Millainen alkoholin käyttö sinusta on normaalia?
Kommentit (70)
Alle 8:n annoksen päivätahtia en hyväksy, kuin poikkeustilanteissa. Tämä on aiheuttanut monta avio/avoeroa.
Alkoholin käyttö ei ole koskaan kokonaan terveellistä, mutta normaali käyttö onkin eriasia...
Hyvin mielipide painotteinen kysymys, itse juon kerran kuukaudessa kunnon kännit, joka on hyvin haitallista keholle, mutta monelle tämä saattaa kuulostaa normaalille nuoren miehen käytökselle.
Enempi varmaan sanoo, että saunakalja kerran viikossa on se normaali.
Alkoholistina sanoisin että sellainen mitä ei ole pakko tehdä. Että juomattomuus on aina helppo valinta. Hyvin hyvin suurella osallahan näin ei ole. Enemmän tai vähemmän suurkuluttajia tai riippuvaisia tuntuu olevan paljon.
Toki näitäkin jotka elää terveellisesti kuuluu mun lähipiiriin.
Mun alkoholismia ei arvaisi kukaan. Hyvä ura, liikuntaharrastus ja aktiivinen elämä. Mutta viina se vaan pyörittää. Tai siis toki mieheni ja läheisin ystäväni tietää. Oon eronnut ja lapset joka toisen viikon, eli joka toisella viikolla mahdollisuus juoda reippaamin, arkena vaan toki työ määrää asian, en voi olla töistä pois ja arkipäivisin oltava aina 100% ajokunnossa.
Puoliso juo joka pe ja la sekä lomalla usein joka päivä n. 2 litraa olutta/ lonkeroa ja pari viinilasillista.
On humalassa, joka tekee hönestä poissaolevan, nuokkuu ja kuorsaa tv: n ääressä, muu perhe katselee aikansa tuota ja tehdään muuta tai mennään nukkumaan. Mies jää sohvalle yöksi.
Itse en juo kuin alkoholittomia. Kyllä tuo miehen juominen on jo riippuvuutta, kun joka viikonloppu pitää juoda. Omasta mielestään ei ole ongelma, eikä kuulemma aio muuttua.
Ongelmana miehellä on myös unettomuus ja ylipaino ym. Eniten haittaa tuo miehen poissaolevuus ja muista välinpitämättömyys, haihtuu ikäänkuin pois perheestä.
Vaikuttaa siltä että moni vastaajista on alkoholisti.
Kerran kuussa ja silloinkaan ei humalahakuisesti.
Minusta kaikenlainen alkoholin käyttö on epänormaalia. Sehän on hermomyrkky.
Vierailija kirjoitti:
Puoliso juo joka pe ja la sekä lomalla usein joka päivä n. 2 litraa olutta/ lonkeroa ja pari viinilasillista.
On humalassa, joka tekee hönestä poissaolevan, nuokkuu ja kuorsaa tv: n ääressä, muu perhe katselee aikansa tuota ja tehdään muuta tai mennään nukkumaan. Mies jää sohvalle yöksi.Itse en juo kuin alkoholittomia. Kyllä tuo miehen juominen on jo riippuvuutta, kun joka viikonloppu pitää juoda. Omasta mielestään ei ole ongelma, eikä kuulemma aio muuttua.
Ongelmana miehellä on myös unettomuus ja ylipaino ym. Eniten haittaa tuo miehen poissaolevuus ja muista välinpitämättömyys, haihtuu ikäänkuin pois perheestä.
Alkoholi on siis mukavampaa sruraa kuin oma perhe. Mitä tästä voi päätellä?
Ei mikään alkoholin käyttö ole "normaalia", eikä sitä pitäisi pitää "normaalina".
Ei taida olla yllätys, että en juo alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
On humalassa, joka tekee hönestä poissaolevan, nuokkuu ja kuorsaa tv: n ääressä, muu perhe katselee aikansa tuota ja tehdään muuta tai mennään nukkumaan. Mies jää sohvalle yöksi.Itse en juo kuin alkoholittomia. Kyllä tuo miehen juominen on jo riippuvuutta, kun joka viikonloppu pitää juoda. Omasta mielestään ei ole ongelma, eikä kuulemma aio muuttua.
Noin käy miehelle jolla on rasittava muija, pakko paeta, nähty monta kertaa.
Nyt, kun viljan, ja muidenkin elintarvikkeiden hinta on kohonnut valtavasti, olisi minusta kohtuullista kieltää alkoholin valmistus muuhun elintarvikekäyttöön kelpaavista raaka-aineista. Eli esimerkiksi syömiskelpoisesta viljasta.
Alkoholin valmistukseen tulisi käyttää vain elintarviketeollisuuden prosessijätteitä tai vastaavista raaka-aineista, jotka eivät kelpaa muuhun elintarvikekäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kaikenlainen alkoholin käyttö on epänormaalia. Sehän on hermomyrkky.
Kyllä se puhdistusaineena on erinomainen.
Pari kertaa vuodessa tyyliin juhannuksena ja kaverin synttäreillä, silloinkin enintään pari annosta. Omalta kumppanilta en katselisi alkoholinkäyttöä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana miehellä on myös unettomuus ja ylipaino ym. Eniten haittaa tuo miehen poissaolevuus ja muista välinpitämättömyys, haihtuu ikäänkuin pois perheestä.Noin käy miehelle jolla on rasittava muija, pakko paeta, nähty monta kertaa.
Tyypillinen alkoholistin perustelu! Syy juomiselle on AINA muissa ihmisissä tai tilanteissa. Kyllä juominen on usein oma perinnöllinen ongelma: suvussa löytyy juomareita vuosikymmenten ajalta.
Joka viikonloppu, lomat, kissan hautajaiset, auton lommo, lapsen synttörit, työstressi, yleinen veetus, ukkossää, sääsket
jne. syyt riittää aina juopolle syyksi juoda.
Addiktio määrää elämän tahdin. Juoppo elää kaljasta lonkeroon, lonkerosta viiniin ja viinasta viinaan. Se on kaiken toiminnan lähde: töissä käynti on syy ja mahdollisuus juoda. Vaimo/ mies on aina syy juoda.
Kohtuukäyttö tai kokonaan juomattomuus ON MAHDOTONTA juopolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana miehellä on myös unettomuus ja ylipaino ym. Eniten haittaa tuo miehen poissaolevuus ja muista välinpitämättömyys, haihtuu ikäänkuin pois perheestä.Noin käy miehelle jolla on rasittava muija, pakko paeta, nähty monta kertaa.
Miksi se äijä ei sitten itse pakene koko liitosta? Miksi on edes mennyt naimisiin ja hankkinut lapsia?
Olis elänyt sinkkuna ja juonut itsensä hengiltä kaikessa rauhassa!!
Kohtuukäyttöä ei ole. Mitä harvemmin, mitä vähemmän kerralla, sen parempi, mieluummin ilman alkoholia. Elämä on freesiä ja raikasta ilman viinapöhnää, joka vie unet, terveyden, aiheuttaa ongelmia ihnissuhteisiin, tuhoaa aivosoluja ym. Hermomyrkky, joka tekee ihmisestä erityisesti iän myötä hauraan ja henkisesti tylsän.
Viinaongelmaisia pappoja ja mummuja on Suomi täynnä.
Päivä mennään seitinohuessa, kun pitää töissä käydä kumminkin. Illalla ja viikonloppuna sitten riipaistaan enemmän.
Juu, kun seuraa omaa äitiään ja juomista, en todellakaan kaipaa mummaa lastenhoitoavuksi. Ei mitään luottoa ja taetta siitä, että kykenisi ottamaan lapsista vastuuta. Surkeaa että mummaa ei ole lasten elämässä, niin harvoin on se selvä hetki.
Nuorempana olin suurkuluttaja. Join siis joka viikonloppu, usein perjantaina ja lauantaina ja aina humalahakuisesti. Se oli raskasta. Nykyään juon jos on juhlia, bileitä, synttäreitä tms, ehkä joku neljä kertaa vuodessa. En enää jaksaisi joka viikonloppuista pämppäämistä, koko elämä menee vain viikonlopun odottamiseen ja siitä selviytymiseen.