Mulla ei ihan oikeasti ole varaa käydä töissä
Lähemmäs muuttamista ehdotetaan kuitenkin, niin kerron jo alkuun että omistan tämän talonruhjakkeen ja kaupaksi ei mene. Olen yrittänyt.
Nettopalkkani on n. 1500, täysillä tunneilla. Siitä maksan talon kulut, juoksevat kulut (puhelin, vakuutukset, sähkö, pakolliset lääkkeet)
Käteen jää vajaa 500 euroa. Siitä n. 250 menee bensiiniin. En ajele ylimääräisiä, ihan vaan töihin ja kotiin ja kerran viikossa kauppaan.
Ei oikein tunnu työnteko kannattavalta, ei.
Kommentit (140)
Talo ja auto pois ja muutat metsään asumaan työpaikan lähelle.
No sitten et käy töissä. Hyvin yksinkertaista.
Niin no, ei oikein luonne anna periksi heittäytyä yhteiskunnan elätettäväksi mutta syljettäähän tämä. Ihan kaikki ongelmat poistuisivat jos joku tulisi ja nakkaisi tämän torpan tuleen. Olisi varaa muuttaa kaupunkiin töiden äärelle. Ihan mikä vain duuni kelpaisi jonka palkalla jotenkin elää, ja ei tarvitsisi autoa pitää.
-Ap
No voitko antaa sen talon vuokralle ja sitten vuokrata itse lähempää töitä? Kuljet matkat sähköfillarilla.
Vierailija kirjoitti:
No voitko antaa sen talon vuokralle ja sitten vuokrata itse lähempää töitä? Kuljet matkat sähköfillarilla.
Hyvin uppoaa joihinkin "et omista mitään ja olet onnellinen" -agenda.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt vuokratakin, mutta ei mene vuokrallekaan niin että saisin sillä talon kulut katettua. Takkiin ei ole varaa ottaa.
Ei kukaan nykyään näillä bensanhinnoilla halua muuttaa näin kauas kaikesta.
-Ap
Työmatkaa ei pysty kulkemaan millään muulla kuin omalla autolla? Paljon se sun työmatka on?
Etätöitä ei pysty tekemään?
Etkö saa työmatkakustannuksia lasketettua jo etukäteen veroprosenttiin?
Kuulostaa pahalta, onko mitään saumaa löytää uutta työtä tai lisää vuoroja?
Lopeta työt ja ala äänestää Vasemmistoliittoa. Näin varmistat itsellesi jatkossakin muhkeat tuet. Ja muista: tämä ei ole sinun vikasi, vaan systeemin vika.
Kesän voi asua teltassa ilman sähkö ja lämmintä vettä. Käy töissä suihkussa ja lataa kännykät ja muut ladattavat laitteet. Pääsulut talosta vaan kiinni ja säästöä kertyy.
Työmatkavähennys nyt ainakin kannattaa hakea.
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-j…
Lahjoita tönösi jollekin, jos joku huolii, voit aloittaa elämän puhtaalta pöydältä työpaikkasi lähellä vuokralla asuen.
Vierailija kirjoitti:
Työmatkaa ei pysty kulkemaan millään muulla kuin omalla autolla? Paljon se sun työmatka on?
Etätöitä ei pysty tekemään?
Ja taas yks järjenjättiläinen äänessä.. mites noi tehdastyöt hoituu etänä?? Tai siivoojan tai kokin työt? Ootko vähä vajaaälynen?
Miten niin ei ole varaa? Sullahan jää vielä 250 euroa ruokaan, mikä on täysin riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätöitä ei pysty tekemään?Ja taas yks järjenjättiläinen äänessä.. mites noi tehdastyöt hoituu etänä?? Tai siivoojan tai kokin työt? Ootko vähä vajaaälynen?
Sopiiko jos rakennan talonne etänä? Tai mitähän bussikuski tuumais jos raijais vähän kakkosnelosta ja työkaluja mukanaan. Vois mennä hetki bussin lastaamiseen.
Ei kannata työn teko.Talo ja auto pois.Kortistoon uudelleen ja vuokralle asuu jonnekin Utsjoki Kevo suuntaan. Luulisi vuokra halvat ja tuskin pelkoa saisi töitä?