Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Instagram-tykkäykset vähentyneet, mikä algoritmissa on muuttunut?

Vierailija
13.06.2022 |

En ole ainoa, jota tämä ilmiö koskee. Olen huomannut, että kavereilla ja seuraamillani tileillä muutenkin tykkäysten määrä on vähentynyt varsinkin kuluvan vuoden aikana. Sisältö on pysynyt samana kuin ennenkin ja seuraamani tilit eivät ole mitään bikinikuvia täynnä, vaan niissä on ammatillista sisältöä ja ihmisten arkikuulumisia. Tykkäysten määrä on vähentynyt todella paljon ja jos aiemmin tykkäyksiä julkaisuun tuli muutaman päivän ajan julkaisun tekemisestä, niin nyt tykkäykset tulevat lähinnä muutaman hassun tunnin aikana ja 24 tunnin päästä kuvasta ei käy tykkäämässä juuri kukaan.

Mikä instagramissa on muuttunut? Kiinnostaa mm. siksi, kun joudun työhöni liittyen päivittämään työpaikkani instagramia ja pomo valittaa, miksi tykkääjämäärät ovat laskeneet. Entä voiko tälle tykkääjämäärän laskemiselle tehdä mitään?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä väliä tolla edes on??

Ainakin omalla kohdalla on kyse työstä. Mitä enemmän näkyvyyttä, sitä paremmat mahdollisuudet työllistyä toiseen työpaikkaan. Alallani työntekijät, joilla on ammatillista somenäkyvyyttä, ovat halutumpia työntekijöitä, koska työnantajat haluavat satsata someen perustyön ohessa.

Ja mikähän ala on kyseessä? Ei kuulosta uskottavalta

Vierailija
22/69 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse näen instagramissa vähemmän julkaisuja kuin ennen. En tiedä, onko ihmiset hiljentäneet julkaisutahtia vai onko kyse algoritmista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä nautin tästä, kun somen kultaiset vuodet on ohi ja tilit ja seuraus rapistuu. Ennustin tämän jo noin nelisen vuotta sitten, koska logiikka. Ja ihmiset. Mä niin nautin tästä, vaikka anteeksi. Vahingonilo on paras ilo.

Vierailija
24/69 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka on lopettanut somen käytön.

Vierailija
25/69 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman oon huomannut! 

Miksi instagram toimii nykyään noin? En tiedä ketään, kuka haluaisi vaikka maksaa kympin julkaisunsa mainostamisesta.

Vierailija
26/69 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäyksien lisäksi kommentointi julkaisuihin on vähentynyt.

Insta alkaa olla jo lääst siison. 

Vierailija
27/69 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman oon huomannut! 

Miksi instagram toimii nykyään noin? En tiedä ketään, kuka haluaisi vaikka maksaa kympin julkaisunsa mainostamisesta.

Koska insta ei ole enää se suosituin some. Ajat muuttuu siskosein. 

Vierailija
28/69 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagramista kannattaa siirtyä tiktokkiin, jos haluaa lisää näkyvyyttä. Instassa on enää lähinnä jotain +30 v väkeä. 

Vierailija
29/69 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aikaansa kutakin. Vai hengaileeko ihmiset vielä galtussa ja ii2.orgissa kuten joskus yli 15 v sitten?

Vierailija
30/69 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika aikaansa kutakin. Vai hengaileeko ihmiset vielä galtussa ja ii2.orgissa kuten joskus yli 15 v sitten?

En ole koskaan kuullutkaan tuollaisista :D

N38

Vierailija
31/69 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N38

Irc-galleria ja ii2.org. Jälkimmäinen oli suosittu joskus v. 2005 teinien keskuudessa. On lopetettu joskus 10 v sitten.

Vierailija
32/69 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N38

Irc-galleria ja ii2.org. Jälkimmäinen oli suosittu joskus v. 2005 teinien keskuudessa. On lopetettu joskus 10 v sitten.

Irc-galleriassa oltiin kyllä jo minun teini aikanani ysärin lopulla. 

Vierailija
33/69 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

upsis

Vierailija
34/69 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nykyisin sisältöä on niin paljon, ettei ihmiset jaksa tykätä kaikesta rutiininomaisesti.

Vierailija
35/69 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman oon huomannut! 

Koska insta ei ole enää se suosituin some. Ajat muuttuu siskosein. 

Tämä . Nykyään kaikki on tiktokissa.

Vierailija
36/69 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instagramista kannattaa siirtyä tiktokkiin, jos haluaa lisää näkyvyyttä. Instassa on enää lähinnä jotain +30 v väkeä. 

Jep. Installe on käynyt sama kuin facelle aikanaan

.

Vierailija
37/69 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos julkaisette Instassa jotain, miten kauan tippuu tykkäyksiä, ennenkuin hyytyy?

Itsellä päivä - pari ja sitten hiipuu, äärimmäisen harvoin tulee mitään kommenttia tai seuraajiakaan. Aloitin vasta viime joulukuussa laittamaan sinne kuvia, ja eipä ole juuri menestystä ollut, 69 seuraajaa, 70-kuvaa kerennyt laittaa.

On se kumma että toiset ei ole laittaneet kuin muutaman kuvan, jotkut jopa ei yhtään, ja seuraajia on silti tuhansia ellei enemmänkin...

Vierailija
38/69 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos julkaisette Instassa jotain, miten kauan tippuu tykkäyksiä, ennenkuin hyytyy?

Itsellä päivä - pari ja sitten hiipuu, äärimmäisen harvoin tulee mitään kommenttia tai seuraajiakaan. Aloitin vasta viime joulukuussa laittamaan sinne kuvia, ja eipä ole juuri menestystä ollut, 69 seuraajaa, 70-kuvaa kerennyt laittaa.

On se kumma että toiset ei ole laittaneet kuin muutaman kuvan, jotkut jopa ei yhtään, ja seuraajia on silti tuhansia ellei enemmänkin...

Ei kannata stressata liikoja, seuraajia ja tykkäyksiä voi jopa ostaa. En ymmärrä miksi joku tekee niin ja kuvitteleeko ettei sitä muut huomaa? Mutta tosiaan kukin tehkööt miten itse haluaa.

Ja jos jollain ei ole yhtäkään kuvaa niin on saattanut myöskin vain arkistoida kaikki kuvansa. Mullakin oli aikoinaan näkyvillä yli 100 kuvaa, nykyään alle 20.

Vierailija
39/69 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insta on historiaa

Some on historiaa. 

Vierailija
40/69 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en enää jaksa selata instaa, koska joka kolmas postaus on mainos ja jäljelle jäävistä iso osa on sponsoroituja tai videoita. kavereiden ja kiinnostavien ihmisten postaukset joko hautautuvat todella alas tai eivät tule aikajanalle ollenkaan. kannattaa tosiaan siirtyä tiktokkiin, siellä saa sisällölle katsojia jos osaa miellyttää algoritmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä