Mitä häpesit lapsuudessasi?
Kommentit (88)
Häpesin äitini boheemia pukeutumista, häpesin meidän rajattomuutta, pitkiä puheita pitävää isääni, kodin kaaosta.
Nyt nuo on lähinnä ihania muistoja!
Sitä että en tuntenut omaa biologista isää
Äitiäni, joka aina puhui ja päsmäsi kaikessa seurassa. Minä-tapaus kerrassaan!
Alkoholisti äitiä joka aina kylillä nolasi itsensä ympäri päissään :(
Vanhempiani sillä olivat päihderiippuvaisia ja ryyppy ja narkkiremmi kokoontui usein meillä. Kaikkihan sen tiesivät luokkakavereita myöden. Usein sain olla yhden luokkakaverin luona yökylässä ja olivat niitä mukavimpia ja turvallisimpia hetkiä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että en tuntenut omaa biologista isää
Sama. Tai että minulla ei ollut isää eikä asiasta KOSKAAN millään tavalla puhuttu. Eli opin, että siinä onkin jotain hävettävää. En muista äitini koskaan sanoneen hänestä mitään. Näin tosin isääni ollessani isovanhemmilla, mutta ei häntäkään kiinnostanut minun elämäni mitenkään. Kävi vain muodon vuoksi tapaamassa kerran vuodessa.
Äitini huumorintajua. Nyt ymmärrän, että hänellä oli sana ja sarkasmi hallussa 😃. En sitä lapsena ymmärtänyt. Oli siis puhelias ja vitsikäs nainen. Muistan myös, että 11 vuotiaana häpesin, kun hän oli minusta vanha ja tätimäinen eräässä juhlassa. Oli 35- vuotias, pukeutunut valkoiseen silkkipaitaan ja mustan kynähameseen. Niin se lapsi ajattelee asiat hassusti välillä. Nuo muistan, ei mulla oikeasti ollut mitään hävettää.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien alkoholismia
Sama.
T. Joka häpesi myös sitä ettei ollut sitä isää.
Häpesin sitä, että me ei käyty kuin Ruotsissa ja Virossa, joskus Venäjällä. Kerran olisin päässyt kaverin perheen mukana Espanjaan, niin kaveri valitsikin toisen kaverin. Hävetti kun olin hehkuttanut reissua kaikille.
( En tiedä miksen itsekään tee ulkomaanmatkoja juuri, vaikka voisin. Kotimaassa tulee kierrettyä ja on paljon kalliimpaakin. )
Häpesin myös myöhäistä ikää hankkia ensiasunto.
Junttia isää (joka esim piereskeli ja röyhtäili äänekkäästi), tunkkaista kotia, omaa fyysistä olemustani, omia puheitani ja itseäni kokonaisuutena.
Vierailija kirjoitti:
Junttia isää (joka esim piereskeli ja röyhtäili äänekkäästi), tunkkaista kotia, omaa fyysistä olemustani, omia puheitani ja itseäni kokonaisuutena.
Niin enkä ole vieläkään vapaa häpeästä 50-vuotiaana.
Itkemistä. Voin laskea sormillani kaikki kerrat kolmivuotiaasta lähtien ja muistaa murskaavan häpeän
Vierailija kirjoitti:
Itkemistä. Voin laskea sormillani kaikki kerrat kolmivuotiaasta lähtien ja muistaa murskaavan häpeän
Tiiätkö että sellaista se on.
Häpesin sitä että vanhempani olivat vanhoja, he olivat yli 40 kun synnyin
Autoa.