Yritättekö verkostoitua kerrostalonne ihmisten kanssa?
Tuli mieleen toisesta ketjusta, jossa henkilö sanoi yrittävänsä verkostoitua omistusasujien kanssa.
Minulle naapurit ovat vain hyvän päivän tuttuja, joiden kanssa joskus jutellaan jotain pinnallista.
Kommentit (21)
Itseäni ahdistaisi tuntea naapurit, varmempi pitää etäisyyttä koska naapurit on pakosta lähellä kävi miten kävi.
Minulla on lemmikkihämähäkkejä joille olen antanut tehtäväksi verkostoitua puolestani lähettämällä ne naapurien reviireille.
En todellakaan, mutta minun kanssani yrittää pari naapuria verkostoitua ahkerasti.
Kaverin kanssa pitää sitten olla samaa mieltä kaikesta. Kivaahan se.
En halua tutustua naapureihini. Muutin rivarista kerrostaloon, päästäkseni eroon tunkeilevista naapureista. Heipat voin vaihtaa ja siihen jää.
En yritä verkostoitua naapureitteni kanssa, pikemmin vähän välttelen heitä. Vaihdan kyllä muutaman sanan jos rupeavat juttusille (eli käyttäydyn asiallisesti), mutta en aktiivisesti etsi seuraa.
Totta muuten tuo, että kerrostalossa saa asua paljon paremmin rauhassa naapureilta kuin rivarissa. Rivitaloakin tullut aikoinaan kokeiltua.
En kaipaa erityisemmin tutustumisia, mutta olisi kivaa ja kohteliasta että kaikki tervehtisivät. Samassa rapussa asuu pari törppöä jotka eivät vastaa tervehtimiseen. Aikuisia ihmisiä, aika noloa käytöstä.
En. Moikkaan toki aina jos joku tulee rappukäytävässä vastaan ja joskus vähän jutustellaan ja vaihdetaan kuulumisia.
En. Välttelen viimeiseen asti naapurien tapaamista. Jos rappukäytävästä kuuluu ääniä, suljen oven ja odotan että naapurit ovat ehtineet poistua. Kadulla vaihdan aina puolta jos naapuri uhkaa tulla vastaan.
No en todellakaan. Asun kerrostalossa juuri siitä syystä, että saa olla omassa rauhassa naapureista välittämättä. Omakoti- tai rivitalossa se ei onnistu niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
En. Välttelen viimeiseen asti naapurien tapaamista. Jos rappukäytävästä kuuluu ääniä, suljen oven ja odotan että naapurit ovat ehtineet poistua. Kadulla vaihdan aina puolta jos naapuri uhkaa tulla vastaan.
MIten noloa! Todella säälittävää käytöstä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIten noloa! Todella säälittävää käytöstä!
Jos olet tosissasi, suosittelen tutustumaan käsitteeseen sarkasmi.
Naapurinmiehen kanssa voisin verkostoitua ja sotkeentua verkkoon
Vierailija kirjoitti:
En halua tutustua naapureihini. Muutin rivarista kerrostaloon, päästäkseni eroon tunkeilevista naapureista. Heipat voin vaihtaa ja siihen jää.
Asutaan myös kerrostalossa. Naapurin mummo käänsi koko portaan meitä vastaan valehtelemalla ja meidän puolta ei tietysti mummelit halunneet ollenkaan kuulla. Olkoot keskenään. Evvk.
Nykyiset naapurit voisin verkottaa johonkin. Edellisessä kerrostalossa, jossa asuin pitkään tunsin melkein kaikki asukkaat. Aina pidettiin yhtä. Tässä nykyisessä on todella outoa porukkaa. En edes tervehdi enää ketään, koska todella typerä tunne moikata iloisesti ja saada vaan mykkä kalankatse takaisin.
Olen aina asunut alueilla missä ollaan naapureiden kanssa väleissä ja voidaan soittaa ovikelloa jos jokin asia on. Tai hätä.
Kyllä suomalaiset ovat fiksuja tietävät rajat tungettelevuuden suhteen. Jokaisella suomalaisella on oma tilansa, mutta apua annetaan ja tuetaankin ongelmatilanteissa. Se luo turvallisuudentunnettakin.
Se on hienoa.
Perustaaksesi yrityksen tai verkostomarkkinoinnin, pyramidin? Asukkaat joissakin taloissa vaihtuvat nopeaan tahtiin.
En. Tervehdin ystävällisesti mutta tässä talossa on paljon nuoria ja nuorehkoja asukkaita jotka vain tuijottavat mykkänä tai eivät ole näkevinäänkään.
Verkostoituminen kannattaa. Voidaan sitten vetää yhtä köyttä, kun jollakin on ongelmia. Isännöitsijä ei puutu yhden ihmisen valituksiin, mutta pakko reagoida, kun valittajia on 5.