Instagram-tykkäykset vähentyneet, mikä algoritmissa on muuttunut?
En ole ainoa, jota tämä ilmiö koskee. Olen huomannut, että kavereilla ja seuraamillani tileillä muutenkin tykkäysten määrä on vähentynyt varsinkin kuluvan vuoden aikana. Sisältö on pysynyt samana kuin ennenkin ja seuraamani tilit eivät ole mitään bikinikuvia täynnä, vaan niissä on ammatillista sisältöä ja ihmisten arkikuulumisia. Tykkäysten määrä on vähentynyt todella paljon ja jos aiemmin tykkäyksiä julkaisuun tuli muutaman päivän ajan julkaisun tekemisestä, niin nyt tykkäykset tulevat lähinnä muutaman hassun tunnin aikana ja 24 tunnin päästä kuvasta ei käy tykkäämässä juuri kukaan.
Mikä instagramissa on muuttunut? Kiinnostaa mm. siksi, kun joudun työhöni liittyen päivittämään työpaikkani instagramia ja pomo valittaa, miksi tykkääjämäärät ovat laskeneet. Entä voiko tälle tykkääjämäärän laskemiselle tehdä mitään?
Kommentit (69)
Ainakin itse näen instagramissa vähemmän julkaisuja kuin ennen. En tiedä, onko ihmiset hiljentäneet julkaisutahtia vai onko kyse algoritmista.
Ai että mä nautin tästä, kun somen kultaiset vuodet on ohi ja tilit ja seuraus rapistuu. Ennustin tämän jo noin nelisen vuotta sitten, koska logiikka. Ja ihmiset. Mä niin nautin tästä, vaikka anteeksi. Vahingonilo on paras ilo.
Porukka on lopettanut somen käytön.
Saman oon huomannut!
Miksi instagram toimii nykyään noin? En tiedä ketään, kuka haluaisi vaikka maksaa kympin julkaisunsa mainostamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäyksien lisäksi kommentointi julkaisuihin on vähentynyt.
Insta alkaa olla jo lääst siison.
Vierailija kirjoitti:
Saman oon huomannut!
Miksi instagram toimii nykyään noin? En tiedä ketään, kuka haluaisi vaikka maksaa kympin julkaisunsa mainostamisesta.
Koska insta ei ole enää se suosituin some. Ajat muuttuu siskosein.
Instagramista kannattaa siirtyä tiktokkiin, jos haluaa lisää näkyvyyttä. Instassa on enää lähinnä jotain +30 v väkeä.
Aika aikaansa kutakin. Vai hengaileeko ihmiset vielä galtussa ja ii2.orgissa kuten joskus yli 15 v sitten?
Vierailija kirjoitti:
Aika aikaansa kutakin. Vai hengaileeko ihmiset vielä galtussa ja ii2.orgissa kuten joskus yli 15 v sitten?
En ole koskaan kuullutkaan tuollaisista :D
N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N38
Irc-galleria ja ii2.org. Jälkimmäinen oli suosittu joskus v. 2005 teinien keskuudessa. On lopetettu joskus 10 v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N38
Irc-galleria ja ii2.org. Jälkimmäinen oli suosittu joskus v. 2005 teinien keskuudessa. On lopetettu joskus 10 v sitten.
Irc-galleriassa oltiin kyllä jo minun teini aikanani ysärin lopulla.
Ehkä nykyisin sisältöä on niin paljon, ettei ihmiset jaksa tykätä kaikesta rutiininomaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman oon huomannut!
Koska insta ei ole enää se suosituin some. Ajat muuttuu siskosein.
Tämä . Nykyään kaikki on tiktokissa.
Vierailija kirjoitti:
Instagramista kannattaa siirtyä tiktokkiin, jos haluaa lisää näkyvyyttä. Instassa on enää lähinnä jotain +30 v väkeä.
Jep. Installe on käynyt sama kuin facelle aikanaan
.
Jos julkaisette Instassa jotain, miten kauan tippuu tykkäyksiä, ennenkuin hyytyy?
Itsellä päivä - pari ja sitten hiipuu, äärimmäisen harvoin tulee mitään kommenttia tai seuraajiakaan. Aloitin vasta viime joulukuussa laittamaan sinne kuvia, ja eipä ole juuri menestystä ollut, 69 seuraajaa, 70-kuvaa kerennyt laittaa.
On se kumma että toiset ei ole laittaneet kuin muutaman kuvan, jotkut jopa ei yhtään, ja seuraajia on silti tuhansia ellei enemmänkin...
Vierailija kirjoitti:
Jos julkaisette Instassa jotain, miten kauan tippuu tykkäyksiä, ennenkuin hyytyy?
Itsellä päivä - pari ja sitten hiipuu, äärimmäisen harvoin tulee mitään kommenttia tai seuraajiakaan. Aloitin vasta viime joulukuussa laittamaan sinne kuvia, ja eipä ole juuri menestystä ollut, 69 seuraajaa, 70-kuvaa kerennyt laittaa.
On se kumma että toiset ei ole laittaneet kuin muutaman kuvan, jotkut jopa ei yhtään, ja seuraajia on silti tuhansia ellei enemmänkin...
Ei kannata stressata liikoja, seuraajia ja tykkäyksiä voi jopa ostaa. En ymmärrä miksi joku tekee niin ja kuvitteleeko ettei sitä muut huomaa? Mutta tosiaan kukin tehkööt miten itse haluaa.
Ja jos jollain ei ole yhtäkään kuvaa niin on saattanut myöskin vain arkistoida kaikki kuvansa. Mullakin oli aikoinaan näkyvillä yli 100 kuvaa, nykyään alle 20.
Vierailija kirjoitti:
Insta on historiaa
Some on historiaa.
itse en enää jaksa selata instaa, koska joka kolmas postaus on mainos ja jäljelle jäävistä iso osa on sponsoroituja tai videoita. kavereiden ja kiinnostavien ihmisten postaukset joko hautautuvat todella alas tai eivät tule aikajanalle ollenkaan. kannattaa tosiaan siirtyä tiktokkiin, siellä saa sisällölle katsojia jos osaa miellyttää algoritmia.
Ja mikähän ala on kyseessä? Ei kuulosta uskottavalta