Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomaako ihmiset oikeasti jonkun makaronipussin tai jauhelihan hinnan nousun kaupassa?

Vierailija
13.06.2022 |

En itse ole koskaan kiinnittänyt noihin huomiota. Jauheliha maksaa 4-5 ja makaronipussi alle euron. Sillä ei ole väliä onko se 4,90 vai 4,10. Epäilen että tälläisillä ihmisillä on kyllä jotain muuta mistä voisivat tinkiä kuin valittaa ruoan hinnan noususta. Esim. yksi olut kapakassa maksaa helposti 6-7, joka on enemmän kuin ruoan hinnan noususta johtuva menetys viikossa.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan.. on vara ostaa mitä haluan mutta oon aina kiinnittänyt huomiota hintoihin ja valinnut tuotteita hinnan perusteella Tätä kutsutaan nimellä järkevä taloudenpito

Juuri näin.

Vierailija
62/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en myöskään normaalisti huomaa, koska en katso tuotteiden hintoja, ja lisäksi mitä ostan yhdellä kertaa vaihtelee niin paljon että kokonaishinnastakaan ei huomaa. Mielestäni olisi kuitenkin hyvä olla jossain määrin tietoinen tuotteiden hinnoista että voi tehdä järkeviä kulutusvalintoja, vaikka ei erityisesti hintojen perässä juoksisikaan.

Kerran tosin yllätyin, kun loppusumma meni yli 50, ja piti näppäillä tunnusluku lähimaksun sijasta. Ei ollut yhtään yksittäistä kallista tuotetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut ettei enää ole tarjouksia kahvista kolme pakettia kympillä, sellaisistakin kahveista mitä en osta. Eilen pikkukaupassa New York-kahvi 500 grammaa oli vain euron kalliimpaa kuin 500 grammaa Juhla Mokka. Huomasin vaikken edes ostanut kahvia.

Vierailija
64/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä säästövinkki: syökää aamupala ja juokaa kahvit töissä. Tosi härski hartikainen (ml. allekirjoittanut) myös syö 2-3 lounaaksi firman tarjoamia välipalahedelmiä, mehua ja energiapatukoita. Kotiin ei jää kuin illallisen järjestäminen. 

No olisikin! Meillä on tarjolla ainoastaan kurakahvia, maitoa ja Liptonin perus mustaa teetä.

-valtion virkamiehen leipä on pitkä ja kapea

Meillä tarjotaan kerran vuodessa ateria, joka on sentään vähän enemmän kuin hedelmiä ja energiapatukoita.

Vierailija
65/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut ettei enää ole tarjouksia kahvista kolme pakettia kympillä, sellaisistakin kahveista mitä en osta. Eilen pikkukaupassa New York-kahvi 500 grammaa oli vain euron kalliimpaa kuin 500 grammaa Juhla Mokka. Huomasin vaikken edes ostanut kahvia.

Viime viikolla sai K-kaupasta 3 pakettia kympillä.

Vierailija
66/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyllä huomaa hintojen nousun.

Vierailija
67/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin sen huomaa kun rahat ei meinaa riittää.

Ja paljonko menee tupakkaa? Entä kuinka usein käyt baarissa? 

Eri vastaaja: Köyhyys ei korrelioi viinan tai tupakan käytön kanssa!

Ite en oo juonut 20 vuoteen enkä polta. Olen köyhä. Sairaudet yms.

Vierailija
68/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä useimpien tuotteiden kohdalla vilkaisen hintalappua, ennen kuin otan koriin / kärryyn. Jauhelihan hinnan olen huomannut, taitaa olla 6,50 joissain kaupoissa luomujauhis, aiemmin oli hieman alle vitosen. Kahvin hinnan nousua ihmettelin jo aikaa sitten. Niin ja luomumunat on paljon kalliimpia. 

Mutta on paljon tuotteita joiden hintoja ei edes katso. Noissa vaan se nousu on ollut huomattava, ei pelkkiä kymmeniä senttejä vaan paljon enemmän, niin sen kyllä huomaa kun se eka numero on muuttunut. :D 

Vierailija
69/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla köyhä huomatakseen hintojen nousun. Yksi vaan ei nouse, palkat.

Vierailija
70/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen pari kertaa kuussa tilauksen ruokatarvikkeista kotiin kuljetettuna ja kyllä kokonaissumma on suurempi, vaikka en laskeskele yksittäisten ruokatavaroiden hintamuutoksia. Kerrannaisvaikutus.

Ruokassin lopusummassa ei saisi olla mitään kerrannaisvaikutusta. Ainoastaan tuotteista laskettu alvi. Laskutetaankohan sinua oikein?

Vierailija
71/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinkaan jos hinta pysyy samana mutta pakkauskoko pienenee vaivihkaan !

Vierailija
72/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla köyhä huomatakseen hintojen nousun. Yksi vaan ei nouse, palkat.

Palkan nousu ei auta koska vero vie sen. Käteen jää sama.

Vierailija
73/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitänyt jo vaihaa taloudellisista syistä jauhenlihaan, kun alkaa toi sikanautakin olla liian kallista omalle kukkarolle.

Pelivaraa myöhemmin saa siirtymällä makkaraan.

Vierailija
74/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitänyt jo vaihaa taloudellisista syistä jauhenlihaan, kun alkaa toi sikanautakin olla liian kallista omalle kukkarolle.

Pelivaraa myöhemmin saa siirtymällä makkaraan.

Makkaran ja leikkeleiden hinnat vasta ovatkin nousseet.

Vierailija
75/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen huomannut että meidän k-marketti on vetäissyt hinnat tappiinsa. Ei se halpa ollut aiemminkaan mutta nyt tuo tuntuu olevan selkeästi kalliimpi kuin viereiset s-marketti ja lidl. En sitten tiedä miten tuo kauppias luulee tuolla taktiikalla pärjäävänsä. On siinä isommat valikoimat kuin naapureissa mutta ei ne loputtomiin nekään tuo asiakkaita. 

Vierailija
76/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tein kännykällä kauppatilausta ja huomaahan sen kun joskus jokunen vuosi sitten jauhopussi oli n euron paikkeilla, viimeisen vuoden se on ollut 1.4-1.5 euroa ja eilen sitten 1,8 euroa. Sama kilo jauhoja (ostan luomuna, jos vertaatte itse). Mietityttää kyllä että siitä saa saman määrän leivottua mutta hinta mennyt tasaisesti ylemmäs.

Vierailija
77/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinkaan jos hinta pysyy samana mutta pakkauskoko pienenee vaivihkaan !

Hämmennyksekseni huomasin että pirkan kalapuikkoboksissa olikin vaan 9 puikkoa entisten kymmenen sijaan. Toki hintakin oli noussut pikkaisen. 

Vierailija
78/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen tein kännykällä kauppatilausta ja huomaahan sen kun joskus jokunen vuosi sitten jauhopussi oli n euron paikkeilla, viimeisen vuoden se on ollut 1.4-1.5 euroa ja eilen sitten 1,8 euroa. Sama kilo jauhoja (ostan luomuna, jos vertaatte itse). Mietityttää kyllä että siitä saa saman määrän leivottua mutta hinta mennyt tasaisesti ylemmäs.

Täällä halvimmat jauhot 2e.

Vierailija
79/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niinkään huomaa yksittäisistä tuotteista, mutta kauppareissun kokonaishinnasta nousun kyllä huomaa. Käyn pääasiassa kerran viikossa kaupassa ja aikaisemmin viikon ostokset maksoivat noin 120. Nykyään maksavat noin 140-160. Ja samoin syödään kuin ennenkin.

Vierailija
80/111 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesty Jauhenliha on yhtä kallista kuin aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme