Mitä häpesit lapsuudessasi?
Kommentit (88)
Lapsuuskodin uskontoa joka oli Jehovan todistajat.
En halunnut koulukavereideni tietävän, että minä leikin paperinukeilla vielä 12-vuotiaana.
Itsestä on yksi valokuva mitä pidin pitkään nolona, mutta nyt voi jo naurahtaakin tuolle kun on jo ikää. -83 syntynyt ja kuvassa ei ole itsellä ikää kuin ehkä noin pari kuukautta. Tuolloin 3-vuotias serkku pitää mua sylissä ja itse taas ihan naama punaisena huudan siinä kuvassa ja ihan ikenet vilkkuen kun eipä ollut hampaita vielä. Toki hyvät välit kyseisen serkun kanssa, mutta tainnut vierastaa uutta ihmistä kun ensi kohtaamisia ollut niin näköjään ensi tapaaminen ei ollutkaan niin mieluinen. Tosiaan nyt alta nelikymppisenä voi jo enemmän naurahtaa kuvalle, mutta siinä 10-vuotiaana tuli vanhemmille raivottua, että miksi tämmöinen kuva on musta otettu. Kuitenkin harkinnassa onko pokkaa jakaa omaan someen tuota kun joskus lapsuuskuvia on laitellut, mutta jos on yksikseen kuvassa, mutta jos on kavereita niin pitänyt luvan kanssa kysyä. Serkulta on suostumus, mutta enpä ole vielä laittanut.
Vierailija kirjoitti:
Autoa (Lada), sotkuista kotia, sitä ettei ikinä matkustettu, sitä ettei ollut varaa ostaa kivoja vaatteita. Onhan näitä 🙄
tuli se "ladaladalada"-laulu tutuksi koulussa.
Menin mieluummin aina kävellen kouluun suksien kans ku autolla. Siis kun oli hiihtoa liikunnassa.
Omaa lihavuuttani, vanhempieni alkoholismia.
Itseäni, vanhempiani, kotiani.
Alkoholismi, mt-ongelmat,
asuttiin ns. parempien alueella vuokralla,
kaikki omaisuus hankittu kierrätettynä ja vanhana huonokuntoisina,
pesukoneita oli parhaimillaan 3 kylppärissä ja kaikki rikki, pesin kylpyammeessa tekstiilit.
Valtavia pakastimia 2kpl keittiössä turhana.
Autoja oli ties kuinka monta ym passkaa.
Edelleen vaivaavat mieltäni.
Omaa ja koko perheeni ylipainoa. Aina kun olimme perheenä liikkeellä, tunsin kuinka kaikki tuijottivat viittä lihavaa ja junttimaisesti pukeutuvaa ihmistä. Yksin liikkuessa en tuntenut yhtä paljon häpeää. Olemme koko perhe pysyneet lihavina, laihin meistä eli minä painan noin 130 kg ja muu perhe noin 160 kg. En edelleenkään liiku perheeni yhdessä, jos se vain on mahdollista.
Autoa (Lada), sotkuista kotia, sitä ettei ikinä matkustettu, sitä ettei ollut varaa ostaa kivoja vaatteita. Onhan näitä 🙄