Instagram-tykkäykset vähentyneet, mikä algoritmissa on muuttunut?
En ole ainoa, jota tämä ilmiö koskee. Olen huomannut, että kavereilla ja seuraamillani tileillä muutenkin tykkäysten määrä on vähentynyt varsinkin kuluvan vuoden aikana. Sisältö on pysynyt samana kuin ennenkin ja seuraamani tilit eivät ole mitään bikinikuvia täynnä, vaan niissä on ammatillista sisältöä ja ihmisten arkikuulumisia. Tykkäysten määrä on vähentynyt todella paljon ja jos aiemmin tykkäyksiä julkaisuun tuli muutaman päivän ajan julkaisun tekemisestä, niin nyt tykkäykset tulevat lähinnä muutaman hassun tunnin aikana ja 24 tunnin päästä kuvasta ei käy tykkäämässä juuri kukaan.
Mikä instagramissa on muuttunut? Kiinnostaa mm. siksi, kun joudun työhöni liittyen päivittämään työpaikkani instagramia ja pomo valittaa, miksi tykkääjämäärät ovat laskeneet. Entä voiko tälle tykkääjämäärän laskemiselle tehdä mitään?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkarissa joku tuosta kirjoitti. Instan algoritmejä on muutettu suosimaan videoita (livet, reels jne) ja kuvat kuulemma kannattaa julkaistakarusellina eli monta kuvaa kerralla.
Voi saatana. Kohta meillä tosiaan on instan tilalla toinen tiktok.
Minullakin siis työn puolesta Instagram.
Yrittäjä
Se on nyt jo toinen wannabe-TikTok. Uudelle tilille saa kaikista eniten kasvua jos ei mitään muuta postaisikaan kuin videoita, keloja ja storyja.
Molemmista on siivottu ankaralla kädellä botteja pois.
Tykkäykset vähenevät koska algoritmin idea on nykyään saada ihmiset maksamaan. Meta on ahne. Eli siis haluaa tehdä hyvää bisnestä...
Törmäsin tähän vanhaan ketjuun kun etsin tietoa instagramista. Siis itsellä tili erääseen harrastukseen liittyen ja seuraan noin tuhatta muuta alan harrastajaa ympäri maailmaa. Rupesin ihmettelemään kun alkoi tuntua että hyvin harva, niistä joita seuraan, julkaisi yhtään mitään. Samalla omien julkaisujen tykkäykset väheni aiemmasta noin 100:sta/julkaisu 40 - 60/julkaisu. Tykkäykset nyt sinänsä ei ole tärkeitä, mutta ihmetytti vain miksi ne nyt vähenivät niin dramaattisesti kuin veitsellä leikaten. No, sitten menin katsomaan muutamia niiden tilejä, joita seuraan ja heillähän oli julkaisuja vaikka kuinka paljon, joita en ollut nähnyt!! Niin wtf??!! Mitä järkeä on seurata ketään, jos insta ei näytä heidän julkaisujaan feedissä? Eikö se ole koko instagramin idea?
Meni maku koko hommasta. Aiemmin on ollut niin kiva seurata toisten samasta asiasta kiinnostuneiden aikaansaannoksia ja saada kommentteja omiin kuviin. Onko kellään tietoa miten voisin yrittää korjata tilannetta?
Vierailija kirjoitti:
Laihduta
Ei ole tarvetta. Enkä julkaise itsestäni tai kenestäkään ihmisestä kuvia.
Miksi + 30 on negatiivinen ? Entä + 60 ? Tuplat miinukset ?
Tiety kaikki on kiinni siitä mitä tavoittelet.
Jos kiinnostaa just sen ikäinen ryhmä taika määrätty aihe-alue ynms niin sitä voi säätää ja valikoida. Instagram käyttö ei ole helppo, vaikka kuinka lukee ohjeita jotka ovat hyvin monimutkaiset ei vaan mene jakeluun.
Yritin kysellä 30-ltä jotka osaa moni asiaa minua paremmin ( olen sentään 65) niin hämmästyin etteivät tiedä edes sen verran mitä minä itse. Pettyin - en pidä itseäni älykkäänä vaikken tyhmänäkään.
Samat ajatukset, harrastukset ajatusmaailmaa?
Itse pidän älykkäästä ihmisestä iästä riippumatta. Oppiminen on kivaa.
Ohjeita en haluaisi lukea sillä kärsivällisyyden kynnys on matala, ja kun toisinaan törmään jopa ristiriitaisiin ohjeisiin niin suutun - tää ei oo ikä-ongelmani, pikemmin luonne...
Kysymyksiin on vaikea saada vastauksia.
Toivottavasti saat omat esteet instran kanssa kohdilleen. Tuuria 👍 ja kevättä 💥🌹
https://www.vauva.fi/keskustelu/4590751/instagramissa-kuohuu-ja-influen…