä synttärilahjaksi kultaisen enkeli-riipuksen. Normaalisti vaihtelen koruja viikoittain, joskus jopa päivittäin. Tämä koru on ollut kaulassani sen saamisesta lähtien, ja jotenkin tuntuu, ettei sitä voi koskaan ottaa pois.
Koala - ihanaa, sinäkin uskaltauduit tänne... minä olen käynyt enemmän vasta lukemassa, en jotenkin uskalla vielä intoutua kamalasti kirjoittamaan. Pelottaa, jos putoankin pois täältä. Mutta pikkuhiljaa, ja kai sitä vaan pitäisi luottaa ja uskoa, että aina ei voi epäonnistua.
On ollut harmaa ja sateinen päivä. Mies kipeänä ja lapsilla alkoi syysloma. He menevät alkuviikoksi mummulle, ja torstaista alkaen olen itsekin kotona.
Maha kasvaa kun syön koko ajan. Ruokahalut on lisääntyneet, muuta raskauteen viittavaa ei sitten löydykään. Paitsi ehkä itkuherkkyys.
En uskalla enää juosta, kun pelkään sen tärinän aiheuttavan jotain... Siksi varmaan lihon kun vaan syön ja syön, enkä liiku enää entisen lailla. Mutta ihan sama, olen vaikka satakiloinen, kunhan vaan saan kantaa vauvaa täydet 9kk.
Illan jatkoja kaikille ja hyvää vointia!!
Joo, en hirmuisesti vielä uskalla tällä puolella kirjoitella...
Olo on epäuskoinen ja varovaisen toiveikas, mutta aika lailla samalla huolestuttaa. Kunhan tästä alkuvaiheen ultraan pääsen, niin katsotaan sitten. Pari viikkoa ainakin pitäisi malttaa...
Vm69, toivottavasti saadaan nyt molemmat palstailla täällä kesäkuulle 2007 saakka! Olisipas mukavaa ;)
Koala
limetti1: Johonkin pitää päästä muuttamaan ja pian. Täällä on jo viihdytty tarpeeksi kauan, nyt halutaan yks huone lisää ja hissi, jos ei eka kerros. Nyt joudun kiipeämään portaita neloseen, oon kauhulla ajatellut, mitä siitä tulisi 2-vuotiaan ja vauvan kanssa sekä ehkä ruokakassin. Ei mitään... Eli pakko muuttaa ja se on ihanaa se! Toivottavasti te löytäisitte kuitenkin asunnon! Onnea, että lapsi oppinut käymään potalla, se on hienoa se. Meillä ollaan käyty nyt pari kuukautta ja hyvin on oppinut. Olisin ehkä voinut aiemminkin jo ottaa potan esiin.. Koeta vaan jaksaa pahaa oloa, mitä pahempi olo, sitä varmemmin kai vauvalla kaikki hyvin.
vm69: Kiitos selvityksestä, muistin, et sun km oli vasta tosi myöhään, mut silti ihmettelin syytä näin aikaiseen ultraan. Joo, silloin on mentävä, kun lääkäri paikalla. Eihän mikään mitään tosiaan takaa, mut ainakin on masus nyt jotain lepatusta nähty. Se kuulostaa kivalta, kun vaan seuraavassa ultrassa näkyis syke ja sit sen jälkeenkin kaikki menis hyvin ja vauva päätyis sun syliin elävänä. Toivoa vain sopii! Vaikka voihan vauvan synnyttyäkin kaikenlaista tapahtua niin kuin elämässä aina. Et ehkä ei vaan kannattais turhaa stressata, kun näihin tapahtumiin ei niin paljon voi itse vaikuttaa. Vaikka vaikeaa olla stressaamatta km-taustalla... Et hyväl mielel vaan eteenpäin!
sani-74: Valtavasti onnea!! Toivotaan kestävää plussaa, vauvalle paljon tarrasukkia ja suojelusenkeleitä mukaan matkalle! Kyllä ne raskausoireet ehtii vielä tulla, älä huoli. Varmasti olo on epäuskoinen ja varovainen, vähitellen toivottavasti voit alkaa luottaa raskauteen. Kiva, et pääset ultraan parin viikon päästä, mulla ainakin ultran jälkeen odotus helpotti ja uskalsi alkaa toivoa, että tämä syntyis. (Tosin mä odotin ultraa ihan paineissa rv 12+5 asti. Sä pääset vähän aiemmin.)
Katri: Jos siellä jotain haamuviivaa näkyy edes reunoissa, niin voisin varovasti veikata ehkä plussaa... Testaa uudelleen parin päivän päästä. Jännätään! Plussasäteitä+++++++++
maria80: No, jopas sua on koiteltu. Kaikki ikävät jututhan aina tuntuu kasaantuvan. Ei sama voi enää jatkua ens viikolla..
Sofia-77: Luin sun raskasta tarinaa maalisten pinosta, huhu kiersi täällä, et sun vauvalle on käynyt huonosti. Paljon voimia sulle toivon, nyt on suruaika, sure rauhassa. Ihana, et miehesi pystyy pyörittämään kotiarkea. Sä et varmasti jaksa, uskon. Sure niin kauan kuin tarvitsee. Ei menetys tule koskaan unohtumaan, ei varmasti. Ikävän kanssa oppii jotenkin elämään, mut nyt sun varmaan täytyy surra vaan rauhassa. Paljon haleja ja jaksamista... Jos tuntuu, niin pyydä keskuteluaika psykiatriselle sairaanhoitajalle, lääkärille tai vaikka sairaalateologille, jos haluat asiasta keskustella ammatti-ihmisen kanssa. Hyvin hiljaiseksi sun tarina vetää, ja itkettää täälläkin. En voi edes aavistella, mitä joudut kokemaan. Oma spontaani km oli " jo" viikolla 11+6, vaikka musta sekin oli ikävän myöhään ja kuukauden pari km:n jälkeen olin ihan murskana. 2-vuotiaan ihanan poikani takia oli pakko yrittää jaksaa pyörittää arkea mahdollisimman pian. Olin maassa, mutta pojan kanssa touhuaminen piti kiinni elämässä ja tajusin selkeästi, miten paljon poikaa oikeasti rakastankaan. Halusin jaksaa edes hänen vuokseen. Kun poika nukkui, silloin romahdin ja annoin itkun ja pahan olon tulla oikein kunnolla. Itkeminen ja asiasta etenkin täällä vauviksella ja yhden km:n samoilla viikoilla kokeneen kaverin kanssa puhuminen auttoivat mua. Sori, et kysynyt muilta kuin vm69:ltä, mutta halusin silti kirjoittaa. Hali...
nippula: Hyvä kuulla, et kaikki hyvin. Koeta kiireen keskelläkin välillä levähtää.
Enni-Maija: Ekassa raskaudessa mies kävi mun kans ultrissa ja pari kertaa neuvolas. Yksin kävin perhevalmennukses. Tällä kertaa ollut mukana yhdes ultras eikä ehkä tuu neuvolaan. On töis ja kai luottaa siihen, et mä osaan kertoa kaikki kuulumiset. Toivottavasti saisit Hb:n nousemaan ja taltuttaisit väsymykses vähitellen.
Koala-72: Onnea plussasta! Paljon suojelusenkeleitä vauvalle! Toivotaan tosiaan, että tämä nyt kestäisi tämä plussa. Ultraan ei ole sitten enää pitkä aika, peukkuja pidetään kovasti.
ON: Tänään ollaan sitten puolivälissä, aika kiitää! Ollaan syöty vähän herkkuja sen kunniaksi: suklaata, leivos, pulla ja keksejä. Tuntuu kivalta, et on puoliväli, vaikkakin koko ajan muistan, et vauvan olis jo pitänyt syntyä viikko sitten. Mut ei siis tän vauvan. Täytyy vaan malttaa maaliskuulle asti. Liikkeitä on taas tuntunut aavistuksen vähemmän, on ollut aika kiirepäiviä. Huomenna vapaata, et otetaan vähän rauhallisemmin. Kaikki kuitenkin hyvin, hyvillä mielin mennään eteenpäin!
Lizie & pikkuinen 20+0!!!
Krooh pyyh krooh pyyh...väsyttää!!! :-? Hammaslääkäri olis klo 13:30, joten pääsen lähtemään vähän aikaisemmin töistä ja vähennän tuon ajan sitten noista tehdyistä lisätunneista. En kyllä tule enää takas töihin, vaan painelen sieltä suoraan uimahalliin. Pitää katsoa kestääkö tuo selkä nyt mitään pulikoimista, vai meneenkö huonommaksi. Toivotaan että ei. Uimahallista kun tulen, niin meen siskolta hakeen sen raskausajan tukivyön jos siitä sais tolle selällekkin vähän apuja, etten ihan tässä vaiheessa vielä ihan onnettomaksi selkääni sais. Pahimmassa tapauksessa se on sitten saikun paikka, jos selkä ei kestä 8h istumista per päivä. = / No saapi nähdä miten käy.
Ai niin...sisko soitti eilen jo ja kyseli muutenkin, että uskallanko jo ottaa heiltä jääneitä vauvan vaatteita meille jemmaan. Osa oli vaan kummipojalla olleita ja osa sitten sellaisia joita olivat itsekkin saaneet muualta. Kyllähän meille kelpasi, kun mitään ei ole tallessa ennestään. Sielä sitten eilen niitä pikkiriikkisiä vaatteita ihastelin kun toivat sellaisen äitiyspakkauslaatikollisen verran. Oli haalaria, potkaria, sukkia, housuja, paitoja, vilttiä, ihan pieniä vaippojakin kokonainen pakkaus jne. Oli ne lutusia. Toivottavasti en vielä liian aikaisin innostunut nyt noista kun se rakenneultrakin on vielä edessä.
Niin ja samalla kun haen muuten tänään sen tukivyön sieltä systeriltä, niin lupas antaa mulle kaappiin jääneitä äitiyspaitoja ja housuja käyttöön. Mulle varmaan sen sellaiset äitiyshousut menee lopusta, mitä se käytti alkuajasta kun ollaan vähän erikokoisia, mutta ihan hyvä, ettei sit tarttis kauheesti niitä kaappiin ostella.
Pikkunen mullas jo vähän tänään aamulla, joten hereillä sielä oltiin jo heti aamusta. Nyt taitaa vetää sikeitä kun ainakaan jumpsuttele yhtään.
Voih...tätä väsymystä...pitää hakea lisää kaffetta varmaan, että pysyy hereillä. = /
Voikaahan paksusti. Täällä ainakin kerätään painoa jo näköjään ihan " mukavasti" . Ei parane ihan joka päivä vaakalla käydäkkään! ;-)
titi75 ja kirmeli 18+3 (...ja paniikin omaiset 2 yötä rakenneultraan!!!!)
...tänne puolelle sai minut nyt vastaamaan Sofialle.
Sydämestäni pahoittelen menetystänne ja voin vain toivottaa jaksamista ja voimia. Vaikka tilanteenne tuntuukin nyt musertavalta ja lähes mahdottomalta käsitellä, on ehkä kuitenkin lohdullista tietää, että pala palalta maailma rakentuu taas uudestaan ja näyttää päivä päivältä hiukan valoisammalta.
Ihan lyhyesti oma taustani: marraskuussa 2005 synnytin 2 vkoa ennen ensimmäistä hääpäiväämme identtiset kaksostyttöenkelimme, raskausviikolla 20+1. Olin viikon sairaslomalla ja palasin töihin. Ja itkin siellä päivittäin. Minua itkeminen ja asiasta kertominen auttoivat, mutta kukin toimii tavallaan. Meillä ei lapsia (vielä) ole, joten kotona itsekseen oleminen oli myös raskasta, palasin siksi mielelläni arkeen ja ihmisten pariin.
Kirjoittaisin mielelläni kanssasi enemmänkin, jos sinusta vain siltä tuntuu ja koet siitä olevan apua asioiden läpikäymiselle. Vaikka tämän palstan ulkopuolella. Sähköpostiosoitteni on albiinokoala@yahoo.co.uk. Kirjoittele, jos siltä tuntuu.
Ja syynä kurkisteluun tänne ex-haahujen puolelle on nyt se, että toivuttuamme pahimmasta aloimme yrittää uutta raskautta maaliskuussa 2006. Nyt tein positiivisen raskaustestin, ja olen varovaisen toiveikas, joskos perheemme tästä vielä kasvaisi...
Lämmin voimahalaus Sofialle ja terveiset kaikille muille,
Koala