~ ♥ ~ EX-HAAHUT viikko 42 ~ ♥ ~
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Nipsunen: [/b][/color] Itse 29 vee mies 32 vee tyttö 3vee espoosta. Km 4/05, 5/05, 9/05, 10/05 kemiallinen[color=red] LA 20.10. [/color]
[b][color=violet]Kaksonen76: [/b][/color] Minä 29v. ja mies 32v., kaksi km takana -04 & -05.[color=red] LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]marrasmamma:[/b][/color] [color=red] LA 7.12.[/color]
[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] nippula [/b][/color] mie 26, mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04[color=red] LA 11.1.[/color]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 18.5[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]vm69: [/b][/color] [color=red] LA 13.6[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (67)
Onnea ja tsemppiä myös VM69:lle huomiseen ultraan!
EKA-VEKA: Onneksi sait saikkua niin ei tartte töissä sairastaa! Parane pian!
ENNIS: Hurjan kuulonen tuo sun ed. synnytys!
Pitäisköhän munkin käyä lukemassa maalismasujen Sofian tapauksesta...
MAMI: Onnea vielä noista ihanista r-ultran kuulumisista! Ja mukava että oikeen tarkkaan syynäsivät, saitte tekin pitkän aikaa ihailla vauvaa!
Vaan nyt pitää kotia joutua, joten huomiseen!
HANNELE + v
Muutaman lyönnin on varmaan tän päivän aikana jättänyt tuo pumppu lyömättä kun niin kovasti jännitti tuota ultraa. Onneksi ultraaja ei ollut se sama ilkeä kunnan lääkäri joka sen yhden ultran on tehnyt. Tää oli tosi kiva suht nuori naislääkäri ja tuli heti hyvä olo kun huomasin kuinka mukava se oli. Ekaks sellainen harjoittelija otti jotain mittoja ja sen jälkeen sitten tää lääkäri kävi virallisesti kaikki ulkoraajat ja sisärakeneet vielä läpi. Vauvelilla siis oli kaikki hyvin. *huokaisee helpotuksesta erittäin syvään* Painoarvio oli kirmelille n. 290g. Muutama kuva saatiin myös mukaan, mutta ne ei ole niin kovin hyviä. Siinä monitorilla näkyi paljon selvemmin. Samoin tarkasti vielä istukan paikan, joka takaseinässä ja kuulemma hyvällä paikalla. Vauveli oli ultraushetkellä perätilassa, mutta sehän nyt pyörii sielä vielä miten sattuu. Ihmettelinkin kun on häpylyyn päältä iltapäivällä vihlonut ja tunsin sielä alhaalla potkuakin päivän tauon jälkeen, mutta pikkunen tämittää varmaan sinne häpyluun päälle mukavasti. Miestä nauratti kovasti kun kirmeli aukoi suutaan ja näytteli meille kieltään. =D Upeasti näkyi reisiluut, sormet ja varpaat ihan yksitellen. Sanoi, että kun olen niin hoikka, niin ultrakuvista tulee paljon selkeempiä. Kyllä nuo mitat olivat nyt vähän tasoittuneet. Reisiluun mitta vastasi nyt tismalleen rv 18+5 kun mitä nyt just olis menkkojen mukaan ja sitten se päämitta vastasi vähän enemmän 19+2 (ja edellisen nt-ultran mukaan tänään olis ollut se 19+5), joten lähempänä varmaan tuo menkkojen mukainen rv sitten taitaa olla ja se mullekkin paremmin järkeen kävisi. Eli niin kun aiemmin jo päätin, että nyt tän rakenneultran jälkeen pudotan ne turvavkot sieltä perästä pois ja elän niillä menkkojen vkoilla, jotka alussa vastas myös ultraan. Eli tänään on 18+5.
Mutta mitäs minä enää löpisemään...kirjoitankin ihan sekavia, eikä lauseista varmaan saa mitään tolkkua...mutta siis lyhyesti ja ytimekkäästi KAIKKI HYVIN ja täällä vieläkin olen ihan sekaisin asiasta. Olen niin onnellinen, että sain tulla kertomaan teille näitä hyviä uutisia.
Loppuillan nautiskelen olostani. Silittelen masuani ja syön jotain herkkuja olemme sen kirmelin kanssa ansainneet. Ja jos levolla saisin nuo sydämen tykytyksetkin vähän helpottamaan. Josko tuo stressi ja väsymys nyt tän ultran jälkeen vähän helpottaisi taas. =)
titi75 ja kirmeliini 18+5
Sanottiin heti (tai mies ehti heti sanomaan), että sukupuolta ei sitten haluta tietää. Molemmat meistä kuitenkin yritti salaa kovasti tirkistellä mitä sielä näkyi ja kun päästiin sieltä pois, niin hyvä kun molemmat sano yhteen ääneen, että mä muuten tiedän kumpi sieltä on tulossa. Sovittiin, että molemmat sanoo yhteen ääneen mitä veikkaa...ja lopputulos oli se että mies oli kovin vakuuttunut että sieltä tulee tyttö ja mä taas olin melko varma pojasta. =D Eli jäi kivasti nyt tuo tilanne, että ei voi tosiaan yhtään nyt tietää kumpi tulossa kun molemmat meistäkin vielä katsoi sen niin päinvastoin. Toisaalta ihan kiva. Musta on ihan kivaa kun ei tiedä kumpi tulee. Tuo ultran muu sisältö oli tärkeempi, että muuten kaikki kunnossa.
Ja nyt jääkaapille. Karmee nälkä! =)
titi ja kirmula
titille onnittelut mukavista ultrakuulumisista!
mulle ei muuta uutta, kuin tänään käytiin pojan kanssa uimahallissa, ja uikkari alkaa olla pieni, eli tissit ja maha ei kohta enää mahdu.
huomista neuvolaa odotellessa..
=)
-ennis- ja sintti rv21+4
Sori sori tytöt, mun kuulumisia on jo kovasti odoteltu täällä. Arvasin sen. Eilen vaan oli koko päivän sellainen päänsärky, ettei mitään saumaa tulla koneelle. Stressasin kai minäkin aika lailla, vaikken sitä myöntänytkään. Ja tänään vasta nyt ehdin, on ollu muita kiireitä.
Eli kaikki oli hienosti ultrassa, onneksi pääsin sinne jo heti aamulla, taisi mua kuitenkin jännittää. Oli masu ihan sekaisin aamulla ja päätä särki ikävästi tosiaan koko päivän.
Siellä se pikkuinen vilkutteli ja heristi ihanasti etusormeaan juuri, kun puhuttiin, että yövuorot olleet rankkoja (mullahan supisti kipeästi sen yhden yövuoron jälkeen). Halusi pikkuinen osallistua keskusteluun selvästi. Kaikki sisäelimet näyttivät hyviltä, samoin selkä ja pää. Jalat näyttivät kovin lihaksikkailta ja sitä naureskelin, että miten voi jo noin pienellä olla noin isot muskelit. Kaikki sormet ja varpaatkin näkyivät. Ja pikkunenä. Voi että vauva ja sen kasvaminen tuolla omassa masussa ovat kyllä ihme! Iloisin ja onnellisin mielin ollaan siis oltu:) :) Mukaani sain monta kuvaa, niistä on ollut mukava katsella pienokaista näin jälkeenkin päin.
vm69: Kiitos ultratsemppailuista, en jännittänyt paljon, koska tää raskaus tuntuu hyvältä! Sulle paljon tsemppiä huomiselle, josko siellä ultrassa olis kaikki mallillaan ja näkisitte ehkä sykkeenkin...
maria80: Kiitos myös tsemppailuista! Kivat harrasteet sulla, myrkkyjen haistelu;) Kuulostaa kivalta. Olehan kuitenkin hieman varovainen niiden kanssa.
titi75: Ihania ultrakuulumisia, aina kiva kuulla. Onnea teille! Hauskasti meni tosiaan teillä tuo sukupuoliasia, että nyt sitten muka tiedätte varmuudella, kumpi tulee. Ihana, et saatte sitä jännittää vauvan syntymään asti. Koetahan nyt vain saada stressi rauhoittumaan, olet tainnut todella jännittää.
Uskon, et sulla nuo LA:jen ohittamiset on olleet paljon tuskallisempia, mua tosiaan niin auttoi ja ilahdutti se, että tämä pikkuinen jo potkii innokkaasti. Ilman uutta raskautta olisin varmaan ollut viime sunnuntain aivan maassa.
Juu, ei voi muuta kuin toivoa, et s-elämässä alkais taas jotain tapahtumaan, josko vaikka pian olis enemmän halua ja voimia.
Hannele-81: Hienoja kuulumisia neuvolasta, onnea! En usko, et painos on liikaa noussut. Se vaan ehkä nousee toisinaan hieman epätasaisesti, mikä on varmaan aika tavallista.
eka-vekara: Voi sua, koeta nyt kunnolla parantua. Kyllä ne työt sitten tulee tehdyksi myöhemmin, kun oot tokeissas. Älä ultraa liikaa jännitä, usko vaan tähän raskauteen. Eiköhän kaiken ole mahdollista olla ihan hyvin. Lapsi on aina ihme ja terve lapsi vielä suurempi ihme.
Enni-Maija: Ai hautajaisreissussa olit, ne on aina rankkoja tilaisuuksia, vaikka voivatkin olla kauniita.
Ai, sulla on tuollainen kokemus alatiesynnytyksestä... Auts! Voin vaan kuvitella tuskan, jonka se aiheuttanut. Ehkä sektio tosiaan paikallaan, jos riski kokea sama uudelleen on suuri. Ihanaa, et sä tunnet liikkeet jo hyvin. Se todella rauhoittaa mieltä.
mami-74: Ihanaa, että sulla meni ultrassa hyvin ja pikkuinen voi hyvin siellä masussa!! Koetahan alkaa uskoa tähän raskauteen etenkin noin hienojen uutisten jälkeen. Onhan vielä pitkä matka kuljettavana ja koskaan ei tiedä, mitä tapahtuu, mutta olet sentään päässyt jo yli puolivälin. Se on hieno juttu se! Nyt vaan vauvasta nauttimaan.
ON: Ultran jälkeen ollaan vaan oltu entistä iloisempia ja onnellisempia. Ihana kuulla, että normaalin kasvun lisäki vauva näytti myös varsin terveeltä. Kutittelua tuntuu joka päivä, joskus pieniä töytäisyjäkin. Tuntuu ihanalta!! Ehkä huomenna kerron asiasta töissä vihdoin. Alkaa tää jotenkin vaan tuntua niin todelliselta nyt...
Iloinen ja onnellinen Lizie & Pikkuinen 19+3
Hirmuisesti onnea hyvistä ultranäkymistä Titille ja Lizielle!!
mami, 20+4
no niin, piipahtihan se Liziekin sieltä joukkoon.
onnittelut sullekkin että ultrassa kaikki hyvin. ja mamille myös, kun olin ilmeisesti aiemmin unohtanut sinuakin r-ultrasta onnitella =)
-e-
Onnea ihanista ultrakuulumisista! Niin ihanalta kuulosti nuo teiän selitykset ultrasta että tuli itellekkin mieleen se oma ultrakäynti ja jotenkin niin hellyyttävä olo (kun en tosiaan sillon oikeen tajunnut " arvostaa" sitä) =o) Oi että... Miten onnellisia me ollaankaan kun saadaa näitä pieniä ihmeitä kantaa sisällämme... Jokainen päivä ja jokainen pieni potku on NIIIN ihana!
TITI: Juu mekin sanottiin heti ettei haluta tietää sukupuolta, ettei vaan ultratäti vahingossakaan sano. Mutta meilläkin mies sanoi jälkikäteen että yritti kauheesti tirkistellä mutta ei saanut selvää, minä taas en tirkistellyt ollenkaan koska en halunnut tietää. Ois ihana olla täysin tietämätön mutta siitä munuaisjutusta mulle tuli ihan poika-olo. Höh. Se on kai yleisempi pojilla vaikka tiän toki kaks tyttöä joilla myös on ollut munuaisjuttuja: SINÄ ja yks kaverin tyttö jolla oli ihan sama kun mulla mutta seur. ultrassa kaikki jo ok. Eli vois kai silti vielä tyttökin olla, mutta kun tosi moni sanoo että mulla on poikamaha... =o( Mää EN HALUAIS tietää etukäteen mutta nuo kaikki kuulemansa jutut ja kokemukset vaikuttaa tähän pääkoppaan!
LIZIE: Miten teillä, halusitteko tietää sukupuolta ja jos, niin kumpaa lääkäri veikkas...?
MAMI tais sanoa että tietävät sukupuolen muttei maininnut kumpi sieltä olis tulossa!
Aatelkaa miten maailma on muuttunut. Sillon kun me oltiin äitiemme kohduissa niin ei puhettakaan että joku olis kysynyt " tiiätkö kumpi sieltä on tulossa?" Nyt tuntuu että sitä kysyy multa joka ikinen!
HANNELE + vilpertti rv 22+4
LIZIE: Huomasit varmaan, että olit saanut täällä aikaan pienoisia hepuleja, kun ei uutisia ollutkaan odottamassa pariin päivään. Mielettömästi onnea ultrakuulumisista. Ihanaa kuulla, että teilläkin kaikki niin hyvin kun nyt vaan tuosta ultrasta voi päätellä. On tosiaan ihme, että tuola masussa tuollainen pikkuinen ihminen kasvaa. Nyt vaan nautitaan olostamme. En tiedä mistä johtuu, mutta esim. joulua odotan ihan kauheesti...että saan kokea sen vihdoin ison vauvamasun kera. Jotenkin se joulun odotus ja sen valmistelu nyt kun tietää että on pikkuinen tulossa...tuntuu jotenkin kauheen tärkeeltä ja tekee hyvän mielen. Miten olet muuten töissä pystynyt pitämään vauvamasun niin piilossa, ettei kukaan vielä tiedä mitään ja olet sentään jo puolessa välissä. Oho. =) Ite kyllä aloitin heti nt-ultran jälkeen tarkoituksella pitämään piukkoja paitoja kun halusin masun näkyvän koko maailmalle. ;-) Ai niin...siitä vauvelin reidestä kansa vielä, että siitä mulle varmaan niin poika olo tulikin kun kattelin sen vauvan reittä ja se näytti jotenkin niin vahvalta ja sit kun sitä painoakin oli vähän enemmän sille jo kertynyt, niin jotenkin jäi vaan sellainen olo, että sielä poika olis. Tosin voihan ne tytökin olla jänteviä ja isoja. No mitä sitä kiirehtimään. Näkeehän sen tuloksen sitten keväällä. ;-)
HANNELE: Itse varmuuden vuoksi vielä kyselin siltä lääkäriltä, että näkeekö se niissä vauvalin munuaisissa jotain ihmeellistä tai laajentumaa kun kerroin, että itellä on ollut tälläinen epäilys takaisin virtauksesta. Ja se sitten kahteen kertaan oikein tarkkaan syynäs ne munaisaltaat ja sanoi, että jos tätä nyt toosi tarkkaan tästä katsoo, niin ihan minimaalinen reuna näkyi siinä munaisaltaassa, mutta se oli niin pieni, että se sanoi että se sanoi ei ole mitenkään poikkeava vaan ihan normaaliksi luettava. Perinnöllisyydestä ei sitten osannut sanoa mitään tuon asian suhteen ja sanoi vaan, että saattaahan vauvalle ne oireilut tulla vasta syntymän jälkeenkin, että eihän niistä koskaan tiedä, mutta että nyt on kaikki normaalisti.
MAMI: Mulla ei nyt ole tuota toista selaista tuossa auki, mutta sinäkös se olit joka uimassa olit käynyt ja valittelit, että uikkareihin ei enää ryntäät ja masu meinaa mahtua...? Mä en edes ole yrittänyt käyttää tuota kokouikkaria vaikka menis varmaan vieläkin päälle. Halusin heti laittaa tuon ostamani mama-uikkarit. Ne on tosin vielä vähän hassut kun kuivana ihan ok kokoiset, mutta kun ne kastuu niin se masun osa vielä vähän " lepattaa" sielä mahan alapuolelta. No hyvä, että on vielä sitä kasvuvaraa sielä paljon. Ja ne ei ainakaan kiristä mistään.
Eka-Vekara: Toivottavasti lepo on auttanut ja nuha alkanut parantua.
Olikohan muita jotka oli jotain kirjoitelleet....? En muista...pitänee sit palata uudelleen...
( . ) Täällä olen vieläkin iloinen ultra kuulumisista ja ja tuo tuleva isukkikin näköjään on leijunut 2m maanpinnasta eilisen ultran jälkeen. Ihana nähdä, miten sekin oli ihan intoa täynnä kun sieltä tultiin. Kauheesti alkoi häärätä kaikkea ja jotenkin varmaan se jännitystila laukesi siltäkin. Se tosin ei missään vaiheessa edes myöntänyt tai näyttänyt mulle, että oliskaan pelännyt tai epäillyt jonkin asian olevan pielessä. Ihanaa, että edes toinen meistä on pystynyt jakamaan sitä luottamuksen siementä tähän raskauteen jos oma on välillä vähän horjunut.
Eipä tässä nyt ihmeempiä. Annan tilaa muillekkin.
titi75 ja kirmeli 18+6
P.S. Huomasin ilouutisia taas tuolta haahupinostakin. Sani on pitkän yrityksen jälkeen plussannut. Kävin jo onnittelemassa ja toivottelin tänne tervetulleeksi. Kovasti odotan Sania tälle puolelle. Tuli niin tutuksi tuola toisella puolella silloin aiemmin. Ja ovat kyllä taatusti tämän plussan ansainneet. Vauvaliimaa siis kilokaupalla mukaan matkaan Sanin masuasukille.
hannele; eipä kai tuo painonnoususi ole liikaa. Varsinkaan kun ymmärtääkseni sulla ei ollut edes ylimääräistä lähtöpainossa. Tosiaan tuo painohan saatta aina tulla " pyrähdyksinä" ja seuraavalla neuvolakäynnilläsi voi olla että painoa ei ole tullut juuri yhtään lisää...
Meiltä myös on tämän tästä kyselty, että tiedetäänkö kumpi on tulossa, niinkuin tänä päivänä se olisi itsestään selvyys. Mutta ollaan vaan sanottu, ettei haluttu tietää eikä ole tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Ei ole sen jälkeen kukaan kyllä kysellyt toiseen kertaan...
eka-vekara; hyvä että pääsit kotiin potemaan, jospa sitten selviäisit lyhyemmällä sairastelulla, kun saat rauhassa huilailla!
enni-maija; Juuri niin, sama se miten se vauva syntyy (sektiolla vai alateitse), se vauvahan on koko hommassa " asian ydin" . Jotenkin tuntuu hullulta mitenkä (varsinkin tällä palstalla) sektiolla vauvansa saaneista monet tuntuvat ajattelevat etteivät he ole synnyttäneet " oikeasti" , jopa " sektioäidit" tuntuvat välillä kokevan näin??? Mutta loppupelissähän tuo synnytys, tapahtui se miten tahansa, on melkoisen pieni hetki verrattuna siihen, että lasta on kuitenkin kantanut kohdussaan 9kk...
mami; Onnittelut myös tälle puolen hyvistä ultrakuulumisista!
titi; Ihana kuulla että myös teillä oli ultrassa kaikki hyvin, ONNEA!!!
Lizie; Onnittelut myös sinulle hyvistä ultrakuulumisista!!!!
titi ja lizie; " onneksi" en sentään ihan joka päivä pääse noita maaleja haistelemaan, kun miehellä alkoi sesonki töissä ja tekee piiiitkää päivää töissä (12h->), joten ei noiden lasten kanssa (tai lähinnä tuo nuorimman) viitsi mennä tuonne ahtaaseen autotalliin (ahdas sen takia, kun siellä on nyt mun kaikki maalausprojektit ;)). Mutta onneksi nuo pesuaineiden hajutkin vetävät puoleensa, joten pitkästä aikaa on tullut siivoiltua vähän enemmän...
ON: Eilen kävin neuvolalääkärissä (todella pikainen reissu) ja kaikki, hempaa ja painonnousua lukuunottamatta, oli ok. Hemppa oli hieman laskenut, 123-> 116 ja ohjeeksi sain syödä tuota rautaa joka toinen tai kolmas päivä. Painoa oli tullut lähes kilo/vko :/. Ohjeena katsoa tarkemmin mitä suuhunsa laittaa ja välttää suolaa (ja iltapalaksi tietenkin vedin heti ruisleivän suolamakkaralla ja suolakurkulla ;)). Mutta pääasia että kohdunsuu oli kiinni ja kaulaa vielä 3 cm jäljellä...
Miehellä alkoi tällä viikolla sesonki. Eli pariin viikkoon lapset eivät näe isäänsä kuin ohimennen aamulla ja EHKÄ vilauksella illalla. No, onneksi nämä sesongit kestävät vain maksimissaan reilun kuukauden. No saapahan sitä taas vähän enemmän rahaa joululahjoihin...
Launtaina olisi tarkoitus lähteä vähän shoppailemaan ikeaan. Aluksi oli tarkoitus ostella vain jotain pientä (kun olen joulukuun alussa menossa taas uudestaan), mutta ikean nettisivuja selaillessa ostoslista on venynyt jo melkoiseksi, ja sitten kun sieltä kuitenkin tekee vielä niitä heräteostoksia :/... Niin mainitsinko muuten jo että pesänrakennusviettikin on vallannut tämän mamman tyystin... ;)
Nyt on kyllä pakko mennä laittamaan pesukoneet (astia+pyykki) hommiinsa...
maria80 ja Patu-Alli rv 26+6
ONNEA Titille ja Lizielle ihanista ultrakuulumisista!!! Ja Mamillekin vielä tällekin puolelle onnittelut! Ihanaa, että kaikki oli hyvin teillä kaikilla.
Toivottavasti Hannelekin saa kontrolliultrassa hyviä uutisia ja vaavin munuaisaltaat on kunnossa! Milloin sulla onkaan se kontrolli?
Huomasin, että Ennis valitteli suonenvetoa. Mulla ainakin auttoi tosi hyvin magnesium. Eipä vetänyt suonta, kun joka ilta otti tabun.
Tuli muuten mieleen, kun viimeksi täällä kuulumisiamme kerroin, niin en muistanut kertoa, että jouduin 3,5 vk synnytyksen jälkeen vielä kaavintaan. Tuntui kyllä uskomattomalta, että vieläkö piti neljännen kerran siihenkin joutua. Alkoi nimittäin aivan yhtäkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta vuotaa runsaasti verta ja hyytymiä tuli aivan kuin keskenmenossa. Käytiin päivystyksessä (oli lauantai), mutta eipä siellä mitään tapahtunut, kun vuoto ehti jo asettua. Taas aivan yhtä yllättäen seuraavana päivänä tuli " röykkiö" hyytymiä ja taas vuoto oli sen jälkeen vähäistä. Seuraavan päivän ultra todisti istukkaa jääneen kohtuun ja 2 h ultran jälkeen olin jo leikkaussalissa. Nopea ja kivutonhan se kaavinta on ja olo oli tietysti helpottunut, kun tiesi, että nyt jälkivuotokin vihdoin loppuu eikä tarvii pelätä hyytymiä. Vaavin kanssa yhdessä oltiin osastolla, kun neiti on täysin rintaruokittu, joten tytön täytyy olla siellä, missä rinnatkin ;-). Onneksi nyt on kaikki hyvin ja ristiäisetkin takana, joten tasaista arkea tässä elellään :-).
Onnellista odotusta edelleen kaikille ja vm69 taisi olla tänään menossa ultraan. Toivottavasti kaikki on masussa hyvin!
neronja & Jasmin tänään 6 vk
Titille ja Lizielle todella sydämelliset onnittelut hyvistä ultra kuulumisista. Täälläkin alkaa jännitys nostaa päätään. Ensi viikon tiistaina np-ultra.
Juuliar: piti lohdutella, että minulla raskausoireet hävisivät plussan myötä niin, niin että meni ihan yöunet huoliessa. Takaisin kyllä tulivat rv6, ja sen jälkeen on riittänyt. Että etköhän sinäkin ehdi omistasi kärsiä, toivottavasti kuitenkin mahdollisimman vähän.
Täällä on ollut jonkin verran puhetta kotihoidontuesta ja muuten rahapuolesta. Itselle opiskelijana tuo kotioidontuki on korkea verrattuna normaaleihin tuloihin. Kun elintaso on jo valmiiksi aika matala ja on tottunut pieneen asuntoon ja säästäväisyyteen niin tuosta saa jopa säästöön niin voi sitten matkustella ja muita ylellisyyksiä harrastaa. Olen huomannut että ei tuohon lapseenkaan ole pakko paljon rahaa kuluttaa. Tästäkin syystä olen onnellinen päätöksestämme perustaa perhe jo tässä epävarmassa elämäntilanteessa, eipähän ole pakko viedä lapsia hoitoon, kun asuntovelat ym. painaa päälle.
VM69: kovasti onnea sinne huomiseen ultraan. Toivottavasti näkyis jotain ja pääsisit sieltä kotiin kevyin mielin.
Tämä viikko on minulla aika hulinaa. En ehdi roikkumaan täällä niinkuin normaalisti, mutta ensi viikolla taas paremmalla ajalla.
Limetti 12+1
Täällä oli niin ihania ultrakuulumisia. Oikein hienoa oli lukea niitä!!
Itsellä oli myös se ultra tänään. Oli kai siellä kaikki kunnossa, viikkoja kuitenkin liian vähän, jotta varmuudella olisi voinut sanoa, että siellä joku on... Mutta lääkäri kyllä oli havaitsevinaan jotain " lepatusta" siinä sikiöpussin ( vai mikä pussi se oli) vieressä. Kaikki muu näytti siltä, että ihan on niinkuin tässä vaiheessa kuuluukin olla. Kohdun limakalvot paksuuntuneet jne..
kahden viikon päästä uusi kontrolli-aika. Kyllä kunnallisellakin puolella saa hyvää huolenpitoa, ainakin minä koen näin.
En vieläkään kuitenkaan uskalla tänne kokonaan siirtyä. Vaikka ihan luottavaisin mielin nyt olenkin.
Hienoa että kaikki näyttäisi hyvältä. Toivotaan, että kontrolliultrassa näkyisikin jo sitten paljon enemmän! bd
maria80 ja Patu-Alli rv 26+6
TITI: Ompa ihanan kuulosta kun siellä isukkikin niin tohkeissaan! Mites sinä, ja MUUT ESIKOISTA ODOTTAVAT, aiotteko muistaa jotenkin isäinpäivänä? Oishan se aika jännä, mutta tiiä sitten... Saapa nähdä miten ens äitienpäivänä sitten, muistaako mies mitenkään?!
Se oli muuten varmasti enne että mulla alkoi kaavinnan jälkeen vihdoin ja viimein menkat juuri äitienpäivänä! Seuraavia menkkoja ei nimittäin sitten tullutkaan... Se oli ennakko-äitienpäivälahja =o)
MARIA: Juu, eipä ne ihmiset toiseen kertaan sukupuolesta kysele mutta kun tuntuu nuita eka kertaa kysyviäkin riittävän... Mulla ei terkka vielä puhunut mitään raudasta vaikka hemppa oli 119.
NERONJA: Kontrolliultra-aikaa en oo vielä saanut. Mutta reilun kuukauden päästä se on. Voi kurja, kun sun piti vielä siihen kaavintaan joutua. Onneksi tällä kertaa ei kuitenkaan km takia! =o)
LIMETTI: Niinhän se on että kulutus on sitä mihin on tottunut, eli opintotuelle lähes olematonta, mutta nyt kun työelämään päässyt mukaan niin ei taitais meikäläinen enää pärjätä millään konstilla pelkällä opintotuella! Ootte kyllä tehneet rohkeita päätöksiä!
VM69: Toivottavasti se läpätys oli sydämensyke sitten! Parin viikon päästä asiat sitten selviää, ihanaa, onnea kuitenkin jo tusta ekasta ultrasta! Ihanaa että saat tuommosta palvelua kunnallisessa!
ENNIS: Mulla yrittää öisin vetää suonta, kerran se onnistuikin ja seon ihan hirveetä. Mutta ihan sattumalta huomasin että kun tuntee yöllä että se suonenveto meinaa alkaa niin pyörähdän selälleen (ellen jo ole) ja nostan sen jalan koukkuun jalkapohja patjaa vasten. Se helpottaa ja suonenveto ei tulekkaan. Omituista, luulis että koukkuun laittaminen pahentais. Mutta aluksi huomasin sen sattumalta ja sen jälkeen oon mennyt siihen asentoon aina ihan tietosesti ja tosiaan - kertaakaan sen jälkeen ei oo suonenveto päässyt mua vaivaamaan!
Huomiseen
HANNELE +v 22+4
nyt kerron pikaiseen vaan neuvolakuulumiset, ja tulen sitten illalla kommentoimaan muuta jos ehdin.. on taas hulinaa =)
paino on noussut koko raskauden aikana 5,8kg nyt viikkomuutos +700g
verenpaine 105/69
hemoglobiini 104, ja sekös ottaa päähän..
pitänee varata ne obsidanit vessaan, kun yöllä käy, niin ottaa sitten. ei mulla muuten ole ikinä 4h rakoa syömisten välillä.. =( ohjeessa kun sanotaan että 2h edellisen aterian jälkeen ja 2h ennen seuraavaa otettava.. mites te muut olette ottaneet?
sf-mitta komeat 24cm.. reilussa kolmessa viikossa on lisää pompsahtanut 5cm!!
vyötärönympärys silti makuuasennossa sama kuin edellisellä kerralla, 94cm.
mulla oma pituus on kokonaista 165cm, joten olen jo aika muumimainen keskivartaloltani.. =)
sain kelaan vietäväksi äitiysraha ja -pakkaus laput. jospa huomenna veisi, niin alkaisi se kuumeinen pakkauksen odottaminen =)
taas jotain ihan ihme härdelliä noitten mun raskausviikkojen kanssa.. neuvolakortissa on tälle päivälle laitettu 22+0 vaikka pitäisi olla 21+5.. ihan samahan se tietty on..
pannaan nyt se, mitä neuvolakortissa sanotaan..
-ennis- ja sintti rv22+0
Olikin pino tippunut jo toooosi alas... Nyt tytöt aktiivisempana! *heristää sormea*
Okei, mää varmaan ihan turhaan skitsoilin omasta painostani kun muilla näyttää tulevan ihan samaan tahtiin. (kun osaiskin heittää aivot narikkaan ja jättää analysoimatta jokaisen sanan ja teon mitä neuvolassa tapahtuu...)
ENNIS: Sullahan oli kovasti sf-mitta kasvanut. Mullehan oli viimeksi tullut 540 gr/vko, ja neuvolatäti sano että normaali on 200-400 g. Mutta mää luin jostain raskauskalenterista tai vastaavasta sen jälkeen että NÄILLÄ VIIKOILLA missä mekin mennään vauvan kasvu on hurjaa ja painoa tulee helposti se puoli kiloa per viikko. Se kasvaa niin kohisten =o) Mitataanko teillä vyötärönympäryskin...? Ei meillä.
Mää sain myös kelan laput tiistaina neuvolassa ja keskiviikkona ne lähti jo postissa kelaan. Koskahan se äitiyspakkauksen saa? Pari kuukautta ennen LA? Vai? *tuskin malttaa oottaa*
Nyt töitä töitä... Viikon viimeinen työpäivä jes!
HANNELE + vilpertti rv 22+5
Ensiksi täysin asiaton kommentti tästä vauvan keskustelupalstan käytöstä: V****taa suunnattomasti, että joskus se teksti vain häviää jonnekin bittiavaruuteen! Kuten äsken. Voi ***kele!
Mami-74, titi ja Lizie: Ihanaa lukea noita ultrakuulumisia! Meidän kunta ei tarjoa kuin np-ultran vkolla 11-12, joka sitten kaikilla muilla kuin ensisynnyttäjillä jää ainoaksi. Koitan saada kuitenkin vielä synnytystapa-arvion, kun on kaksi ns. epätavallista synnytystä ja ahdas lantio.
Neronja: kuulostaa inhottavalta tuo jälkivuotosi. Itselläni vuoti SEKTION jälkeen 2,5kk, jonka jälkeen oli päiväkirurginen kaavinta. Yllättävän kivuton, ja siihen jäi vuodot.
Limetti: olet päässyt jo ihan kivoille viikoille! Onnea! Muistan sut tuolta Haahuista, jossa yhtä aikaa silloin oltiin.
vm69: Kuulostaa lupaavalta sinunkin ultrakuulumiset... bd
Hannele: Muistaakseni se äp tuli postin mukana pari viikkoa papereiden lähettämisen jälkeen. Tällä kertaa harkitsen sitä pakkauksen ottamista, koska kaikkea on, mutta mieli tekisi päästä hiplaamaan niitä rojuja.
ON: Väsymys helpottaa, kuvotus lisääntyy. Masukin alkaa kivasti pömpöttämään. Kyllä tuon vauvamahaksi tunnistaisi, mutta vielä sen voi pistää " lihomisen" piikkiin. Ensimmäiset mammahousut kaivoin aamulla kaapista ja että on mukavat. Grammaakaan ei ole tullut lisää, vaikka olo on kyllä jo aika " uhkea" .
Mies odottaa tätä vauvaa katselemalla meille isompaa autoa. Siis toisin sanoen sillä raukalla on hirmuinen autokuume ja tämä raskaus on vain hyvä syy katsella uutta autoa. Olen kyllä sanonut, että uutta autoa ei saa ennen joulua. Mulla on sellainen paha aavistus, että jos annan vallan alkaa hössöttämään ja hankkimaan vauvaa varten kaikkea niin km tulee ihan varmasti. Viimeksi kävi just näin...
Ja nyt laittamaan lapsia, ettei myöhästytä bussista.
Pirpaliina ja Manu rv10+0(?)
HUOMENTA TYTÖT, SE OLIS KUULKAA PERJANTAI !!! =D
Alkaakin takki olla jo taas niin tyhjä, että hyvä kun nää perjantait jaksaa täällä töissä touhuta, mutta sen voimalla kun tietää, että sitten on pari päivää vapaata. Tänään tosin lähdetään kyläilemään melki heti kun kauppareissu on tehty ja kotiuduttu, mutta kun sieläkin paikassa on niitä pieniä lapsia, niin en usko että muutenkaan yökyöpelöinniksi menee. Ovat rakentaneet uuden hienon talon ja mennään sitä katsomaan.
Yleisesti kommenttia tuohon HANNELEN kysymykseen, että aionko muistaa tulee vaa isukkia jo tänä isänpäivänä. Kyllä mulla tarkoitus vähän näin olis. Jotkuthan kasaa niitä isyyspakkauksia ja antaa ennen lapsen syntymää¿tietty siihen lapsen saantiin on vielä toinen puolikas jäljellä, mutta nyt kun tuo rakenneultrakin on takana, niin mietin että joko uskaltaisin sen kasata miehelle valmiiksi ja antaa sitten isänpäivänä. Voisi olla siitä aikas mielissään ja uskon, että kuitenkin yllättynyt, koska TIEDÄN, että se ei osaa odottaa mitään jo tänä vuonna. Olis tosiaan kiva tietää onko muut ajatelleet mitään ja onko mitään kivoja ideoita. Itse ajattelin tuosta ¿ isyyspakkauksen ¿ sisällöstä, että olis jotain hassua ja kivaa. Sisältöehdotuksia otetaan vastaan. Uskon, että se ajatus siinä lämmittää kuitenkin tulevaa isukkia eniten. ;-)
Ja sitten muita kommentteja:
VM69: Se tosiaan varmaan sitten oli niin, että pikkunen, oli vielä vähän liian pieni ultrattavaksi, mutta jos sielä lepatusta kuitenkin näkyi, niin uskon että se lapatus tosiaan oli sitten se vauvelin sydän. =) Seuraavalla kerralla on näkyykin jo varmasti paljon enemmän. =) Ja se mikä on kiva kuulla, niin se, että ole onnistunut saamaan kunnallisellakin puolella hyvää ja ystävällistä palvelua. Ne palvelut tuntuvat tänä päivänä olevan aikas kortilla. Toisaalta samaan hengenvetoon pitää myös mun tässä nyt antaa positiiviset palautteet tuosta mun ihan kunnallisesti tehdystä rakenneultrasta. Tää lääkäri oli aivan mielettömän kiltti ja ystävällinen, eikä tullut sellainen olo, että pitää lääkäriä pelätä. Ehkä se mullakin on sitten vaan huonoa tuuria, että tuo meidän omalääkäri kunnalla on niin kelju ja tuo terkka muuten vaan vähän höpelö. = / Pelkäsin eka, että se omalääkäri sen r-ultrankin tekee, mutta onneksi se tehtiin kokonaan toisessa neuvolassa vaikkakin saman kunnan sisällä. Hyvä näin.
MARIA80: Sullakin sielä masuasukki kasvaa hurjaa kyytiä. Ja näköjään meillä kaikilla tuo hemppa on vähän ongelma. Tietysti niillä kellä on vähän korkeempi hemppa ollut, niin on mistä vähän pudota, mutta itellä lähtikin jo sieltä anemian rajalta, että ei olis paljon varaa pudotella. Mulle terkka sanoi, että nyt riittää kun otan yhden napin jktp, mutta musta tuntuu ettei se riitä. Otan edelleen nyt sen 2 nappia päivässä, sillä mun hemppa oli noussut siitä 108 à 110. Ja söin siihen tulokseen ihan järjettömästi kaikkea rautapitoista. Joten jos jatkan samaa rataa + ne napit päälle, niin ehkä saisin sen vielä vähän nousemaan, vaikka normaalisti se laskiskin tässä kohtaa raskautta kohisten. Toivotaan näin. Musta kun tuostakaan lukemasta ei vara ole ainakaan pudottaa yhtään.
Toivottavasti pärjäät sielä lasten kanssa sen miehesi sesonkiajan. Ja lapset kans. Mutta kyllähän se ylimääräinen lahjaraha on varmasti tervetullutta. Mäkin ajattelin, että olis miehen kanssa tässä joku vkonloppu lähdetty Ikeaan ostoksille, mutta meillä se on tosiaan täältä Tampereelta lähtemistä, joten ajateltiin alottaa kierros ensin Kodin Anttilasta ja katsoa löydetäänkö sieltä mitä kaikkea kivaa ja mitä maksaa. Ikeasta varmaan tekis kaikkia ihania löytöjä. Just kaikkia koreja pöydälle vauvan tarvikkeita varten ja muuta kivaa. Mutta katsoo nyt sitten missä kohtaa sitä ehtis vai ehtiikö ollenkaan lähteä sinne Hesan suuntaan.
NERONJA: Kiitos Neronja onnitteluista. Ne otetaan onnellisina vastaan. Ompa sullakin ollut vielä kurjat kokemukset synnytyksen jälkeen. Hui! Onneksi tätä kaavintaa ei tosiaan tarvinnut km:n takia tehdä, mutta ei herätä mukavia muistoja varmaankaan. Ja hyvinhän se näin meni vauvan kanssakin, että missä äiti ja tissi¿sielä myös vaavi. =) Ja nimenkin on pikkuinen jo ennättänyt saada. Niin se aika vaan menee¿
LIMETTI: Kiitos myös Sinulle onnitteluista. Kyllä nää vkot tosiaan kiitää kun sullakin on jo noin ihanasti noita vkoja kertynyt. Ja ajattele¿vastahan plussasit. Voi vitsit. =) Te olette tosiaan tehneet rohkeita päätöksiä perheen perustamisesta opiskelun ohella, mutta niin hassusti se vaan menee, että jos on tottunut elämään vähemmällä, niin kummasti se raha vaan riittää. Jos taas on tottunut niihin säännöllisiin palkkatuloihin, niin kyllä se tuntuu rokottavan aikas pahasti tuota palkkapussia kun kotiin jää. Tänään vielä mieheltä kysyin, että mitä mieltä hän on, että jos haluaisin jäädä kotiin hoitovapaalle vielä äitiysloman jälkeen¿mies sanoi, että ilman muuta jos vaan musta sille tuntuu ja haluan. Hirvittää itseä, mutta olen myös aikanaan tottunut tosi säästäväiseen eloon joten osaan sen taidon vieläkin. ;-) Miehelle voi tuottaa enemmän tuskia jos alan istua rahakirstun päällä ja laskea kuluja tarkemmin. =D
ENNIS: No sulla myös tuo hemppa prakaa. Aika alas sullakin on se laskenut. Mä en pystynyt yöllä veskikäyntien yhteyssä tuota rautaa ottamaan tyhjään masuun¿lensi yrjö parin tunnin päästä ja sitten alkoi ihan helvetilliset vatsanpoltteet. Joten olen ottanut nyt niin nuo napit, että ihan veteen tehdyn aamupuuron kanssa ja lasi c-vitamiinipitoista Valion greippimehua kylkeen, että imeytys paremmin tuo rauta. Sitten töissä otan noi muut päivän vitamiinit, foolihapon, kalaöljykapselin, kalkin, special 2+ tabun ja maitohappokapselin n. pari tuntia tuon raudan jälkeen. Sit on se n. parin tunnin tauko siinä ja sitten onkin jo normaali lounas joka tulee töissä syötyä. Yritän jättää lounasruualta vaan kaikki maitopitoiset tuotteet pois tai karsia ne ihan minimiin¿ei siis suoranaista maidon juontia tai mitään jogurttia jälkkäriksi (niin kun ennen tein ja ihmettelin miks rauta ei tahdo imeytyä) ja sitten tuosta ruuasta taas parin tunnin päästä olen kyllä nauttinut jo ihan maitotuotteitakin piimää, juustoa, jugurttia tms. Mä sain tuolla kyllä raudan nousemaan¿mutta se tarkoitti tosiaan, että sen lisäksi, että otin tolla menetelmällä sen kax rautanappia päivässä, niin lisäsin ihan tolkuttomasti niiden verilättyjen, mustanmakkaran, paprikan, persiljan, parsan ja lihan syöntiä¿. +tietty aamupuroon vaihtelin kesältä pakastettuja mansikoita ja punaisia viinimarjoja. Eli en sitten tiedä jos et muuten kovasti syö itsestään rautapitoista ruokaa, niin sitten tuolla neljän tunnin välillä voi olla joku ratkaiseva merkitys. Mä olen nyt noudattanut tuota ¿omaa reseptiä ¿ persiljaakin ripottelen jokaikisen ruuan päälle, syön joka välissä kun muistan niin pelkästään ja sitten vielä tunkeen sitä jokaisen leivän päälle mitä syön, vaikka leivän päällä olis juustookin. On se kumma että jos ei tuolla määrällä joku osa edes imeydy, vaikka ei välttämättä kaikki. ;-)
Ihanasti Sinullakin on tuo massu kasvanut huimia lukuja. Hieno juttu. =) Ja äitiyspakkauspaprutkin olet laittamassa eteenpäin. Ite täytyy vielä odottaa 3vkoa seuraavaan neuvolaa jos sitten paperit vasta noita varten saan.
HANNELE: Tuolla yleisesti jo kommentoinkin tuota isänpäivälahja juttua. Ideoita tosiaan otetaan vastaan mitä sinne pakettiin vois laittaa. Onko susta hölmö idea jo nyt antaa tuo keksitty ¿ isyyspakkaus ¿ vai kuuluisko se sitten vasta tuonne myöhempään ajankohtaan. Teillä nyt se varsinkin Enniksen kanssa vois olla jo ajankohtainen idea kun olette jo omista äitiyspakkauksistannekin laittamassa paperit eteenpäin. Sais mieskin sitten isänpäivänä omansa. ;-)
PIRPALIINA: Vinkki sulle. Itse kirjoitan aina ensin kaikki kommenttitekstini, jos sitä tulee näinkin paljon kun tänään =) niin ihan wordiin josta sen kopioin sitten sinne palstalle. Ennenkö hävitän tuon word-tekstin, niin tarkastan että varmasti siirtyi tekstit sinne ja jos ei niin pääsen kopioimaan ne sinne uudestaan, eikä tekstit katoa ja v****käyrä nouse turhaan. Nim.merk. kokemusta omaava =D Kokeile. Mulla ainakin toimii.
Mekin käytiin yksityisesti teettämässä tuo nt-ultra. Kunta ei sitä tarjonnut, mutta tuon r-ultran tarjosi. Mutta me nyt ravattiin muutenkin näiden km:jen takia yksityisellä alussakin jo pari ultraa, koska mieltä painoi mikä on tilanne.
Meilläkin mies haluisi hommata mulle _ turvallisemman _ auton kun toi mun pikku sporttinen Seat Ibiza, ei kuulemma sovi äidille autoksi. ;-) Just joo. Sillä itellä on firman auto joten siihen voi kovasti vaikuttaa, mutta sen nyt kauheesti tekis mieli käydä kattomassa minkälainen auto mulle voitas vaihtaa. Onhan se totta, että toi 3-ovinen on vähän hankala kun pikkuisen kanssa liikun, mutta olen yrittänyt sille vakuuttaa, että pitkiä matkoja ei kuitenkaan ajella ja siihen käyttöön mihin itse tarvin, niin tuo on ihan riittävä ja että mulla sentään on edes perheessä kakkosauto¿Kaikilla tulevilla äideillä ei ole siihenkään mahdollisuutta. Mutta mies nyt vähän hössöttää. Se on jo soitellut kaikki vakuutusyhtiötkin läpi ja kysellyt syntymättömän vauvan vakuutukset läpi. Meille ropsahtaa kuulemma postilaatikosta parin päivän sisään iso läjä vakuutustarjouksia. =) No hyvähän se on, että toinen on huolissaan tulevasta lapsestaan. =)
( . ) Tänään 19+0 täynnä ja alkaa puoliväli lähetyä. Kivaa. =) Massukin näyttää pyöristyvän kovaa vauhtia ja nyt näyttää ihan oikeesti jo vauvamasulta. Maatessakin tuntee selvästi jo sen pyöreyden eikä lätisty ihan koko maha. Kyllä se vaan on uskottava että se pikkuinen sielä kasvaa kovaa kyytiä. =)
Otin muuten rakenneultraa varten nyt oman napakoruni pois enkä ole laittanut sitä nyt enää takaisin. Toi reikä on niin iso, että jotenkin musta tuntuu, ettei tuosta umpeudu enää loppuraskauden aikana ja ajattelin, että jos en korua enää pitäis, niin jos se reikä pysyis vaikka vähän siistimpänä. Ja olen vähän alkanut pelätä, että tarttuu housuihin tms. kiinni ja repee, kun masun pyöristyessä se koru on alkanut sillain vähän pömpöttää. Mites muilla? Muistaakseni jollain napakoru oli?
Sitten vielä uusi ongelma. Meillähän oli tuo pikkuinen nyt viimeksi perätilassa ja vaikka sillä on tilaa liikkua, niin näyttäisi nyt mielellään viihtyvän jalat jalat alaspäin ja sen kyllä olen alkanut tuntea kun kirmeli taitaa tämitellä mua tuonne virtsarakon suuntaan niistä vihlasuista ja jatkuvista hädän tunteensta johtuen. Eilen nukkumaan mennessäkin niin ihan karsee tunne koko ajan että pakko mennä pissalle että joku painaa sinne rakkoon koko ajan¿kävin kerran ja kun pääsin sänkyyn, niin sama tunne oli jo uudestaan. Ilkeää. Oli pakko käydä kerran vielä kokeilemassa, mutta eihän sieltä tullut kun pieni liraus¿no tunne meni sitten jonkun ajan päästä pois. En tiedä vaihtoiko pieni asentoa ja potki muualle. Mietin vaan mitä on tulossa jo nyt on jo tälläsiä fiiliksiä. Ja sen tiedän, ettei nyt ole mistään pissatulehduksesta kyse. Sen kyllä takuulla tunnistan. No nää alkaa nyt sit vissiin olla niitä raskausoikkuja jotka lisääntyy vaan loppua kohden. =)
Ja vielä pitää ottaa töistä loppurutistukset jos aikoo täältä vielä pois tänään päästä.
titi75 ja kirmeli 19+0 (eikä jatkoksi nyt enää niitä turvavkoja ;-)
titin ultrakuulumisia tulin katsomaan,mutta saankin näköjään vielä odotella :)
sari+konsta syliunilla :)