Työpaikan tyypit jotka eivät katso silmiin eivätkä ja tervehdi
... paljastuvatkin yleensä myöhemmin jonkin sortin narsisteiksi tai ainakin ylimielisiksi tyypeiksi.
Kommentit (66)
Mä en ole työelämässä tuommoisia koskaan tavannut, mutta siskoni uusi mies ei vilkaisekaan silmiin. Paitsi kun tulee änkyräkännissä eteen ja sitten tapittaa kyllä.
Mä haluaisin tuon ihmisen pois meidän elämästä, mutta sisko rakastaa sitä. Jätkä vaan ryyppää (polttelee) ja huutaa ja antaa turpiin. Rähjää lapsille, että ne tulee meille evakkoon. Aina saa tulla, mutta onhan se väärin, kun kotonaan ei voi olla.
Saatanan luuseri apina!
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole työelämässä tuommoisia koskaan tavannut, mutta siskoni uusi mies ei vilkaisekaan silmiin. Paitsi kun tulee änkyräkännissä eteen ja sitten tapittaa kyllä.
Mä haluaisin tuon ihmisen pois meidän elämästä, mutta sisko rakastaa sitä. Jätkä vaan ryyppää (polttelee) ja huutaa ja antaa turpiin. Rähjää lapsille, että ne tulee meille evakkoon. Aina saa tulla, mutta onhan se väärin, kun kotonaan ei voi olla.
Saatanan luuseri apina!
Vaikutat itse enemmän sellaiselta jonka lapset ja vaimo joutuu evakkoon kun alat huutaa.
Kaikki tämä ihan selvinpäin. Et edes juo tai polttele. Varmasti menee nuuskaa mutta ei se sua rauhoita yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatanan luuseri apina!
Vaikutat itse enemmän sellaiselta jonka lapset ja vaimo joutuu evakkoon kun alat huutaa.
Kaikki tämä ihan selvinpäin. Et edes juo tai polttele. Varmasti menee nuuskaa mutta ei se sua rauhoita yhtään.
Nytkö mä olen lesbokin? :D Sitä kun on kolmatta vuotta vierestä seurannut, kun mies tuhoaa siskon kaiken omaisuuden ja terveyden, lasten tulevaisuuden ymsyms. Se ei käy töissä, se dokaa, vetää möyhöä ja räyhää parvekkeella. Jos ei "perheenjäsenilleen" niin sitten ohikulkijoille. Moni on kysellyt, että mikä jätkä se siellä rähjää.
Selvinpäin, jos sitä joskus onnistuu silloin näkemään, se luikkii pitkin metsänpientareita ja varoo kohtaamasta.
Viimisen kymmenen vuoden aikana olen huutanut muutaman kerran ja tuolle samalle jätkälle. Se heitteli systeriä pitkin seiniä ja piti tätä tukasta kiinni samalla. Ei siinä supattelut auttaneet. No, ei huutokaan, mutta poliisi sentäs.
Meni pahasti ohi teeman, mutta mä olen to del la kyllästynyt tilanteeseen. Sisko vaan ruusunpunaisissa laseissaan, kun se on niin komea ja selvinpäin ihan kiva. Sen jätkän äitikin kävi jo sanomassa, että älä siitä riesaa itelles ota.
Katsoisin mut kun ei näe kunnolla silmiä tsi ilmettä aina Turha yrittää lietsoa jotain psykologista juttua siitä. Niin, siis oudompi silmäsairaus. Jos ei näe kasvoja kunnolla ei kannata katsoa. Koita ite samoilla silmillä Hehheh! Ja joo ei ole mikään rillit juttu et turha niitä laseja huutaa. Vsikea selittää millainen näkökyky on, mutta ei niin sokea ettei näe mitään kauemmas. Voi nöhdä vaikka bussin numerot mutta joitain yksityiskohtia ei edes läheltä ja se vaihtelee ei silsi rillithuuteluja vaan hiljaa. Blaah vähön monimutkaisempaa mutta siis ei psyykkistä sitten vtun urpot! Ka jeh joku diyten ihmettelee kun outo silmä ja katse!
Työpaikka-terkuttajia on helpo pitää tyytyväisinä.
Minä pidän työ-ja yksityiselämäni erillään. En pahoittele jos terkuttaja ei saa päivän viihde-annostaan minulta. En minä kyllä mitään huomiota kaipaakkaan, eikä kiinnosta muiden sosiaaliset kuviot.
Vierailija kirjoitti:
Jos on lusikalla annettu, niin kauhalla ei voi vaatia.
Mä käytän aamusta aikaa sen 1.5h muien tervehtimiselle ja juttelulle. Kahvitaukoon asti oikeastaan. Kerran yksi työntekijä suuttui mulle että eikö mulla ole töitä täällä tehtävänä, niin sanoin että lämmittelen vasta ja olen muita nopeampi, joten en heti aamusta tee mitään, koska palkkaa pitäisi nostaa. Pomo oli kuunelemassa siinä vieressä. Ei se sanonut mitään kun ei halua suututtaa mua pois, koska olen tuottavin työntekijä ja ystävällisin tervehtelijä aamuisin. Joitain tuntuisi ahdistavan kun tuun juttelee niille ja moikkailee. Sanotaan moi moi kun nähdäään aamuisin moi moi ja iltapäivällä näkemiin tai huomiseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lusikalla annettu, niin kauhalla ei voi vaatia.
Mä käytän aamusta aikaa sen 1.5h muien tervehtimiselle ja juttelulle. Kahvitaukoon asti oikeastaan. Kerran yksi työntekijä suuttui mulle että eikö mulla ole töitä täällä tehtävänä, niin sanoin että lämmittelen vasta ja olen muita nopeampi, joten en heti aamusta tee mitään, koska palkkaa pitäisi nostaa. Pomo oli kuunelemassa siinä vieressä. Ei se sanonut mitään kun ei halua suututtaa mua pois, koska olen tuottavin työntekijä ja ystävällisin tervehtelijä aamuisin. Joitain tuntuisi ahdistavan kun tuun juttelee niille ja moikkailee. Sanotaan moi moi kun nähdäään aamuisin moi moi ja iltapäivällä näkemiin tai huomiseen!
En kehtaisi tuollaista pelleilyä harrastaa. Tykkään mieluummin olla työtön. Mitä saat tuollaisesta pelleilystä?
Tuskin palkan takia käyt töissä vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tunnetta sinussa ruokkii se, että joku tervehtii? Eli miksi asia on tärkeä? Koetko, ettei sinusta pidetä, jos joku ei tervehdi, ja tulet epävarmaksi?
Miksi joidenkin pitää hakea hyväksyntänsä olemassaololleen tervehtimällä muita. Saa sitä olla ilman tervehtimistäkin.
Tervehtiminen ei ole kuulunut perinteisiin suomalaisiin tapoihin. Se tuotiin aikoinaan ruotsalaisen voimasta meille väkisin ja osa omaksui sen mutta suurin osa ei koskaan hyväksynyt sitä. Toinen aalto oli sitten venäläisten vallan alla ja silloin kukaan ei enää halunut tervehtiä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Saatanan luuseri apina!
Jengikultuurissa silmiin katsominen on uhkaamista. Sama eläinmaailmassa ja yleisesti miesten maailmassa.
Vain johtajauros katsoo silmiin. Jos katsot toista silmiin se on haaste kaksintaisteluun.
Siksi miehillä stressitaso nousee jos niitä katsoo silmiin. Sitä ei näe paljain silmin.
Tervehtiminenkin aiheuttaa saman ja siihen pitää oikein ponnistella voimin.
Mikä pakkomielle neurotyypillisillä on tuosta silmiin katsomisesta? Tervehtimisen toki ymmärrän.
He haluavat välttää me too -syytteet.
Provohan tämä.
Mutta todennäköisesti asia on juuri toisin päin
Eli ne intensiiviset silmiinkatsojat ja omaa olemustaan ja läsnäoloaan rakastavat, ovat niitä joille ei teetä tuskaa katsoa ketään silmiin ja tervehtiä hyvinkin reippaasti kaikkia. Roskapöntöstä kolleegaan. Vaikka näkevät ne about samalla tasolla arvoasteikossa.
Se on sitä nykyään kaivattua ulospäinsuuntautumista.
Joo, tääl hullujen huoneel niit riittööööö. Ja sellaiset, jotka omii TV:n kaukosäätimen luvatta.......ja pakottavat muut katsomaan tai kuuntelemaan aina jotakin PJASKOOOOOOOO..........ja TV on liian kovalla ! Kyllä se kuullaan vähemmälläkin...........täällä on joka to ärsyttävä karaoke, ja se melu kuuluu varmasti ulos asti, ku on monta ulisijaa yhes huutamas jotakin älyvapaata.............ja sitä jatkuu tunti tolkulla ! Ennen oli sitä vain kerran kuussa. Niin pitäisi olla nytkin. Täällä on myös paljon kiusaamista, eikä siihen puututa kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä joku 40 tyyppiä. Kaikkiako te tervehditte? :D
Jokaista, joka tulee vastaan. Meillä 150 työntekijää. Uskaliaimmat vaihtavat muutaman sanan kauhistuttavan tuntemattoman kanssa, jonka kanssa viettää arkipäivät samassa rakennuksessa ympäri vuoden. Vapiskaa, joku voi vielä jonain päivänä kysyä mitä kuuluu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tunnetta sinussa ruokkii se, että joku tervehtii? Eli miksi asia on tärkeä? Koetko, ettei sinusta pidetä, jos joku ei tervehdi, ja tulet epävarmaksi?
Miksi joidenkin pitää hakea hyväksyntänsä olemassaololleen tervehtimällä muita. Saa sitä olla ilman tervehtimistäkin.
Tervehtiminen ei ole kuulunut perinteisiin suomalaisiin tapoihin. Se tuotiin aikoinaan ruotsalaisen voimasta meille väkisin ja osa omaksui sen mutta suurin osa ei koskaan hyväksynyt sitä. Toinen aalto oli sitten venäläisten vallan alla ja silloin kukaan ei enää halunut tervehtiä ketään.
Olet väärässä. Tervehtiminen on muutakin kuin kädenpuristus. Esim. kulkutautien aikaan ihmiset ilmoittivat olevansa terveitä sanalla TERVE, josta itse terve sana on jäänyt varioiduksi tervehdyssanaksi. Ihmiset ovat tervehtineet aina. Sillä on kokeiltu onko toinen ystävällinen ja millä aikeilla liikkeellä. Tervehtimistavat vain vaihtelevat ajan ja kansan mukaan. Koirakin tervehtii omistajaansa joka aamu ja kun omistaja tulee kotiin jne. Samoin kissat, hevoset ym. Tervehtiminen on myös lajien välistä ja eläinlajit keskenäänkin tervehtivät toisiaan.
Olen sitä mieltä että palkat on liian matalat ja vaadin tervehtimislisää. Muussa tapauksesa vaan nyökkään hiljaa ja en juttele tai kaveeraa töissä kenenkään kanssa.
Eriasia on sitten ne työpaikat jossa on parempia ihmisiä ja saavat ihmisen palkkaa ja on kaikki työterveyslääkärit ja ylityölisät ja palkalliset lomat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli töissä nuori nainen, joka ei ymmärtänyt tervehtiä kollegoitaan.
Ilmeisesti hän oli ujo, mutta moni hämmentyi hänen huonosta käytöksestään.
Hän onneksi löysi uuden työpaikan, jossa hän voi olla tervehtimättä muita.
Ja te kaikki muut saitte vihdoin lopettaa terapian ja pystyitte nukkumaan yönne rauhassa.
Tervehtimättä jättäminen on huonoa käytöstä. Ei silti kiinnosta paskankaan vertaa ahdistua, jos joku ei tervehdi tai katso silmiin. Se on työpaikka, siellä hoidetaan ne työt, ahdistumiset voi jättää vapaa-aikaan.
Tervehtiminen kuuluu hyviin tapoihin. Perus suomalaista junttiutta oikein julistaa, ettei varmaan sitten tervehdi töissä ketään. :D